Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Με υπερωρίες δεν κλείνουν οι τρύπες

Υπολογίζεται ότι χρειάζεται να προσληφθούν άμεσα 330 οδηγοί και 120 τεχνικοί, για να πάψουν οι επιβάτες να περιμένουν με τις ώρες στις στάσεις

ICONPRESS/ ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ (Φωτ.: αρχείου)

Με υπερωρίες δεν κλείνουν οι τρύπες

  • A-
  • A+

«Πανάκριβα κοστίζουν στον κρατικό προϋπολογισμό οι υπερωρίες εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες», αποκάλυψε στην «Εφ.Συν.» ο Σπύρος Ρεβύθης, πρόεδρος της ΣΕΛΜΑ, του σωματείου εργαζομένων στο Μετρό.

Επικαλούμενος υπουργικές αποφάσεις του 2013 και του 2014, μόνο στο Μετρό τις δύο χρονιές διατέθηκαν 25 εκατ. ευρώ για υπερωρίες, ενώ υπολόγισε ότι θα αρκούσαν 18 εκατ. ευρώ, για να γίνουν κανονικές προσλήψεις 500 νέων ανθρώπων που βρίσκονται στην ανεργία.

Την εικόνα των αστικών συγκοινωνιών περιέγραψαν στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου για τις συγκοινωνίες ο Λεωνίδας Σκούλος, πρόεδρος του Συνδικάτου των εργαζομένων στα λεωφορεία και τρόλεϊ, καθώς και ο Λευτέρης Ρενιέρης, πρόεδρος των εργαζομένων στον Ηλεκτρικό:

•Ακυρώνονται περίπου 5.000 δρομολόγια την ημέρα μόνο στις λεωφορειακές γραμμές, λόγω έλλειψης προσωπικού και οχημάτων.

Για να καλυφθούν σε ημερήσια βάση 2.740 βάρδιες, απαιτούνται πάνω από 4.500 εργαζόμενοι, αλλά υπάρχουν μόνον 3.263, με αποτέλεσμα η εταιρεία να τους οφείλει πάνω από 10.000 ρεπό! Για τον ίδιο λόγο, υπάρχουν εργαζόμενοι που δεν έχουν πάρει την κανονική άδεια του 2013.

Υπολογίζεται ότι χρειάζεται να προσληφθούν άμεσα 330 οδηγοί και 120 τεχνικοί, για να πάψουν οι επιβάτες να περιμένουν με τις ώρες στις στάσεις.

•Από έλλειψη ανταλλακτικών έχουν ακινητοποιηθεί πάνω από 1.000 λεωφορεία και η κατάσταση θα επιδεινωθεί από τον Ιανουάριο, καθώς δεν θα μπορούν να μπουν στον δακτύλιο άλλα 200 «γερασμένα» λεωφορεία, λόγω υψηλών εκπομπών ρύπων.

Θεωρείται βέβαιο ότι θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν και είναι πιθανόν η χώρα μας να κληθεί να πληρώσει πρόστιμα για παράβαση κοινοτικής οδηγίας για την ατμοσφαιρική ρύπανση.

•Ελλείψεις ειδικευμένου προσωπικού υπάρχουν και στο Μετρό, γι’ αυτό η συχνότητα των δρομολογίων, που ήταν χρόνια στα 3 λεπτά, πλέον κυμαίνεται από 4 έως 6 λεπτά. Τα 6 λεπτά είναι πλέον καθεστώς στον Ηλεκτρικό, όπου βρίσκονται στην κυκλοφορία συρμοί που έχουν συμπληρώσει 35 χρόνια «ζωής», ενώ πολλά βαγόνια είναι ακινητοποιημένα λόγω έλλειψης ανταλλακτικών.

Η ΣΤΑΣΥ διαθέτει 2.850 εργαζομένους στο Μετρό, τον Ηλεκτρικό και το τραμ, αλλά δεν έχει οργανόγραμμα, ώστε να εντοπιστούν οι πραγματικές ελλείψεις σε προσωπικό.

«Η μείωση των τιμών στα εισιτήρια τον Σεπτέμβριο του 2014 είχε επικοινωνιακό χαρακτήρα», αποκαλύπτει ο Λευτέρης Ρενιέρης και προτείνει να αυξηθούν τα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών με καλύτερη ανάπτυξη των διαφημίσεων σε στάσεις, σταθμούς και οχήματα.

Ο Λεωνίδας Σκούλος ανέφερε ότι διάφορα υπουργεία οφείλουν στους φορείς των αστικών συγκοινωνιών 187 εκατ. ευρώ σωρευτικά από το 2011 και πρόσθεσε: «Να δώσουν αυτά τα κονδύλια, για να μην επιβαρυνθούν οι πολίτες από την αύξηση του ΦΠΑ στα εισιτήρια».

•Η ίδια εικόνα διαπιστώνεται και στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Με βάση τη μελέτη αναδιοργάνωσης του ομίλου, που είχε εκπονήσει το 2011 η PriceWaterHouse για λογαριασμό τής τότε κυβέρνησης, είχαν προβλεφθεί για τον ΟΣΕ και τη θυγατρική του ΤΡΑΙΝΟΣΕ 2.977 οργανικές θέσεις και σήμερα καλύπτονται μόνον 1.371, για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ 940, αλλά εργάζονται μόνον 684 άτομα, ενώ στην επισκευαστική βάση υπάρχουν μόνον 430 εργαζόμενοι, ενώ είχαν προβλεφθεί 610.

Ο πρόεδρος των σιδηροδρομικών Π. Παρασκευόπουλος τόνισε ότι οι ελλείψεις αυτές έχουν επιπτώσεις στα έσοδα των φορέων και αποκάλυψε ότι δεν μπορεί να ικανοποιηθεί το αίτημα επιχειρήσεων να αυξηθούν τα εμπορικά δρομολόγια από 24 σε 48! Ανέφερε μάλιστα ότι ο εμπορικός τομέας είναι αυτός που φέρει τα περισσότερα κέρδη.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στην επικοινωνία σκίζει ο ΟΑΣΑ
Η λιτότητα στον συγκοινωνιακό φορέα της Αθήνας φαίνεται πως αφορούσε μόνο τους εργαζομένους και τα υπόλοιπα λειτουργικά έξοδα. Για διαφημίσεις λεφτά υπήρχαν, καθώς επί της προηγούμενης διοίκησης Γρηγόρη...
Στην επικοινωνία σκίζει ο ΟΑΣΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Μύλος» η Βουλή για τις συγκοινωνίες
Φωτιές άναψε στη Βουλή η επιστροφή στη διαρχία στις διοικήσεις των συγκοινωνιακών φορέων της πρωτεύουσας. Ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης εισηγήθηκε χωριστά πρόσωπα για τα αξιώματα του διευθύνοντος συμβούλου και...
«Μύλος» η Βουλή για τις συγκοινωνίες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στους περιστασιακούς επιβάτες η «λυπητερή»
Στο 1,40 (αντί 1,30, όπως είχε αρχικά διαρρεύσει) επανέρχεται από τις αρχές του νέου έτους το εισιτήριο των αστικών συγκοινωνιών. Παραμένει στα 30 ευρώ η μηνιαία κάρτα και εξετάζεται κλιμακωτή τιμολόγηση...
Στους περιστασιακούς επιβάτες η «λυπητερή»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Απότομο φρενάρισμα στα έσοδα του ΟΑΣΑ
Η τιμολογιακή πολιτική που χαράχτηκε για τα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών επί υπουργίας Χρυσοχοΐδη δείχνει τώρα τα πρώτα της (αρνητικά) αποτελέσματα, καθώς λεωφορεία και μέσα σταθερής τροχιάς, που...
Απότομο φρενάρισμα στα έσοδα του ΟΑΣΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Δωράκι» για τους επιβάτες λεωφορείων
Εμμεση μείωση στις τιμές των απλών εισιτηρίων των 1,40 ευρώ, που κατά κανόνα χρησιμοποιούν οι περιστασιακοί επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, ετοιμάζονται να εξαγγείλουν το αρμόδιο υπουργείο...
«Δωράκι» για τους επιβάτες λεωφορείων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εσοδα και δάνεια τα αίτια των απεργιών στη ΣΤΑΣΥ
Το νοικοκύρεμα των οικονομικών στις Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ), τον φορέα που έχει την ευθύνη για τη λειτουργία του μετρό, του Ηλεκτρικού και του τραμ, αλλά και οι δανειακές υποχρεώσεις της «Αττικό Μετρό»,...
Εσοδα και δάνεια τα αίτια των απεργιών στη ΣΤΑΣΥ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας