• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 18.5°C / 21.2°C
    2 BF
    76%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 18.7°C / 23.9°C
    3 BF
    63%
  • Πάτρα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    22°C 21.0°C / 22.0°C
    1 BF
    71%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 15.0°C / 15.9°C
    2 BF
    94%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    21°C 20.9°C / 21.3°C
    5 BF
    88%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    19°C 18.2°C / 20.0°C
    2 BF
    85%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 15.1°C / 16.4°C
    0 BF
    59%
  • Αγρίνιο
    Βροχοπτώσεις μέτριας έντασης
    20°C 20.2°C / 20.2°C
    2 BF
    83%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.8°C / 22.5°C
    4 BF
    72%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 20.1°C
    3 BF
    73%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 22.2°C / 22.8°C
    4 BF
    73%
  • Σκόπελος
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    22°C 21.7°C / 21.8°C
    0 BF
    68%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    22°C 22.3°C / 22.3°C
    4 BF
    90%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 17.9°C / 21.8°C
    0 BF
    68%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    22°C 19.5°C / 24.0°C
    1 BF
    52%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.8°C / 16.8°C
    0 BF
    63%
  • Χαλκίδα
    Αυξημένες νεφώσεις
    21°C 18.0°C / 21.4°C
    2 BF
    59%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 18.3°C / 21.0°C
    2 BF
    79%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    19°C 19.2°C / 23.9°C
    2 BF
    91%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 14.4°C / 14.4°C
    1 BF
    87%

Η οριστικοποίηση του βασικού τιμολογίου ανακοινώθηκε χθες από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, στο περιθώριο της παρουσίασης του προγράμματος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου

EUROKINISSI/ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΥ

Στους περιστασιακούς επιβάτες η «λυπητερή»

  • A-
  • A+

Πιο τσουχτερές από τις αναμενόμενες θα είναι οι αυξήσεις στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών, τα οποία από τις αρχές του 2016, πιθανότατα μετά τις γιορτές, θα επανέλθουν στο 1,40 ευρώ.

Η αναπροσαρμογή είχε δρομολογηθεί λόγω της αύξησης του ΦΠΑ από το 13% στο 23% που ήδη επιβαρύνει τα ταμεία των συγκοινωνιακών φορέων, αλλά η τελική τιμή δεν θα είναι 1,30 ευρώ όπως είχε διαρρεύσει.

Η μηνιαία κάρτα θα παραμείνει στα 30 ευρώ και θα αναδειχτεί βασική πηγή εσόδων για τις συγκοινωνίες.

Η οριστικοποίηση του βασικού τιμολογίου ανακοινώθηκε χθες από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, στο περιθώριο της παρουσίασης του προγράμματος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, που αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία στις αρχές του 2017.

Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι γίνονται προσπάθειες να εφαρμοστεί το νέο σύστημα σε επτά μήνες στα λεωφορεία, που είναι ο πιο «αδύναμος κρίκος» των αστικών συγκοινωνιών.

«Με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα έχουμε στοιχεία, θα έχουμε έσοδα και θα μπορούμε επιτέλους να σχεδιάσουμε άλλου είδους πολιτικές», τόνισε ο Χρήστος Σπίρτζης και εξήγησε ότι το νέο σύστημα επιτρέπει την εφαρμογή κοινωνικής πολιτικής.

Πέρα από τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων, που έχει θεσμοθετηθεί, προβλέπονται μειωμένες τιμές στις ώρες αιχμής που μετακινούνται οι εργαζόμενοι, καθώς και πληρωμή ανάλογα με την απόσταση.

Το τελευταίο σημαίνει ότι για μικρές διαδρομές, στα όρια του εσωτερικού δακτυλίου, το εισιτήριο θα μειωθεί και μπορεί να φτάσει το 0,50 ευρώ. Θα αυξηθεί όμως στις μεγαλύτερες διαδρομές.

Εχει ενδιαφέρον ότι ο υπουργός ενέταξε στο ηλεκτρονικό σύστημα τον προαστιακό αλλά και τα ΚΤΕΛ Αττικής.

Πηγή του υπουργείου είπε στην «Εφ.Συν.» ότι εξετάζονται άλλες λύσεις για την ενίσχυση της δημόσιας συγκοινωνίας, όπως η επιβολή τέλους στα στεγασμένα πάρκινγκ του δακτυλίου και κυρίως η θεσμοθέτηση crowdfunding μέσω του οποίου οι έχοντες θα συνεισφέρουν σε ένα ταμείο που θα δημιουργηθεί για να επιδοτεί τα εισιτήρια για ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, όπως οι χαμηλόμισθοι.

Ιδιαίτερη συζήτηση έγινε για τα ελλείμματα των συγκοινωνιακών φορέων, για τα οποία ο υφυπουργός Μεταφορών Παναγιώτης Σγουρίδης διαβεβαίωσε ότι θα καλυφθούν με 22 εκατ. που εξασφαλίστηκαν από τα διαθέσιμα του προϋπολογισμού.

Αλλα 10 εκατ. θα δοθούν από το υπουργείο Κοινωνικής Αλληλεγγύης έπειτα από συμφωνία που έγινε με τη Θεανώ Φωτίου ενώ επίκειται η εκταμίευση 5 εκατ. ευρώ από την ετήσια κρατική ενίσχυση.

Το θέμα των ελλειμμάτων έθεσε με την επιστολή παραίτησής του ο Γρ. Δημητριάδης, τέως πρόεδρος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών.

Περνώντας στην αντεπίθεση, ο Χρήστος Σπίρτζης είπε ότι τα προηγούμενα χρόνια έγινε μείωση προσωπικού, κυρίως οδηγών και τεχνιτών, που κοστίζει τεράστια ποσά σε υπερωρίες, ενώ διαβεβαίωσε ότι θα επανέλθουν στις θέσεις τους.

Εκανε λόγο για «κανιβαλισμό» λεωφορείων ώστε να εξασφαλιστούν ανταλλακτικά και υποσχέθηκε αξιοποίηση όλου του στόλου με τη συνεργασία των δήμων για τη δημιουργία τοπικού δικτύου με αφετηρία τους σταθμούς του μετρό.

Ηταν ιδιαίτερα δηκτικός για τους «κεφαλοκυνηγούς», τους «εθελοντές» ελεγκτές των λεωφορείων, και υποσχέθηκε ότι θα δημιουργηθεί νέο σύστημα ελέγχου με εργαζομένους που θα έχουν ειδικευτεί γι’ αυτόν τον σκοπό και δεν θα λειτουργούν ως φόβητρο για τους επιβάτες.

Σχετικά με την επέκταση του τραμ στον Πειραιά, ο Χρήστος Σπίρτζης τόνισε ότι τα έργα έχουν σταματήσει εδώ και δύο χρόνια γιατί δεν προηγήθηκε διάλογος με τους φορείς και δεν είχαν επιλυθεί βασικά προβλήματα.

Το θέμα έθεσε ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης κατά τη χθεσινή συνάντηση που είχε με τον υφυπουργό Παν. Σγουρίδη, στην οποία συμφωνήθηκε να γίνει σύσκεψη με την «Αττικό Μετρό» και την «Τραμ Α.Ε.» για να καθοριστεί χρονοδιάγραμμα παράδοσης των έργων (μετρό, τραμ, υπογειοποίηση Ηλεκτρικού).

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στην επικοινωνία σκίζει ο ΟΑΣΑ
Η λιτότητα στον συγκοινωνιακό φορέα της Αθήνας φαίνεται πως αφορούσε μόνο τους εργαζομένους και τα υπόλοιπα λειτουργικά έξοδα. Για διαφημίσεις λεφτά υπήρχαν, καθώς επί της προηγούμενης διοίκησης Γρηγόρη...
Στην επικοινωνία σκίζει ο ΟΑΣΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Μύλος» η Βουλή για τις συγκοινωνίες
Φωτιές άναψε στη Βουλή η επιστροφή στη διαρχία στις διοικήσεις των συγκοινωνιακών φορέων της πρωτεύουσας. Ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης εισηγήθηκε χωριστά πρόσωπα για τα αξιώματα του διευθύνοντος συμβούλου και...
«Μύλος» η Βουλή για τις συγκοινωνίες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Με υπερωρίες δεν κλείνουν οι τρύπες
Τραγική διαγράφεται η εικόνα στις αστικές συγκοινωνίες, με βάση τα στοιχεία που παρουσίασαν χθες σε συνέντευξη Τύπου οι εργαζόμενοι: ακυρώσεις δρομολογίων και μικρότερη συχνότητα σε άλλα, χιλιάδες χρωστούμενα...
Με υπερωρίες δεν κλείνουν οι τρύπες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Απότομο φρενάρισμα στα έσοδα του ΟΑΣΑ
Η τιμολογιακή πολιτική που χαράχτηκε για τα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών επί υπουργίας Χρυσοχοΐδη δείχνει τώρα τα πρώτα της (αρνητικά) αποτελέσματα, καθώς λεωφορεία και μέσα σταθερής τροχιάς, που...
Απότομο φρενάρισμα στα έσοδα του ΟΑΣΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλλαγές στις συγκοινωνίες και ιδιώτες από την... πίσω πόρτα
Καλύτερες υπηρεσίες υπόσχεται ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών με αναδιάταξη των δρομολογίων και παρεμβάσεις σε μετρό, Ηλεκτρικό, τραμ, λεωφορεία και τρόλεϊ ● Προαστιακός και ΚΤΕΛ, η «κερκόπορτα» για...
Αλλαγές στις συγκοινωνίες και ιδιώτες από την... πίσω πόρτα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μπήκε στη ζωή μας το «έξυπνο εισιτήριο»
Με το ένα... πόδι ξεκίνησε η δοκιμαστική λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ και Ηλεκτρικό, ενώ από τη Δευτέρα 3 Απριλίου προβλέπεται να καλύψει και τις δύο γραμμές του μετρό. Η...
Μπήκε στη ζωή μας το «έξυπνο εισιτήριο»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας