Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Παραιτήθηκε μαινόμενος

Ο τέως πλέον πρόεδρος του ΟΑΣΑ Γρηγόρης Δημητριάδης «θυμήθηκε» την «οριακή οικονομική κατάσταση του ομίλου» και επέρριψε την ευθύνη γι᾽ αυτήν στη δωρεάν μετακίνηση ανέργων

ΑΠΕ-ΜΠΕ/ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΠΕΛΤΕΣ

Παραιτήθηκε μαινόμενος

  • A-
  • A+

Με κριτική για τη... δωρεάν μετακίνηση των ανέργων υπέβαλε χθες την παραίτησή του ο πρόεδρος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ), Γρηγόρης Δημητριάδης, ο οποίος βρισκόταν στη διοίκηση του φορέα από τον Δεκέμβριο του 2013 και το τελευταίο διάστημα ήταν δεδομένη η αντικατάστασή του, λόγω της δημόσιας σύγκρουσής του με τον υπουργό Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη.

«Η οικονομική κατάσταση του ομίλου είναι οριακή, με κίνδυνο στο εγγύς μέλλον τη μη καταβολή της μισθοδοσίας και τη μη πληρωμή ανελαστικών δαπανών», αναφέρει στην επιστολή του, που κοινοποιεί στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και στον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Γ. Δραγασάκη, με την οποία ζητεί έκτακτη επιχορήγηση 29 εκατ. ευρώ για την ΟΣΥ (λεωφορεία και τρόλεϊ) και 11 εκατ. για τη ΣΤΑΣΥ (μετρό, Ηλεκτρικός και τραμ).

Υποστηρίζει ότι το 2014 τα οικονομικά των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας είχαν σταθεροποιηθεί και αποδίδει την κατάρρευσή τους το τρέχον έτος σε βασικές επιλογές της κυβέρνησης:

■ Τη θεσμοθέτηση της δωρεάν μεταφοράς των ανέργων, η οποία -όπως υποστηρίζει- συνεπάγεται απώλεια εσόδων ύψους 3 εκατ. ευρώ τον μήνα.

■ Την απόφαση για δωρεάν μετακίνηση όλων των επιβατών τις δύο πρώτες εβδομάδες εφαρμογής των capital controls, για την οποία υπολογίζει διαφυγόντα έσοδα 9,5 εκατ. ευρώ.

■ Την αύξηση της εισιτηριοδιαφυγής, την οποία αποδίδει στην ουσιαστική κατάργηση των δήθεν εθελοντών ελεγκτών στα λεωφορεία και τρόλεϊ. Δεν δίνει στοιχεία, αλλά ενημερώνει ότι έχουν απομείνει μόνον 25 ελεγκτές για το δίκτυο των 272 γραμμών με πάνω από 12.000 δρομολόγια σε ημερήσια βάση.

■ Τις απώλειες λόγω αύξησης του ΦΠΑ από 13% σε 23%, που επιβαρύνει τις συγκοινωνίες με 1-2 εκατ. ευρώ τον μήνα. «Θα μπορούσαμε να απορροφήσουμε τον ΦΠΑ», αναφέρει στην επιστολή και εξηγεί ότι αυτό θα είχε επιτευχθεί, αν δεν υπήρχε η 15ήμερη δωρεάν μετακίνηση του καλοκαιριού και παρέμεναν οι «εθελοντές ελεγκτές».

Τις αιτιάσεις του Γρ. Δημητριάδη έσπευσε να υιοθετήσει ο πρώην υπουργός Γ. Μανιάτης, που κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή και -μεταξύ άλλων- ζητεί εξηγήσεις για τις μειώσεις στην επιχορήγηση του ΟΑΣΑ, που είχε επιβάλει η κυβέρνηση Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ!

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ενα... παράφωνο «κύκνειο άσμα»
Ξεπέρασε τον εαυτό του ο απερχόμενος πρόεδρος του ΟΑΣΑ Γρηγόρης Δημητριάδης, ο οποίος, κατά τη χθεσινή ακρόαση φορέων στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, πρότεινε να προστεθεί στο πολυνομοσχέδιο διάταξη σύμφωνα...
Ενα... παράφωνο «κύκνειο άσμα»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τέλος από σήμερα τα δωρεάν ΜΜΜ
Εληξε από σήμερα η δωρεάν μετακίνηση με τις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας, που ίσχυσε από τις 26 Ιουνίου στο πλαίσιο των μέτρων της κυβέρνησης για την ανακούφιση των πολιτών που πλήττονται από την αργία...
Τέλος από σήμερα τα δωρεάν ΜΜΜ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι επιβάτες δεν έχουν μόνο υποχρεώσεις...
Η Χάρτα Δικαιωμάτων που ισχύει εδώ και χρόνια σε αεροπορικές και ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, με υπογραφή Σπίρτζη και σύμφωνα με το κοινοτικό Δίκαιο, θα καλύπτει πλέον και τις οδικές (αστικές συγκοινωνίες, ΚΤΕΛ,...
Οι επιβάτες δεν έχουν μόνο υποχρεώσεις...
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Απότομο φρενάρισμα στα έσοδα του ΟΑΣΑ
Η τιμολογιακή πολιτική που χαράχτηκε για τα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών επί υπουργίας Χρυσοχοΐδη δείχνει τώρα τα πρώτα της (αρνητικά) αποτελέσματα, καθώς λεωφορεία και μέσα σταθερής τροχιάς, που...
Απότομο φρενάρισμα στα έσοδα του ΟΑΣΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Δωράκι» για τους επιβάτες λεωφορείων
Εμμεση μείωση στις τιμές των απλών εισιτηρίων των 1,40 ευρώ, που κατά κανόνα χρησιμοποιούν οι περιστασιακοί επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, ετοιμάζονται να εξαγγείλουν το αρμόδιο υπουργείο...
«Δωράκι» για τους επιβάτες λεωφορείων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εσοδα και δάνεια τα αίτια των απεργιών στη ΣΤΑΣΥ
Το νοικοκύρεμα των οικονομικών στις Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ), τον φορέα που έχει την ευθύνη για τη λειτουργία του μετρό, του Ηλεκτρικού και του τραμ, αλλά και οι δανειακές υποχρεώσεις της «Αττικό Μετρό»,...
Εσοδα και δάνεια τα αίτια των απεργιών στη ΣΤΑΣΥ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας