• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 21.5°C / 25.1°C
    3 BF
    38%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 20.9°C / 23.9°C
    3 BF
    35%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    26°C 23.8°C / 28.2°C
    1 BF
    43%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 22.9°C / 24.4°C
    2 BF
    26%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.9°C / 20.9°C
    1 BF
    49%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    23°C 20.7°C / 23.8°C
    3 BF
    36%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 18.4°C / 19.2°C
    2 BF
    26%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.2°C / 25.2°C
    2 BF
    31%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    24°C 23.3°C / 26.5°C
    3 BF
    65%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.3°C / 22.9°C
    4 BF
    40%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.6°C / 23.8°C
    5 BF
    49%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 19.0°C / 20.7°C
    3 BF
    49%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    2 BF
    61%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    2 BF
    27%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    25°C 22.3°C / 26.0°C
    3 BF
    34%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.7°C / 27.8°C
    3 BF
    32%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 21.7°C / 24.9°C
    4 BF
    31%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 21.3°C / 21.6°C
    2 BF
    45%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.4°C / 23.9°C
    3 BF
    42%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.6°C / 19.6°C
    0 BF
    37%

Μετά την παραίτηση του προέδρου της ΟΣΥ η κυβέρνηση θα ορίσει νέους επικεφαλής στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών, τα οικονομικά προβλήματα του οποίου εστιάζονται στην περικοπή της κρατικής επιχορήγησης λόγω Μνημονίου

EUROKINISSI

Απαντούν με αλλαγή διοίκησης

  • A-
  • A+

Λεωφορεία και τρόλεϊ αποτελούν τη ραχοκοκαλιά των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, αλλά και τον αδύνατο κρίκο τους λόγω των σοβαρών επιχειρησιακών και οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα τελευταία χρόνια.

Την περασμένη εβδομάδα, μετά από πολύμηνη «αφωνία», το υπουργείο Μεταφορών έκανε αποδεκτή την παραίτηση του προέδρου της ΟΣΥ, του φορέα των λεωφορείων και τρόλεϊ, ενώ την Παρασκευή παραιτήθηκε ολόκληρη η διοίκηση της εταιρείας.

Από τη Βουλή

Οι διοικητικές αλλαγές αναμένεται να ξεκινήσουν από τον διορισμό νέας διοίκησης στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών, που θα επικυρωθεί από τη Βουλή ώς το τέλος Νοεμβρίου.

Η μετωπική σύγκρουση του υπουργείου με το προεδρείο της ΟΣΥ ξεκίνησε το καλοκαίρι και αφορούσε δύο σημαντικά θέματα:

1. Τη διατήρηση του μηχανισμού των «κεφαλοκυνηγών», που είχε θεσπίσει η διοίκηση της ΟΣΥ και προβλέπει ότι ο έλεγχος των εισιτηρίων γίνεται από «εθελοντές» της εταιρείας σε ώρες εκτός βάρδιας, που αμείβονται με ποσοστά επί των προστίμων τα οποία μπορούν να φθάσουν έως και 50%.

2. Τη δωρεάν μετακίνηση όλων των επιβατών τις δύο πρώτες εβδομάδες των capital controls.

Με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο τέως πρόεδρος, εκτιμά ότι τα διαφυγόντα έσοδα ανέρχονται σε 6-7 εκατ. ευρώ, ενώ η Ν.Δ. έχει αποτιμήσει την απώλεια σε 10 εκατ. ευρώ.

Θεωρούν μάλιστα ότι αυτή η παροχή έφερε κατάρρευση στα οικονομικά αποτελέσματα της ΟΣΥ, που όντως βρίσκονται «στο κόκκινο», αλλά για άλλους, πολύ πιο σημαντικούς λόγους.

Με το δεύτερο μνημόνιο, η κρατική επιχορήγηση προς την ΟΣΥ ψαλιδίστηκε σχεδόν 40% και από 143 εκατ. το 2013 μειώθηκε την περασμένη χρονιά στα 100 εκατ. ευρώ.

Για φέτος είχαν προβλεφθεί 86,6 εκατ., αλλά στο πρώτο πεντάμηνο δόθηκαν μόνον 35,8 εκατ. ευρώ και οι λειτουργικές ανάγκες καλύπτονται με μεταφορά κρατικών κονδυλίων από τη ΣΤΑΣΥ, τον φορέα των μέσων σταθερής τροχιάς (μετρό, Ηλεκτρικός και τραμ), παρόλο που η περυσινή μείωση τιμών από 1,40 στο 1,20 ευρώ προκάλεσε προβλήματα στα ταμεία του.

Μειώσεις

Η μνημονιακή επιταγή για τα οικονομικά της ΟΣΥ στηρίχθηκε τα τελευταία χρόνια σε περικοπές μισθών και μείωση των εργαζομένων, ενώ έχουν παγώσει οι επενδύσεις για την ανανέωση του στόλου.

Το 2009 υπήρχαν 2.150 λεωφορεία, από τα οποία τα 1.900 ήταν σε επιχειρησιακή ετοιμότητα.

Σήμερα διατίθενται μόνον 1.750, από τα οποία τα 350 είναι ακινητοποιημένα και στα περισσότερα έχουν κατατεθεί οι πινακίδες κυκλοφορίας.

Τη νέα χρονιά θα αποσυρθούν άλλα 235 οχήματα, που είχαν αγοραστεί το 1993 και δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν στο λεκανοπέδιο.

Λόγω γήρανσης του στόλου, το κόστος συντήρησης των οχημάτων που καλύπτουν τα δρομολόγια έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια κατά 200%, ενώ οι βλάβες και οι ακυρώσεις δρομολογίων είναι καθημερινό φαινόμενο.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στην επικοινωνία σκίζει ο ΟΑΣΑ
Η λιτότητα στον συγκοινωνιακό φορέα της Αθήνας φαίνεται πως αφορούσε μόνο τους εργαζομένους και τα υπόλοιπα λειτουργικά έξοδα. Για διαφημίσεις λεφτά υπήρχαν, καθώς επί της προηγούμενης διοίκησης Γρηγόρη...
Στην επικοινωνία σκίζει ο ΟΑΣΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Μύλος» η Βουλή για τις συγκοινωνίες
Φωτιές άναψε στη Βουλή η επιστροφή στη διαρχία στις διοικήσεις των συγκοινωνιακών φορέων της πρωτεύουσας. Ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης εισηγήθηκε χωριστά πρόσωπα για τα αξιώματα του διευθύνοντος συμβούλου και...
«Μύλος» η Βουλή για τις συγκοινωνίες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Με υπερωρίες δεν κλείνουν οι τρύπες
Τραγική διαγράφεται η εικόνα στις αστικές συγκοινωνίες, με βάση τα στοιχεία που παρουσίασαν χθες σε συνέντευξη Τύπου οι εργαζόμενοι: ακυρώσεις δρομολογίων και μικρότερη συχνότητα σε άλλα, χιλιάδες χρωστούμενα...
Με υπερωρίες δεν κλείνουν οι τρύπες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στους περιστασιακούς επιβάτες η «λυπητερή»
Στο 1,40 (αντί 1,30, όπως είχε αρχικά διαρρεύσει) επανέρχεται από τις αρχές του νέου έτους το εισιτήριο των αστικών συγκοινωνιών. Παραμένει στα 30 ευρώ η μηνιαία κάρτα και εξετάζεται κλιμακωτή τιμολόγηση...
Στους περιστασιακούς επιβάτες η «λυπητερή»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Παραιτήθηκε μαινόμενος
Με κριτική για τη... δωρεάν μετακίνηση των ανέργων υπέβαλε χθες την παραίτησή του ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ, Γρηγόρης Δημητριάδης, ο οποίος βρισκόταν στη διοίκηση του φορέα από τον Δεκέμβριο του 2013 και το...
Παραιτήθηκε μαινόμενος
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ενα... παράφωνο «κύκνειο άσμα»
Ξεπέρασε τον εαυτό του ο απερχόμενος πρόεδρος του ΟΑΣΑ Γρηγόρης Δημητριάδης, ο οποίος, κατά τη χθεσινή ακρόαση φορέων στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, πρότεινε να προστεθεί στο πολυνομοσχέδιο διάταξη σύμφωνα...
Ενα... παράφωνο «κύκνειο άσμα»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας