Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Καθαρίζει τα... βιβλία της η «ΚτΠ Α.Ε.»

Κύρια αποστολή της «ΚτΠ Α.Ε.» είναι η βελτίωση της δημόσιας διοίκησης, με την εκτέλεση έργων πληροφορικής, ηλεκτρονικών επικοινωνιών και νέων τεχνολογιών.

dreamstime

Καθαρίζει τα... βιβλία της η «ΚτΠ Α.Ε.»

  • A-
  • A+

Σε απεντάξεις έργων προχωρά (για πρώτη φορά από συστάσεώς της!) η μη κερδοσκοπική «Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε.».

Υπόνοιες για απάτες τρίτων στοιχειοθέτησαν τις αποφάσεις που έλαβε το διοικητικό συμβούλιο της «ΚτΠ Α.Ε.» τον περασμένο Αύγουστο και επικύρωσε η Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων τον Σεπτέμβρη.

Ετσι, απελευθερώνονται περίπου 74,86 εκατ. ευρώ και ανακτώνται 6,2 εκατ. ευρώ κοινοτικών πόρων (ΕΣΠΑ), ποσά που μπορούν να αξιοποιηθούν σε αναπτυξιακές δράσεις του κρατικού μηχανισμού.

Η είδηση αυτή αποκτά εντυπωσιακή διάσταση, εάν ληφθούν υπόψη συμβάντα προηγούμενων ετών και, κυρίως, η διαπίστωση ότι η κρατική εταιρεία, προβαίνοντας σήμερα σε κινήσεις που έπρεπε να γίνουν πριν από χρόνια από προηγούμενες διοικήσεις, παίρνει οριστικό διαζύγιο από το παρελθόν!

Κύρια αποστολή της «ΚτΠ Α.Ε.» είναι η βελτίωση της δημόσιας διοίκησης, με την εκτέλεση έργων πληροφορικής, ηλεκτρονικών επικοινωνιών και νέων τεχνολογιών.

Τα ποσά που διαχειρίζεται καλύπτουν κύκλο εργασιών 1,2-1,3 δισ. ευρώ. Το κόστος λειτουργίας της υποστελεχωμένης σήμερα «ΚτΠ Α.Ε.» είναι μικρότερο από 5 εκατ. ευρώ, δηλαδή κάτω του 0,5% των κονδυλίων που διαχειρίζεται (στην Ευρώπη η αντίστοιχη αναλογία φτάνει έως το 10%).

Παράλληλα, «τρέχει» δράσεις κρατικών ενισχύσεων προς όφελος ιδιωτικών επιχειρήσεων, όπως ξενοδοχεία, φαρμακεία, έως και ΜΜΕ, με στόχο την αναβάθμιση των υποδομών τους.

Ο συνολικός προϋπολογισμός των ενισχύσεων ανερχόταν –πριν αυτές «παγώσουν»- στα 217 εκατ. ευρώ.

Ομως, κάποια στιγμή στο στάδιο ελέγχου των δικαιολογητικών πληρωμής των δράσεων με τις ονομασίες Digi-lodge, Digi-content και Digi-retail, παρατηρήθηκαν μη κανονικές συναλλαγές και εγέρθηκαν σοβαρότατες υπόνοιες εικονικών πληρωμών.

Η συνέχεια της έρευνας έστρεψε τα βλέμματα στους προμηθευτές των επιχειρήσεων που δικαιούνταν ενισχύσεις.

«Μαγικές» συμπτώσεις

Ο έλεγχος ανέδειξε ανεπανάληπτες «συμπτώσεις»: Τρεις προμηθεύτριες των προς ενίσχυση εταιρειών, στις οποίες υπερσυγκεντρώθηκαν προϋπολογισμοί των παραπάνω δράσεων, εμφανίστηκαν με κοινή δραστηριότητα, αλλά και κοινή καταστατική διεύθυνση, στη Norway Gate του Λονδίνου.

Ταυτόχρονα είχαν ίδια στοιχεία επικοινωνίας. Εμφανίστηκαν επίσης να πραγματοποιούν συναλλαγές για την υλοποίηση των δράσεων στο ίδιο τραπεζικό κατάστημα, στην οδό Ηροδότου, στο Κολωνάκι.

Την ίδια ημέρα, ο ίδιος ταμίας υπέγραψε 27 εντολές. Οι καταβολές προς τους προμηθευτές εμφανίστηκαν να γίνονται όχι από τη χρηματοδοτούμενη (δικαιούχο) επιχείρηση, αλλά από την... προμηθεύτρια εταιρεία.

Διαπιστώθηκε, αναλυτικότερα, να λειτουργεί ο εξής μηχανισμός: ο προμηθευτής επικοινωνεί με τον δικαιούχο, του τάζει τη χρηματοδότηση για την κάλυψη των ιδίων κεφαλαίων που απαιτούνται για την ένταξη στην επιδοτούμενη δράση, του δανείζει προσωρινά το απαιτούμενο ποσό, το οποίο καταλήγει πάλι στον δικό του λογαριασμό, ή εμφανίζεται στην τράπεζα σαν πληρεξούσιος του δικαιούχου και πληρώνει τον ίδιο του τον εαυτό!

Με την εκκίνηση της δράσης, ο δικαιούχος και κυρίως ο προμηθευτής επιδιώκουν να απορροφήσουν τις ενισχύσεις και να τις μοιραστούν, χωρίς να έχουν δημιουργήσει τίποτε, δηλαδή τις υποδομές που απαιτούνται για την υλοποίηση της δράσης.

Παράδειγμα

Χαρακτηριστικό είναι και το παρακάτω περιστατικό, όπου ένας προμηθευτής φρόντισε να έχει την πρωτοβουλία των κινήσεων, εν αγνοία της επιχείρησης που προμηθεύει: πριν από λίγες εβδομάδες δικαιούχος επικοινωνεί με την «ΚτΠ Α.Ε.».

Η επιχείρησή του έχει ένα από τα έργα που πλέον έχουν απενταχθεί. Ενημερώνει ότι δέχθηκε τηλεφώνημα από το γραφείο ανώτατου υπουργού και στενότατου συνεργάτη του πρωθυπουργού, ερωτώμενος για μια επιστολή διαμαρτυρίας που φέρεται να κοινοποίησε εκεί.

Στην τηλεφωνική επικοινωνία με το υπουργικό γραφείο, ο δικαιούχος δηλώνει ότι δεν έχει καμία ανάμειξη.

Ζήτησε να λάβει την επιστολή και αναγνώρισε το e-mail, το οποίο δεν χρησιμοποιείται πλέον από την εταιρεία του, αλλά είχε δημιουργηθεί στο παρελθόν για τις ανάγκες των αιτήσεων.

Ενημέρωσε μάλιστα σχετικά το υπουργικό γραφείο (τα ονόματα του δικαιούχου και της προμηθεύτριας εταιρείας είναι στη διάθεση της «Εφ.Συν.»).

Πλην του προμηθευτή δεν θα είχε άλλος, όχι μόνο πρόσβαση στο e-mail, αλλά και το κίνητρο να στείλει την επιστολή.

Είναι, μάλιστα, αξιοσημείωτη η ψυχραιμία του αποστολέα (ίσως και η εξοικείωσή του) απέναντι σε υψηλά πολιτικά πρόσωπα.

Εμφανίζεται σίγουρος ότι θα βρεθεί στο απυρόβλητο. Ποιος ξέρει, εάν η συμπεριφορά «καλλιεργήθηκε» στη διάρκεια παρελθουσών επαφών με υπουργικά γραφεία...

«Συναντήσαμε τον μάγο της λογιστικής», σχολίασε στην «Εφ.Συν.» εργαζόμενος, θυμούμενος το χαρακτηριστικό παράδειγμα των περίπου 40 πανομοιότυπων τιμολογίων, με μοναδικές διαφορές στο τελικό κόστος, που κυμαινόταν από 20.000 έως 300.000 ευρώ, ανάλογα με την οικονομική ευρωστία του πελάτη-δικαιούχου.

Πρόκειται για προμηθευτή που εμφανίζεται να «εκπροσωπεί» 353 δικαιούχους επιχειρήσεις. Κάποια στιγμή, διαπιστώθηκαν μαζικές αλλαγές προμηθευτών και συγκέντρωση των δικαιούχων σε έναν προμηθευτή.

Αν από την καθεμία «εκπροσώπηση» κατάφερνε να εισπράξει 20.000 ευρώ, το κέρδος του -χωρίς ουσιαστική εργασία παρά μόνο με μια λογιστική φόρμουλα- θα ξεπερνούσε τα 7 εκατ. ευρώ.

Συνδέεται με τρεις προμηθεύτριες εταιρείες, με έδρες σε Μ. Βρετανία, Ν. Ζηλανδία και Ελλάδα, χώρες όπου και διαπιστώθηκαν μετακινήσεις κεφαλαίων.

Η «επιχειρηματική» του δραστηριότητα περιοριζόταν στην παροχή υπηρεσιών και όχι στην προμήθεια υλικού ή έστω λογισμικού.

Περίοδος αδράνειας

Οι εταιρείες που ζήτησαν ενισχύσεις από την «ΚτΠ Α.Ε.» παραμένουν στο «μικροσκόπιο» εθνικών ελεγκτικών αρχών (ΣΔΟΕ) όσο και κοινοτικών (OLAF) από τον Μάη του 2013, οπότε και παρατηρήθηκαν οι μη κανονικές συναλλαγές. Συνέπεια των ελέγχων ήταν το «πάγωμα» των καταβολών των ενισχύσεων.

Μέχρι τότε, από τον Μάρτη του 2012, είχαν πληρωθεί 118 δικαιούχοι με τη δημόσια δαπάνη να αγγίζει το 1,8 εκατ. ευρώ.

Οι έρευνες φέρονται να εστίασαν αποκλειστικά στις πληρωμές αυτών των έργων, αλλά όχι στις υπόλοιπες μη κανονικές συναλλαγές.

Παρότι οι οδηγίες των ελεγκτικών μηχανισμών ορίζουν ότι και μόνο οι υπόνοιες εικονικών πληρωμών αποτελούν νόμιμο λόγο μη καταβολής των ενισχύσεων, καμία κίνηση δεν γίνεται για απεντάξεις έργων, δηλαδή την έξοδο των προμηθευτών από τις δράσεις.

Η αναφορά, λοιπόν, στο ΣΔΟΕ, ναι μεν έδειξε ότι η τότε διοίκηση ζητά τον έλεγχο, ωστόσο το αποτέλεσμα ήταν να ωφεληθούν όσοι συνδέθηκαν με υπόνοιες απάτης, κερδίζοντας νέο χρόνο στην αναμονή των πληρωμών. Η πρωτοφανής αυτή αδράνεια άφησε τον «λεκέ» στην «ΚτΠ Α.Ε.».

Να σημειωθεί ότι παρά τα 2,5 χρόνια ερευνών, οι διωκτικές αρχές φαίνεται να μην έχουν ακόμη καταλήξει στο τελικό τους πόρισμα, το οποίο στη συνέχεια θα πρέπει να σταλεί στη Δικαιοσύνη.

Και απειλές

Πέραν τούτου, καταγγέλλονται απειλές κατά στελεχών της κρατικής εταιρείας: «Τον Αύγουστο του 2015, την ημέρα που συνεδρίαζε το διοικητικό συμβούλιο για την απένταξη των επίμαχων έργων, δεχθήκαμε τηλεφώνημα για βόμβα.

Ηρθε η Αμεση Δράση και αναγκαστήκαμε να μεταφερθούμε στο διπλανό κτίριο», περιγράφει στέλεχος της «ΚτΠ Α.Ε.». Απειλές υπήρξαν και στο παρελθόν.

Με δύο έγγραφα (τον Δεκέμβρη του 2012 και τον Μάη του 2013), ο πρώην υπουργός Δημόσιας Τάξης της Ν.Δ., Ν. Δένδιας, ενημερώνεται από την τότε διοίκηση για επιθέσεις σε υπαλλήλους που «πιθανόν να σχετίζονταν με την επαγγελματική τους δραστηριότητα στην εταιρεία μας», αλλά και για έμμεσες και άμεσες απειλές κατά της ασφάλειας του διευθυντή και της οικογένειάς του, προκειμένου να πιεστεί να διακόψει τη διερεύνηση τέλεσης αξιόποινων πράξεων, σε σχέση με τα προγράμματα ενισχύσεων.

Λίγο καιρό αργότερα, τη 13η Αυγούστου 2013, η τότε διοίκηση της εταιρείας έστειλε αναφορά στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών για άλλο πρόγραμμα (ICT4Growth, πρόγραμμα ανάπτυξης καινοτόμων προϊόντων, με δράσεις μεγαλύτερου budget από τις προαναφερθείσες), ενημερώνοντας ότι από τις 133 υποβληθείσες προτάσεις, οι 27 -συνολικού προϋπολογισμού 38,2 εκατ. ευρώ- υποβλήθηκαν από ισάριθμες υπό ίδρυση ιδιωτικές εταιρείες-κεφαλαιούχους.

Ολες φέρονταν να έχουν συσταθεί την ίδια ημερομηνία (τον Μάρτη του 2013) και σε καθεμία από αυτές αποκλειστικός μέτοχος εμφανιζόταν να είναι μια βρετανική εταιρεία holding (εταιρεία κάτοχος μετοχών άλλων εταιρειών -εργαλείο μείωσης διοικητικών εξόδων).

Διαπιστώθηκαν και πολλές άλλες «συμπτώσεις», όπως π.χ. η εκπροσώπησή τους από εταιρεία με έδρα το Μαρούσι. Που φέρεται να σχετιζόταν και με προηγούμενα επιδοτούμενα προγράμματα!

Επιπλέον, σύμφωνα με πληροφορίες, διαπιστώθηκαν και σε αυτό το πρόγραμμα πανομοιότυπα τιμολόγια, κατά τα... πρότυπα του προηγούμενου μηχανισμού.

Σιγή ιχθύος

Η συγκεκριμένη αναφορά στην Εισαγγελία κοινοποιήθηκε στον τότε πρωθυπουργό, Αντ. Σαμαρά, στην τότε ηγεσία του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης (Κυρ. Μητσοτάκης, Ε. Χριστοφιλοπούλου), στον τότε υπουργό Ανάπτυξης, Κ. Χατζηδάκη, και στον τότε γ.γ. Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, Μ. Δασκαλάκη.

Παρά το πλήθος των παραληπτών, δεν δρομολογήθηκαν ουσιαστικές εξελίξεις που να απεμπλέκουν την «ΚτΠ Α.Ε.» από το αρνητικό περιβάλλον.

Ολα αυτά, σε μια περίοδο που ευνοούνταν πολιτικές ιδιωτικοποιήσεων. Το ενδεχόμενο να περάσει η κρατική εταιρεία στο ιδιωτικό κεφάλαιο θα τη σκέπαζε με ένα πέπλο αδιαφάνειας.

Τον Δεκέμβρη του 2014 ξεκινάει νέο έλεγχο στην «ΚτΠ Α.Ε.» η Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου. Τον Ιούνη του 2015 παγιώνεται επισήμως η διακοπή της καταβολής όλων των ενισχύσεων, όχι μόνο των ελεγχόμενων, «καίγοντας» έτσι «ξερά και χλωρά».

Επανεκκίνηση από τον Απρίλιο του 2015

Κάθε μέρα πριν από την ολοκλήρωση του έτους, θεωρείται κρίσιμη για την απορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων.

«Ομως, για να μπορέσουμε να πληρώσουμε δικαιούχους, είμαστε υποχρεωμένοι να απεντάξουμε όσους συνδέονται με υπόνοιες απάτης. Αλλιώς δεν θα απορροφηθούν κονδύλια», τονίζει στέλεχος της «ΚτΠ Α.Ε.». Γιατί, άραγε, αυτές οι ενέργειες δεν έγιναν τα προηγούμενα έτη;

Σε αντίθεση με προηγούμενα έτη, ενέργειες για την απεμπλοκή της «ΚτΠ Α.Ε.» από το θολό τοπίο που την περιέβαλλε γίνονται τον Απρίλη του 2015.

Με επιστολή του στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης –και εποπτεύων την «ΚτΠ Α.Ε.»– Γ. Κατρούγκαλος ζητά την άμεση διαβίβαση συγκεκριμένης υπόθεσης στον εισαγγελέα, αποσκοπώντας στην επιτάχυνση των ερευνών που δεν θα αφήσουν την παραμικρή σκιά στη δημόσια εταιρεία.

Αφορμή της υπουργικής παρέμβασης υπήρξε μια καταγγελία φερόμενου ως εκβιαζόμενου εκπρόσωπου εταιρειών, οι οποίες είχαν βρεθεί ήδη στο «μικροσκόπιο» του ΣΔΟΕ για μη κανονικές συναλλαγές.

Η σημερινή διοίκηση της «ΚτΠ Α.Ε.» έχει ήδη προβεί σε όλες τις κινήσεις που έπρεπε να έχουν γίνει προ ετών -αναλαμβάνοντας ουσιαστικά ρίσκο ακόμα και για την ασφάλειά της, εάν λάβουμε υπόψη περιστατικά προηγούμενων ετών- και εισηγείται τις απεντάξεις έργων στην αρμόδια Γενική Γραμματεία.

Πρόκειται για αποφάσεις διαχειριστικές, όχι όμως δικαστικές.

Κάθε μέρα πριν από την ολοκλήρωση του έτους θεωρείται κρίσιμη για την απορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων.

«Ομως, για να μπορέσουμε να πληρώσουμε δικαιούχους, είμαστε υποχρεωμένοι να απεντάξουμε όσους συνδέονται με υπόνοιες απάτης. Αλλιώς δεν θα απορροφηθούν κονδύλια», τονίζει στέλεχος της «ΚτΠ Α.Ε.». Γιατί, άραγε, αυτές οι ενέργειες δεν έγιναν τα προηγούμενα έτη;

Στόχος, η αναβάθμιση της «ΚτΠ Α.Ε.» και η υλοποίηση των καθηκόντων που της ανατέθηκαν από την ίδρυσή της, το 2001. Η κρατική εταιρεία, έως το 2005, υποστήριξε 7.000 επιχειρήσεις μέσω του Γ’ ΚΠΣ (Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης).

Τα προβλήματα εμφανίζονται για πρώτη φορά το 2011, οπότε η «ΚτΠ Α.Ε.» απορροφά μια άλλη κρατική εταιρεία: την «Ψηφιακές Ενισχύσεις» («ΨΗΦΕΝ Α.Ε.»).

«Με την αναγκαστική συγχώνευση ήταν σαν να λένε στην “ΚτΠ Α.Ε.”: “Παντρεύεστε και τις αμαρτίες της ΨΗΦΕΝ, με το ζόρι”», διηγούνται σήμερα.

Η συγχώνευση έγινε με παράδοξο τρόπο: «Συνήθως ακολουθεί διαδικασία παράδοσης-παραλαβής. Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως, η συγχώνευση έγινε “νύχτα”. Δεν έγινε ποτέ πραγματικός ή λογιστικός έλεγχος στην ΨΗΦΕΝ», θυμάται στέλεχος της «ΚτΠ Α.Ε.». Αξιοσημείωτο είναι ότι η συγχώνευση συνοδεύτηκε από τις μαζικές παραιτήσεις στελεχών της «ΨΗΦΕΝ Α.Ε.». Ισως επειδή «μύριζε μπαρούτι».

Σήμερα οι εργαζόμενοι εξαντλούν ωράρια ολόκληρα, διεξάγοντας εξονυχιστικούς ελέγχους με το βλέμμα στο παρελθόν.

Η έρευνά τους συμπεριλαμβάνει και επισκέψεις σε ένα κοντέινερ-αρχειοθήκη 60 κυβικών μέτρων στη δυτική Αττική. Ποιος αμφιβάλλει ότι επιχειρήθηκε να εξαφανιστούν «αποτυπώματα»;

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τηλεματική... τρύπα 2,5 εκατ.
Eμοιαζε με ένα μοντέρνο έργο που θα βελτίωνε την καθημερινότητα στις αθηναϊκές γειτονιές. Δεν λειτούργησε όμως ποτέ, απαξιώθηκε από τον ίδιο τον δήμο και κατέληξε να χρεώσει τα δημοτικά ταμεία (δηλαδή τους...
Τηλεματική... τρύπα 2,5 εκατ.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στο μικροσκόπιο του εισαγγελέα διαφθοράς η ΕΤΙΝ
Στα πεπραγμένα της «αμαρτωλής» Εταιρείας Τουρισμού Ιονίων Νήσων πρόκειται να βάλει χέρι ο οικονομικός εισαγγελέας, αφού λάβει το πόρισμα των ορκωτών λογιστών που έκαναν φύλλο και φτερό την εταιρεία έπειτα από...
Στο μικροσκόπιο του εισαγγελέα διαφθοράς η ΕΤΙΝ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ανάγκα και θεοί πείθονται, πόσω μάλλον οι δήμοι
Οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε όλη τη χώρα τίθενται στην υπηρεσία των πολιτών με καινοτόμες πρωτοβουλίες και δράσεις. Από πρωτοποριακές μεθόδους ανακύκλωσης έως βιοαγροκτήματα, ποδηλατόδρομους,...
Ανάγκα και θεοί πείθονται, πόσω μάλλον οι δήμοι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Φωτιά» στο... μεγάλο λιμάνι
Τρεις περιπτώσεις οικονομικών ατασθαλιών σε τεχνικά έργα του ΟΛΠ, που ζημίωσαν το ελληνικό Δημόσιο με υπέρογκα ποσά, περιγράφονται σε τρεις διαφορετικές εκθέσεις μικτού κλιμακίου ελέγχου του Γενικού Επιθεωρητή...
«Φωτιά» στο... μεγάλο λιμάνι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νέα ψηφιακή εποχή στο Δημόσιο
Μία αρχική υποβολή πιστοποιητικού να είναι αρκετή, ώστε να είναι και η τελευταία. Μία αίτηση να αρκεί για την παροχή μιας ολοκληρωμένης υπηρεσίας. Αυτός είναι συνοπτικά ο στόχος που θέτει το υπουργείο...
Νέα ψηφιακή εποχή στο Δημόσιο
Νίκος Παππάς
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ψηφιακή Πολιτική και ΟΤΑ
Επενδύσεις συνολικού ύψους 4 δισ. ευρώ έως το 2022 για δίκτυα νέας γενιάς και υπερυψηλές ταχύτητες ίντερνετ περιλαμβάνονται στα έργα που δρομολογεί το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής.
Ψηφιακή Πολιτική και ΟΤΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας