Αθήνα, 29°C
Αθήνα
Αίθριος καιρός
29°C
30.2° 27.6°
3 BF
32%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
28°C
29.4° 26.6°
0 BF
42%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
24°C
23.8° 23.0°
1 BF
58%
Ιωάννινα
Αίθριος καιρός
23°C
22.9° 22.9°
1 BF
64%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
25°C
24.9° 24.9°
0 BF
41%
Βέροια
Αραιές νεφώσεις
27°C
27.0° 27.0°
1 BF
46%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
22°C
22.4° 22.4°
2 BF
38%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
25°C
25.1° 25.1°
1 BF
64%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
26°C
28.3° 25.8°
2 BF
50%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
27°C
26.6° 26.0°
2 BF
52%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
28°C
28.4° 28.4°
4 BF
32%
Σκόπελος
Αίθριος καιρός
28°C
27.8° 27.8°
2 BF
44%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
24°C
23.9° 23.9°
3 BF
72%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
25°C
24.9° 24.9°
0 BF
44%
Λαμία
Ελαφρές νεφώσεις
30°C
29.5° 25.6°
1 BF
32%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
27°C
27.1° 26.8°
3 BF
80%
Χαλκίδα
Αίθριος καιρός
25°C
25.5° 24.8°
2 BF
29%
Καβάλα
Αίθριος καιρός
29°C
28.8° 28.8°
2 BF
46%
Κατερίνη
Αίθριος καιρός
25°C
24.7° 24.7°
1 BF
78%
Καστοριά
Ελαφρές νεφώσεις
24°C
23.5° 23.5°
2 BF
52%
ΜΕΝΟΥ
Τρίτη, 15 Ιουλίου, 2025
Το πάρκο Ριζάρη, η ευρύτερη περιοχή και τα νεύρα των Αθηναίων θα δοκιμαστούν από τις εργασίες του Μετρό
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Το πάρκο Ριζάρη, η ευρύτερη περιοχή και τα νεύρα των Αθηναίων θα δοκιμαστούν από τις εργασίες του Μετρό

«Κυκλοφοριακό χάος που εγκυμονεί κινδύνους»

Την πλήρη αντίθεσή του στην Τεχνική Περιβαλλοντική Μελέτη του σταθμού «Ευαγγελισμός» της Γραμμής 4 του μετρό διατύπωσε ο Χάρης Δούκας ● Ο δήμαρχος Αθηναίων μιλά για μόνιμο μποτιλιάρισμα με τη μονοδρόμηση της Ριζάρη, που θα θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία και ασφάλεια, και καταγγέλλει ότι η «Ελληνικό Μετρό» δεν συμμορφώνεται με την απόφαση του ΣτΕ για την προστασία της βλάστησης του ομώνυμου πάρκου

Ενσταση για την Τεχνική Περιβαλλοντική Μελέτη (ΤΕΠΕΜ) του σταθμού «Ευαγγελισμός» της Γραμμής 4 του Μετρό διατυπώνει ο Δήμος Αθηναίων. Με επιστολή του προς τις συναρμόδιες αρχές, ο δήμαρχος της πρωτεύουσας, Χάρης Δούκας, προειδοποιεί για την πρόκληση «κυκλοφοριακού χάους» στο αθηναϊκό κέντρο ως αποτέλεσμα της μονοδρόμησης της οδού Ριζάρη και, παράλληλα, διαμαρτύρεται ότι η Μελέτη προσπερνά τη ρητή απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), που απαιτεί κατά το δυνατόν μικρότερες παρεμβάσεις στο πάρκο Ριζάρη.

Απευθυνόμενος εγγράφως στο υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών και στην εταιρεία «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.», ο δήμαρχος Αθηναίων θίγει τα εξής δύο ζητήματα:

α) Για τις ανάγκες του εργοταξίου, η εταιρεία προτείνει τη μονοδρόμηση της οδού Ριζάρη. Οπως επισημαίνει ο κ. Δούκας, το αποτέλεσμα θα είναι «η πρόκληση ενός μόνιμου μποτιλιαρίσματος» σε βασικά σημεία του κέντρου, καθώς η συγκεκριμένη οδός αποτελεί τον μοναδικό άξονα ανόδου και καθόδου από το Παγκράτι και τη Λ. Βασ. Κωνσταντίνου προς το κέντρο. Η πρόταση της «Ελληνικό Μετρό» εγκυμονεί «κινδύνους και για τη δημόσια υγεία και ασφάλεια», καθώς αφενός μεν στην περιοχή βρίσκονται νοσοκομεία που εφημερεύουν τακτικά και εξυπηρετούν επείγοντα περιστατικά, αφετέρου δεν διασφαλίζεται η «σίγουρη διέλευση» οχημάτων της Πυροσβεστικής. Μάλιστα ο δήμαρχος επικαλείται και έγγραφο του ΟΑΣΑ όπου ο Οργανισμός επισημαίνει ότι οι κυκλοφοριακές αλλαγές που προτείνει η εταιρεία «εκτιμάται ότι θα επιφέρουν συγκοινωνιακές επιπτώσεις (καθυστερήσεις κ.λπ.)».

β) Ως προς το πάρκο Ριζάρη, ο δήμαρχος καταγγέλλει ότι η «Ελληνικό Μετρό» διατηρεί αναλλοίωτο τον αρχικό σχεδιασμό του έργου του νέου σταθμού, χωρίς να συμμορφώνεται πλήρως με τις απαιτήσεις της απόφασης του ΣτΕ, που ζήτησε την κατά το δυνατόν μεγαλύτερη προστασία των δέντρων και των υπόλοιπων φυτών του πάρκου. Σύμφωνα με τον δήμαρχο, με την πρόταση της εταιρείας απαιτούνται για τις ανάγκες του εργοταξίου του νέου σταθμού 6.263 τ.μ. (4.817 τ.μ. στο πάρκο και 1.446 τ.μ. στην οδό Ριζάρη).

Ο κ. Δούκας ζητά να απορριφθεί η ΤΕΠΕΜ, «η οποία συνεπάγεται δυσμενέστατες επιπτώσεις για το πάρκο Ριζάρη, το κυκλοφοριακό της περιοχής και ευρύτερα του κέντρου της Αθήνας και για τις συνθήκες ζωής των κατοίκων, εργαζομένων, επισκεπτών και τουριστών της Αθήνας». Ζητά, τέλος, να γίνει δεκτή η εναλλακτική λύση χωροθέτησης του σταθμού –λίγα μέτρα πιο πέρα, επηρεάζοντας πολύ λιγότερα δέντρα– και ενημερώνει ότι θα επανέλθει με αναλυτικότερες παρατηρήσεις επί της Μελέτης. Μέχρι τότε, καλεί υπουργείο και εταιρεία να μην προβούν στην αποδοχή της Μελέτης.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
«Κυκλοφοριακό χάος που εγκυμονεί κινδύνους»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας