Αθήνα, 31°C
Αθήνα
Αίθριος καιρός
31°C
32.4° 29.0°
1 BF
43%
Θεσσαλονίκη
Αίθριος καιρός
28°C
30.5° 26.6°
1 BF
56%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
25°C
25.0° 25.0°
1 BF
63%
Ιωάννινα
Αίθριος καιρός
20°C
19.9° 19.9°
1 BF
83%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
26°C
25.9° 25.9°
2 BF
50%
Βέροια
Αίθριος καιρός
27°C
27.0° 27.0°
0 BF
42%
Κοζάνη
Αίθριος καιρός
22°C
22.4° 22.4°
0 BF
40%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
28°C
28.4° 28.4°
1 BF
48%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
28°C
27.8° 27.5°
3 BF
44%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
25°C
25.0° 24.3°
1 BF
80%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
29°C
29.4° 29.4°
1 BF
39%
Σκόπελος
Αίθριος καιρός
29°C
28.7° 28.7°
1 BF
54%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
26°C
25.9° 25.9°
0 BF
89%
Λάρισα
Αίθριος καιρός
24°C
23.9° 23.9°
0 BF
43%
Λαμία
Αίθριος καιρός
32°C
32.2° 27.8°
3 BF
25%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
26°C
26.0° 25.8°
4 BF
76%
Χαλκίδα
Αίθριος καιρός
29°C
29.4° 28.8°
2 BF
47%
Καβάλα
Αίθριος καιρός
28°C
27.7° 25.3°
2 BF
59%
Κατερίνη
Αίθριος καιρός
28°C
28.1° 27.5°
2 BF
58%
Καστοριά
Αίθριος καιρός
24°C
23.6° 23.6°
1 BF
46%
ΜΕΝΟΥ
Τρίτη, 08 Ιουλίου, 2025
Tram_1020

Με προβλήματα «τύφλωσης» η τηλεματική των τραμ

Το ΣΗΤΑ καταγγέλλει ανεπίλυτα προβλήματα τουλάχιστον 5 ετών.

Προβλήματα στον έλεγχο κυκλοφορίας των συρμών του τραμ που παραμένουν ανεπίλυτα επί τουλάχιστον πέντε χρόνια, παρά τις οχλήσεις προς τους αρμοδίους, τα εξώδικα ακόμη και την μηνυτήρια αναφορά στον Εισαγγελέα Αθηνών, καταγγέλλει με ανακοίνωσή του το Σωματείο Ηλεκτροδηγών Τραμ Αττικής (ΣΗΤΑ).

Οι εργαζόμενοι περιγράφουν ένα προβληματικό σύστημα Τηλεματικής που κατά περιόδους τυφλώνεται «με αποτέλεσμα τα Τραμ να κινούνται στο δίκτυο χωρίς το στίγμα τους να είναι ορατό στο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας». Αναφέρονται συγκεκριμένα σε πρόσφατο περιστατικό κατά το οποίο η τηλεματική στην γραμμή του τραμ τέθηκε εκτός λειτουργίας για διάστημα 5 ωρών.

Στις 15 Ιουνίου, ένα επιπλέον περιστατικό ήρθε να προστεθεί στην αλυσίδα των δυσλειτουργιών. Λόγω διεξαγωγής αγώνα ποδηλασίας στην περιοχή του Πειραιά, ανακοινώθηκε διακοπή δρομολογίων στην παραλιακή ζώνη (Βούλα έως ΣΕΦ). Οπως εξηγούν οι ηλεκτροδηγοί, «στην εν λόγω περίπτωση, η προβληματική τηλεματική είχε ως πρακτικό αποτέλεσμα τη μηδενική ενημέρωση των επιβατών στις εξωτερικές πινακίδες των στάσεων. Οι επιβάτες δεν μπορούσαν να γνωρίζουν ότι τα δρομολόγια δεν πήγαιναν στον Πειραιά και σταματούσαν στο ΣΕΦ. Η έλλειψη αυτής της βασικής ενημέρωσης οδήγησε σε ένταση και αναστάτωση, με το βάρος να πέφτει στους συναδέλφους Ηλεκτροδηγούς, οι οποίοι με τον επαγγελματισμό και την υπομονή τους προσπαθούσαν να εξυπηρετήσουν τους επιβάτες, καλύπτοντας τις ελλείψεις του συστήματος».

«Δυστυχως, οποια επιλογη και να εκαναν οι συνάδελφοι είτε για Δυναμική δρομολόγηση, είτε για δρομολόγια αυτόματα (MICROBUS) με διαφορετικούς τερματικούς θα υπήρχαν προβλήματα κατά την λειτουργία. Δεν είναι πλέον ανεκτό να συνεχίζεται αυτή η κατάσταση στη γραμμή Τραμ με τη δυσλειτουργία του συστήματος τηλεματικής», σημειώνει το ΣΗΤΑ.

Ο πρόεδρος του Σωματείου Ηλεκτροδηγών Τραμ, Χρήστος Τσόλης, απευθύνει έκκληση προκειμένου να επιλυθεί οριστικά το χρόνιο πρόβλημα που παραμένει παρά τις ενέργειες που έγιναν, ειδικά στην περίοδο μετά την τραγωδία των Τεμπών. Μιλώντας στην «Εφ.Συν», ο κ.Τσόλης εξηγεί τα προβλήματα που δημιουργούνται από την δυσλειτουργία της τηλεματικής, ακόμη και σε καθημερινά περιστατικά όπως ένα απλό τρακάρισμα με κάποιο όχημα που μπήκε στις γραμμές του τραμ. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η γραμμή κλείνει μέχρι να απομακρυνθούν τα εμπλεκόμενα οχήματα. Οι συρμοί που ακολουθούν πρέπει να μπουν στο αντίθετο ρεύμα για να περάσουν. Όμως από το αντίθετο ρεύμα έρχονται άλλοι συρμοί που πρέπει να ειδοποιηθούν για να σταματήσουν μέχρι να ελευθερωθεί η γραμμή. Σε όλες αυτές τις απαραίτητες ρυθμίσεις, η «προβληματική τηλεματική» δεν βοηθά και πρέπει κάθε φορά να επιστρατευθούν ειδικά στελέχη τα οποία τοποθετούνται στις δύο άκρες του μπλοκαρισμένου τμήματος της γραμμής και ρυθμίζουν την κυκλοφορία, λέει ο Χρ.Τσόλης.

Υπενθυμίζεται ότι οι ηλεκτροδηγοί διαμαρτύρονται εδώ και χρόνια για το προβληματικό σύστημα τηλεματικής το οποίο εκτός από την ρύθμιση της κυκλοφορίας σε έκτακτες περιστάσεις, παρακολουθεί την κίνηση των συρμών και θα έπρεπε να εξασφαλίζει την προτεραιότητά τους όπου υπάρχει διασταύρωση με την κυκλοφορία των υπόλοιπων οχημάτων, δηλαδή αυτό που οι συγκοινωνιολόγοι αποκαλούν «πράσινο κύμα».

«Απαιτούμε από το Υπουργείο Μεταφορών και τον αρμόδιο Υπουργό να επιλύσει επιτέλους το σοβαρό πρόβλημα ασφάλειας που δημιουργείται με την προβληματική τηλεματική στη γραμμή Τραμ. Απαιτούμε από τον υπεύθυνο Γενικό Διευθυντή Συστημάτων της ΣΤΑ.ΣΥ. να αναλάβει την ευθύνη που του αναλογεί και να βγει να εξηγήσει στους επιβάτες και στους εργαζόμενους, για ποιον λόγο η εταιρία έχει πληρώσει ένα σύστημα που αποδεδειγμένα δεν πληροί τις προδιαγραφές της σύμβασης και έχει τόσα λειτουργικά προβλήματα ασφάλειας. Ζητάμε για ακόμη μια φορά συγγνώμη από τους επιβάτες της γραμμής Τραμ για το συγκεκριμένο πρόβλημα που δημιουργήθηκε. Η ασφάλεια και η απρόσκοπτη μετακίνηση των πολιτών δεν είναι διαπραγματεύσιμες για τους Ηλεκτροδηγούς και τους εργαζομένους της γραμμής Τραμ», καταλήγει η ανακοίνωση του ΣΗΤΑ.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Με προβλήματα «τύφλωσης» η τηλεματική των τραμ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας