Αθήνα, 28°C
Αθήνα
Αίθριος καιρός
28°C
28.2° 25.4°
2 BF
67%
Θεσσαλονίκη
Αίθριος καιρός
25°C
26.0° 24.2°
1 BF
62%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
21°C
21.0° 21.0°
0 BF
66%
Ιωάννινα
Αίθριος καιρός
16°C
15.9° 15.9°
1 BF
72%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
22°C
21.9° 21.9°
0 BF
68%
Βέροια
Αίθριος καιρός
25°C
24.8° 24.8°
2 BF
54%
Κοζάνη
Αίθριος καιρός
19°C
19.4° 19.4°
2 BF
56%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
24°C
23.5° 23.5°
1 BF
77%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
23°C
23.8° 22.8°
2 BF
83%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
27°C
26.6° 26.5°
1 BF
54%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
27°C
27.4° 27.4°
2 BF
47%
Σκόπελος
Αίθριος καιρός
26°C
26.1° 26.1°
1 BF
68%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
23°C
23.1° 23.1°
3 BF
83%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
22°C
21.9° 21.9°
0 BF
73%
Λαμία
Αίθριος καιρός
24°C
24.5° 24.5°
1 BF
76%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
27°C
27.1° 26.8°
4 BF
75%
Χαλκίδα
Αίθριος καιρός
24°C
25.0° 23.8°
0 BF
56%
Καβάλα
Αίθριος καιρός
26°C
26.0° 26.0°
2 BF
67%
Κατερίνη
Αίθριος καιρός
23°C
23.1° 23.1°
2 BF
85%
Καστοριά
Αίθριος καιρός
20°C
20.2° 20.2°
1 BF
61%
ΜΕΝΟΥ
Κυριακή, 20 Ιουλίου, 2025
limani thessaloniki.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
ΡΑΦΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ/EUROKINISSI
Θεσσαλονίκη

Θρύλοι του λιμανιού Θεσσαλονίκης

Σωρεία δημοσιευμάτων θέλει και πάλι να αλλάζει χέρια ο ΟΛΘ ● Τι γνωρίζει και τι λέει η κυβέρνηση, στόχος της οποίας είναι «τις πρώτες μέρες του Σεπτεμβρίου, να έχουν πέσει τουλάχιστον δυο φτυαριές χώμα για την επέκταση της 6ης προβλήτας», όπως σχολιάζουν δηκτικά καλά πληροφορημένοι κύκλοι της αγοράς

«Πολύ μεν το λάδι, αλλά από τηγανίτα τίποτα». Με αυτό το σχόλιο στην «Εφ.Συν.» κύκλοι της αγοράς διέψευδαν το θρυλούμενο ενδιαφέρον ξένων και δη αμερικανικών συμφερόντων fund για την εξαγορά του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Τα σχετικά σχόλια και σενάρια τροφοδοτήθηκαν από τη χρηματιστηριακή άνοδο της μετοχής της ΟΛΘ Α.Ε., ωστόσο καλά πληροφορημένες πηγές σχολίαζαν δηκτικά ότι «το μόνο που εξακολουθεί να έχει νόημα και ενδιαφέρει σφόδρα και την κυβέρνηση είναι η πιθανότητα μέσα στο καλοκαίρι, έστω τις πρώτες μέρες του Σεπτεμβρίου, να έχουν πέσει τουλάχιστον δυό φτυαριές χώμα για την επέκταση της 6ης προβλήτας»!

Καλά πληροφορημένες πηγές έλεγαν στην «Εφ.Συν.» ότι «γύρω από τον ΟΛΘ και τον Ιβάν Σαββίδη έχουν υπάρξει πολλά σενάρια, αλλά το «παράδοξο» είναι ότι διαψεύστηκαν όλα. Κι αυτό γιατί για τον Ιβάν Σαββίδη το λιμάνι είναι η χρυσοφόρος χήνα και σήμερα πολύ περισσότερο δεν υπάρχει κανένας λόγος να πουλήσει σε οποιαδήποτε τιμή. Ποια επιχείρησή του στην Ελλάδα τού δίνει 10 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο καθαρό κέρδος;».

Διαψεύσεις

Τα σενάρια είχε διαψεύσει βέβαια νωρίτερα με ανακοίνωσή της και με αφορμή πρόσφατα δημοσιεύματα στον οικονομικό Τύπο η διοίκηση της «Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.» («ΟΛΘ Α.Ε.» ή «Εταιρεία»), δηλώνοντας πως «κατόπιν ενημέρωσης και από τους βασικούς μετόχους της –ήτοι, τους μετόχους της South Europe Gateway Thessaloniki Ltd, την Belterra Investments Ltd και την Terminal Link Grèce SAS– αμφότεροι βασικοί μέτοχοι δεν έχουν λάβει καμία ενημέρωση για δημόσια πρόταση ή πρόταση για αλλαγή της μετοχικής σύνθεσης, καθώς και καμία σχετική ενημέρωση αντίστοιχου περιεχομένου». Σε άλλες περιπτώσεις τέτοια διάψευση θα έμοιαζε με μισή επιβεβαίωση, τώρα ισχύει το «ου με πείσεις, καν με πείσης»…

Είναι αλήθεια βέβαια ότι την προηγούμενη εβδομάδα όλοι κοιτούσαν τη μετοχή της ΟΛΘ Α.Ε. που ξεπερνούσε τα 37 ευρώ. Ομως κοντά σε αυτό κολλούσε η πληροφορία ότι θα υπήρχε δημόσια πρόταση για εξαγορά της ΟΛΘ έναντι 40 ευρώ η μετοχή, πρόταση την οποία θα κατέθετε αμερικανικό fund σε συνεργασία με την οικογένεια Ντρέιφους που είχε κάνει ήδη μια ανεπιτυχή προσπάθεια πριν από λίγο καιρό, δίνοντας 27 ευρώ ανά μετοχή! Ενδιαφέρον σε κάθε περίπτωση είναι ότι στα σενάρια είχε εμπλακεί και το υπερταμείο (δηλαδή το Δημόσιο) που κατέχει το 7,27% των μετοχών της ΟΛΘ. Το υπερταμείο, ως συνήθως, άφησε τα σενάρια ελεύθερα, δεν επιβεβαίωσε ούτε διέψευσε, υποκρινόμενο τον επιμελή αδιάφορο…

Το «ράλι» της μετοχής

Μέχρι το τέλος της περασμένης εβδομάδας τα σενάρια μαζί με τη μετοχή της ΟΛΘ έκαναν «ράλι» μέχρι να κληθεί… η γραμματική να σώσει τις ωραίες ιστορίες οι οποίες διορθώνονται καθ’ οδόν καθώς όλοι είχαν αρχίσει να κρίνουν ως πρόωρη την αναφορά για ενδιαφέρον του σχήματος Blackrock-Mediterranean Shipping Co (MSC) αλλά και των Γαλλοελβετών κροίσων Ντρέιφους.

«Η μόνη αλήθεια σε όλα τα σενάρια που εμπλέκουν τους Αμερικανούς, τους Ρώσους, τους Ινδούς και τους Γάλλους είναι ότι χρησιμοποιούν στοιχεία της πραγματικότητας, οπότε μπορούν να λένε ό,τι θέλουν», είπαν άνθρωποι της αγοράς στην εφημερίδα μας, σημειώνοντας πως «θα πρέπει κανείς να διακρίνει πίσω από τα γραφόμενα ποιος και τι λόγους θα είχε να υπάρχουν αυτά τα σενάρια. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να ομολογήσουμε ότι εταιρείες σαν την ΟΛΘ δεν αλλάζουν χέρια σε μια μέρα στα χρηματιστήρια, υπάρχουν πολλά προαπαιτούμενα για κάτι τέτοιο και δεν χρειάζεται να έχει κανείς διδακτορικό στα οικονομικά για να τα αντιληφθεί όλα αυτά».

Παρά ταύτα, μπορεί κάποιος να επικαλεστεί το «ράλι» της μετοχής του ΟΛΘ, ωστόσο οι κυνικοί καιροφυλακτούν καθώς, όπως μας σχολιάζουν, «μα, φυσικά και υπάρχει ράλι στη μετοχή, εσείς γράφατε για όσα μοίρασε στους μετόχους [σημ.: η μερισματική απόδοση του ΟΛΘ (6,90%) είναι υπερδιπλάσια της απόδοσης των δεκαετών κρατικών ομολόγων (3,4%) και πολύ υψηλότερη των επιτοκίων των προθεσμιακών καταθέσεων] για την περσινή χρήση, ε, αυτό το είδαν και το ξέρουν όλοι, οπότε θέλουν ένα κομματάκι από την πίτα».

Ο «πικραμένος»

Μπορούμε βέβαια εδώ, σε επίπεδο σεναριογραφίας και μόνο, να θυμίσουμε ότι ο μόνος «πικραμένος» που θα είχε λόγο να διακινεί τα σενάρια του τελευταίου διαστήματος είναι το ίδιο το υπερταμείο, αφού η προσπάθειά του να διασώσει στην τελευταία γενική συνέλευση της ΟΛΘ τον τέως πρόεδρο Αθανάσιο Λιάγκο («Εφ.Συν.», 18.5.2025, «Αλλαγή σκυτάλης στην ΟΛΘ Α.Ε. - Φεύγει αλλά... μένει ο Θανάσης Λιάγκος») απεδείχθη ανεπιτυχής. Για να μη θυμηθούμε τα ρέστα που ζητά η ΟΛΘ για τη ματαίωση του διαγωνισμού στον Βόλο…

Οποιος άκοπα θα ήθελε να προσάψει κάτι στην πλευρά Σαββίδη είναι η μη τήρηση των συμβατικών υποχρεώσεων για τις υποχρεωτικές επενδύσεις, κυρίως αυτή της επέκτασης της 6ης προβλήτας. Τώρα υποστηρίζουν πολλοί ότι η κυβέρνηση «καίγεται» να «ξεκινήσει» το έργο έστω και για καθαρά προπαγανδιστικούς λόγους, αλλά δεν μπορεί η ίδια δημόσια να διαμαρτυρηθεί, αφού η ίδια φταίει που δεν έχει προχωρήσει μέτρο την οδική και σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού και είναι η ίδια επίσης που άλλαξε τη συμφωνία του 2017 και έδωσε δύο παρατάσεις για τα υποχρεωτικά έργα στον όμιλο Σαββίδη! Κατά τα λοιπά, η κυβέρνηση παραμυθιάζει τη Θεσσαλονίκη για δημιουργία κέντρου logistics και διαμετακομιστικού εμπορίου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, στη δυτική Θεσσαλονίκη.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Θρύλοι του λιμανιού Θεσσαλονίκης

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας