Στο κυκλοφοριακό χάος που προκαλείται στο λιμάνι του Πειραιά αλλά και στους γύρω δρόμους από την ταυτόχρονη άφιξη κρουαζιερόπλοιων, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία τόσο των επιβατών των πλοίων όσο και των κατοίκων του Πειραιά, αναφέρεται με παρέμβασή του ο επίτιμος πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), Θεόδωρος Κόντες.
Επισημαίνει την ανάγκη σωστού προγραμματισμού και επίσπευσης της δημιουργίας υποδομών στους κυριότερους προορισμούς της χώρας και κάνει γνωστό ότι το Σάββατο 31 Μαΐου 2025 δημιουργήθηκε για μία ολόκληρη μέρα κυκλοφοριακό χάος στο λιμάνι του Πειραιά αλλά και στους γύρω δρόμους, με την άφιξη πέντε κρουαζιερόπλοιων μεσαίου και μεγάλου μεγέθους τα οποία αποβίβασαν περίπου 15.000 επιβάτες και πληρώματα, και με την κίνηση από τα τουριστικά λεωφορεία, ταξί, minibuses παράλληλα με τη διακίνηση εφοδίων για την προμήθεια και τον ανεφοδιασμό των κρουαζιερόπλοιων.
«Ευτυχώς που η άφιξη των πλοίων έγινε Σάββατο και ήταν κλειστά τα περισσότερα ναυτιλιακά γραφεία και τα εμπορικά ναυτιλιακά καταστήματα. Ας σκεφτούμε μόνο πόσο μεγαλύτερο χάος θα υπήρχε στην πόλη του Πειραιά αν η ημέρα άφιξης ήταν καθημερινή εργάσιμη ημέρα και επίσης αν αντί για πέντε πλοία είχαν αφιχθεί εννέα ή δέκα, εφόσον υπάρχουν οι κατάλληλες θέσεις στο λιμάνι» σχολιάζει ο Θ. Κόντες και συμπληρώνει ότι πρέπει να αναλογιστούμε ότι με τις νέες τρεις επιπλέον θέσεις, που ίσως να είναι διαθέσιμες στον Πειραιά μετά το 2027-2028, με 12 ή και 13 πλοία, πόσο χειρότερη θα είναι η κατάσταση.
Υπενθυμίζει ότι επανειλημμένα έχουν ζητήσει να προχωρήσει άμεσα η επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης, ωστόσο, αν κι έχουν γίνει μελέτες προ αρκετών χρόνων, καμία πρόοδος δεν διαφαίνεται στον ορίζοντα. «Η υπογειοποίηση του ΗΣΑΠ από το Νέο Φάληρο προς το κεντρικό λιμάνι του Πειραιά είναι η μόνη λύση, διαθέτοντας δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, ο οποίος θα προσφέρει ευκολία διακίνησης των οχημάτων προς και από τον Πειραιά προς την παραλιακή αρτηρία και πρόσβαση προς την Αθήνα για τη γρήγορη εξυπηρέτηση των επισκεπτών, αλλά και των κατοίκων του Πειραιά προς διάφορους προορισμούς» σημειώνει.
Ο Θ. Κόντες υποστηρίζει ότι για να συμπληρωθεί το πιο πάνω έργο και να υπάρξει τελική λύση, πρέπει να κατασκευαστούν υπέργεια οδικά δίκτυα πέριξ του λιμένος με ανάλογες εξόδους σε όλες τις πύλες που εξυπηρετούν την κρουαζιέρα αλλά και την ακτοπλοΐα. Τέλος, επισημαίνει ότι για να δοθεί λύση στο πρόβλημα, θα πρέπει να εξεταστούν σοβαρά δύο θέματα, που είναι ο προγραμματισμός αφίξεων, προτεραιότητα και αριθμός πλοίων/επιβαινόντων που μπορούν να εξυπηρετηθούν. Ετσι το λεγόμενο berthing/anchoring allocation, αλλά και η ικανότητα κάθε προορισμού, είναι απαραίτητα και θα πρέπει να εφαρμοστούν άμεσα.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας