Αθήνα, 34°C
Αθήνα
Αίθριος καιρός
34°C
35.2° 32.3°
3 BF
32%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
32°C
33.2° 30.8°
4 BF
61%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
33°C
32.7° 29.0°
3 BF
63%
Ιωάννινα
Ελαφρές νεφώσεις
30°C
29.9° 29.9°
3 BF
32%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
30°C
29.9° 29.9°
3 BF
54%
Βέροια
Σποραδικές νεφώσεις
35°C
34.8° 34.8°
0 BF
35%
Κοζάνη
Σποραδικές νεφώσεις
30°C
30.4° 30.4°
3 BF
20%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
31°C
30.8° 30.8°
2 BF
55%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
29°C
31.1° 28.8°
4 BF
69%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
30°C
31.9° 29.4°
2 BF
50%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
30°C
30.4° 30.4°
3 BF
51%
Σκόπελος
Αίθριος καιρός
32°C
31.7° 31.7°
3 BF
43%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
29°C
28.9° 28.9°
0 BF
84%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
36°C
35.9° 35.9°
4 BF
26%
Λαμία
Αίθριος καιρός
37°C
36.6° 36.2°
3 BF
25%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
28°C
28.8° 28.2°
4 BF
65%
Χαλκίδα
Αίθριος καιρός
33°C
32.8° 32.7°
2 BF
27%
Καβάλα
Αίθριος καιρός
31°C
31.0° 29.3°
1 BF
34%
Κατερίνη
Σποραδικές νεφώσεις
30°C
30.3° 30.3°
2 BF
52%
Καστοριά
Ελαφρές νεφώσεις
30°C
29.6° 29.6°
0 BF
43%
ΜΕΝΟΥ
Τρίτη, 08 Ιουλίου, 2025
Διαμαρτυρία ταξιτζή για τον νέο ΚΟΚ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
ΣΤΗ ΧΘΕΣΙΝΗ ΑΚΡΟΑΣΗ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ Ο Κ. ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ ΕΡΙΞΕ «ΛΑΔΙ ΣΤΗ ΦΩΤΙΑ» ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΑΞΙΤΖΗΔΕΣ, ΕΝΩ ΑΚΟΥΣΕ ΤΙΣ ΕΠΙΦΥΛΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΥΠΕΡΟΓΚΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ

Ράβε-ξήλωνε το νομοσχέδιο για τον νέο ΚΟΚ

Ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, αφού είχε ήδη ανακοινώσει περίπου 50 διορθώσεις, συνέχισε και χθες με παράθεση σειράς εξαιρέσεων ● Μεταξύ άλλων, κάλεσε τους δήμους να τοποθετήσουν και δικές τους κάμερες ώστε να έχουν και εκείνοι μερίδιο από τα έσοδα των προστίμων ● Ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων δήλωσε υπέρ της αύξησης των προστίμων, για τις επικίνδυνες παραβάσεις, «αλλά αυτό προϋποθέτει σωστά όρια ταχύτητας στις πόλεις κι ότι οι παραβάσεις ισχύουν για όλους και ότι τα πρόστιμα δεν θα σβήνονται»

Ενα διαφορετικό πρόσωπο που σέβεται τις οικογένειες των θυμάτων θέλησε να προβάλει η κυβέρνηση συζητώντας για τα τροχαία δυστυχήματα με αφορμή τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) που συζητείται στη Βουλή, αλλά στη χθεσινή ακρόαση των φορέων ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κ. Κυρανάκης κατάφερε αφενός να μονοπωλήσει τη συζήτηση η κόντρα με τους ταξιτζήδες της Αθήνας, αφετέρου να ακούσει τις επιφυλάξεις των συγκοινωνιολόγων για τα υπέρογκα πρόστιμα που προβλέπονται.

Ο κ. Κυρανάκης άνοιξε τη χθεσινή διαδικασία θυμίζοντας ότι είχε καλέσει προ ημερών στο γραφείο του οργανώσεις θυμάτων τροχαίων, όπως τη «SOS-Τροχαία Εγκλήματα». Ζήτησε, μάλιστα, από όλους τους παρισταμένους να χρησιμοποιούν τον όρο «τροχαίες συγκρούσεις» και όχι τροχαία ατυχήματα, διότι με αυτόν τον όρο, όπως είπε, θα ήταν σαν να δεχόμαστε ότι είναι αποτέλεσμα τύχης!

Η πολύωρη διαδικασία που ακολούθησε επιβεβαίωσε ότι τελικά «στην τύχη» είχε γραφτεί το νομοσχέδιο για τον νέο ΚΟΚ. Οπως έγραψε και χθες η «Εφ.Συν.», ο κ. Κυρανάκης είχε ήδη ανακοινώσει περίπου 50 διορθώσεις, αλλά και χθες συνέχισε με παράθεση σειράς εξαιρέσεων σχετικά με την απαγόρευση στάσης των ταξί στις λεωφορειολωρίδες για διάστημα μεγαλύτερο των 30 δευτερολέπτων και μόνο για επιβίβαση-αποβίβαση επιβάτη.

Ενα από τα βασικά χαρακτηριστικά του υπό συζήτηση ΚΟΚ, που προβλήθηκε εντατικά τις προηγούμενες ημέρες στις καθημερινές εμφανίσεις Κυρανάκη στις τηλεοράσεις, είναι τα βαρύτατα πρόστιμα που προβλέπει για τροχαίες παραβάσεις. Ακριβώς σε αυτό το θέμα δέχθηκε κριτική από τον πρόεδρο του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ), Θανάση Τσιάνο. Ο κ. Τσιάνος ανέφερε ως θετικό ότι έγινε μια καλύτερη κατηγοριοποίηση των ποινών, ωστόσο εξέφρασε σοβαρό προβληματισμό για την εφαρμογή των προστίμων στην πράξη.

Ενας τροχονόμος που σταματά δίκυκλο με δύο επιβάτες χωρίς κράνος θα πρέπει να κόψει εκείνη τη στιγμή πρόστιμο 1.050 ευρώ, σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ, και ο κ. Τσιάνος αναρωτήθηκε αν αυτό θα συμβεί στην πραγματική ζωή. Πρόσθεσε επίσης ότι διαχρονικά η θέση του ΣΕΣ είναι υπέρ των προστίμων χαμηλού ύψους ώστε αυτά να μπορούν να επιβάλλονται συχνότερα, με κάποια κλιμάκωση ως προς την επικινδυνότητα της παράβασης. «Αν έχουμε αποφασίσει ότι όντως θα εντατικοποιήσουμε την αστυνόμευση με αυτά τα πρόστιμα, τότε θα έχουμε σημαντικά θετικά αποτελέσματα. Τα πρόστιμα θα πρέπει να είναι τόσο υψηλά ώστε να λειτουργούν αποτρεπτικά στον πιθανό παραβάτη, αλλά όχι υπερβολικά υψηλά ώστε να λειτουργούν αποτρεπτικά στη βεβαίωση της παράβασης από τις αστυνομικές αρχές», εξήγησε. Σε άλλο σημείο, ο κ. Τσιάνος τόνισε ότι ο ΣΕΣ είναι υπέρ της αύξησης των προστίμων, ειδικά σε ό,τι αφορά κάποιες επικίνδυνες παραβάσεις, «αλλά αυτό προϋποθέτει σωστά όρια ταχύτητας στις πόλεις κι ότι οι παραβάσεις ισχύουν για όλους και ότι τα πρόστιμα δεν θα σβήνονται».

Το θέμα της ελλιπούς αστυνόμευσης, της έλλειψης προσωπικού στις Διευθύνσεις Τροχαίας και στις αποσπάσεις αστυνομικών σε άλλες υπηρεσίες τέθηκε από πολλούς φορείς αλλά και βουλευτές στις ερωτήσεις τους, αλλά η πλευρά του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη εκπροσωπείτο από τον αξιωματικό της Τροχαίας Αττικής, Δημήτρη Παπαγεωργίου, που δεν απάντησε σε θέματα γενικότερης πολιτικής του υπουργείου.

Στη δική του παρέμβαση επί του θέματος ο κ. Κυρανάκης υποσχέθηκε ότι η απόδοση των προστίμων θα βελτιωθεί όταν ψηφιοποιηθεί το σύστημα των παραβάσεων σε συνδυασμό με τη χρήση καμερών που θα τοποθετηθούν στους δρόμους. Κάλεσε, μάλιστα, τους δήμους να τοποθετήσουν και δικές τους κάμερες ώστε να έχουν και εκείνοι μερίδιο από τα έσοδα των προστίμων.

Για το όριο ταχύτητας εντός πόλεων, που πέφτει σε κάποιες περιπτώσεις στα 30 χιλιόμετρα ανά ώρα (από 50 τώρα), ο πρόεδρος των συγκοινωνιολόγων Θ. Τσιάνος είπε πως είναι στη σωστή κατεύθυνση, αλλά τόνισε ότι θα πρέπει να καθοριστούν και να σηματοδοτηθούν έγκαιρα οι οδοί μειωμένου ορίου από τις τοπικές αρχές και να μην καθυστερήσει η απαραίτητη χρηματοδότηση.

Πεδίο μάχης οι λεωφορειολωρίδες με μικρή υποχώρηση για τα 30 δευτερόλεπτα της στάσης

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κ. Κυρανάκης

Με ευκολία και εμφανή την πρόθεση αμφότερων των πλευρών μεταφέρθηκε εντός της Βουλής η κόντρα που έχει ξεσπάσει τις τελευταίες εβδομάδες ανάμεσα στον κ. Κυρανάκη και τον πρόεδρο του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), Θύμιο Λυμπερόπουλο.

Ο έμπειρος σε συγκρούσεις συνδικαλιστής των οδηγών ταξί αλλά και επί σειρά ετών παλαιότερα στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας περίμενε υπομονετικά τη σειρά του για να μιλήσει. Κάποια στιγμή, μάλιστα, στην αίθουσα της συζήτησης μπήκε και κάθισε στα έδρανα ο έως πρόσφατα υφυπουργός Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου. Ο κ. Οικονόμου είχε αποδεχθεί στην προηγούμενη εκδοχή του νέου ΚΟΚ την κυκλοφορία των έμφορτων ταξί στις λεωφορειολωρίδες, ενώ πήρε θέση κατηγορώντας τον Κ. Κυρανάκη στη φάση που αρνιόταν να δεχθεί για συζήτηση το ΣΑΤΑ στο υπουργείο. Πάντως, χθες, ο κ. Οικονόμου δεν τοποθετήθηκε.

Υπενθυμίζεται ότι ο ΚΟΚ του Κ. Κυρανάκη επιτρέπει την είσοδο ταξί στις λεωφορειολωρίδες μόνο για επιβίβαση-αποβίβαση και μόνο για διάστημα 30 δευτερολέπτων. Εξαιρεί όμως τα (ελάχιστα σήμερα) ηλεκτροκίνητα ταξί. Στην πρώτη από τις πολλές του παρεμβάσεις, λοιπόν, ο κ. Λυμπερόπουλος κατηγόρησε τον αναπληρωτή υπουργό για «deal με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα», αλλά και για μέτρα που ευνοούν τις πολυεθνικές, όπως η Uber, που «κλέβουν τον ΦΠΑ από την Ελλάδα» και θα οδηγήσουν σε αφανισμό τον κλάδο αφού οι άδειες των ταξί θα χάσουν την αξία τους για να τις ξεπουλήσουν οι σημερινοί ιδιοκτήτες και να ευνοηθούν τα καρτέλ.

Ο Κ. Κυρανάκης αντεπιτέθηκε στον Θύμιο Λυμπερόπουλο, κατηγορώντας τον ως συκοφάντη, του είπε πως δεν κάνει διάλογο με όσους επιτίθενται στους συνεργάτες του. Υπενθυμίζεται ότι στις εβδομάδες που προηγήθηκαν και στις οποίες ο κ. Κυρανάκης δεν δεχόταν στο γραφείο του τον Θ. Λυμπερόπουλο, είχε ανοίξει δίαυλο με την ηγεσία της Ομοσπονδίας των ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ), εκπρόσωποι της οποίας παρίσταντο επίσης στη χθεσινή συζήτηση. Οταν, πάντως, μίλησε εκ μέρους της Ομοσπονδίας ο γενικός γραμματέας Θανάσης Μαυρίδης από τη Θεσσαλονίκη, ο αναπληρωτής υπουργός δεν τον άφησε εκτός βολής. Ο κ. Μαυρίδης προσπάθησε να πει ότι στη Θεσσαλονίκη δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με τα ταξί που κυκλοφορούν κανονικά στις λεωφορειολωρίδες και «έχουν εκπαιδευθεί να μην εμποδίζουν την κίνηση των λεωφορείων». «Τους επιβάτες των λεωφορείων τούς ρωτήσατε πόσο ικανοποιημένοι είναι;» ρώτησε ο Κ. Κυρανάκης, αφήνοντας σύξυλους τους συνδικαλιστές αυτοκινητιστών.

Γενικώς, ο κ. Κυρανάκης, αν και επιτέθηκε στον Θ. Λυμπερόπουλο λέγοντας ότι «εδώ δεν είναι καφενείο», έδειξε πολλές φορές διάθεση για παραβίαση των κοινοβουλευτικών κανόνων σχετικά με τη ρύθμιση της συζήτησης από το προεδρείο, παίρνοντας τον λόγο και παρεμβαίνοντας κατά το δοκούν. Εφτασε, μάλιστα, κάποια στιγμή να απευθύνει ερώτημα στον προεδρεύοντα της Επιτροπής της Βουλής, Ιωάννη Αδριανό. Είχε προηγηθεί αφήγηση του Θύμιου Λυμπερόπουλου που αναρωτήθηκε «τι έχει αλλάξει στη Νέα Δημοκρατία» από την εποχή του 2000, όταν η τότε ηγεσία (Κ. Καραμανλής, Β. Μεϊμαράκης) εξέδιδαν φυλλάδιο και δήλωναν ότι το κόμμα είναι υπέρ της διέλευσης των έμφορτων ταξί από τις λεωφορειολωρίδες. Αντί λοιπόν να απαντήσει, ο κ. Κυρανάκης στράφηκε στον πρόεδρο και είπε: «Θα ήθελα να σας ρωτήσω, γιατί ήσασταν και διευθυντής Γραφείου Τύπου στην κυβέρνηση Καραμανλή, αυτό το μέτρο εφαρμόστηκε από το 2004 έως το 2009;». Ο κ. Αδριανός δεν απάντησε και αντ’ αυτού ο Θ. Λυμπερόπουλος αφηγήθηκε ότι ξεκίνησε πιλοτική εφαρμογή σε δύο λωρίδες μέχρι που έπεσε η Ν.Δ. από την κυβέρνηση.

Σε επίπεδο ουσίας, πάντως, ως προς τις απαγορεύσεις για τις λεωφορειολωρίδες, ο κ. Κυρανάκης έδωσε την εντύπωση ότι προχώρησε σε μία ρύθμιση χωρίς να την έχει πραγματικά μελετήσει. Αυτό φάνηκε και από το γεγονός ότι στο τέλος ανακοίνωσε πως θα ισχύσουν εξαιρέσεις από το όριο των 30 δευτερολέπτων όχι μόνο για τα ταξί που μεταφέρουν ΑμεΑ αλλά και για εκείνα που έχουν επιβάτες ηλικιωμένους και άτομα με κινητικές δυσκολίες ή όπου υπάρχουν εσοχές στα πεζοδρόμια. Δεν εξήγησε, βέβαια, πώς αυτό θα κρίνεται από τις κάμερες που θα παρακολουθούν την κίνηση και θα κόβουν αυτόματα τις κλήσεις.

Την ίδια στιγμή, ο κ. Κυρανάκης είπε, όμως, ότι με τη χρήση των καμερών και από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα είναι εφικτή η αξιολόγηση των επιπτώσεων των νέων μέτρων και αν τελικά εμποδίζεται η κυκλοφορία των λεωφορείων: «Αν στην πορεία των μηνών από την πραγματικότητα προκύψει κάτι άλλο από αυτό που λέει η λογική, τότε να το ξαναδούμε. Θα έχουμε από τις κάμερες την πραγματικότητα αποτυπωμένη για το πόσο πραγματικά θα έχει αλλάξει η εικόνα». Η δήλωση αυτή μάλιστα έκανε τον πρόεδρο των συγκοινωνιολόγων να επισημάνει στη δευτερολογία του πως «η κυβέρνηση φαίνεται να βάζει το κάρο μπροστά από το άλογο», προσθέτοντας ότι πρώτα θα έπρεπε να αστυνομευτούν οι λωρίδες κίνησης των λεωφορείων ώστε να φύγουν τα παρκαρισμένα οχήματα «και μετά να κάνουμε οποιοδήποτε πείραμα θέλετε».

Ο ΣΕΣ πρότεινε τη διενέργεια μιας κυκλοφοριακής μελέτης ώστε να μετρηθούν οι επιπτώσεις των μέτρων πριν υπάρξουν νέες αλλαγές. Προχώρησε επίσης σε δραματική προειδοποίηση λέγοντας ότι αν η πολιτεία δεν καταφέρει να καταστήσει και πάλι ελκυστικά τα μέσα μαζικής μεταφοράς για το ευρύ κοινό, «η Αττική θα σβήσει κυκλοφοριακά και κάποιος θα πρέπει να αναλάβει την ευθύνη».

Ειδικά για το θέμα των ηλεκτροκίνητων ταξί, που σήμερα είναι στην Αττική λιγότερα από 100 (παρά τις γενναίες επιδοτήσεις των 22.000 ευρώ) σε σύνολο 14.000 οχημάτων, ο κ. Τσιάνος πρότεινε να ισχύσει η ελεύθερη κυκλοφορία τους για τρία χρόνια και μετά το μέτρο να επανεξεταστεί. Κάπου εκεί ο κ. Λυμπερόπουλος μίλησε για ακόμη ένα «κόλπο» που αναγκάζει πολλούς ταξιτζήδες να αγοράσουν ηλεκτρικό ταξί για να ωφεληθούν και θα βρεθούν λίγο αργότερα ξεκρέμαστοι. Πάντως, το ΣΑΤΑ προσανατολίζεται σε νέα 24ωρη απεργία την ημέρα που ο ΚΟΚ θα ψηφίζεται στην Ολομέλεια την ερχόμενη εβδομάδα.

Στο μικροσκόπιο και ο τρόπος λειτουργίας της Δικαιοσύνης

Δύο συγκλονιστικά περιστατικά που σχετίζονται όχι με τα βαριά πρόστιμα αλλά με τον τρόπο λειτουργίας της Δικαιοσύνης έφερε ενώπιον της Επιτροπής της Βουλής ο πρόεδρος του συλλόγου «SOS-Τροχαία Εγκλήματα», Γιώργος Κουβίδης.

Μίλησε για δύο κοπέλες που έχασαν τη ζωή τους στο Ηράκλειο Κρήτης. «Η πρώτη κοπέλα είναι η Μαρία Ταβλαδοράκη, 26 χρόνων, συνεπιβάτις της μηχανής. Ο οδηγός χωρίς άδεια οδήγησης, μηχανή μεγάλου κυβισμού δικιά του, αγοράζει μηχανή χωρίς άδεια οδήγησης, αλκοόλ τέσσερις φορές πάνω από το όριο, ταχύτητα 145 έως 190 χιλιόμετρα λένε οι πραγματογνωμοσύνες, χτυπάει προπορευόμενο όχημα στον ΒΟΑΚ, φεύγει η κοπέλα από πίσω, σκοτώνεται». Και όμως ο οδηγός της μηχανής παραπέμπεται για αμέλεια εδώ και 5 χρόνια.

«Υπάρχει εισαγγελέας που επιμένει να βαφτίζει αμέλεια αυτόν τον άνθρωπο, ο οποίος από αμέλεια πήγε και αγόρασε μια μηχανή χωρίς να έχει δίπλωμα. Από αμέλεια δεν έβγαλε δίπλωμα. Από αμέλεια ήπιε τέσσερις φορές το όριο του αλκοόλ. Από αμέλεια ανέπτυξε ταχύτητα 190 χιλιομέτρων. Από αμέλεια στούκαρε πάνω στον μπροστινό. Από αμέλεια σκότωσε την κοπέλα. Τώρα κοροϊδευόμαστε εδώ πέρα; Δεν θέλω να πω το όνομά του, όχι γιατί το φοβάμαι. Είναι ο ίδιος εισαγγελέας που σε άλλη μία υπόθεση, θανάτου κοπέλας πάλι, 22 χρόνων, της Πένυς Μουλιανάκη στο Ηράκλειο, πριν από 26 μήνες, πηγαινοφέρνουν τη δικογραφία με την Τροχαία. Τέσσερις φορές πάνω από το όριο αλκοόλ είχε και πάλι ο οδηγός. Για 26 μήνες δεν έχει απολογηθεί η κατηγορούμενη. Αυτοί οι άνθρωποι που διέπραξαν αυτά τα πράγματα είναι στον δρόμο σήμερα, με το δίπλωμά τους».

Ο κ. Κουβίδης δήλωσε θετικός στο νομοσχέδιο γιατί λύνει τέτοια προβλήματα προσθέτοντας: «Τώρα θα μου πεις τα λύνει θεωρητικά. Λέμε αν θα εφαρμοστεί ο νόμος. Από ποιους να εφαρμοστεί; Από τους πολίτες λέμε άγνοια νόμου δεν συγχωρείται, από τις δικαστικές αρχές συγχωρείται;»

Στο σημείο εκείνο παρενέβη ο προεδρεύων της Επιτροπής της Βουλής Ι. Αδριανός και αποκάλυψε ότι στη χθεσινή συζήτηση είχε κληθεί να συμμετάσχει η Ενωση Εισαγγελέων, η οποία όμως δεν ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση. Υποσχέθηκε, πάντως, να της σταλούν τα πρακτικά της συζήτησης.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Ράβε-ξήλωνε το νομοσχέδιο για τον νέο ΚΟΚ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας