Αθήνα, 29°C
Αθήνα
Αίθριος καιρός
29°C
30.0° 26.5°
2 BF
42%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
28°C
28.8° 26.6°
2 BF
49%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
26°C
26.0° 26.0°
2 BF
57%
Ιωάννινα
Σποραδικές νεφώσεις
24°C
23.9° 23.9°
1 BF
50%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
24°C
23.9° 23.9°
0 BF
69%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
28°C
28.2° 28.2°
2 BF
49%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
20°C
20.4° 20.4°
2 BF
56%
Αγρίνιο
Ελαφρές νεφώσεις
25°C
25.2° 25.2°
2 BF
55%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
24°C
24.1° 23.8°
2 BF
73%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
28°C
28.3° 27.9°
2 BF
41%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
26°C
26.4° 26.4°
4 BF
50%
Σκόπελος
Αίθριος καιρός
25°C
24.7° 24.7°
1 BF
73%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
26°C
25.9° 25.9°
2 BF
61%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
26°C
25.9° 25.9°
2 BF
47%
Λαμία
Αίθριος καιρός
27°C
26.8° 25.6°
1 BF
36%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
27°C
26.8° 26.6°
4 BF
64%
Χαλκίδα
Αίθριος καιρός
27°C
28.3° 26.8°
0 BF
38%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
28°C
27.7° 24.3°
3 BF
72%
Κατερίνη
Αίθριος καιρός
26°C
26.4° 25.8°
1 BF
82%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
22°C
22.4° 22.4°
2 BF
62%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 19 Ιουνίου, 2025
kostas genidounias
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Κώστας Γενιδούνιας | ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ/EUROKINISSI
Εκλογές στο σωματείο των μηχανοδηγών (ΠΕΠΕ)

Πρώτη με 54% η παράταξη του απολυμένου Γενιδούνια

Ο συνδικαλιστής που εξέθεσε το Μαξίμου για την απαξίωση του ελληνικού σιδηροδρόμου απολύθηκε από τον νέο φιλοκυβερνητικό πρόεδρο της Hellenic Train μόλις ανακοίνωσε την εκ νέου υποψηφιότητά του ● Παρά ταύτα, η παράταξή του θριάμβευσε στις κάλπες του σωματείου με πρωτιά και αυτοδυναμία.

Πρωτιά και αυτοδυναμία με 54% εξασφάλισε στις εκλογές του σωματείου των μηχανοδηγών (ΠΕΠΕ) η παράταξη του Κώστα Γενιδούνια, δύο εβδομάδες μετά την αιφνιδιαστική απόλυσή του από τη Hellenic Train. Οι εκλογές στην Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης διεξήχθησαν το διήμερο 14-15 Μαΐου μέσα στην τοξική ατμόσφαιρα που είχε δημιουργηθεί τους τελευταίους μήνες, με πιέσεις και εκβιασμούς προς τους εργαζομένους του κλάδου.

Πριν από την απόλυση του Κ. Γενιδούνια είχε σημειωθεί σωρεία πειθαρχικών διώξεων εις βάρος συνδικαλιστών της παράταξής του («Συνεξέλιξη»), ενώ, στο ίδιο διάστημα, ήταν ξεκάθαρο ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη είχε ρίξει όλο της το βάρος να επηρεάσει τους μηχανοδηγούς για να στηρίξουν την αντίπαλη παράταξη («Συμμαχία») στην οποία κυριαρχεί η γαλάζια ΔΑΚΕ, ενώ συμμετέχουν και κάποιοι που πρόσκεινται στην ΠΑΣΚΕ (ΠΑΣΟΚ).

Ηχηρή απάντηση

Το σωματείο των μηχανοδηγών είναι ένα από τα ελάχιστα στα οποία είχε εδώ και χρόνια την απόλυτη πρωτοκαθεδρία μια παράταξη προσκείμενη στην Κεντροαριστερά, καθώς ο Κ. Γενιδούνιας είναι στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά συμμετέχουν και εργαζόμενοι που επίσης προέρχονται από την ΠΑΣΚΕ.

Ομως, ο Κ. Γενιδούνιας και η υποψηφιότητά του πολεμήθηκε με σφοδρότητα όχι τόσο λόγω της κομματικής του προέλευσης, αλλά λόγω της στάσης που κράτησε πριν και μετά το έγκλημα των Τεμπών.

Τα εξώδικα που είχε στείλει η ΠΕΠΕ προειδοποιώντας για ελλείψεις ασφαλείας στον ελληνικό σιδηρόδρομο από το 2021 όπως και η άρνηση της κυβέρνησης και του τότε αρμόδιου υπουργού Κ. Αχ. Καραμανλή ακόμα και να απαντήσει σε αυτά, την ώρα που προσέφευγε στα δικαστήρια για να κηρυχθούν παράνομες οι απεργιακές κινητοποιήσεις των μηχανοδηγών, επέστρεψαν ως μπούμερανγκ μετά την τραγωδία των Τεμπών.

Ο Κ. Γενιδούνιας συνέχισε για αρκετούς μήνες να εκθέτει την κυβέρνηση για τους χειρισμούς της και την απαξίωση του ελληνικού σιδηροδρόμου και η απάντηση ήρθε ηχηρή από την κυβέρνηση στις αρχές του 2024, όταν στην Εξεταστική-παρωδία της Βουλής η πλειοψηφία αρνήθηκε να τον καλέσει ως μάρτυρα.

Σε εκείνο το διάστημα, όμως, η διοίκηση της ιταλικής Hellenic Train έδειχνε να συνεχίζει να εμπιστεύεται τον Κ. Γενιδούνια καθώς του είχε αναθέσει θέσεις ευθύνης μέσα στην εταιρεία που κλυδωνιζόταν από υποβάθμιση του κύρους ή ακόμα και από τον κίνδυνο νέου ατυχήματος. Η κυβέρνηση άρχισε και εκείνη όμως να κλυδωνίζεται σοβαρά, όπως έδειξαν και οι πρωτοφανείς διαδηλώσεις του περασμένου χειμώνα.

6 από τις 11 έδρες

Αποφασίστηκε, έτσι, αντεπίθεση σε όλα τα επίπεδα. Στο εσωτερικό του σιδηροδρόμου, οι συνδικαλιστές της ΔΑΚΕ και μερίδα της ΠΑΣΚΕ άρχισαν να διαδίδουν ότι το πρόβλημα δεν ήταν η έλλειψη πολιτικής βούλησης για έναν ισχυρό σιδηρόδρομο, αλλά το σωματείο των μηχανοδηγών και προσωπικά ο Κ. Γενιδούνιας που αντιδρούσαν σε κάθε κυβερνητική πρωτοβουλία!

Στο μεταξύ, είχε αλλάξει η διοίκηση της Hellenic Train, ενώ ως πρόεδρος είχε τοποθετηθεί άνθρωπος της κυβέρνησης, ο Αθ. Ζηλιασκόπουλος, που ήταν και παρέμεινε πρόεδρος του Ταμείου Αξιοποίησης Περιουσίας του Δημοσίου, ΤΑΙΠΕΔ. Ετσι, μόλις ο Κ. Γενιδούνιας ανακοίνωσε πως θα είναι υποψήφιος στις εκλογές της ΠΕΠΕ, θυροκολλήθηκε η απόλυση στο σπίτι του. Η παράταξή του κατάφερε να πάρει τις 6 από τις 11 έδρες με ποσοστό 54%, ενώ η αντίπαλη («Συμμαχία») αύξησε τις δυνάμεις της και πήρε 43% και τις υπόλοιπες 5 έδρες (από 3 που είχε).

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Πρώτη με 54% η παράταξη του απολυμένου Γενιδούνια

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας