Την ώρα που για το λιμάνι Θεσσαλονίκης παίζεται στο χρηματιστήριο ένα σκληρό επιχειρηματικό παιχνίδι ανάμεσα στον Ιβάν Σαββίδη και την οικογένεια των δισεκατομμυριούχων Ντρέιφους, χθες είχαμε παρέμβαση του δημάρχου Θεσσαλονίκης, ο οποίος με δηλώσεις του επιδαψιλεύει φιλοφρονήσεις στον κ. Σαββίδη, δικαιολογώντας και την επταετή(!) καθυστέρηση στην έναρξη εργασιών κατασκευής της 6ης προβλήτας.
Μόνο τυχαία δεν μπορεί, φυσικά, να είναι η χρονική στιγμή που επέλεξε ο Στέλιος Αγγελούδης να προβεί σε δηλώσεις, στις οποίες σημειώνει χαρακτηριστικά ότι «χρειάζονται άνθρωποι που αγαπούν την πόλη και κάνουν επενδύσεις, όπως ο Ιβάν Σαββίδης»! Αλλά δεν μένει σε αυτό, καθώς, μιλώντας στον Flash 99,4 (στον Δημήτρη Συρμάτση), αποδίδει την καθυστέρηση στα έργα για την 6η προβλήτα μόνο στο γεγονός ότι δεν έχει ακόμα υπογραφεί το Προεδρικό Διάταγμα για το master plan του ΟΛΘ.
Ο δήμαρχος γνωρίζει την αξία του λιμανιού όχι μόνο γιατί δηλώνει ότι «το λιμάνι μπορεί να είναι η βασική ατμομηχανή που θα “σύρει” την ανάπτυξη της πόλης», αλλά γιατί υπήρξε ο ίδιος πρόεδρος του ΟΛΘ (2010-2014) και μάλιστα ο ίδιος είχε δημοπρατήσει, το 2012, το έργο της επέκτασης της 6ης προβλήτας, που στη συνέχεια ματαίωσε –ποιος άλλος;– το ΤΑΙΠΕΔ!!!
Τι δηλώνει σήμερα ο δήμαρχος; «Το έργο αυτό, όπως έχω δηλώσει κατ’ επανάληψη, έπρεπε να έχει γίνει εδώ και καιρό. Οφείλω, βέβαια, να πω ότι ο επενδυτής και μέτοχος, ο Ιβάν Σαββίδης, για την καθυστέρηση αυτή δεν έχει ευθύνη. Φταίει το γεγονός ότι το Προεδρικό Διάταγμα για το master plan του λιμανιού, που πρέπει να γίνει για να ξεκινήσει το έργο, δεν έχει υπογραφεί ακόμη. Η ενημέρωσή μου είναι ότι έχει ήδη γίνει επεξεργασία από το ΣτΕ και πρέπει να υπογραφεί από 3 υπουργεία και να πάρει τη μορφή Προεδρικού Διατάγματος. Μετά από αυτό, ο μέτοχος, δηλαδή το management του λιμανιού, πρέπει να ξεκινήσει το έργο. Αλλά με αφορμή αυτή την επένδυση από τον μεγαλομέτοχο του λιμανιού, νομίζω ότι η πόλη έχει ανάγκη να έρθουν επενδυτές, όπως αυτός που ανέφερα. Εχει ανάγκη από ιδιωτικές επενδύσεις. Οπως αυτές που έγιναν και από τον μεγαλομέτοχο του λιμένος. Γιατί, κακά τα ψέματα, πέρα από τα δημόσια έργα, χρειάζονται και άνθρωποι που να αγαπούν την πόλη, να δουν την αναπτυξιακή της προοπτική και να επενδύσουν με ίδια κεφάλαια».
Η απάντηση έχει πολλαπλό ενδιαφέρον, καθώς ο δήμαρχος δεν αναρωτιέται καν γιατί το Προεδρικό Διάταγμα για το λιμάνι του Πειραιά βγήκε σε έξι μήνες, ενώ σε ό,τι αφορά το λιμάνι Θεσσαλονίκης η μία καθυστέρηση δίνει απλώς τη θέση της στην επόμενη. Δεν διαμαρτύρεται ο δήμαρχος, αλλά δεν ζητά καν τον λόγο γι’ αυτή την καθυστέρηση.
Αφήνουμε κατά μέρος για την ώρα και ότι δεν σχολιάζει τις δύο παρατάσεις που έχει δώσει η κυβέρνηση αυτή, αλλάζοντας την αρχική σύμβαση παραχώρησης του λιμένος («Εφ.Συν.» 15.9.2024 «Στου λιμανιού την άκρη… ρίχνουν το δημόσιο συμφέρον»). Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε, πάντως, αν οι φιλοφρονήσεις στον κ. Σαββίδη θα συνδυαστούν και –γιατί όχι;– με μια θέση για τον δήμο στο Δ.Σ. του ΟΛΘ. Γιατί δηλαδή οι Κινέζοι να έχουν παραχωρήσει στον Πέτρο Μώραλη θέση στο Δ.Σ. του λιμανιού στον Πειραιά και να μη διεκδικεί και ο δήμος Θεσσαλονίκης κάτι ανάλογο για το λιμάνι της πόλης;
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας