Ακριβοί στα πίτουρα και φτηνοί στ’ αλεύρι ή πώς η κλιμακούμενη υποχρηματοδότηση στα σχολεία μέσης εκπαίδευσης οδηγεί σε απαξίωση του συστήματος. Το αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο η διαμαρτυρία ενός εκπαιδευτικού από το 1ο ΓΕΛ Μενεμένης του Δήμου Αμπελοκήπων καθώς, επειδή δεν διαθέτει 60 ευρώ για αναλώσιμα, δεν μπορεί να λειτουργήσει και φέτος το εργαστήριο Χημείας και Βιολογίας, ένα ζήτημα που αφορά περίπου 200 παιδιά. Το σχολείο πάντως διαθέτει... διαδραστικούς πίνακες!!!
Σε επιστολή που έστειλε ο καθηγητής Νίκος Μπεκιάρης στον διευθυντή του σχολείου, τον σύμβουλο Εκπαίδευσης, τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων καθώς και τον δήμαρχο Αμπελοκήπων-Μενεμένης Λάζαρο Κυρίζογλου θέτει το ζήτημα «αναστολής λειτουργίας του εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών» και θυμίζει ότι «σύμφωνα με τις οδηγίες του Αναλυτικού Προγράμματος, για το μάθημα της Φυσικής, της Χημείας και της Βιολογίας και των τριών τάξεων του Λυκείου προβλέπονται μια σειρά εργαστηριακών ασκήσεων οι οποίες ανελλιπώς υλοποιούνταν τα προηγούμενα χρόνια λόγω της άρτιας οργάνωσης του εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών».
Μάλιστα υπογραμμίζει ότι «όπως ήταν αναμενόμενο, αλλά αποδείχθηκε και στην πράξη, η κινητοποίηση και η ικανοποίηση των μαθητών/τριών ήταν σημαντική και τα μαθησιακά αποτελέσματα εμφανή». Με ενθουσιασμό επίσης αγκαλιάστηκε και το πρόγραμμα «Πράσινη Χημεία, Φυσική και Βιολογία», με τα παιδιά να συμμετέχουν σε μαθητικούς διαγωνισμούς όπως τον EOES (European Olympiad of Experimental Science).
Ομως φέτος στο σχολείο με ιδιαίτερα προβλήματα -οι μισοί μαθητές/τριες είναι παιδιά μεταναστών- «το εργαστήριο δεν μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί λόγω έλλειψης βασικών αναλώσιμων υλικών και αντιδραστηρίων συνολικού κόστους 60-80 ευρώ. Στα αναλώσιμα υλικά περιλαμβάνονται ειδικά γάντια μιας χρήσης, που αφορούν την ασφάλεια των μαθητών και των καθηγητών».
Σύμφωνα με τον κ. Μπεκιάρη, ήταν σε συνεχή επικοινωνία με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο από τις πρώτες μέρες του Σεπτέμβρη, αλλά «το τετράμηνο οδεύει πια προς το τέλος του και οι περισσότερες εργαστηριακές ασκήσεις δεν μπορούν να υλοποιηθούν λόγω των παραπάνω ελλείψεων, οπότε προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφάλεια των παιδιών και το κύρος του εργαστηρίου, νομοτελειακά οδηγούμαστε στην αναστολή λειτουργίας του μέχρι να βρεθεί ο τρόπος αγοράς των απαιτούμενων υλικών».
Το ποσό που απαιτείται είναι φυσικά ευτελές και ο καθείς θα μπορούσε να αναρωτηθεί «μα, τα χρήματα θα μπορούσε να τα βάλει ακόμη και από την τσέπη του ο καθηγητής», αλλά η απάντηση του κ. Μπεκιάρη είναι καθηλωτική: «και πέρυσι έβαλα, φέτος είπα ότι δεν θα πληρώσω, φτάνει...», εξάλλου «η πρόταση για επιμερισμό των εξόδων μεταξύ των μαθητών/τριών δεν συνάδει με τον δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου και ως εκ τούτου απορρίπτεται». Εχετε όμως διαδραστικούς πίνακες, αντιτείναμε, για να λάβουμε το πικρό σχόλιο ότι «αν υπάρχει δυσκολία εύρεσης ενός μικρού ποσού από τον δήμο, θεωρούμε όνειρο θερινής νυκτός την αναβάθμιση κόστους 250 ευρώ, που ζητήσαμε, του από δεκαπενταετίας (!!!) ηλεκτρονικού υπολογιστή του εργαστηρίου, ο οποίος χρησιμοποιείται σε εικονικά πειράματα και προσομοιώσεις για τις ανάγκες των μαθημάτων».
Ο κ. Μπεκιάρης μάς επισημαίνει ακόμη ότι «νιώθω πολύ άσχημα με αυτό που συμβαίνει, που δεν έχουμε λύση για τα παιδιά τα οποία όλο μας ρωτάνε πότε θα λειτουργήσει το εργαστήριο. Μέχρι που σκέφτηκα να τα πάρω να πάμε στο δημαρχείο για παράσταση διαμαρτυρίας». Ιδιαιτέρως δε υπογραμμίζει ότι «ξέρετε, συνάδελφοί μου στο σχολείο μας και σε άλλα σχολεία της περιοχής δίνουν μεγάλο αγώνα με δράσεις για να βγάλουν τα παιδιά από τον ασφυκτικό περίγυρο, στον οποίο μόνο ο τυφλός οπαδισμός κυριαρχεί, κι ακόμη όλοι γνωρίζουν το πρόβλημα που έχει ήδη εκδηλωθεί με τις ακροδεξιές και φασιστικές ομάδες. Τόσοι συνάδελφοι λοιπόν δίνουν αγώνα για να δείξουν στα παιδιά ότι μπορούν να ασχοληθούν με δημιουργικά πράγματα, να βγουν από τον κύκλο της βίας και να αγαπήσουν τη ζωή».
Η «Εφ.Συν.» επικοινώνησε με τον δήμαρχο Αμπελοκήπων-Μενεμένης για να έχει τη θέση του δήμου για το θέμα και ο κ. Κυρίζογλου μάς διαβεβαίωσε ότι «το θέμα είναι καθαρά γραφειοκρατικό και διαδικαστικό. Μέσα στα επόμενα εικοσιτετράωρα θα ικανοποιηθεί. Εξάλλου, υπάρχει ήδη μέριμνα μέσα από την πάγια προκαταβολή (500 ευρώ) που δόθηκε στα σχολεία για τέτοιου είδους ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι σχολικές κοινότητες».
Η μικρή αυτή ιστορία είναι τόσο αντιπροσωπευτική για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η μέση εκπαίδευση και οι ατέλειωτες αβελτηρίες του υπουργείου Παιδείας είναι συμπυκνωμένες στο σχόλιο του κ. Μπεκιάρη «μια βοήθεια θέλουμε, όχι να κυνηγάμε 60 ευρώ! Γιατί μετά ακούμε και σχόλια για την αποτυχία των μαθητών στις εξετάσεις ΡΙSΑ, μόνο που, όπως δείχνουν τα στοιχεία που επικαλούνται, οι βαθμολογίες των παιδιών είναι ευθέως ανάλογες όσων το ελληνικό κράτος δίνει για την εκπαίδευση».
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας