Χορτάσαμε από «εμβληματικά» έργα που ταλαιπωρούν και υποβαθμίζουν τη Θεσσαλονίκη! Αφού η πόλη ταλανίστηκε 35 χρόνια για να δει ένα Μετρό μιας γραμμής, 13 σταθμών και μόλις 9,6 χιλιομέτρων, κάποιοι υπόσχονται τώρα να θάψουν την τελευταία ελπίδα της για ν' αποκτήσει μητροπολιτικό πάρκο!
Προχθές, Τετάρτη, επρόκειτο να συζητηθεί στο ΣτΕ η προσφυγή της Κίνησης Πολιτών για τη δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου στο οικόπεδο της ΔΕΘ, αλλά αναβλήθηκε λόγω ατυχήματος του εισηγητή και προσδιορίστηκε για τις 19 Φεβρουαρίου '25. Οι δικηγόροι της Κίνησης Πολιτών εξετάζουν την υποβολή αιτήματος για την αντικατάστασή του. «Ο χρόνος περνάει εις βάρος μας, η κυβέρνηση βολεύεται με τις καθυστερήσεις κι εμείς θέλουμε να εξασφαλίσουμε ότι τουλάχιστον δεν θα ξεκινήσουν εργασίες ανάπλασης πριν εκδοθεί η απόφαση», ανέφεραν στην «Εφ.Συν.» άνθρωποι της Κίνησης, που υποστηρίζουν ότι μόνη διέξοδος είναι η μεταφορά των δραστηριοτήτων της ΔΕΘ εκτός της πόλης, μια λύση που θα δώσει ανάσα και προοπτική οικονομικής ανάπτυξης με βιώσιμα χαρακτηριστικά στη Θεσσαλονίκη.
Το μέλλον του χώρου αποτελεί το μεγαλύτερο διακύβευμα των επόμενων ετών για το περιβάλλον και τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης. Καθώς ο χρόνος για την ανάπλαση πλησιάζει, ανησυχούν και συσπειρώνονται, εκτιμώντας ότι το «φαραωνικό σχέδιο» με περίπτερα, πάρκινγκ και ξενοδοχείο θα επιφέρει καταστροφικές συνέπειες, εγείροντας ζητήματα βιωσιμότητας και μεγάλων περιβαλλοντικών επιπτώσεων, σε μια πόλη που ασφυκτιά από την έλλειψη πρασίνου.
Εχει το μικρότερο ποσοστό πρασίνου στην Ευρώπη, 1,5 τ.μ. ανά κάτοικο, τη στιγμή που ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ορίζει ως χαμηλότερο ποσοστό τα 10 τ.μ. Η κατάσταση έχει επιδεινωθεί από την εξαφάνιση σχεδόν 30 χιλιάδων δέντρων στον μοναδικό πνεύμονα της πόλης, το Σέιχ Σου, λόγω της κατασκευής του flyover.
Εργολαβίες
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo, Τάσος Τζήκας, μιλώντας για την τύχη της Θεσσαλονίκης από την Αθήνα, και συγκεκριμένα στο 2ο Growthfund Summit που έγινε στο Ζάππειο, ξεκαθάρισε ότι μέσα στο 2025 θα ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός και στο β' εξάμηνο του 2026 θα πιάσει δουλειά η κατασκευαστική εταιρεία! Το έργο, όπως είπε, που θα κοστίσει 300 εκατ. ευρώ, αποτελεί σύμπραξη ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, ενώ ήδη έχει «κλειδώσει» η χρηματοδότηση 120 εκατ. ευρώ από το Δημόσιο.
Αντί του μητροπολιτικού πάρκου που διεκδικούν οι Θεσσαλονικείς, θα δημιουργηθεί ένα πάρκο 110 στρεμμάτων μαζί με… «ένα εμβληματικό εκθεσιακό κέντρο μεσαίου επιπέδου, 60.000 τ.μ., καθώς και ένα επιχειρηματικό κέντρο και ξενοδοχείο»! Το επιχειρηματικό κέντρο, το ξενοδοχείο και το υπόγειο πάρκινγκ θα εκμεταλλεύεται… ιδιώτης, ενώ τις επόμενες μέρες αναμένεται η επιλογή του τεχνικού συμβούλου από το ΤΑΙΠΕΔ.
Ο κ. Τζήκας αναφέρθηκε και στο Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο χαρακτήρισε «το πιο εμβληματικό έργο για τις γενιές της Μεταπολίτευσης και πλέον η πόλη αλλάζει κατηγορία»… Εκανε, μάλιστα, και μια σύνδεση του Μετρό και της ανάπλασης της ΔΕΘ, σημειώνοντας ότι «η ανάπλαση θα είναι το δεύτερο εμβληματικό έργο».
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας