Εντονη δυσαρέσκεια εκφράζουν με κοινή τους επιστολή τρεις εργοληπτικές οργανώσεις για την απόφαση της κυβέρνησης να αναθέσει τα έργα αποκατάστασης του Daniel, ύψους 1,4 δισ. ευρώ, στις 4 μεγάλες κατασκευαστικές επιχειρήσεις που έχουν ήδη σωρεύσει τεράστιο «ανεκτέλεστο συμβάσεων» 18 δισ.
Την επιστολή υπογράφουν οι οργανώσεις Πανελλήνια Ενωση Διπλωματούχων Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Εργων (ΠΕΔΜΕΔΕ), Πανελλήνια Ενωση Συνδέσμων Εργοληπτών Δημοσίων Εργων (ΠΕΣΕΔΕ) και Πανελλήνιος Σύνδεσμος Τεχνικών Εταιρειών (ΣΑΤΕ), σημειώνοντας με έμφαση ότι για ακόμα μία φορά δεν τηρείται μια στοιχειώδης κατανομή των δημοόσιων έργων σε όλη την πυραμίδα των εργοληπτικών επιχειρήσεων. Τονίζουν επίσης ότι «το συμβατικό αντικείμενο των έργων αποκατάστασης των υποδομών προέκυψε από τη συνένωση των προϋπολογισμών των επιμέρους έργων εκάστου δήμου της Θεσσαλίας, κατά παράβαση των Ευρωπαϊκών Οδηγιών και της Βασικής Αρχής της Αναλογικότητας, αποκλείοντας τη συμμετοχή όλων των εργοληπτικών εταιρειών από 6ης τάξης και κάτω, που θα σήμαινε αύξηση του ανταγωνισμού και ωφέλεια στον χρόνο εκτέλεσής τους».
Δεκαπέντε μήνες έχουν περάσει από τις θεομηνίες που κατέστρεψαν σημαντικές οδικές και σιδηροδρομικές υποδομές στη Θεσσαλία και η κυβέρνηση τώρα ανακοίνωσε ότι θα αναθέσει απευθείας τα έργα με την έκτακτη διαδικασία του άρθρου 32γ του νόμου 4412, καλώντας σε διαπραγματεύσεις μόνο τις τέσσερις μεγάλες εταιρείες (ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, AKTOR, ΑΒΑΞ, ΜΕΤΚΑ).
Οι τρεις οργανώσεις υπενθυμίζουν ότι έχουν κατ’ επανάληψη διαμαρτυρηθεί για το γεγονός πως οι τέσσερις «μεγάλοι» εργολάβοι «έχουν ήδη συγκεντρώσει υπερβολικά υψηλό ανεκτέλεστο συμβάσεων τεχνικών έργων, περίπου 18 δισ. ευρώ, και υφίσταται έντονος προβληματισμός για τη δυνατότητά τους να αντεπεξέλθουν σε έγκαιρο χρόνο και τίμημα, αφού ο μέσος όρος του κύκλου εργασιών τους στα 3 τελευταία χρόνια κυμαίνεται στα 2,5 δισ. περίπου». Δηλαδή, «τη στιγμή που η αγορά διερωτάται πώς τέσσερις εταιρείες 7ης τάξης θα καταφέρουν να ανταποκριθούν σε συμβάσεις που τους έχουν ήδη ανατεθεί και στην τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων, το υπουργείο σχεδιάζει να μεγαλώσει ακόμη περισσότερο το ανεκτέλεστό τους και μάλιστα με μία κατ’ εξαίρεση διαδικασία».
Η έγγραφη παρέμβαση των εργοληπτικών οργανώσεων καταλήγει με το συμπέρασμα ότι για το υπουργείο υπάρχουν μόνο τέσσερις εταιρείες που έχουν δικαίωμα πρόσβασης σε όλα τα δημοπρατούμενα έργα στη χώρα, με αποτέλεσμα να έχουν αποκτήσει σχεδόν όλο το μερίδιο της συνολικής αγοράς. ΠΕΔΜΕΔΕ, ΠΕΣΕΔΕ και ΣΑΤΕ δηλώνουν αποφασισμένες να αποτρέψουν με κάθε τρόπο τη σημαντική στρέβλωση των ανταγωνιστικών συνθηκών στον εγχώριο κλάδο που έχουν επιφέρει οι πολιτικές του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας