Χωρίς καμία ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Καβάλα και το Λαύριο έμειναν οι περίπου 180 κάτοικοι του ακριτικού νησιού Αϊ-Στράτης από την 1η Νοεμβρίου, καθώς η επιδοτούμενη γραμμή Λαύριο - Αγιος Ευστράτιος - Λήμνος - Καβάλα δεν εκτελείται, αφού έληξε η σύμβαση της εταιρείας που είχε αναλάβει τη γραμμή και το υπουργείο Ναυτιλίας δεν προχώρησε εγκαίρως τον σχετικό διαγωνισμό.
Το θέμα έφερε στην επικαιρότητα ο δήμαρχος του Αγίου Ευστρατίου, Κωνσταντίντος Σινάνης, μιλώντας στα ΜΜΕ, κάνοντας γνωστό ότι αυτή τη στιγμή έχουν σύνδεση μόνο με τη Λήμνο, με ένα καραβάκι το οποίο εξυπηρετεί τις καθημερινές ανάγκες των κατοίκων. Επισήμανε, δε, ότι αν κάποιος θέλει να πάει στην Αθήνα, πρέπει να φτάσει στη Λήμνο και από κει υποχρεωτικά να πάρει το αεροπλάνο, ενώ αναφερόμενος στην τροφοδοσία του νησιού είπε ότι τα τρόφιμα έρχονται μέσω Λήμνου και σχολίασε ότι το υπουργείο δεν μπορεί να αφήσει ένα νησί να πληρώνει 2 ευρώ και να τρώει το χθεσινό μπαγιάτικο ψωμί.
Ο δήμαρχος βρίσκεται στην Αθήνα, καθώς την Παρασκευή συναντήθηκε με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου, Ευάγγελο Κυριαζόπουλο, από τον οποίο ζήτησε να λυθεί άμεσα το πρόβλημα που έχει προκύψει και να δρομολογηθεί στη γραμμή ένα αξιόπλοο πλοίο, που να εκτελεί τη γραμμή, όπως γινόταν μέχρι 31 Οκτωβρίου, τρεις φορές την εβδομάδα. «Δεν θα φύγω από την Αθήνα εάν δεν βγάλω αποτέλεσμα, αλλά έτσι κι αλλιώς και να ήθελα να φύγω, εκ των πραγμάτων δεν μπορώ» πρόσθεσε.
«Είμαστε 180 ψυχές που ζούμε εκεί από επιλογή» ανέφερε ο κ. Σινάνης μιλώντας στο Mega, λέγοντας πως δημιουργήθηκε ένα μεγάλο έργο, το «Αϊ-Στράτης πράσινο νησί», ένα έργο που κόστισε πολλά εκατομμύρια ευρώ και που καλείται η κυβέρνηση να εγκαινιάσει την ερχόμενη άνοιξη, «αλλά παράλληλα βρισκόμαστε πάλι σε καταστάσεις που ζούσαμε πριν από 20 και 30 χρόνια».
Συνεδριάζει το ΣΑΣ
Χθες και μετά τον θόρυβο που δημιουργήθηκε, το υπουργείο Ναυτιλίας με ανακοίνωσή του έκανε γνωστό ότι το ζήτημα θα συζητηθεί αύριο, Πέμπτη, σε έκτακτη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) προκειμένου, μεταξύ άλλων, να εξεταστεί η τροποποίηση των χαρακτηριστικών της γραμμής ως προς τη συχνότητα, τους λιμένες προσέγγισης και το μίσθωμα, με σκοπό τη μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή πλοιοκτητών για την κάλυψή της. Στο μεταξύ αναφέρει ότι για τη σύνδεση της γραμμής «Λαύριο - Αγιος Ευστράτιος - Λήμνος - Καβάλα», ενώ υπήρχε ενδιαφέρον ανάληψης από πλοίο, «αυτό δεν κατέστη δυνατό λόγω καθυστερήσεων εκ μέρους του φορέα εκμετάλλευσης του λιμένα στην εκτέλεση των εργασιών εκβάθυνσης».
Εντύπωση πάντως προκαλεί το γεγονός ότι και για το θέμα που έχει προκύψει με την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Νισύρου με την Κω (σχετικό θέμα στη σελίδα 17) το υπουργείο Ναυτιλίας σε χθεσινή του ανακοίνωση αναφέρει και πάλι ότι η προσέγγιση πλοίου στο λιμάνι της Καρδάμαινας «δεν μπορεί να εκτελείται κατά τον παρόντα χρόνο λόγω αβαθών του λιμανιού, εξαιτίας καθυστερήσεων από τον φορέα εκμετάλλευσής του».
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας