Το τζάμπα εισιτήριο στο μετρό Θεσσαλονίκης θα κοστίζει τελικά… 60 λεπτά και για… έξι μήνες! Μέχρι νεωτέρας φυσικά, διότι κανείς ποτέ δεν μπορεί να είναι σίγουρος τι μπορεί να σκαρφιστούν οι άνθρωποι της κυβέρνησης προκειμένου να καλύψουν την πλήρη ανοργανωσιά στην υπόθεση λειτουργίας του μετρό και κυρίως να κρύψουν το πόσο θα κοστίσει στον ελληνικό λαό η προσπάθειά τους να ικανοποιήσουν όλα τα ιδιωτικά συμφέροντα!
Τη… νέα πολιτική κομίστρου για τα λεωφορεία και το μετρό στη Θεσσαλονίκη, εν όψει της λειτουργίας του μετρό στις 30 Νοεμβρίου, ανακοίνωσε προχθές ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στη διάρκεια της σύσκεψης με τη διοίκηση του ΟΣΕΘ και του ΟΑΣΘ στα γραφεία του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Εργου Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν επισήμως, το εισιτήριο στο μετρό διαμορφώνεται στα 0,60 ευρώ, ενώ μειώνεται παράλληλα και η τιμή του εισιτηρίου στα λεωφορεία από 0,90 ευρώ, που είναι σήμερα, στα 60 λεπτά. Παράλληλα μειώνονται και τα κόστη στις κάρτες διαρκείας αφού: α) η τιμή της προσωποποιημένης κάρτας απεριόριστων διαδρομών 30 ημερών για τη μετακίνηση των επιβατών με χρήση λεωφορείων ορίζεται στα 16 ευρώ, από 27 ευρώ που ήταν μέχρι σήμερα και β) η τιμή της προσωποποιημένης κάρτας απεριόριστων διαδρομών 30 ημερών για τη μετακίνηση των επιβατών με χρήση του μετρό ορίζεται στα 16 ευρώ!
Συγκάλυψη φιάσκου
Εννοείται ότι όλα τα προηγούμενα μόνο φιλολαϊκή πολιτική δεν είναι παρά μόνο η προσπάθεια να συγκαλυφθεί η κυβερνητική απόγνωση και το φιάσκο με τα εισιτήρια, όταν είχε αποκαλυφθεί ότι 200.000 κάρτες απεριόριστων διαδρομών και δύο εκατ. εισιτήρια είχαν αποδειχτεί άχρηστα («Εφ.Συν.» 1.10.2024, «Φιάσκο με τα εισιτήρια στο μετρό Θεσσαλονίκης» και 2.10.2024 «Πανέξυπνες "διευκρινίσεις" για το φιάσκο με τα εισιτήρια»). Η απελπισία των κυβερνητικών εκείνων των ημερών δεν κρυβόταν με τίποτα και γι’ αυτό στα μέσα Οκτωβρίου («Εφ.Συν.» 14.10.2024 «Καλύπτουν το φιάσκο με τζάμπα... μετακινήσεις στο μετρό Θεσσαλονίκης») ο αρμόδιος υφυπουργός Νίκος Ταχιάος μάς πληροφορούσε ότι «τα δρομολόγια του μετρό θα είναι δωρεάν για τους επιβάτες τουλάχιστον την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του προκειμένου αυτοί να προσαρμοστούν». Μάλιστα «αυτό είναι κάτι που μας υπέδειξε και η Κομισιόν, που χρηματοδοτεί το έργο, προκειμένου, σιγά σιγά, οι Θεσσαλονικείς να εξοικειωθούν με το έργο»! Απίθανα πράγματα, που μετέτρεψαν την τότε απελπισία σε σημερινή απόγνωση. Τόσο το χειρότερο δηλαδή για την Κομισιόν (εκτός και αν ο νέος επίτροπος Απόστολος Τζιτζικώστας έχει να πει κάτι επ’ αυτού).
Σολομώντεια λύση
Γιατί φτάσαμε σε αυτό το σημείο; Διότι η κυβερνητική προσπάθεια να παίξει τον «κυανόκρανο» και να «κουμπώσει» στο ενιαίο εισιτήριο δύο διαφορετικά συστήματα (η περίφημη και ξακουστή διαλειτουργικότητα) -αυτό της ΑΚΤΩΡ-Conduent για το μετρό και της ΤΕΡΝΑ-INDIGITAL-AMCO, που έχει αναλάβει τον «Ψηφιακό Μετασχηματισμό»- απλώς δεν πέτυχε. Οι δύο κοινοπραξίες δεν τα βρήκαν -οι γνωρίζοντας έλεγαν εξ αρχής ότι αυτό ήταν αδύνατο- και τώρα ψάχνουν να βρουν τρόπο να δικαιολογήσουν γιατί πρέπει να δώσουν 40 εκατομμύρια στην ΤΕΡΝΑ για ένα σύστημα που είναι άγνωστη η τύχη του.
Κάνοντας λοιπόν η κυβέρνηση δεύτερες σκέψεις, υποδύεται την ανυπάκουη στις συστάσεις της Κομισιόν και μη θέλοντας να βάλει το μετρό σε λειτουργία με τους επιβάτες να μην κόβουν εισιτήριο σκαρφίζεται ξεχωριστή μείωση στο εισιτήριο των λεωφορείων και στο εισιτήριο του μετρό προκειμένου να αποκρύψει το μέγα μπάχαλο. Το οποίο θα γίνει φυσικά ευδιάκριτο σε έξι μήνες, όταν στη σημερινή γραμμή του μετρό θα συνδεθεί και η γραμμή της Καλαμαριάς και σε αυτό το εξάμηνο υποτίθεται ότι θα έχει βρεθεί λύση για την έκδοση κοινού εισιτηρίου.
Η χασούρα
Μέχρι τότε κερδισμένοι θα είναι -έστω για έξι μήνες- όσοι θα χρησιμοποιούν μόνο το μετρό ή μόνο τα λεωφορεία και χαμένοι όσοι θα χρησιμοποιούν σε μια διαδρομή και τα δύο μέσα. Αλλά σε έξι μήνες, όταν θα υπάρχει ενιαίο εισιτήριο, οι επιβάτες θα πληρώνουν 1,2 ευρώ είτε χρησιμοποιούν ένα είτε και τα δύο μέσα μεταφοράς, ενώ άγνωστο είναι ποιος θα καλύπτει τη χασούρα του ΟΑΣΘ.
Πώς βάφτισε αυτό το χάος ο κ. Σταϊκούρας; «Επιλέγεται μια οικονομικά ορθολογική και μεταφορικά ελκυστική πολιτική κομίστρου, ώστε να ενισχυθεί η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς από τους πολίτες»! Θαύμα για το οποίο φυσικά θα μας ζηλεύουν όλοι οι κάτοικοι του λεκανοπεδίου Αττικής, αφού αυτό το προνόμιο θα είναι αποκλειστικά των Θεσσαλονικέων…
Το μόνο που διασώζεται με το σύστημα αυτό είναι τα 2 εκατ. εισιτήρια και οι 200.000 κάρτες που θα χρησιμοποιηθούν μόνο στα λεωφορεία, αφού είναι ακατάλληλα για το μετρό στο οποίο εισιτήρια θα εκδίδονται μόνο από τα εκδοτικά μηχανήματα των σταθμών. Με ενδιαφέρον πάντως αναμένουμε τη νέα σειρά επεισοδίων από εβδομάδα -να πάρουμε και μια ανάσα-, καθώς στις 29-3-2024 το υπουργείο μάς είχε υποσχεθεί ότι την… 1η Ιουλίου θα έμπαινε σε διαβούλευση το νομοσχέδιο για τον νέο ΟΑΣΘ. Ε, δεν μπορεί, κάποια στιγμή θα βγάλουν την εκκαθάριση από τα συρτάρια!
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας