Πολύ γρήγορα και με χαρακτηριστική ευκολία η Hellenic Train πέταξε το μπαλάκι στους μηχανοδηγούς για το νέο επικίνδυνο περιστατικό που αποκάλυψε η «Εφ.Συν.» και τον συρμό του προαστιακού που μπήκε κατά λάθος στις γραμμές του μετρό. Η υπόθεση έχει ήδη προκαλέσει και την αντίδραση της Δικαιοσύνης.
Η εταιρεία έσπευσε να εκδώσει ανακοίνωση επισημαίνοντας ότι διεξάγει έρευνα για τα αίτια του περιστατικού, αλλά και πως «το προσωπικό που εμπλέκεται έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα» προκαλώντας την οργισμένη αντίδραση των μηχανοδηγών, καθώς, όπως φαίνεται από τα γεγονότα ο μηχανοδηγός ήταν που παρατήρησε το πρόβλημα.
Στην απάντησή της η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης υπογραμμίζει ότι «αυτοί που θα έπρεπε να είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα είναι οι διοικούντες της Hellenic Train και όχι οι εργαζόμενοι» και κάνει λόγο για ψέματα από την πλευρά της εταιρείας.
Με μια οργισμένη ανάρτηση διαψεύδουν κατηγορηματικά τους ισχυρισμούς της Hellenic Train σημειώνοντας ότι «η Hellenic Train γνωρίζει καλά ότι ο μηχανοδηγός είχε ανοικτή ένδειξη εισόδου στην γραμμή του μετρό και σταμάτησε πριν εισέλθει σε αυτήν και ενώ καλούσε επανειλημμένα τον σταθμάρχη του ΣΚΑ».
Οι μηχανοδηγοί στέλνουν, παράλληλα, το δικό τους μήνυμα ξεκαθαρίζοντας ότι δεν φοβούνται τις ποινές: Ενημερώνουμε τον πραγματικό διοικητή της εταιρείας, κυριο Ζηλιασκόπουλο, ότι κανείς από εμάς δεν φοβάται τις ποινές που επιβάλει επειδή μιλάμε για τα υπαρκτά προβλήματα ή τις διώξεις που αντιμετωπίζουν όσοι τηρούν τις εσωτερικές διαδικασίες για την ασφάλεια της κυκλοφορίας, προστατεύοντας το δημόσιο συμφέρον.
Η ανακοίνωση
Μπαράζ πολιτικών πυρών μετά το επικίνδυνο περιστατικό
Από νωρίς το πρωί και καθώς το παραλίγο ατύχημα έφερε στο μυαλό τις μνήμες του εγκλήματος στα Τέμπη τα κόμματα της αντιπολίτευσης εξέδωσαν πύρινες ανακοινώσεις ασκώντας δριμεία κριτική στην κυβέρνηση και την Hellenic Train.
Ο αρμόδιος τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Καραμέρος, με ανακοίνωσή του υπογράμμισε ότι τα τελευταία επικίνδυνα περιστατικά «δεν αφήνουν καμία αμφιβολία ότι τα άλυτα και χρονίζοντα προβλήματα στο σιδηρόδρομο όχι απλώς αφήνουν αδιάφορη την κυβέρνηση της ΝΔ αλλά είναι μία ανεξήγητη πολιτική επιλογή της. Στο χώρο των μεταφορών καταναλώνει όλη την ενέργειά της προκειμένου να συγκαλύψει τις πολιτικές ευθύνες και ποινικές ευθύνες για την τραγωδία των Τεμπών».
«Καλούμε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να μην παραμένει εγκληματικά άπραγο στις εκκλήσεις των εργαζομένων για δραστική παρέμβαση. Είναι χρέος της Πολιτείας να πράξει αυτό που της αναλογεί στο δικαίωμα των πολιτών για ασφαλείς μετακινήσεις. Είναι θλιβερό, όταν η χώρα μας ετοιμάζεται να αναλάβει τα ηνία των ευρωπαϊκών Μεταφορών από τη θέση του αρμόδιου Επιτρόπου της ΕΕ, αντί να συζητούμε για αντίστοιχα βιώσιμες πολιτικές και σχέδια να αγωνιούμε για το αν θα φτάσει σώο και αβλαβές ένα τρένο και οι επιβάτες του, στον προορισμό τους» αναφέρει σε άλλο σημείο της ανακοίνωσής του.
«Η σημερινή αποκάλυψη της Εφημερίδας των Συντακτών προκαλεί ακόμη μεγαλύτερη ανησυχία στην κοινωνία. Η κυβέρνηση αποδεικνύεται ανίκανη να εξασφαλίσει την ασφάλεια των μεταφορών, την ώρα που συνεχίζει την προσπάθεια συγκάληψη του εγκλήματος των Τεμπών. Εμείς επιμένουμε να θεωρούμε αυτονόητο ότι οι ασφαλείς μεταφορές είναι υποχρέωση μιας ισχυρής πολιτείας, κάτι το οποίο αδυνατούν να εγγυηθούν οι δήθεν «άριστοι» του κ. Μητσοτάκη» σχολίασε ο υποψήφιος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος.
Θέση πήρε και ο Στέφανος Κασσελάκης σχολιάζοντας στο Χ «Η πραγματικότητα είναι ότι τα τρένα στη χώρα μας είναι τελείως απαξιωμένα και τα σχεδόν καθημερινά περιστατικά ασφαλείας διώχνουν τους πολίτες από το μέσο το οποίο θεωρείται το πιο διαδεδομένο στην υπόλοιπη Ευρώπη. Η κυβέρνηση οδηγεί εδώ και 5 χρόνια τη χώρα μας όλο και πιο μακριά από την Ευρώπη - από την αγοραστική μας δύναμη και το ΕΣΥ μέχρι τον σιδηρόδρομο. Μία χώρα που πηγαίνει με όπισθεν».
Το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛΛ., από την πλευρά του, υπογραμμίζει τη μη λήψη των αναγκαίων μέτρων από την κυβέρνηση για να διασφαλιστεί ο αποκλεισμός του ανθρώπινου παράγοντα.
Σε κοινή δήλωσή τους οι Απόστολος Πάνας βουλευτής Χαλκιδικής & υπεύθυνος Κ.Τ.Ε. Υποδομών και Δημήτρης Σαρηγιάννης, Γραμματέας Τομέα Υποδομών ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής υπογραμμίζουν «η ανακοίνωση της Διοίκησης του ΟΣΕ αναφέρεται για άλλη μια φορά αποκλειστικά, στον ανθρώπινο παράγοντα και όχι στην έλλειψη σύγχρονων ηλεκτρονικών μέσων ελέγχου για την ασφάλειας των συρμών. Παρά τις επανειλημμένες και πρόσφατες κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, για την ασφάλεια των τρένων, δυστυχώς δεν λαμβάνουμε καμία επίσημη απάντηση για την ολοκλήρωση της εγκατάστασης ασφαλών ηλεκτρονικών μέσων ελέγχου, που δεν θα βασίζονται στον ανθρώπινο παράγοντα, αλλά θα διασφαλίζουν στο μέγιστο την ασφαλή κυκλοφορία και λειτουργία των τρένων στη χώρα μας».
«Ένα νέο σοβαρό περιστατικό σημειώθηκε πριν από λίγες μέρες στην Αθήνα, όπου τρένο του Προαστιακού παραλίγο να μπει στο υπόγειο δίκτυο του Μετρό. Είναι ένα ακόμα περιστατικό, σε ένα μακρύ κατάλογο που επιβεβαιώνει ότι παρά τις φιέστες και τους πανηγυρισμούς της κυβέρνησης, η μετακίνηση στην Αττική με τις αστικές συγκοινωνίες είναι επικίνδυνη. Είναι ένα ακόμα περιστατικό που αποδεικνύει ότι, 18 μήνες μετά το έγκλημα των Τεμπών, η πολιτική του "πάμε και όπου βγει" είναι εδώ, πολιτική που θυσιάζει την ασφάλεια των συγκοινωνιών στον βωμό του καπιταλιστικού κέρδους» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Τομεακή Οργάνωση Μεταφορών της ΚΟΑ του ΚΚΕ.
Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, «Είναι εδώ τα "επόμενα Τέμπη"! Η κυβέρνηση και διάφοροι "συνοδοιπόροι" της θα συνεχίζουν να τα ρίχνουν στους "σταθμάρχες", "μηχανοδηγούς" και στα "ανθρώπινα λάθη", τη στιγμή που δεν παίρνεται κανένα απολύτως μέτρο για να μετριαστούν οι συνέπειες των ανθρώπινων λαθών, σύμφωνα με όσα επιτρέπει η επιστήμη και η τεχνολογία το 2024.
Είναι εδώ η αντιλαϊκή πολιτική της απελευθέρωσης των μεταφορών της ΕΕ. Με βάση αυτή τη στρατηγική υλοποίησαν και νομοθέτησαν όσοι κυβέρνησαν και κυβερνούν τη χώρα. Η πολιτική της εμπορευματικής λειτουργίας των συγκοινωνιών δεν θεωρεί αναγκαία τα έργα συντήρησης της υποδομής των αμαξοστάσιων, μηχανοστασίων των δικτύων, τα ζητήματα του στόλου, της ασφάλειας στην κυκλοφορία, τις προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού. Όλα τα παραπάνω μπαίνουν στη ζυγαριά του "κόστους - οφέλους"».
«Την ίδια ώρα, τέτοιοι αντιλαϊκοί σχεδιασμοί τροφοδοτούν με πακτωλούς χρημάτων τους πολεμικούς σχεδιασμούς του ΝΑΤΟ και τους διάφορους μονοπωλιακούς ομίλους» αναφέρει η ανακοίνωση. «Σήμερα είναι αναγκαίο να δυναμώσει ο αγώνας των εργαζομένων στις συγκοινωνίες, συνολικά των εργαζομένων στην Αττική, για σύγχρονη, ασφαλή, φθηνή, τακτική, αστική συγκοινωνία μακριά από τις ράγες του αδηφάγου κέρδους» καταλήγει η ανακοίνωση.
Ολομέτωπη επίθεση στην κυβέρνηση εξαπέλυσε και το Γραφείο Τύπου της Νέας Αριστεράς σημειώνοντας «ο κόσμος μετά το έγκλημα των Τεμπών άρχισε να φοβάται να μπει στα τρένα. Σε λίγο δεν θα μπαίνει ούτε στο μετρό» και συμπληρώνοντας «η κυβέρνηση πρέπει επιτέλους να εξηγήσει γιατί συμβαίνουν όλα αυτά στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Να μας πει ποιο είναι το «σχέδιό» της που έχει διαλύσει τα πάντα και μέχρι πού φτάνει. Και επιτέλους θα πρέπει να ξεκαθαρίσει τι προτίθεται να κάνει μήπως και αφήσει και κάτι όρθιο πίσω της».
Στους εργαζόμενους τα ρίχνει και ο ΟΣΕ
Ανακοίνωση με ξεκάθαρη προσπάθεια να υποβαθμίσει το περιστατικό εξέδωσε και ο ΟΣΕ επιρρίπτοντας ευθύνες στον ρυθμιστή κυκλοφορίας του ΣΚΑ και στον μηχνοδηγό.
Αναλυτικά:
Την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου περί ώρας 17:44 η αμαξοστοιχία 4245 που εκτελούσε το δρομολόγιο ΚΑΝΤΖΑ – ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ του προαστιακού, κατευθύνθηκε προς την είσοδο της γραμμής 3 της ΣΤΑΣΥ. Η διαδρομή οφείλεται σε σφάλμα χάραξης του Ρυθμιστή Κυκλοφορίας του ΣΚΑ.
Για το συμβάν αυτό επισημαίνονται τα ακόλουθα:
- Σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε ο παραμικρός κίνδυνος για τους επιβάτες τόσο του προαστιακού, όσο και για αυτούς του Μετρό. Ο εν λόγω συρμός κινήθηκε σε σηματοτεχνικά χαραγμένη (δηλαδή ασφαλή διαδρομή), που όμως δεν είχε διαπίστευση χρήσης καθόσον αφορά συρμούς του Μετρό.
- Η κίνηση τόσο του εν λόγω συρμού, όσο και των υπολοίπων γίνεται με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση που λειτουργούν κανονικά από το 2004.
- Τόσο οι συρμοί του προαστιακού, όσο και αυτοί του μετρό έχουν το ίδιο διαλειτουργικό περιτύπωμα, που συνεπάγεται την απόλυτη συμβατότητα περιτυπωμάτων, άρα ακόμη και αν εισερχόταν στην γραμμή του μετρό δεν θα «σφήνωνε» στην σήραγγα όπως υπερβολικά αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα.
- Ο μηχανοδηγός του προαστιακού αν και είδε τα 2 φωτοσήματα των οποίων οι ενδείξεις τον προειδοποιούσαν για την είσοδό του συρμού στις γραμμές του Μετρό, εν τούτοις τα ΠΑΡΑΒΙΑΣΕ και τα δύο και αφού τα προσπέρασε σταμάτησε και επικοινώνησε με το ΣΚΑ.
- Εν συνεχεία δόθηκαν οι κατάλληλες οδηγίες παλινδρόμησης και χαράχθηκε εκ νέου η διαδρομή του κανονικού δρομολογίου.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας