Αθήνα, 22°C
Αθήνα
Αίθριος καιρός
22°C
23.1° 19.8°
1 BF
55%
Θεσσαλονίκη
Αίθριος καιρός
18°C
20.4° 16.6°
0 BF
61%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
18°C
18.2° 18.2°
2 BF
64%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
7°C
6.9° 6.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
14°C
13.9° 13.9°
0 BF
82%
Βέροια
Αίθριος καιρός
18°C
17.6° 15.0°
1 BF
64%
Κοζάνη
Ελαφρές νεφώσεις
11°C
14.0° 11.4°
0 BF
71%
Αγρίνιο
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
18.6° 18.6°
1 BF
56%
Ηράκλειο
Σποραδικές νεφώσεις
22°C
22.5° 21.5°
1 BF
79%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
22°C
22.2° 19.6°
2 BF
67%
Ερμούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
23°C
23.4° 22.2°
3 BF
56%
Σκόπελος
Αίθριος καιρός
22°C
21.7° 20.7°
0 BF
73%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
19°C
18.9° 18.9°
1 BF
72%
Λάρισα
Αίθριος καιρός
12°C
18.4° 11.9°
0 BF
87%
Λαμία
Αίθριος καιρός
19°C
19.4° 15.5°
0 BF
56%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
24°C
24.3° 22.8°
2 BF
77%
Χαλκίδα
Αίθριος καιρός
20°C
22.1° 19.3°
1 BF
53%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
19.9° 14.3°
1 BF
65%
Κατερίνη
Αίθριος καιρός
18°C
18.3° 17.5°
1 BF
71%
Καστοριά
Αίθριος καιρός
14°C
13.6° 13.6°
0 BF
60%
ΜΕΝΟΥ
Τρίτη, 08 Οκτωβρίου, 2024
MITSOTAKIS
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
MOTION TEAM/ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

Τα (κούφια) λόγια και τα χρόνια τα χαμένα για το Μετρό της Θεσσαλονίκης

Η δέσμευση Μητσοτάκη το 2019 για έναρξη λειτουργίας τον Απρίλιο του 2023. ● Η σιωπή και οι δικαιολογίες του το 2020 για τον Σταθμό της Βενιζέλου που μετέθεσαν την παράδοση του έργου στα τέλη του 2023. ● Το «ξεπάτωμα» των αρχαιοτήτων και το... ανεξήγητο φέσι των 100 εκατ. ευρ.

Ευχαρίστησε μόνος του τον εαυτό του για λογαριασμό των Θεσσαλονικέων! Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ξεπέρασε και τα όρια της φαντασίας, καθιστώντας όσα συνέβησαν και λέχθηκαν στη διάρκεια της 88ης ΔΕΘ υπόδειγμα αξεπέραστου μαυρογιαλουρισμού αφού, αναφερόμενος στους Θεσσαλονικείς, είπε χαρακτηριστικά «τους ευχαριστώ για την υπομονή τους, αλλά το αποτέλεσμα θα μας δικαιώσει και θα δικαιώσει και την υπομονή των Θεσσαλονικιών». Οχι, η λέξη συγγνώμη –για την πολυετή αφάνταστη ταλαιπωρία δεκαετιών μιας ολόκληρης πόλης– δεν υπάρχει στο λεξιλόγιο Μητσοτάκη.

Ηταν η έκτη παρουσία του κ. Μητσοτάκη στη ΔΕΘ και ακόμη μια φορά η Θεσσαλονίκη απουσίαζε ηχηρά από ανακοινώσεις. Ακόμη και ο επικοινωνιακός μηχανισμός που οργίαζε τα προηγούμενα χρόνια ήταν εμφανώς καταβεβλημένος και βουτηγμένος στην αμφιβολία, αφού δεν είχε ποτιστεί από άλλες υποσχέσεις. Τριάντα πέντε λέξεις –όχι φυσικά λόγω σεμνότητας– για το μετρό και άλλες τόσες για την ανάπλαση της ΔΕΘ. Μία ερώτηση όλη κι όλη στη συνέντευξη Τύπου, στην οποία επανέλαβε για το Μετρό ότι «θα ξεκινήσουμε στις 30 Νοεμβρίου, όταν θα κόψουμε το πρώτο εισιτήριο», διαπιστώνοντας παράλληλα πως «υπάρχει ακόμα καχυποψία αν θα λειτουργήσει» και βεβαιώνοντας ότι «θα γίνει στις 30 Νοεμβρίου».

Τόνισε κυρίως πως «το 2027 η Θεσσαλονίκη θα είναι μια άλλη πόλη» λόγω των έργων: του Fly Over που «θα παραδοθεί τον Απρίλιο του 2027», του νέου Παιδιατρικού Νοσοκομείου (σ.σ.: που δεν είναι έργο της κυβέρνησης αλλά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος), του νέου Ογκολογικού Νοσοκομείου (σ.σ.: το οποίο βρίσκεται στο στάδιο των γενικόλογων ανακοινώσεων εδώ και χρόνια), στο Μητροπολιτικό Πάρκο Παύλου Μελά (σ.σ.: που κι αυτό έχει κολλήσει) και στην ανάπλαση της ΔΕΘ (σ.σ.: την οποία ανέλαβε το ΤΑΙΠΕΔ και έχει μπροστά της πολύ πολύ δρόμο). Μια αλήθεια είπε φέτος όλη κι όλη ο κ. Μητσοτάκης: ότι η πρώτη του τετραετία «ήταν του σχεδιασμού» (δηλαδή δεν έγινε απολύτως τίποτα!!!) και «η δεύτερη είναι της υλοποίησης» (;;;).

Εγκλημα και... εξαέρωση

Μόνο που αυτά τα λέει τώρα, γιατί από το 2019 μέχρι σήμερα λέει ή αποσιωπά πολύ περισσότερα. Στις 7 Σεπτεμβρίου 2019, σαν έτοιμος από καιρό, ανακοινώνει υπερηφάνως στην ομιλία του προς τους παραγωγικούς φορείς: «Καθαρές κουβέντες: Η κατάσταση που κληρονομήσαμε –με τα σημερινά δεδομένα–, η λειτουργία του μετρό θα άρχιζε χωρίς τον Σταθμό Βενιζέλου τέλη 2022. Με τελείως άγνωστη την προοπτική τού πότε θα ανοίξει ο Σταθμός της Βενιζέλου. Θα σήμαινε ένα έργο “κολοβό”. Η απόφασή μας –και σε απόλυτη συνεννόηση με τους φορείς της πόλης– είναι να επιστρέψουμε στην αρχική λύση για τον σταθμό – με απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιολογικών ευρημάτων. Σύμφωνα με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, πάντα, στο πλαίσιο του αρχαιολογικού νόμου και βάσει της πρακτικής που ακολουθήθηκε, εξάλλου, και στον Σταθμό της Αγίας Σοφίας. Ετσι, το μετρό μπορεί να λειτουργήσει ενιαίο και στο σύνολό του τον Απρίλιο του 2023!».

Εναν χρόνο αργότερα (13.9.2020) το μετρό δεν υπάρχει στην ομιλία του, παρά μόνο σε μια ερώτηση στη συνέντευξη Τύπου. Από την απάντηση πληροφορούμαστε πως «προφανώς, όταν υπάρχουν δικαστικές προσφυγές, κάθε χρονοδιάγραμμα μπορεί να είναι υπό κάποια αίρεση. Περιμένω να εκδικαστούν οι προσφυγές (σ.σ.: είχαν κατατεθεί τον Ιούλιο του 2020). Εφόσον δεν δικαιωθούν οι προσφεύγοντες, θεωρώ ότι το χρονοδιάγραμμα το οποίο έχουμε θέσει είναι εφικτό. Φιλόδοξο, αλλά εφικτό. Τονίζω, υπό την προϋπόθεση ότι το δικαστήριο θα αποφανθεί όχι υπέρ όσων έχουν προσφύγει». Οι υποσχέσεις δηλαδή του 2019 σε μόλις έναν χρόνο εξαερώθηκαν!!!

EUROKINISSI/ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΑΚΑΛΙΔΗΣ

Την επόμενη χρονιά (11.9.2021) το ΣτΕ με μία ψήφο διαφορά είχε ήδη επικυρώσει και νομιμοποιήσει το «έγκλημα στη Βενιζέλου», το ξεπάτωμα δηλαδή των εκεί αρχαιοτήτων. Από το βήμα της ΔΕΘ ο κ. Μητσοτάκης απλώς θριαμβολογεί: «Παρά τις αντιδράσεις λίγων, το έργο προχωρεί και με την έγκριση πλέον των αποφάσεων του ανωτάτου δικαστηρίου. Δημόσιοι χώροι στην πόλη, στους οποίους έχασκαν για χρόνια ανοιχτά εργοτάξια, αποδίδονται πίσω στους δημότες. Η εύκολη, γρήγορη και άνετη μετακίνηση των Θεσσαλονικιών είναι πια μια ρεαλιστική προσδοκία. Οχι ένα ψέμα ζωγραφισμένο σε μουσαμάδες». Στη συνέντευξη Τύπου διευκρινίζει: «Ηδη, οι σταθμοί αποδίδονται στην πόλη. Εχουμε ήδη παραλάβει 15 από τους 18 συρμούς και το χρονοδιάγραμμα του μετρό είναι να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2023». Το χρονοδιάγραμμα είχε ήδη μετατεθεί από το 2019 κι αυτό διότι το 2019 χρονοδιάγραμμα… υπήρχε μόνο στην ομιλία του πρωθυπουργού!

Εναν χρόνο αργότερα, το μετρό είναι εξαφανισμένο από την ομιλία και το βρίσκουμε στην απάντηση σε μία και μοναδική ερώτηση στη συνέντευξη Τύπου (11.9.2022) διότι από τις υποσχέσεις έχει μείνει μόνο η αναζήτηση του «εσωτερικού εχθρού» αφού «ο λόγος για τον οποίο δεν θα μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε το μετρό τον Μάιο του ’23 και θα πάμε στο τέλος του ’23 οφείλεται αποκλειστικά και μόνο σε αυτούς που, εδώ στην πόλη, δεν ήθελαν ποτέ τον Σταθμό της Βενιζέλου. Και έκαναν τα αδύνατα δυνατά για να μπορέσουν, προσφεύγοντας άπειρες φορές στη Δικαιοσύνη, να καθυστερήσουν το έργο. Αυτοί έχουν την ευθύνη για αυτή την εξάμηνη καθυστέρηση» (σ.σ.: Πώς γίνεται και η «καθυστέρηση» έξι μηνών που αφορούσε έναν και μόνο έναν σταθμό, αυτόν στη Βενιζέλου, να πάει πίσω και τους 13 σταθμούς του έργου, αυτό δεν απαντήθηκε ποτέ. Γιατί έπρεπε να πληρώσουμε κοντά στα 100 εκατομμύρια –θρυλείται ότι έπονται και άλλες διεκδικήσεις– αποζημιώσεις για καθυστερήσεις σε όλους τους σταθμούς, αυτό επίσης κανένας ποτέ δεν το εξήγησε).

Το 2023, με όλα αυτά τα κενά και τις αλλεπάλληλες διαψεύσεις, επιστρατεύεται η… μέθοδος της επικοινωνίας. Ούτε ένας δημοσιογράφος της Θεσσαλονίκης δεν είχε την περιέργεια να ρωτήσει κάτι για το μετρό, ικανοποιημένοι προφανώς από το γεγονός ότι ο πρωθυπουργός μάς είχε ενημερώσει στην ομιλία (16.9.2023) του πως «και πια, ναι, όλοι γνωρίζουν ότι η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει και μετρό και αρχαία στη θέση τους, με μια υποδειγματική δράση του υπουργείου Πολιτισμού. Μόνο όταν λειτουργήσει το μετρό θα αντιληφθούμε τη μεγάλη παρέμβαση που θα έχει γίνει στη Θεσσαλονίκη»! Στο θέμα θα επανέλθουμε…

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Τα (κούφια) λόγια και τα χρόνια τα χαμένα για το Μετρό της Θεσσαλονίκης

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας