Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ενα... παράφωνο «κύκνειο άσμα»

Με την πρόταση του προέδρου του ΟΑΣΑ, Γρηγόρη Δημητριάδη, ο επιβάτης θα οδηγείται στο αυτόφωρο, θα ορίζεται τακτική δικάσιμος στο Μονομελές Πλημμελειοδικείο και θα αντιμετωπίζει ποινή φυλάκισης από τρία έως πέντε χρόνια!

EUROKINISSI/ ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ

Ενα... παράφωνο «κύκνειο άσμα»

  • A-
  • A+

Ξεπέρασε τον εαυτό του ο απερχόμενος πρόεδρος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ), ο οποίος, κατά τη χθεσινή ακρόαση φορέων στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, πρότεινε να προστεθεί στο πολυνομοσχέδιο διάταξη με την οποία πολίτης που θα εντοπίζεται από τους ελέγχους χωρίς να έχει πληρώσει εισιτήριο θα διώκεται για πλημμέλημα και όχι για πταίσμα!

Σήμερα ο παραβάτης τιμωρείται με επιβολή προστίμου, το οποίο έχει οριστεί στο 60πλάσιο της τιμής του εισιτηρίου και δεκαπλασιάζεται αν δεν πληρωθεί εγκαίρως, ενώ μειώνεται κατά 50% αν εξοφληθεί μέσα σε ένα εικοσαήμερο.

Με την πρόταση του προέδρου του ΟΑΣΑ, Γρηγόρη Δημητριάδη, ο επιβάτης θα οδηγείται στο αυτόφωρο, θα ορίζεται τακτική δικάσιμος στο Μονομελές Πλημμελειοδικείο και θα αντιμετωπίζει ποινή φυλάκισης από τρία έως πέντε χρόνια!

Και όλα αυτά για παράβαση αξίας 70 ευρώ ή 35 ευρώ αν πρόκειται για μαθητή η φοιτητή...

«Δεν είναι η πρώτη φορά που ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ βρίσκεται σε δυσαρμονία με την πολιτική και τις ανακοινώσεις του υπουργού», διευκρίνισε στην «Εφ.Συν.» συνεργάτης του Χρήστου Σπίρτζη και διαβεβαίωσε ότι πολύ σύντομα θα υποβληθεί στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής η πρόταση για τη νέα διοίκηση του ΟΑΣΑ. Μας υπενθύμισε ότι έχει καταγγελθεί από εργαζόμενους για τη συμπεριφορά του απέναντί τους, ενώ και επίσημα ο υπουργός έχει πει ότι παρουσίασε πλαστά πλεονάσματα στα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών.

Ο Γρηγόρης Δημητριάδης είναι ηλεκτρολόγος μηχανικός, με σπουδές και μεταπτυχιακά στη Βρετανία και τις ΗΠΑ. Είχε προσληφθεί το 2010 ως ειδικός σύμβουλος από τον Μιχ. Χρυσοχοΐδη, κατά τη θητεία του στο υπουργείο Ανάπτυξης και παρέμεινε στη θέση του όταν τον διαδέχθηκε ο Κωστής Χατζηδάκης.

Τον Νοέμβριο του 2013 είχε αναλάβει τη θέση του προέδρου του ΟΑΣΑ με πρόταση του Μ. Χρυσοχοΐδη, ο οποίος όταν ανέλαβε υπουργός Μεταφορών είχε ζητήσει την παραίτηση του Αλέξανδρου Δελούκα, συγκοινωνιολόγου μηχανικού και υπεύθυνου κυκλοφοριακών σχεδιασμών στην κρατική εταιρεία «Αττικό Μετρό».

Με βάση τη διάταξη του πολυνομοσχεδίου, μετατρέπεται σε πλημμέλημα μόνον η εκτύπωση και η διάθεση πλαστών εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες, σε μια προσπάθεια να παταχθούν κυκλώματα που δρουν στην αγορά και έχουν διασυνδέσεις με παράνομα εκτυπωτικά συστήματα του εξωτερικού.

Δεν προβλέπεται η δίωξη πολιτών που εντοπίζονται από τους ελέγχους με πλαστά εισιτήρια, τα οποία δεν είναι σε θέση να αναγνωρίσουν. Εχουν μάλιστα βοηθήσει να εντοπιστούν χώροι πώλησης, όπου κατασχέθηκαν παράνομα εισιτήρια συνολικής αξίας 120.000 ευρώ.

«Εξομοιώνεται η ποινή με αυτή που προβλέπεται για όλες τις πλαστογραφίες δημοσίων εγγράφων», εξήγησε στην επιτροπή της Βουλής ο υπουργός Δικαιοσύνης Νίκος Παρασκευόπουλος και πρόσθεσε ότι «η πλαστογράφηση τείνει να γίνει επάγγελμα» για να περιγράψει το μέγεθος του προβλήματος.

Αργά το βράδυ, μετά τον θόρυβο που δημιουργήθηκε, ο ΟΑΣΑ εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία κάνει λόγο για «ευαισθητοποίηση σε θέματα εισιτηριοδιαφυγής» και υπολογίζει ότι οι απώλειες εσόδων ξεπερνούν τα 40 εκατ. ευρώ.

Επί της ουσίας αναφέρει ότι η σχετική πρόβλεψη υπήρχε στο άρθρο 391 του Ποινικού Κώδικα, που καταργήθηκε με τον νόμο 2207/1994 και επανήλθε με τον 3920/2011 ως πταίσμα.

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Παραιτήθηκε μαινόμενος
Με κριτική για τη... δωρεάν μετακίνηση των ανέργων υπέβαλε χθες την παραίτησή του ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ, Γρηγόρης Δημητριάδης, ο οποίος βρισκόταν στη διοίκηση του φορέα από τον Δεκέμβριο του 2013 και το...
Παραιτήθηκε μαινόμενος
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τέλος από σήμερα τα δωρεάν ΜΜΜ
Εληξε από σήμερα η δωρεάν μετακίνηση με τις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας, που ίσχυσε από τις 26 Ιουνίου στο πλαίσιο των μέτρων της κυβέρνησης για την ανακούφιση των πολιτών που πλήττονται από την αργία...
Τέλος από σήμερα τα δωρεάν ΜΜΜ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι επιβάτες δεν έχουν μόνο υποχρεώσεις...
Η Χάρτα Δικαιωμάτων που ισχύει εδώ και χρόνια σε αεροπορικές και ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, με υπογραφή Σπίρτζη και σύμφωνα με το κοινοτικό Δίκαιο, θα καλύπτει πλέον και τις οδικές (αστικές συγκοινωνίες, ΚΤΕΛ,...
Οι επιβάτες δεν έχουν μόνο υποχρεώσεις...
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Απότομο φρενάρισμα στα έσοδα του ΟΑΣΑ
Η τιμολογιακή πολιτική που χαράχτηκε για τα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών επί υπουργίας Χρυσοχοΐδη δείχνει τώρα τα πρώτα της (αρνητικά) αποτελέσματα, καθώς λεωφορεία και μέσα σταθερής τροχιάς, που...
Απότομο φρενάρισμα στα έσοδα του ΟΑΣΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Δωράκι» για τους επιβάτες λεωφορείων
Εμμεση μείωση στις τιμές των απλών εισιτηρίων των 1,40 ευρώ, που κατά κανόνα χρησιμοποιούν οι περιστασιακοί επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, ετοιμάζονται να εξαγγείλουν το αρμόδιο υπουργείο...
«Δωράκι» για τους επιβάτες λεωφορείων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εσοδα και δάνεια τα αίτια των απεργιών στη ΣΤΑΣΥ
Το νοικοκύρεμα των οικονομικών στις Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ), τον φορέα που έχει την ευθύνη για τη λειτουργία του μετρό, του Ηλεκτρικού και του τραμ, αλλά και οι δανειακές υποχρεώσεις της «Αττικό Μετρό»,...
Εσοδα και δάνεια τα αίτια των απεργιών στη ΣΤΑΣΥ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας