Αθήνα, 23°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
23°C
24.1° 21.5°
2 BF
75%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
21.1° 18.5°
2 BF
74%
Πάτρα
Σποραδικές νεφώσεις
24°C
24.3° 23.8°
1 BF
65%
Ιωάννινα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
0 BF
94%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
23°C
22.9° 22.9°
3 BF
64%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
17.6° 16.0°
1 BF
82%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
15.4° 14.0°
2 BF
82%
Αγρίνιο
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
20.7° 20.7°
1 BF
75%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
22°C
21.8° 20.5°
2 BF
94%
Μυτιλήνη
Σποραδικές νεφώσεις
25°C
25.0° 22.9°
3 BF
61%
Ερμούπολη
Αραιές νεφώσεις
24°C
24.5° 23.3°
4 BF
64%
Σκόπελος
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
19.7° 19.0°
2 BF
83%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
24°C
25.9° 23.9°
0 BF
69%
Λάρισα
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.6° 18.9°
2 BF
82%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
22°C
22.8° 20.5°
2 BF
78%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
24°C
24.3° 23.7°
4 BF
76%
Χαλκίδα
Αραιές νεφώσεις
22°C
24.3° 21.7°
2 BF
62%
Καβάλα
Αραιές νεφώσεις
20°C
20.5° 19.3°
2 BF
78%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.3° 18.1°
2 BF
87%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
15.2° 15.2°
1 BF
84%
ΜΕΝΟΥ
Τετάρτη, 18 Σεπτεμβρίου, 2024
Υπηρεσιακό έγγραφο της ΟΣΥ που εδώ και μία δεκαετία (!) επισημαίνει τον κίνδυνο καθώς αναφέρει ότι οι στύλοι καλωδίων, ειδικά στην περιοχή Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνας
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
ΠΑΡΑΛΙΓΟ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΑΠΟ ΠΤΩΣΗ ΚΟΛΟΝΑΣ ΤΟΥ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ - ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΤΗΚΕ 14ΧΡΟΝΗ

Εφιάλτης στον δρόμο με τους στύλους των τρόλεϊ

Η «Εφ.Συν.» αποκαλύπτει ένα υπηρεσιακό έγγραφο της ΟΣΥ που εδώ και μία δεκαετία (!) επισημαίνει τον κίνδυνο καθώς αναφέρει ότι οι στύλοι καλωδίων, ειδικά στην περιοχή Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνας (όπου συνέβη το χθεσινό ατύχημα), «χρήζουν άμεσης αντικατάστασης», ενώ κάποιοι «έχουν λάβει επικίνδυνη κλίση» ● Τα έργα αντικατάστασης καθυστερούν, ενώ τους τελευταίους μήνες υπήρξαν αντίστοιχα περιστατικά σε διάφορα σημεία του δικτύου στο Παγκράτι, στο Πολύγωνο, στον Πειραιά και στην περιοχή της Αχαρνών.

Την ώρα που η κυβέρνηση αγωνίζεται να πείσει πως παλεύει για τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών και ειδικά για καλύτερες αστικές συγκοινωνίες, ένα αδιανόητο περιστατικό ήρθε χθες να τη διαψεύσει, αποδεικνύοντας τη χρόνια εγκατάλειψη των συγκοινωνιακών υποδομών. Μέρα μεσημέρι, στο κέντρο της Νέας Φιλαδέλφειας, μια σιδερένια κολόνα που στηρίζει το δίκτυο καλωδίων των τρόλεϊ λύγισε σαν στάχυ και πέφτοντας χτύπησε στο κεφάλι ένα 14χρονο κορίτσι που περνούσε πεζό από το σημείο. Το κορίτσι γλίτωσε από θαύμα, αλλά μεταφέρθηκε τραυματισμένο στο νοσοκομείο Παίδων «Αγλαΐα Κυριακού». Σύμφωνα με απογευματινή ενημέρωση από τους θεράποντες γιατρούς της μικρής, δεν διατρέχει κίνδυνο η υγεία της από τη στιγμή που οι εξετάσεις στον εγκέφαλο και στην κοιλιακή χώρα ήταν καθαρές.

Αμείλικτα ερωτήματα τίθενται όμως για τα αίτια που οδήγησαν στην πτώση του σιδερένιου στύλου, ενός από τους εκατοντάδες που βρίσκονται φυτεμένοι στα πεζοδρόμια του Λεκανοπεδίου Αττικής και στηρίζουν τα καλώδια ηλεκτροδότησης των τρόλεϊ. Η «Εφ.Συν.» αποκαλύπτει ένα υπηρεσιακό έγγραφο της επιχείρησης Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ) που είναι αρμόδια για την κυκλοφορία λεωφορείων και τρόλεϊ. Το έγγραφο, που χρονολογείται πριν από μια δεκαετία, αποτυπώνει ξεκάθαρα τον κίνδυνο καθώς αναφέρει ότι οι στύλοι, ειδικά στην περιοχή Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνας, «χρήζουν άμεσης αντικατάστασης», ενώ κάποιοι «έχουν λάβει επικίνδυνη κλίση».

Το έγγραφο που αποκαλύπτουμε έχει τίτλο «Επίσπευση έναρξης εργασιών έργου αντικατάστασης παλαιών στύλων», απευθύνεται στη Διεύθυνση Εργων της ΟΣΥ και το υπογράφουν δύο υπηρεσιακά στελέχη, ο προϊστάμενος Προγραμματισμού Συντήρησης και ο διευθυντής Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων, αναφέροντας: «Παρακαλούμε για τις ενέργειές σας ώστε να επισπευστεί η έναρξη εργασιών του έργου αντικατάστασης παλαιών στύλων, τουλάχιστον στην περιοχή του Δήμου Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνας, που δεν παρουσιάζει μεγάλο αρχαιολογικό ενδιαφέρον. Οι στύλοι της περιοχής αυτής, οι οποίοι είναι ενταγμένοι στο έργο, χρήζουν άμεσης αντικατάστασης λόγω παλαιότητας και φθοράς, πολλοί δε από αυτούς (όπως π.χ. στην οδό Σοφούλη αρ. 50) έχουν λάβει επικίνδυνη κλίση».

Σημειώνεται ότι ο στύλος που αναφέρεται στην οδό Σοφούλη βρίσκεται κοντά στο αμαξοστάσιο της ΟΣΥ στον Κόκκινο Μύλο, ενώ αυτός που έπεσε χθες βρίσκεται στην οδό Φωκών σε πολύ μικρή απόσταση από το γήπεδο της Νέας Φιλαδέλφειας και την αφετηρία του τρόλεϊ 3.

Στη «Διαύγεια» της ΟΣΥ βρίσκεται αναρτημένο πλήθος αποφάσεων που αφορούν διαγωνισμό για την αντικατάσταση παλαιών στύλων του εναέριου δικτύου στην περιοχή Αθηνών-Πειραιώς. Ο διαγωνισμός αυτός εμφανίζεται να έχει ξεκινήσει το 2011 την εποχή των πρώτων μνημονίων, με προϋπολογισμό 1,6 εκατ. ευρώ. Από την παράθεση των εγγράφων προκύπτει ότι ο διαγωνισμός πέρασε από «σαράντα κύματα», καθυστερήσεις και παρατάσεις. Εργαζόμενοι στην ΟΣΥ αναφέρουν ότι υπήρξαν μεγάλες διαμαρτυρίες για το κόστος αλλά και για το αποτέλεσμα της προμήθειας καθώς θυμούνται εκατοντάδες στύλους να παραμένουν αχρησιμοποίητοι και να σαπίζουν αποθηκευμένοι καθώς δεν προχωρούσε η διαδικασία τοποθέτησής τους και αντικατάστασης των παλαιών.

Οταν συντάχθηκε το έγγραφο που παραθέτουμε, μάλιστα, στη διοίκηση της ΟΣΥ ήταν τοποθετημένος από την κυβέρνηση Σαμαρά ο Γιάννης Οικονόμου. Πρόκειται για το ίδιο πρόσωπο που έγινε διάσημο μερικά χρόνια αργότερα ως εκπρόσωπος και υπουργός της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες πάντως, το έργο της αντικατάστασης των εκατοντάδων παλαιών στύλων σε όλο αυτό το διάστημα προχωρούσε με ρυθμούς χελώνας. Ουσιαστικά, αντικαταστάσεις γίνονταν μόνον όταν κάποια κολόνα έπαιρνε πολύ επικίνδυνη κλίση ή κατέρρεε. Εργαζόμενοι ανέφεραν στην «Εφ.Συν.» ότι στύλοι έχουν πέσει τους τελευταίους μήνες σε διάφορα σημεία του δικτύου, στο Παγκράτι, στο Πολύγωνο, στον Πειραιά και στην περιοχή της Αχαρνών. Ευτυχώς, όμως, χωρίς να βρουν κάποιον άτυχο διαβάτη στην πορεία τους. Χθες, η εξέλιξη παραλίγο να ήταν δραματική.

Λίγο μετά τις δώδεκα, όχημα τρόλεϊ της γραμμής 3 είχε μόλις ξεκινήσει από την αφετηρία στη Νέα Φιλαδέλφεια και είχε σταματήσει στο φανάρι της οδού Φωκών. Ξεκινώντας και μετά από λίγα μέτρα, η κεραία που μεταφέρει ηλεκτρισμό στο όχημα έχασε την επαφή με τα εναέρια καλώδια. Οπως συχνά συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις, το τρόλεϊ φρενάρισε, αλλά οι κεραίες άρχισαν να κινούνται ανεξέλεγκτα. Σε κάποιο σημείο έμπλεξαν με τους ιμάντες που συνδέουν τον στύλο με τα καλώδια, τραβώντας όλο τον ιστό του δικτύου. Αυτή η δύναμη φαίνεται πως ήταν αρκετή για να ρίξει τη σιδερένια κολόνα και να χτυπήσει το κορίτσι.

Με μια διεκπεραιωτική ανακοίνωση, χθες το απόγευμα, η ΟΣΥ υπόσχεται διερεύνηση του συμβάντος, αναφέροντας: «Η Ο.ΣΥ. Α.Ε., αναφορικά με το ατύχημα που προκλήθηκε -σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις- από εκτροχιασμό κεραιών τρόλεϊ και πτώση μεταλλικού ιστού στην οδό Σμύρνης και Φωκών στη Νέα Φιλαδέλφεια, με αποτέλεσμα να τραυματίσει ευτυχώς ελαφρά μια 14χρονη, εκφράζει την αμέριστη συμπαράστασή της στους οικείους της. Στελέχη της Εταιρίας μας από την πρώτη στιγμή βρίσκονται σε διαρκή επαφή μαζί τους καθώς και με το ιατρικό προσωπικό του νοσοκομείου στο οποίο μεταφέρθηκε η ανήλικη. Με εντολή της Διοίκησης έχει ήδη συσταθεί Τεχνική Επιτροπή για την άμεση διερεύνηση του συμβάντος».

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Εφιάλτης στον δρόμο με τους στύλους των τρόλεϊ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας