ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Με γρήγορο ρυθμό προχωρά την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη η κυβέρνηση! Μισό δισ. ευρώ, το ύψος της σύμβασης με τον ανάδοχο που θα προκύψει από διεθνή διαγωνισμό.
Ο ΟΣΕΘ (Οργανισμός Συγκοινωνιακού Εργου Θεσσαλονίκης) ενέκρινε τα τεύχη δημοπράτησης για τον διεθνή διαγωνισμό ανάθεσης της αστικής και περιαστικής συγκοινωνίας σε ιδιώτη, με διάρκεια 10 συν 5 έτη, για 43 λεωφορειακές γραμμές.
«Είμαστε βέβαιοι ότι η προκήρυξη θα καταλήξει σε ανάδοχο ο οποίος με υπευθυνότητα και αξιοπιστία θα ασκήσει σοβαρό έργο και θα αναβαθμίσει τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης», ανέφεραν σε κοινή τους δήλωση ο πρόεδρος Γιάννης Καλογερούδης και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας.
Αυτά, την ώρα που ο κόσμος της εργατιάς, οι απλοί πολίτες που χρησιμοποιούν κατά βάση τις αστικές και περιαστικές συγκοινωνίες ζητούν αξιόπιστες δημόσιες συγκοινωνίες με χαμηλό εισιτήριο μετακίνησης. Ενα πάγιο αίτημα το οποίο επιχείρησε να ικανοποιήσει ο ΣΥΡΙΖΑ «κρατικοποιώντας» ουσιαστικά τον ΟΑΣΘ…
Εν πάση περιπτώσει, ο διαγωνισμός που «τρέχει» πλέον από τη σημερινή κυβέρνηση προβλέπει την προμήθεια (από τον ανάδοχο ή τους αναδόχους) συνολικά 220 καινούργιων πετρελαιοκίνητων λεωφορείων, μηδενικού αποτυπώματος, διαφόρων τύπων και χωρητικότητας. Παράλληλα, ο ανάδοχος θα είναι υποχρεωμένος να διαθέτει σύγχρονα αμαξοστάσια για τη συντήρηση των οχημάτων και τη φόρτιση των ηλεκτρικών.
Στο μεταξύ, ακολουθώντας τις ευρωπαϊκές οδηγίες, υπολογίστηκε η ανάγκη για 62 καθαρά ηλεκτρικά οχήματα που θα αφορούν επιπλέον επένδυση του αναδόχου ύψους περίπου 9,3 εκατ. ευρώ.
Ας σημειωθεί ότι φέτος τον Μάρτιο το υπουργικό συμβούλιο ενέκρινε το σχέδιο του αρμόδιου υπουργείου για τον «νέο ΟΑΣΘ». Σύμφωνα με αυτό, ο νέος οργανισμός εκτέλεσης συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης θα εκτελεί μόνο όσα δρομολόγια μπορεί, αφήνοντας έτσι ανοιχτό το ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης περισσότερων λεωφορειακών γραμμών.
Αυτά, την ώρα που οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ βρίσκονται σε εγρήγορση και προαναγγέλλουν κινητοποιήσεις, καταγγέλλοντας την κυβέρνηση για ψεύδη και παραπληροφόρηση σε σχέση με την υπογραφή της νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας