• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    30°C 28.3°C / 32.4°C
    3 BF
    34%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 25.2°C / 31.0°C
    3 BF
    39%
  • Πάτρα
    Σποραδικές νεφώσεις
    28°C 28.0°C / 33.2°C
    1 BF
    56%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    26°C 24.9°C / 25.5°C
    2 BF
    42%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.9°C / 28.5°C
    3 BF
    78%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    28°C 24.6°C / 30.0°C
    1 BF
    50%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 24.2°C / 26.4°C
    0 BF
    28%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    31°C 30.7°C / 30.7°C
    1 BF
    32%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 26.8°C / 29.9°C
    3 BF
    78%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 27.3°C / 29.9°C
    3 BF
    39%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.6°C / 28.8°C
    2 BF
    69%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.7°C / 27.9°C
    2 BF
    54%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.9°C / 25.9°C
    2 BF
    65%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    31°C 29.5°C / 30.9°C
    0 BF
    29%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 28.4°C / 32.7°C
    2 BF
    21%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    31°C 30.8°C / 30.8°C
    3 BF
    42%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    31°C 29.0°C / 32.5°C
    2 BF
    17%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 24.4°C / 26.3°C
    4 BF
    81%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 23.9°C / 28.9°C
    3 BF
    56%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    25°C 24.6°C / 24.6°C
    0 BF
    50%

Κατά 10% θα αυξηθούν τα εισιτήρια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στην Αθήνα όπως επιβάλλεται από το τρίτο Μνημόνιο, με το βάρος να πλήττει κυρίως τους περιστασιακούς επιβάτες

EUROKINISSI/ ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Πιο τσουχτερά τα ΜΜΜ

  • A-
  • A+

Επισημοποιείται η αύξηση των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας, λόγω της μεταβολής του ΦΠΑ από 13% στο 23% που έφερε το τρίτο Μνημόνιο, αλλά και των μεγάλων ελλειμμάτων τα οποία έχουν δημιουργηθεί από την τιμολογιακή πολιτική που εφαρμόστηκε τον Σεπτέμβριο του 2014.

Την αύξηση της τιμής επιβεβαίωσε χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας στο «Βήμα FM», και πρόσθεσε ότι εξετάζονται σενάρια για να μην υπάρξουν αλλαγές στις μηνιαίες, εξάμηνες και ετήσιες κάρτες απεριορίστων διαδρομών.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», οι όποιες αλλαγές στα εισιτήρια θα εφαρμοστούν από τις αρχές του 2016 και θα στηριχτούν στις προτάσεις της Επιχειρησιακής Επιτροπής που θα συγκροτηθεί με εκπροσώπους όλων των συγκοινωνιακών φορέων, αλλά και των συναρμόδιων υπουργείων.

Ο νέος οργανισμός, που συγκροτείται με το πολυνομοσχέδιο, θα αναλάβει να ανασχεδιάσει το σύστημα των συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, δίνοντας έμφαση στα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, Ηλεκτρικός, τραμ) και στις γραμμές κορμού που θα καλύπτονται από λεωφορεία και τρόλεϊ.

Υπάρχουν επίσης σκέψεις να ενισχυθεί η δημοτική και διαδημοτική συγκοινωνία, που θα ανατεθεί στην αυτοδιοίκηση.

Οι εκτός λεκανοπεδίου περιοχές προβλέπεται να εξυπηρετούνται από το ΚΤΕΛ Αττικής, το οποίο εισπράττει ήδη πολύ υψηλότερες τιμές εισιτηρίων.

Οι εναλλακτικές

Δύο είναι τα σενάρια που επεξεργάζεται το υπουργείο και θα θέσει σε διάλογο:

■ Την αύξηση του απλού εισιτηρίου από 1,20 σε 1,30 ευρώ, που θα απευθύνεται σε περιστασιακούς χρήστες των αστικών συγκοινωνιών. Θα συνδυαστεί με τη διατήρηση και πιθανότατα τη μείωση των τιμών για τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών, από τις οποίες ευελπιστεί να εξασφαλίσει μόνιμα έσοδα στα ταμεία των συγκοινωνιακών φορέων.

■ Την επίσπευση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, που θα επιτρέψει την εφαρμογή πιο ευέλικτης τιμολογιακής πολιτικής, με βάση τις ζώνες. Είναι πιθανόν να διατηρηθεί το εισιτήριο των 1,20 ευρώ εντός δακτυλίου και να αυξηθεί κλιμακωτά έως και τα 2 ευρώ για μεγαλύτερες διαδρομές.

Εκτιμάται ότι το ηλεκτρονικό σύστημα μπορεί να λειτουργήσει στα μέσα του 2016 και να βοηθήσει στην αποτελεσματική αντιμετώπιση των πλαστών εισιτηρίων.

Το υπουργείο μελετά επίσης την επιβολή ενός συμβολικού τέλους, από 0,5 έως 1 ευρώ, στους εντός δακτυλίου χώρους στάθμευσης ώστε να εξασφαλιστούν πόροι για τη δημόσια συγκοινωνία.

Ο Χρήστος Σπίρτζης αποκάλυψε χθες ότι το δωδεκάμηνο Σεπτεμβρίου 2014-Αυγούστου 2015 το έλλειμμα στα έσοδα των συγκοινωνιακών φορέων διαμορφώθηκε στα 50 εκατ. ευρώ και προέκυψε από τη μείωση του εισιτηρίου των 1,40 στα 1,20 ευρώ, που έπληξε κυρίως τα ταμεία του μετρό.

Ανέφερε ότι η επιβάρυνση από την ελεύθερη χρήση των μέσων μεταφοράς τις δύο πρώτες εβδομάδες εφαρμογής των capital controls κόστισε περίπου 10 εκατ. ευρώ.

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στην επικοινωνία σκίζει ο ΟΑΣΑ
Η λιτότητα στον συγκοινωνιακό φορέα της Αθήνας φαίνεται πως αφορούσε μόνο τους εργαζομένους και τα υπόλοιπα λειτουργικά έξοδα. Για διαφημίσεις λεφτά υπήρχαν, καθώς επί της προηγούμενης διοίκησης Γρηγόρη...
Στην επικοινωνία σκίζει ο ΟΑΣΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Απότομο φρενάρισμα στα έσοδα του ΟΑΣΑ
Η τιμολογιακή πολιτική που χαράχτηκε για τα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών επί υπουργίας Χρυσοχοΐδη δείχνει τώρα τα πρώτα της (αρνητικά) αποτελέσματα, καθώς λεωφορεία και μέσα σταθερής τροχιάς, που...
Απότομο φρενάρισμα στα έσοδα του ΟΑΣΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μπήκε στη ζωή μας το «έξυπνο εισιτήριο»
Με το ένα... πόδι ξεκίνησε η δοκιμαστική λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ και Ηλεκτρικό, ενώ από τη Δευτέρα 3 Απριλίου προβλέπεται να καλύψει και τις δύο γραμμές του μετρό. Η...
Μπήκε στη ζωή μας το «έξυπνο εισιτήριο»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αυξήσεις μετά την Πρωτοχρονιά
Η καθυστέρηση στην έκδοση της κοινής υπουργικής απόφασης είναι πιθανόν να οδηγήσει σε ολιγοήμερη αναβολή στην αύξηση των τιμών στα απλά εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, από 1,20 σε 1,40...
Αυξήσεις μετά την Πρωτοχρονιά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Απερχόμενοι μεν, καταγγέλλοντες δε
Εκτός από τις βόμβες στον ΟΑΣΑ, χθες έσκασαν άλλες δύο «στρακαστρούκες» στον χώρο των αστικών συγκοινωνιών. Λίγο πριν αναλάβουν τα καθήκοντά τους οι νέες διοικήσεις, ο απερχόμενος αναπληρωτής πρόεδρος του...
Απερχόμενοι μεν, καταγγέλλοντες δε
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Μύλος» η Βουλή για τις συγκοινωνίες
Φωτιές άναψε στη Βουλή η επιστροφή στη διαρχία στις διοικήσεις των συγκοινωνιακών φορέων της πρωτεύουσας. Ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης εισηγήθηκε χωριστά πρόσωπα για τα αξιώματα του διευθύνοντος συμβούλου και...
«Μύλος» η Βουλή για τις συγκοινωνίες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας