Αθήνα, 29°C
Αθήνα
Αίθριος καιρός
29°C
29.8° 26.9°
3 BF
55%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
27°C
27.7° 25.8°
3 BF
73%
Πάτρα
Αραιές νεφώσεις
29°C
29.8° 28.8°
3 BF
64%
Ιωάννινα
Ελαφρές νεφώσεις
25°C
24.9° 24.9°
2 BF
69%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
29°C
28.9° 28.9°
2 BF
39%
Βέροια
Αραιές νεφώσεις
25°C
25.1° 25.0°
2 BF
84%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
21°C
25.4° 21.4°
2 BF
56%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
28°C
27.9° 27.9°
1 BF
58%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
27°C
27.5° 26.6°
2 BF
82%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
29°C
28.9° 26.8°
3 BF
53%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
26°C
27.2° 25.8°
4 BF
61%
Σκόπελος
Αίθριος καιρός
27°C
26.7° 23.5°
2 BF
69%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
29°C
29.2° 28.9°
3 BF
70%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
26°C
25.6° 25.6°
2 BF
69%
Λαμία
Σποραδικές νεφώσεις
27°C
27.5° 27.3°
2 BF
64%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
29°C
29.8° 29.3°
3 BF
49%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
29°C
29.0° 27.7°
2 BF
40%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
23°C
23.3° 23.3°
0 BF
83%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
26°C
27.7° 25.8°
3 BF
81%
Καστοριά
Αραιές νεφώσεις
26°C
25.7° 25.7°
1 BF
60%
ΜΕΝΟΥ
Σάββατο, 07 Σεπτεμβρίου, 2024
traino-xalkida
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Φωτογραφία από το εσωτερικό της αμαξοστοιχίας που δείχνει το τζάμι δίπλα από τις θέσεις των επιβατών σπασμένο μετά την πρόσκρουση με το καφε κοντέινερ που έσερνε η νταλίκα

Ξύπνησαν μνήμες από τα Τέμπη

Οι κατάλληλοι χειρισμοί των μηχανοδηγών, αλλά και η βοήθεια της τύχης απέτρεψαν τα χειρότερα στο νέο σιδηροδρομικό ατύχημα, στην Αυλίδα, όταν νταλίκα βρέθηκε πάνω στις ράγες και συγκρούστηκε με την αμαξοστοιχία Χαλκίδας-Αθήνας. ● Επιβάτες ανέφεραν πως επικράτησε πανικός, ενώ δεν έλειψαν οι ομοιότητες με την τραγωδία των Τεμπών.

Μια σειρά από ανατριχιαστικές ομοιότητες με το έγκλημα των Τεμπών συνοδεύουν το χθεσινό νέο σιδηροδρομικό ατύχημα που έκανε τους μηχανοδηγούς της απογευματινής προαστιακής αμαξοστοιχίας 1551 (Χαλκίδα - Αθήνα) να δουν τον Χάρο με τα μάτια τους και να αποφύγουν τα χειρότερα, με τους κατάλληλους χειρισμούς και τη βοήθεια της τύχης.

Το τρένο, που είχε ξεκινήσει λίγο μετά τις 3 μ.μ. από τη Χαλκίδα με 110 επιβάτες και είχε ήδη αναπτύξει την υψηλή ταχύτητα που προβλέπεται (100 χλμ./ώρα) στο σημείο πάνω από τα Ναυπηγεία στην Αυλίδα, συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με μια νταλίκα που έσυρε ένα τεράστιο κοντέινερ. Η νταλίκα είχε βρεθεί πάνω στις ράγες, αφού προηγουμένως ο οδηγός της είχε χάσει τον έλεγχο του οχήματος και έφυγε από τον αυτοκινητόδρομο που βρίσκεται ακριβώς δίπλα στη σιδηροδρομική γραμμή.

Η σύγκρουση ήταν σφοδρή παρά την «ακαριαία πέδη» που εφάρμοσε ο μηχανοδηγός, ο οποίος είχε τον έλεγχο της αμαξοστοιχίας. Το πιλοτήριο της αμαξοστοιχίας κυριολεκτικά διαλύθηκε στη μία του πλευρά, όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες, και είναι θαύμα πώς δεν τραυματίστηκε κανένας από τους δύο μηχανοδηγούς. Το τρένο συγκρούστηκε αρχικά με τον τράκτορα της νταλίκας. Από τη σύγκρουση μετακινήθηκε και το τεράστιο κοντέινερ, με συνέπεια και αυτό να συρθεί στο πλάι της αμαξοστοιχίας και να σπάσει κάποια από τα παράθυρα των βαγονιών.

Πρώτοι κατέβηκαν από την αμαξοστοιχία οι μηχανοδηγοί που έπρεπε να διαπιστώσουν ότι δεν υπάρχει κίνδυνος για την αποβίβαση των επιβατών. Σε τέτοιες περιπτώσεις, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να έχει πέσει κάποιο καλώδιο τροφοδοσίας ρεύματος ή να προκαλείται βραχυκύκλωμα και ηλεκτρικό τόξο. Μετά τους κατάλληλους χειρισμούς άνοιξαν οι πόρτες και ξεκίνησε η αποβίβαση, αφού ζητήθηκε και η βοήθεια της Πυροσβεστικής.

Τρεις επιβάτες, ένας 59χρονος και δύο ανήλικα αγόρια 12 και 16 ετών, διακομίστηκαν στο Νοσοκομείο Χαλκίδας ελαφρά τραυματισμένοι και χωρίς η κατάσταση της υγείας τους να εμπνέει ανησυχία. Επιβάτες της αμαξοστοιχίας που επικοινώνησαν με την «Εφ.Συν.» ανέφεραν ότι επικράτησε αρχικά πανικός που ξύπνησε μνήμες από τα Τέμπη, αλλά γρήγορα ξεπεράστηκε με τη βοήθεια των χειρισμών του προσωπικού της αμαξοστοιχίας και όσων έσπευσαν να συνδράμουν. Προφανώς συνέβαλε και το φως της ημέρας σε αντίθεση με το σκοτάδι και τους καπνούς της εφιαλτικής νύχτας στις 28/2/2023!

Φορτηγό εξετράπη από την πορεία του και συγκρούστηκε με τρένο στην περιοχή Γλυφάδα της Χαλκίδας | Eviathema.gr/EUROKINISSI

Σκάσιμο ελαστικού

Στους παρισταμένους επικράτησε η άποψη ότι η νταλίκα έφυγε από τον δρόμο και κατέληξε στη σιδηροδρομική γραμμή μετά το σκάσιμο κάποιου ελαστικού. Οπως έγινε αργότερα γνωστό, ο οδηγός της νταλίκας συνελήφθη, αφού προηγουμένως υπεβλήθη σε αλκοτέστ που βγήκε αρνητικό. Για τις συνθήκες του περιστατικού που θα μπορούσε να έχει πολύ βαρύτερες συνέπειες αν η σύγκρουση ήταν μετωπική, αναμένεται να ξεκινήσει έρευνα της Δικαιοσύνης.

Παραμένει άγνωστο αν επί του θέματος έχει επιληφθεί και ο επίσημος κρατικός φορέας ΕΟΔΑΣΑΑΜ που είναι αρμόδιος για τη διερεύνηση σιδηροδρομικών ατυχημάτων και για την έκδοση συστάσεων ώστε να αποφεύγεται η επανάληψή τους. Υπενθυμίζεται ότι και για τα Τέμπη, η έρευνα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ ξεκίνησε έναν χρόνο μετά το δυστύχημα, τον Μάρτιο του 2024. Οι ομοιότητες με τα Τέμπη, πάντως, δεν σταματούν εδώ και σε αυτό συνέβαλαν:

● Οι πρώτες φωτογραφίες που έφτασαν από τον τόπο του ατυχήματος, γεμάτες στραπατσαρισμένα βαγόνια και ένα τεράστιο τουμπαρισμένο κοντέινερ. Επίσης, η γειτνίαση της σιδηροδρομικής γραμμής με τον αυτοκινητόδρομο, με τη διαφορά ότι στα Τέμπη η διπλανή εθνική οδός ήταν «οδός διαφυγής» για τα αλαφιασμένα θύματα της μετωπικής σύγκρουσης, ενώ τώρα ήταν η πηγή του προβλήματος.

● Οπως και στα Τέμπη, το σύστημα τηλεδιοίκησης δεν λειτουργεί στη σιδηροδρομική γραμμή Οινόης - Χαλκίδας. Αντίθετα, στο site της η ΕΡΓΟΣΕ αναφέρει ότι η τηλεδιοίκηση (μαζί με την ηλεκτροκίνηση) στο τμήμα αυτό είναι έργο ολοκληρωμένο από το 2013 έπειτα από σύμβαση κόστους 8,4 εκατομμυρίων ευρώ που ξεκίνησε το 2007. Το θέμα είναι ότι εάν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση, υπήρχε πιθανότητα να αντιληφθεί το σύστημα την είσοδο της νταλίκας στις ράγες και να διακοπεί η κυκλοφορία πριν φτάσει το τρένο.

● Μετά το ατύχημα η κυκλοφορία των τρένων διεκόπη, μέχρι να απομακρυνθούν η αμαξοστοιχία, τα συντρίμμια της νταλίκας και το κοντέινερ και να γίνουν οι απαραίτητοι έλεγχοι. Ομως, ο γερανός που πήγε το απόγευμα δεν μπορούσε να σηκώσει το κοντέινερ και πολλοί αναρωτήθηκαν αν θα χρειαζόταν πάλι κάποιο «μπάζωμα» για να .«ενισχυθεί» το έδαφος. Τελικώς, μπάζωμα δεν χρειάστηκε, η γραμμη ελευθερώθηκε αργά χθες βράδυ και τα δρομολόγια αναμένεται να επανέλθουν σήμερα.

Μια ακόμη πολύ σημαντική επίπτωση του χθεσινού ατυχήματος είναι η απώλεια μιας αμαξοστοιχίας Desiro από τις λίγες που έχουν απομείνει να εκτελούν δρομολόγια προαστιακού προς Χαλκίδα, Αεροδρόμιο αλλά και Κιάτο. Το γεγονός αυτό απειλεί να προκαλέσει περαιτέρω αναστάτωση στα δρομολόγια, καθώς δεν υπάρχουν διαθέσιμοι συρμοί σε περίπτωση βλαβών.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Ξύπνησαν μνήμες από τα Τέμπη

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας