Αθήνα, 30°C
Αθήνα
Αυξημένες νεφώσεις
30°C
32.8° 27.8°
1 BF
36%
Θεσσαλονίκη
Αίθριος καιρός
27°C
29.1° 22.6°
1 BF
60%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
28°C
28.2° 23.0°
0 BF
38%
Ιωάννινα
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
2 BF
82%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
23°C
22.9° 21.9°
2 BF
73%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
25°C
25.4° 23.5°
1 BF
49%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
20°C
21.8° 20.4°
2 BF
35%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
27°C
27.4° 27.4°
1 BF
38%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
28°C
29.9° 27.8°
3 BF
28%
Μυτιλήνη
Αραιές νεφώσεις
28°C
27.7° 24.0°
0 BF
38%
Ερμούπολη
Αυξημένες νεφώσεις
26°C
28.8° 26.4°
1 BF
69%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
26°C
26.5° 26.5°
3 BF
62%
Κεφαλονιά
Αραιές νεφώσεις
26°C
25.5° 25.5°
2 BF
64%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
26°C
28.5° 25.9°
0 BF
34%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
30°C
31.6° 24.5°
2 BF
36%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
28°C
27.8° 27.7°
2 BF
35%
Χαλκίδα
Αυξημένες νεφώσεις
31°C
33.0° 28.0°
1 BF
31%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
25°C
25.5° 25.5°
2 BF
62%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
24°C
26.1° 22.7°
1 BF
75%
Καστοριά
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.6° 18.6°
1 BF
64%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 13 Ιουνίου, 2024
flyover
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
Αναβλήθηκε και πάλι η συζήτηση για την προσφυγή στο ΣτΕ κατά του φαραωνικού σχεδίου

«Στα κάγκελα» οι κάτοικοι για το flyover

Με αίτημα του ελληνικού Δημοσίου, το υπουργείο ζήτησε χρόνο ώστε να γίνει διαβούλευση, καθώς στο μεταξύ τροποποιήθηκε η Απόφαση Εγκρισης Περιβαλλοντικών Ορων. ● «Είναι πρωτοφανές να γίνεται διαβούλευση για ένα έργο, ενώ αυτό βρίσκεται σε εξέλιξη και οι εργασίες συνεχίζονται», λένε οι κάτοικοι.

Με υπαιτιότητα του Δημοσίου και πάλι αναβλήθηκε εκ νέου για τις 16 Οκτωβρίου η συζήτηση της προσφυγής που έχουν καταθέσει κάτοικοι της Θεσσαλονίκης στο Συμβούλιο της Επικρατείας με αίτημα την ακύρωση του φαραωνικού έργου. «Προκλητική μεθόδευση» καταγγέλλει ο πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος.

Η συζήτηση για την αίτηση ακύρωσης του flyover, που έχουν καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων του Οικισμού Κωνσταντινουπολιτών, η Επιτροπή Προστασίας Σέιχ Σου και ο Σύλλογος Δρομέων Υγείας Θεσσαλονίκης, αρχικά είχε προσδιοριστεί για τις 17 Απριλίου. Πήρε όμως αναβολή για τις 22 Μαΐου, καθώς ο εισηγητής έκρινε πως χρειάζεται επιπλέον στοιχεία και περισσότερο χρόνο ώστε να έχει πλήρη εικόνα της υπόθεσης.

Προηγήθηκε σχετικό αίτημα του ελληνικού Δημοσίου, αφού το υπουργείο ζήτησε χρόνο ώστε να γίνει διαβούλευση, καθώς στο μεταξύ τροποποιήθηκε η Απόφαση Εγκρισης Περιβαλλοντικών Ορων.

Κατόπιν της νέας αναβολής οι κάτοικοι της περιοχής και μέλη των συλλόγων που έχουν προσφύγει κατά του έργου βρίσκονται στα κάγκελα. «Ο λόγος αναβολής ήταν η έναρξη νέας διαβούλευσης για το έργο μέχρι τις 19 Ιουλίου! Με τον τρόπο αυτό το Δημόσιο συνομολογεί τον κύριο λόγο της αίτησης ακύρωσης, δηλαδή την έλλειψη διαβούλευσης. Ο νόμος όμως προβλέπει ότι η διαβούλευση πρέπει να προηγηθεί της απόφασης (ΑΕΠΟ) και όχι να έπεται!», αναφέρουν στην ιστοσελίδα τους.

«Είναι πρωτοφανές να γίνεται διαβούλευση για ένα έργο, ενώ αυτό βρίσκεται σε εξέλιξη και οι εργασίες συνεχίζονται», τόνισε ο δικηγόρος Θεσσαλονίκης, Αλέξανδρος Αδαμίδης, που εκπροσωπεί τον Σύνδεσμο Κατοίκων Οικισμού Κωνσταντινουπολιτών.

Εν τω μεταξύ ο εν λόγω σύλλογος κατοίκων και μέλη άλλων 52 φορέων έχουν συγκαλέσει για τη Δευτέρα ευρεία σύσκεψη προκειμένου να αποφασίσουν τις παραπέρα κινήσεις τους, μετά τη νέα αναβολή, «νομικές και κινηματικές…», όπως ανέφεραν στην «Εφ.Συν.» εκπρόσωποί τους.

Πολιτικές διαστάσεις

Το θέμα που ανέκυψε με την καινούργια αναβολή παίρνει και πολιτικές διαστάσεις, με τον πρόεδρο της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτη Φάμελλο, να καταγγέλλει δημόσια κυβερνητικές μεθοδεύσεις.

«Ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. έχει αποκαλύψει ήδη από το 2019, όταν και εξαγγέλθηκε το έργο του flyover στην περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, ότι δεν ήταν έργο συγκοινωνιακής προτεραιότητας, δεν είχε περιβαλλοντική αδειοδότηση και θα οδηγήσει την πόλη σε κυκλοφοριακό έμφραγμα, όπως και αποδείχθηκε.

Από τον Νοέμβριο του 2023 ζητήσαμε, σε συμφωνία με την πλειοψηφία των φορέων της πόλης, να μην προχωρήσει το flyover αν δεν υπάρξουν σχεδιασμός και μέτρα αντιμετώπισης των κυκλοφοριακών επιπτώσεων, αν δεν ενισχυθεί ο ΟΑΣΘ και δεν λειτουργήσει το μετρό. Αποκαλύψαμε επίσης το οικονομικό σκάνδαλο που κρύβεται πίσω από το έργο, εφόσον το κόστος του θα ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ, ενώ ήδη ο ανάδοχος θα αποζημιωθεί για την πρώτη 5μηνη καθυστέρηση, με ευθύνη της κυβέρνησης.

Σήμερα αποκαλύφθηκε ακόμα μία προκλητική μεθόδευση. Για να κερδίσει την αναβολή της εκδίκασης της υπόθεσης στο ΣτΕ η κυβέρνηση επικαλέστηκε μια “οικειοθελή διαβούλευση” για το flyover, διαδικασία εκτός θεσμικού πλαισίου. Και ενώ έχει ήδη τροποποιήσει παράτυπα τους περιβαλλοντικούς όρους του έργου – τους οποίους εκ των υστέρων θέλει να διαβουλευθεί! Διαβούλευση για τα μάτια του κόσμου, αφού δεν συνοδεύεται με παύση των εργασιών», αναφέρει μεταξύ άλλων…

Και καταλήγει:

«Η κυβέρνηση, επικαλούμενη δικό της έλλειμμα, μεθόδευσε τη συνέχιση της κατασκευής και τον εγκλωβισμό της πόλης σε τετελεσμένα, και άρα αναντίστρεπτων και καταστροφικών επιπτώσεων στο περιβάλλον και στη ζωή των πολιτών της Θεσσαλονίκης και πιθανό νέο κόστος εις βάρος του Δημοσίου.

»Μετά τη σημερινή εξέλιξη οφείλουν να σταματήσουν οι εργασίες και να αποκατασταθούν η νομιμότητα και οι προβλεπόμενες διαδικασίες. Και η Δικαιοσύνη να εξετάσει και να απονείμει ευθύνες για τα πολιτικά πρόσωπα και τα στελέχη της διοίκησης που έχουν «στήσει» τους μηχανισμούς αποζημίωσης του αναδόχου με λεφτά των φορολογουμένων, εις βάρος του περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής των πολιτών της Θεσσαλονίκης».

Το έργο

Η κατασκευή υπερυψωμένης λεωφόρου πάνω από την ανατολική περιφερειακή, τεσσάρων συνεχόμενων χιλιομέτρων, περιλαμβάνει τμήμα της υφιστάμενης Περιφερειακής από τον Α/Κ Κ5 (στο ύψος περίπου των Νοσοκομείων Παπαγεωργίου και 424) έως την περιοχή του Α/Κ Κ10 (στο ύψος των Κωνσταντινουπολίτικων). Τι σημαίνει αυτό για την πόλη; Οτι όσο θα κατασκευάζεται το έργο η μισή κίνηση του Περιφερειακού (περί τα 2.500 αυτοκίνητα την ώρα) θα πέφτει κατευθείαν μέσα στους βασικούς αστικούς άξονες της Θεσσαλονίκης! Και όχι μόνο αυτό, αλλά θύματα, σύμφωνα με τις προσφυγές που έχουν κατατεθεί, πέφτουν ένα αναδασωτέο τμήμα του περιαστικούς δάσους (Σέιχ Σου), καθώς και η διόλου ευκαταφρόνητη έκταση δεκάδων χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων, που θέλουν να υλοτομήσουν Δημόσιο κι εργολάβοι στον συνοικισμό Κωνσταντινουπολιτών Πυλαίας. Η σύμβαση για το έργο υπογράφηκε τον Δεκέμβριο του 2022 και ανάδοχος κοινοπραξία αναδείχτηκε η «Μυτιληναίος-ΑΒΑΞ» που θα έχει 30 έτη δικαίωμα εκμετάλλευσης, αφού το έργο γίνεται με ΣΔΙΤ.

Ο προϋπολογισμός του είναι 370 εκατ. ευρώ και η παράδοσή του προγραμματίζεται σε 48 μήνες, δηλαδή στο τέλος του 2026, χρονικός ορίζοντας εξαιρετικά αμφίβολος…

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
«Στα κάγκελα» οι κάτοικοι για το flyover

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας