Αθήνα, 17°C
Αθήνα
Αίθριος καιρός
17°C
18.5° 15.7°
4 BF
67%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
18.5° 14.4°
0 BF
69%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
16.0° 14.0°
0 BF
80%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
12°C
11.9° 11.9°
1 BF
77%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
15°C
14.9° 14.9°
0 BF
67%
Βέροια
Αραιές νεφώσεις
16°C
16.5° 16.5°
1 BF
62%
Κοζάνη
Αίθριος καιρός
10°C
10.4° 10.4°
0 BF
62%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
15.0° 15.0°
1 BF
79%
Ηράκλειο
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
18.6° 16.6°
4 BF
88%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
17°C
17.2° 16.9°
1 BF
75%
Ερμούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
18.4° 18.4°
3 BF
59%
Σκόπελος
Σποραδικές νεφώσεις
16°C
16.2° 16.2°
2 BF
71%
Κεφαλονιά
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.1° 18.1°
2 BF
48%
Λάρισα
Αίθριος καιρός
10°C
9.9° 9.9°
0 BF
87%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
15°C
16.7° 14.9°
0 BF
66%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
20°C
20.4° 16.8°
1 BF
83%
Χαλκίδα
Αίθριος καιρός
13°C
13.8° 12.8°
0 BF
76%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.7° 13.3°
0 BF
71%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.5° 16.5°
1 BF
69%
Καστοριά
Αραιές νεφώσεις
11°C
11.3° 11.3°
1 BF
81%
ΜΕΝΟΥ
Τετάρτη, 23 Απριλίου, 2025
flyover
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
MOTIONTEAM/ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

Στον αέρα η... εναέρια οδός της Θεσσαλονίκης

Με ελλιπή στοιχεία και μετέωρους ισχυρισμούς εμφανίστηκαν στο ΣτΕ οι εκπρόσωποι του Δημοσίου και των εργολάβων, γεγονός που καταδεικνύει την αδιαφορία και την προχειρότητα με τις οποίες αντιμετωπίζεται το αμφιλεγόμενο Flyover ● Η απόφαση για την αναστολή των εργασιών θα ληφθεί τις επόμενες μέρες, με ορατό το ενδεχόμενο να «παγώσει» το μεγαλεπήβολο έργο.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Aνώμαλη προσγείωση προμηνύεται για την… ιπτάμενη λεωφόρο της ανατολικής Θεσσαλονίκης, καθώς Δημόσιο και εργολάβοι εμφανίζονται με ελλιπή στοιχεία και μετέωρους ισχυρισμούς στο Συμβούλιο της Επικρατείας όπου κρίνεται το μέλλον του έργου. Στη συζήτηση που έγινε προχθές στο ανώτατο διοικητικό δικαστήριο ακούστηκαν πρωτοφανή πράγματα από τα οποία, δυστυχώς, προκύπτουν αδιαφορία και προχειρότητα.

Το ΣτΕ εξέτασε την περασμένη Τρίτη τις δύο αιτήσεις αναστολής κατασκευής του flyover που είχαν καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών Πυλαίας, η Επιτροπή Προστασίας Σέιχ Σου και ο Σύλλογος Δρομέων Υγείας. Η συζήτηση επικεντρώθηκε στην έννοια του δημόσιου συμφέροντος από τη μια και της ανεπανόρθωτης βλάβης που προκαλείται τόσο κατά τη διάρκεια των εργασιών όσο και κατά τη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου από την άλλη.

Σύμφωνα με τους δικηγόρους του Δημοσίου, το έργο είναι πλέον μη αναστρέψιμο, καθώς ο περιφερειακός έχει πάρει την εργοταξιακή μορφή που θα έχει στη συνέχεια του έργου. Πρόκειται στην ουσία για τον ίδιο ισχυρισμό που χρησιμοποίησε ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, την περασμένη εβδομάδα όταν (προς έκπληξή του) το ΣτΕ «πάγωσε» προσωρινά τις εργασίες κατασκευής.

Οι δικηγόροι των πολιτών από την πλευρά τους ξεκαθάρισαν πως κάθε τεχνικό έργο είναι αναστρέψιμο, σημειώνοντας ότι η υλοτόμηση χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων δασικής έκτασης θα προκαλέσει ανεπανόρθωτη βλάβη. Μόνο για τις πρόδρομες εργασίες, από τα μέσα Δεκεμβρίου μέχρι τώρα έχουν υλοτομηθεί περίπου 45 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα για χάρη του flyover. Ηταν ίσως χαρακτηριστική η στιχομυθία κατά τη διάρκεια συζήτησης της αίτησης αναστολής προχθές:

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣτΕ (προς Δημόσιο κι εργολάβο): Γιατί στη μελέτη αναφέρονται προς υλοτόμηση 75.000 τ.μ. δασικής έκτασης και το δασαρχείο μάς έστειλε έγγραφο ότι πρόκειται να υλοτομηθούν 187.000 τ.μ. δάσους;

ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΕΡΓΟΛΑΒΟΥ: Λάθος υπολογισμός, κυρία πρόεδρε. Καταθέσαμε αίτηση τροποποίησης της μελέτης!

ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ: Καταθέσατε τροποποίηση; Και πώς συνεχίζετε τις εργασίες αφού θα τροποποιήσετε τη μελέτη;

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣτΕ: Λύεται η συνεδρίαση. Σας ευχαριστούμε.

Αλλά δεν ήταν μόνο αυτό. Αναρωτιέται κανείς, πώς προχωρούν τα έργα βάσει μιας μελέτης που είχε τόσους λάθος τεχνικούς υπολογισμούς και θα τροποποιηθεί; Για παράδειγμα, στη μελέτη του 2020 προβλεπόταν δίδυμη σήραγγα 600 μέτρων, αλλά με τη μελέτη του 2023 αποφασίστηκε η διαπλάτυνση της υπάρχουσας σήραγγας, χωρίς να δίνεται επαρκής εξήγηση.

Η προχειρότητα σχεδιασμού και υλοποίησης ήταν τόσο εμφανής που ελάχιστα περιθώρια αφήνονται για μια κρίση υπέρ της συνέχισης του έργου. Πρώτα πρώτα, μέχρι πριν από μερικές ημέρες και συγκεκριμένα την περασμένη Δευτέρα δεν είχε κατατεθεί φάκελος με στοιχεία αντίκρουσης εκ μέρους του Δημοσίου. Μα και όταν κατατέθηκε, ελάχιστα πράγματα εμπεριείχε…

Υπό αυτές τις συνθήκες οι δικαστές του ΣτΕ ρωτούσαν τους εκπροσώπους των κατοίκων αν θέλουν να μη γίνει καθόλου το έργο. «Εμείς απαντήσαμε ότι είμαστε εναντίον ενός πρόχειρου και επικίνδυνου έργου», δήλωσε ο Αλέξανδρος Αδαμίδης, εκ των δικηγόρων που τους εκπροσωπούν.

Εν πάση περιπτώσει, η απόφαση για την αναστολή των εργασιών αναμένεται να εκδοθεί εντός των προσεχών ημερών. Το θέμα είναι ότι, αν δικαιώνει τους κατοίκους, «παγώνει» και πάλι το έργο τουλάχιστον ώς τις 22 Μαΐου, ημερομηνία κατά την οποία προσδιορίστηκε να συζητηθεί η κύρια προσφυγή. Σε αυτή την περίπτωση, εάν δηλαδή σταματήσει το έργο, θα έπρεπε να λυθεί μία σύμβαση Δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, ένα ΣΔΙΤ, που δεν είναι εύκολη υπόθεση…

Και στη συνέχεια να επαναπροκηρυχθεί μια νέα εργολαβία για να αναστρέψει τη μορφή που έχει πάρει σήμερα ο περιφερειακός και να τον αποδώσει στην προτέρα κατάσταση. Που και αυτό είναι εξαιρετικά δύσκολο γιατί υπάρχουν θέματα προδιαγραφών και ζητήματα τα οποία δεν είναι εύκολο να αντιμετωπιστούν. Κοινώς, θέλησαν να φτιάξουν μια εναέρια λεωφόρο και τα έκαναν θάλασσα!

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Στον αέρα η... εναέρια οδός της Θεσσαλονίκης

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας