Aπό τύχη γλίτωσαν οι τουρίστες που είχαν επιβιβαστεί χθες το μεσημέρι σε ένα από τα δεκάδες διώροφα λεωφορεία που διασχίζουν την Αθήνα, όταν επιχείρησε να προσπεράσει από δεξιά ένα ακινητοποιημένο τρόλεϊ και εμβολίστηκε από την κεραία ρευματοδότησης.
Το περιστατικό, που προκάλεσε τον ελαφρύ τραυματισμό πέντε τουριστών, συνέβη χαμηλά στη λεωφόρο Πανεπιστημίου όταν το τρόλεϊ ακινητοποιήθηκε επειδή η κεραία (τρολές) αποσυνδέθηκε από τα αιωρούμενα καλώδια που μεταφέρουν το ρεύμα.
Πρόκειται για βλάβη που σημειώνεται τακτικά στην κυκλοφορία των τρόλεϊ λόγω κάποιου λανθασμένου χειρισμού του οδηγού, είτε βλάβης στο δίκτυο. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο οδηγός του τρόλεϊ κατέβηκε από το όχημα προκειμένου να αποκαταστήσει τη βλάβη συνδέοντας και πάλι την κεραία με τα καλώδια. Εκείνη τη στιγμή κατέβαινε το διώροφο λεωφορείο την Πανεπιστημίου και ο ο οδηγός του επέλεξε να προσπεράσει το τρόλεϊ από τα δεξιά. Κάτω από άγνωστες συνθήκες, είτε λόγω βιασύνης του οδηγού του διώροφου λεωφορείου είτε λόγω κακής συνεννόησης, η κεραία, που κρεμόταν προς τη δεξιά πλευρά του τρόλεϊ, εμβόλισε το τουριστικό όχημα.

Στις φωτογραφίες φαίνεται καθαρά ότι η κεραία έχει τρυπήσει το παρμπρίζ του επάνω ορόφου στην αριστερή του πλευρά και έχει διεισδύσει στο εσωτερικό του, εκεί που βρίσκονται τα καθίσματα των επιβατών. Υπό την έννοια αυτή θα μπορούσε να έχει προκαλέσει σοβαρότερες συνέπειες. Φαίνεται επίσης ότι το υπόλοιπο κομμάτι της κεραίας που έμεινε να κρέμεται στο τρόλεϊ έχει σπάσει ένα από τα παράθυρά του χωρίς ευτυχώς να προκαλέσει κάποιον τραυματισμό.
Τα διώροφα τουριστικά λεωφορεία εντείνουν συνεχώς την παρουσία τους τα τελευταία χρόνια στους δρόμους της Αττικής προκαλώντας συχνά κυκλοφοριακά προβλήματα, καθώς έχουν κατοχυρώσει ως στάσεις διάφορα σημεία στους κεντρικούς δρόμους προκειμένου να επιβιβάσουν και να αποβιβάσουν επιβάτες. Μάλιστα, ειδικά οι εργαζόμενοι της ΟΣΥ στα τρόλεϊ (πρώην ΗΛΠΑΠ) έχουν εκφράσει στο παρελθόν τον προβληματισμό τους για την κυκλοφορία των διώροφων λεωφορείων στα σημεία όπου διέρχονται ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, με το σκεπτικό ότι έχουν στον επάνω όροφο ανοικτή οροφή που βρίσκεται σε μικρή απόσταση από τα αιωρούμενα καλώδια.
Υπενθυμίζεται, επίσης, ότι ο ΟΑΣΑ είχε προμηθευτεί στα τέλη της δεκαετίας του 2000 τέσσερα διώροφα λεωφορεία προκειμένου να εκτελεί και εκείνος δρομολόγια σε διαδρομές τουριστικού ενδιαφέροντος. Ομως η τότε κυβέρνηση αποφάσισε να τα θέσει σε αχρηστία για να ενισχύσει τη δραστηριότητα των ιδιωτικών επιχειρήσεων. Τελικά, τα τέσσερα λεωφορεία μισθώθηκαν πέρυσι, μετά από 11 χρόνια ακινησίας, σε μία από τις επιχειρήσεις που εξυπηρετούν τουρίστες με διώροφα λεωφορεία.

● Στο δίκτυο των αστικών συγκοινωνιών που επίσης εξυπηρετείται από τους ιδιώτες των ΚΤΕΛ σημειώθηκε όμως νωρίτερα χθες το πρωί και ένα σοβαρό ατύχημα με λεωφορείο της γραμμής 879 (Αχαρναί-Θριάσιο Νοσοκομείο-Ελευσίνα). Οπως ανακοίνωσε ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ), το ατύχημα συνέβη περίπου στις 8 το πρωί στην περιοχή Ζωφριάς Φυλής, επί της λεωφόρου Μεγάλου Αλεξάνδρου 277, όταν το λεωφορείο που κινούνταν από Ελευσίνα προς Καματερό εξετράπη της πορείας του και προσέκρουσε σε στύλο της ΔΕΗ.
Το αποτέλεσμα ήταν να τραυματιστούν ελαφρά 6 άτομα, όλοι επιβάτες του λεωφορείου, που μεταφέρθηκαν στο Θριάσιο Νοσοκομείο ενώ το όχημα υπέστη σοβαρές ζημιές. Το συγκεκριμένο λεωφορείο ανήκει στο δυναμικό των ΚΤΕΛ που εκτελούν δημόσια συγκοινωνία σε 65 γραμμές της Δυτικής και Ανατολικής Αττικής λαμβάνοντας αμοιβή 25 εκατομμυρίων ευρώ τον χρόνο. Οι συμβάσεις αυτές ξεκίνησαν με αφορμή την πανδημία του κορονοϊού και την έλλειψη οχημάτων και προσωπικού, ενώ πρόκειται να επεκταθούν και σε μεγαλύτερο βάθος χρόνου.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας