Αθήνα, 21°C
Αθήνα
Αίθριος καιρός
21°C
21.8° 17.8°
2 BF
47%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
23°C
23.9° 20.1°
2 BF
41%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
21°C
21.0° 19.8°
2 BF
56%
Ιωάννινα
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
1 BF
48%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
19.9° 19.9°
2 BF
64%
Βέροια
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
20.9° 17.0°
2 BF
42%
Κοζάνη
Αίθριος καιρός
13°C
17.3° 13.4°
2 BF
44%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
18°C
17.8° 17.8°
2 BF
53%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
18°C
17.8° 17.5°
3 BF
70%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
20°C
19.9° 19.0°
4 BF
64%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
19°C
19.9° 18.8°
4 BF
68%
Σκόπελος
Αίθριος καιρός
20°C
19.6° 19.6°
3 BF
72%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
21°C
21.4° 20.9°
3 BF
56%
Λάρισα
Αίθριος καιρός
17°C
17.3° 16.9°
1 BF
63%
Λαμία
Αίθριος καιρός
20°C
19.6° 15.5°
0 BF
45%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
19°C
19.3° 18.1°
3 BF
82%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
22.0° 15.8°
2 BF
54%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
21°C
21.0° 15.3°
0 BF
66%
Κατερίνη
Ελαφρές νεφώσεις
22°C
21.7° 20.7°
2 BF
43%
Καστοριά
Αίθριος καιρός
14°C
14.3° 14.3°
1 BF
58%
ΜΕΝΟΥ
Παρασκευή, 12 Απριλίου, 2024
Flyover στη Θεσσαλονίκη

Flyover: η κυβέρνηση έχασε το μαγικό ραβδάκι

Ώδινεν όρος και έτεκεν… μόλις έξι παρεμβάσεις. Και το χειρότερο είναι ότι η κυβέρνηση έχασε τα μαγικά της ραβδάκια.

Η πολυθρύλητη, πολυδιαφημισμένη, πολυαναμενόμενη κυβερνητική υπερπαραγωγή -λόγω του πλήθους των συμμετεχόντων- που θα συνέτριβε τα καθημερινά συγκοινωνιακά προβλήματα που προκαλούνται εξαιτίας των έργων του Flyover πραγματοποιήθηκε τελικά στη Θεσσαλονίκη αλλά η συνέντευξη Τύπου που είχε αναγγελθεί μετατράπηκε σε απλές ανακοινώσεις των υπουργών για έξι μέτρα, τα οποία κατατείνουν απλώς στη… διαπίστωση ότι το έργο είναι απαραίτητο και «μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν». Για την ακρίβεια, δεν υπάρχει ακόμη καν συγκοινωνιακή μελέτη, ενώ για τις καθυστερήσεις που ήδη σημειώθηκαν και τις αποζημιώσεις που καλείται να πληρώσει το δημόσιο, ούτε λόγος…

Μετά δυσκολίας χώρεσαν σήμερα οι συμμετέχοντες/ουσες στη συνεδρίαση που διεξήχθη στο Διοικητήριο της Θεσσαλονίκης. Συμμετείχαν: ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, η υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο υφυπουργός Μακεδονίας και Θράκης Στάθης Κωνσταντινίδης, ο διευθυντής του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, Μιχάλης Μπεκίρης, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Κ. Μακεδονίας, Πάρις Μπίλλιας, ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας, Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης, η διευθύντρια της Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Παρασκευή Παπαγεωργοπούλου, ο πρόεδρος του Δ.Σ. του ΟΣΕΘ, Γιάννης Καλογερούδης, ο διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας, ο πρόεδρος του Δ.Σ. της Εγνατίας Οδού, Γιώργος Κωνσταντόπουλος, ο διευθύνων Σύμβουλος της Εγνατίας Οδού, Κώστας Κουτσούκος και ο αντιπρόεδρος και διευθύνων Σύμβουλος της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ, Ντίνος Μπενρουμπή.

Τα μέτρα που ανακοινώθηκαν αποτυπώνονται στη συμπυκνωμένη -μέσα στη ρητορική της ευφράδεια- δήλωση του κ. Ταχιάου ο οποίος μας καθησύχασε πως «η λύση του FlyOver είναι αυτή η οποία θα μας επιτρέψει να μη ζούμε σε περίπου 3 χρόνια από σήμερα, μέχρι τότε δηλαδή που θα τελειώσουν οι εργασίες, υπό συνθήκες όπως αυτές που διαπιστώνουμε ότι υπάρχουν επί του παρόντος, λόγω της εργοταξιακής κατάληψης»! Πρόσθεσε δε απευθυνόμενος στους Θεσσαλονικείς ότι «μαγικό ραβδάκι δεν υπάρχει».

Ο κ. Σταϊκούρας από την πλευρά του προτίμησε τον ρόλο του «καλού παιδαγωγού» θυμίζοντας με μειλίχιο ύφος ότι «το FlyOver είναι χρήσιμο και αναγκαίο έργο για την πόλη» διότι «το αναγνωρίζουν όλοι οι φορείς» (αυτοί που σήμερα γκρινιάζουν!) και τι να την κάνουμε την συγκοινωνιακή μέλετη όταν ο υπουργός γνωρίζει μετά βεβαιότητας ότι «από τη νέα περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης θα μπορούν να διέρχονται - ελεύθερα διοδίων - 10.000 οχήματα ανά ώρα, όταν σήμερα διέρχονται 5.000 οχήματα»!

Μετά από όλα αυτά μας κόμισαν ως δώρα έξι ολόκληρες προτάσεις με την άκρως ενθαρρυντική υποσημείωση ότι αν χρειαστεί «θα προχωρήσουμε και σε πρόσθετες, ανάλογα με την πορεία και τη δυναμική των επιπτώσεων υλοποίησης αυτού του σημαντικού - για την πόλη – έργου» (Σημ: διότι ως γνωστόν 15 μέτρα είχε προτείνει ο περιφερειάρχης, 11 ο δήμαρχος, οπότε έχουμε λαμβάνειν…).

Οι παρεμβάσεις αφορούν:

● Εκπόνηση μελετών εφαρμογής για την άμβλυνση των επιπτώσεων στην πόλη υπό τον Συντονισμό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας (Σημ: δηλαδή οι επιπτώσεις μελετώνται αν και το έργο έχει ξεκινήσει, αυτό μάλλον είναι λεπτομέρεια)

● Εκμίσθωση τμημάτων του πρώην στρατοπέδου Καρατάσιου για την εξασφάλιση διαδρόμου για τα ασθενοφόρα προς τα Νοσοκομεία 424 και Παπαγεωργίου (Σημ.: αυτό είχε προταθεί από τους εργαζόμενους στο ΕΚΑΒ εδώ και μήνες, την πρόταση την είχαν περιγελάσει -οι γνωστοί κυβερνητικοί που έχασαν τα μαγικά ραβδάκια, οπότε ας ρωτήσουν μήπως τα πήρε κατά λάθος σπίτι του ο Κ. Αχ. Καραμανλής-, τώρα παρουσιάζεται και να δούμε πότε θα γίνει πραγματικότητα).

● Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ ΑΕ για τη λειτουργία της Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, από τον Ανισόπεδο Κόμβο Κ5 (Νοσοκομείο Παπαγεωργίου) έως τον Ανισόπεδο Κόμβο Κ12 (σύνδεση με Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Μουδανιών). (Σημ.: Αυτή η ανάθεση θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα προχωρήσει δεδομένου ότι η Ε.Ο. μας απογοήτευσε εσχάτως με το πρόστιμο που έφαγε για την καθυστέρηση του έργου σύνδεσης του λιμανιού με την ΠΑΘΕ).

● Απόδοση χώρων της ΓΑΙΑΟΣΕ και της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ για κατασκευή υπαίθριων χώρων στάθμευσης. (Σημ.: η αοριστία της ανακοίνωσης δεν είναι προσώρας ενθαρρυντική).

● Περιοδική και συστηματική ενημέρωση των φορέων σχετικά με την εξέλιξη του έργου, στο πλαίσιο του Συντονιστικού Οργάνου. (Σημ.: Αυτή είναι όντως μια… κίνηση ματ, διότι μετά από άπειρες συσκέψεις μερικές ακόμη σίγουρα θα βοηθήσουν. Εκτός και προτιμηθούν τα αληθινά ΜΑΤ στα οποία η κυβέρνηση έχει αναθέσει χρόνια τώρα ρόλο «φιλοσοφικής λίθου»).

● Ακόμη μεγαλύτερη ενίσχυση του ΟΑΣΘ, με λεωφορεία και προσωπικό. (Σημ: ουσιαστικά εννοούν: 1. τα 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία που θα έρθουν κατά τον Μάιο ή Ιούνιο για να αντικαταστήσουν μετά από 5 χαμένα χρόνια τα σαπάκια, 2. Την ανάθεση των περιαστικών γραμμών σε ιδιώτες για δέκα χρόνια, προς το τέλος του χρόνου, αν πάνε όλα καλά. 3. Αναγγέλλουν νέο διαγωνισμό για 750 νέα λεωφορεία για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, εκ των οποίων περίπου 225 λεωφορεία αναλογούν στη Θεσσαλονίκη, αλλά ο διαγωνισμός είναι… στον σχεδιασμό του, και 4. η ενίσχυση του ΟΑΣΘ με άλλους 40 οδηγούς μέχρι το τέλος του χρόνου).

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Flyover: η κυβέρνηση έχασε το μαγικό ραβδάκι

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας