Αθήνα, 12°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
12°C
14.0° 9.8°
1 BF
80%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
9°C
9.9° 6.6°
3 BF
61%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
11°C
11.6° 8.8°
0 BF
79%
Ιωάννινα
Αίθριος καιρός
4°C
3.9° 3.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αραιές νεφώσεις
9°C
8.9° 8.9°
3 BF
61%
Βέροια
Ελαφρές νεφώσεις
7°C
7.1° 6.0°
1 BF
81%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
2°C
3.7° 2.4°
1 BF
87%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
8°C
8.4° 8.4°
1 BF
84%
Ηράκλειο
Σποραδικές νεφώσεις
14°C
14.7° 12.8°
2 BF
83%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
11°C
11.6° 10.7°
3 BF
74%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
14°C
14.4° 14.0°
3 BF
62%
Σκόπελος
Αίθριος καιρός
10°C
10.1° 10.1°
3 BF
68%
Κεφαλονιά
Αραιές νεφώσεις
13°C
12.5° 12.5°
2 BF
54%
Λάρισα
Ομίχλη
4°C
3.9° 3.9°
0 BF
100%
Λαμία
Σποραδικές νεφώσεις
8°C
8.5° 8.4°
1 BF
94%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
15.8° 15.4°
4 BF
64%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
9°C
11.5° 8.6°
1 BF
86%
Καβάλα
Αραιές νεφώσεις
10°C
10.5° 10.5°
2 BF
76%
Κατερίνη
Ελαφρές νεφώσεις
8°C
9.7° 7.8°
0 BF
79%
Καστοριά
Ελαφρές νεφώσεις
4°C
4.1° 4.1°
1 BF
84%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 12 Δεκεμβρίου, 2024
amea1020

Η κυβέρνηση δικαιολογεί τις διακρίσεις σε βάρος ΑμΕΑ στα ΜΜΜ

Έωλα επιχειρήματα απ' το υπουργείο Μεταφορών που δεν έχει φροντίσει να εναρμονιστούν τα ΜΜΜ με την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Εμπαιγμό και αδιαφορία της καταλογίζει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. «Οφείλουμε να εναρμονίσουμε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς με τις ανάγκες της κοινωνίας και όχι να απαιτούμε από την κοινωνία να προσαρμοστεί σε αναχρονιστικές απαιτήσεις» τονίζει το ΠΑΣΟΚ.

Την εξαίρεση ατόμων με μειωμένη κινητικότητα απ' την επιβίβαση σε μέσα μαζικής μεταφοράς δικαιολογεί το υπουργείο Μεταφορών, «κατ' εξαίρεση» όπως υποστηρίζει, και μάλιστα επιτίθεται στον ΣΥΡΙΖΑ για τα πεπραγμένα της δικής του διακυβέρνησης αντί να λύνει το πρόβλημα και να εξαλείφει τις ανισότητες. 

Εκτός απ' τον ΣΥΡΙΖΑ-Π πάντως συγκέντρωσε και τα σφοδρά πυρά του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛΛ. για τον τρόπο που αντιμετωπίζε το ζήτημα, το οποίο ανέδειξε η τομεάρχης Πρόνοιας και Κοινωνικής Συνοχής της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Κατερίνα Νοτοπούλου, η οποία κατήγγειλε την κατάφωρη παραβίαση των δικαιωμάτων των ΑμεΑ, τονίζοντας ότι πρόκειται για τρομακτική διάκριση. 

Το υπουργείο Μεταφορών απαντώντας με ανακοίνωσή του παραδέχεται ότι επιτρέπει την εξαίρεση επιβίβασης σε ΑμΕΑ, αναφέροντας μεταξύ άλλων: «Ο νέος Κανονισμός, όσον αφορά στα δικαιώματα των επιβατών, ορίζει ότι κάθε πολίτης, και ιδιαίτερα τα άτομα με αναπηρία ή άτομα με μειωμένη κινητικότητα, δικαιούνται να επιβιβαστούν, χωρίς καμία άμεση ή έμμεση διάκριση, στα δημόσια οδικά μέσα μεταφοράς (Λεωφορεία, Τρόλεϊ) και μέσα σταθερής τροχιάς (Μετρό και Τραμ), καταβάλλοντας το εκ της νομοθεσίας οριζόμενο, ανά κατηγορία μεταφορικού μέσου, κόμιστρο. Κατ’ εξαίρεση, και προκειμένου οι μεταφορείς να συμμορφωθούν προς τις ισχύουσες απαιτήσεις ασφαλείας που ορίζει το διεθνές, ενωσιακό ή εθνικό δίκαιο και τις απαιτήσεις υγείας και ασφαλείας που ορίζουν οι αρμόδιες αρχές ή στις περιπτώσεις όπου ο σχεδιασμός του οχήματος ή η υποδομή, συμπεριλαμβανομένων των στάσεων λεωφορείων και των τερματικών σταθμών ή χώρων αφετηρίας, καθιστά αδύνατη την επιβίβαση, αποβίβαση ή μεταφορά του ατόμου με αναπηρία κατά τρόπο ασφαλή και λειτουργικά εφικτό, επιτρέπεται να αρνούνται να δεχθούν κράτηση, να εκδώσουν ή να παράσχουν κατ’ άλλο τρόπο εισιτήριο σε, ή να επιβιβάσουν άτομα λόγω αναπηρίας ή μειωμένης κινητικότητας».

Επιπλέον, το υπουργείο Μεταφορών αναφέρει: «Όσον αφορά ειδικά στις υποχρεώσεις των μεταφορέων στις τακτικές υπεραστικές και διεθνείς γραμμές, καθώς και στις έκτακτες εθνικές και διεθνείς γραμμές με οδικά μέσα μεταφοράς ο νέος Κανονισμός προβλέπει ότι οι εν λόγω μεταφορείς και τα όργανα αυτών δεν αρνούνται να δεχθούν κράτηση, να εκδώσουν ή να παράσχουν κατ’ άλλο τρόπο εισιτήριο σε, ή να επιβιβάσουν χωρίς επιπλέον κράτηση άτομα λόγω αναπηρίας ή μειωμένης κινητικότητας. Κατ’ εξαίρεση μόνο προβλέπεται δυνατότητα άρνησης της κράτησης, έκδοσης ή παροχής κατ’ άλλο τρόπο εισιτηρίου ή της επιβίβασης Ατόμου με Αναπηρία ή μειωμένης κινητικότητας, μόνο για συμμόρφωση προς τις ισχύουσες απαιτήσεις ασφαλείας που ορίζει το διεθνές, ενωσιακό ή εθνικό δίκαιο, ή τις απαιτήσεις υγείας και ασφαλείας που ορίζουν οι αρμόδιες αρχές και όταν ο σχεδιασμός του οχήματος ή η υποδομή, συμπεριλαμβανομένων των στάσεων λεωφορείων και των τερματικών σταθμών, καθιστά αδύνατο να πραγματοποιηθεί η επιβίβαση και η μεταφορά του κατά τρόπο ασφαλή και λειτουργικά εφικτό». 

Προσθέτει μάλιστα με αιχμές για τον ΣΥΡΙΖΑ πως «με άλλα λόγια, ο νέος Κανονισμός φροντίζει ώστε να μην τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια των επιβατών και δη των ατόμων με αναπηρία ή με μειωμένη κινητικότητα. Στην περίπτωση αυτή, κάτι που παραλείπει να αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ, προβλέπεται ότι το πρόσωπο αυτό και κάθε άτομο που το συνοδεύει έχει δικαίωμα να επιλέξει: α) επιστροφή των χρημάτων που κατεβλήθησαν για το εισιτήριο β) παροχή δωρεάν μεταφοράς ατόμου συνοδείας της επιλογής του ατόμου με αναπηρία το οποίο θα του παρέχει τη συνδρομή που χρειάζεται! » 

Ακόμα, το υπουργείο αναφέρει ότι αντίστοιχες προβλέψεις περιείχε και ο παλαιός Κανονισμός Επιβατών που ίσχυε από το 2015 (κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ) και κάνει λόγο για fake news. 

Εμπαιγμό καταγγέλλει ο ΣΥΡΙΖΑ

«Μόνον ως εμπαιγμό στα δικαιώματα των ΑμεΑ μπορούμε να εκλάβουμε την Υπουργική Απόφαση που υπεγράφη λίγες μέρες πριν, για την τροποποίηση του Κανονισμού για τα Δικαιώματα Επιβατών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Παρά τις αντίθετες δηλώσεις της Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιας για τις Μεταφορές, η οποία κατέταξε τον εν λόγω Κανονισμό ως μία από τις πρωτοβουλίες, από τη σειρά σημαντικών μέτρων που έχουν ληφθεί για την ενίσχυση των δικαιωμάτων των Ατόμων με Αναπηρία στον τομέα των μεταφορών, το μόνο που παρατηρούμε είναι κωλυσιεργία, άνευ προηγουμένου για τα αυτονόητα» σημειώνει σε δήλωσή της η τομεάρχης Κοινωνικής Συνοχής του ΣΥΡΙΖΑ, Κατερίνα Νοτοπούλου.

Η ίδια εξηγεί πως «από το 2011 και την έκδοση του υποχρεωτικού, για όλα τα κράτη μέλη, υπ' αριθμόν 181/2011 Κανονισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 16ης Φεβρουαρίου 2011 για τα δικαιώματα των επιβατών λεωφορείων και πούλμαν και για την τροποποίηση του Κανονισμού 2006/2004, βρισκόμαστε ακόμα στο σημείο μηδέν».

«Έχουν περάσει ήδη έξι χρόνια και μία 4ετής θητεία της Κυβέρνησης της ΝΔ από την υποχρεωτική μας εναρμόνιση με τον εν λόγω Κανονισμό και αντί να ληφθούν τα μέτρα για την εκπλήρωση των υποδομών ασφαλείας των οχημάτων, των στάσεων και των τερματικών σταθμών, ώστε να μπορεί με τρόπο ασφαλή και λειτουργικό να πραγματοποιηθεί η επιβίβαση, μεταφορά και αποβίβαση των  συμπολιτών μας με αναπηρία, ή μειωμένη κινητικότητα, η Κυβέρνηση συνεχίζει τον ορισμό οριζόντιας εξαίρεσης για τους ανθρώπους αυτούς», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Και συμπληρώνει: «Αντί για την προμήθεια νέων λεωφορείων που τηρούν τις σύγχρονες προδιαγραφές στην πόλη μου την Θεσσαλονίκη, ακύρωσαν τον διαγωνισμό και προμηθεύτηκαν μεταχειρισμένα λεωφορεία, εκτός προδιαγραφών, που αναφλέγονται από καιρό σε καιρό. Αντί να προβλέψουν και να διενεργήσουν έλεγχο σε ΟΑΣΘ και ΟΑΣΑ για να διαπιστώσουν αν ο στόλος των λεωφορείων διαθέτει τον απαιτούμενο εξοπλισμό για τη μεταφορά ΑμεΑ, επέλεξαν την αδράνεια και τη συνέχιση της πρόβλεψης της οριζόντιας εξαιρεσης. Αντί να ενισχύσουν τους εναλλακτικούς τρόπους μεταφοράς των συμπολιτών μας με αναπηρία, μέχρις ότου να εναρμονιστούμε με τους κανόνες  της απρόσκοπτης και ασφαλούς μεταφοράς τους, κατάργησαν στην πράξη το νόμο για τα ταξί που  υποχρέωνε τους οδηγούς να σταματούν και να τους εξυπηρετούν, ώστε να μεταφέρονται, με ασφάλεια, στον προορισμό τους».   

ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛΛ.: Να εναρμονίσουμε τα ΜΜΜ με τις ανάγκες της κοινωνίας

«Όσο και να διατείνεται η Υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας ότι στόχος της κυβέρνησής τους είναι να άρουν οποιασδήποτε μορφής αποκλεισμό ή περιορισμό λόγω αναπηρίας, η αδιαφορία τους είναι πρωτοφανής και προκλητική. Η Εθνική Στρατηγική για την Αναπηρία δε μπορεί να συνεχίσει να παραμένει πανηγυρική εξαγγελία. Απαιτείται η κατάρτιση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου και η αποφασιστική υλοποίηση του« καταλήγει η Κ. Νοτοπούλου.

«Η απόφαση της Κυβέρνησης να επιτρέπει στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς να αποκλείουν την επιβίβαση σε ανάπηρους συμπολίτες μας έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το δικαίωμα, που έχει κάθε πολίτης στην μετακίνηση χωρίς άμεση ή έμμεση διάκριση» τονίζουν σε κοινή τους δήλωση ο Απ. Πάνας, υπεύθυνος Κ.Τ.Ε. Υποδομών - Μεταφορών και ο Τομέας Υποδομών ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής.

Όπως τονίζουν: «Είναι προφανές, πως η σωματική ακεραιότητα των ατόμων με αναπηρία, όπως και κάθε επιβάτη, δεν θα πρέπει να μπαίνει σε κίνδυνο κατά τη μετακίνησή τους. Αυτό όμως δεν πρέπει να γίνεται μέσω του «κατ’ εξαίρεση» αποκλεισμού τους από τα μέσα μεταφοράς, αλλά μέσω της μετατροπής του συνόλου των μέσων μεταφοράς σε πλήρως προσβάσιμα προς όλους.

Η Κυβέρνηση του επιτελικού κράτους, είχε όλους του πόρους ( π.χ. Ταμείο Ανάκαμψης ) και τον απαραίτητο χρόνο να θεσπίσει ένα αυστηρό κανονιστικό πλαίσιο για την προσαρμογή της προσβασιμότητας όλων των συμπολιτών μας. Αντιθέτως, με την απόφαση αυτή διαιωνίζει τη μη συμμόρφωση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς με τις διεθνείς απαιτήσεις, εις βάρος των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία».

Και καταλήγουν: «Είναι αυτονόητο, πως οφείλουμε ως χώρα να εναρμονιζόμαστε με Ευρωπαϊκές Οδηγίες, οφείλουμε όμως παράλληλα να εναρμονίσουμε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς με τις ανάγκες της κοινωνίας και όχι να απαιτούμε από την κοινωνία να προσαρμοστεί σε αναχρονιστικές απαιτήσεις».

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Η κυβέρνηση δικαιολογεί τις διακρίσεις σε βάρος ΑμΕΑ στα ΜΜΜ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας