Αθήνα, 22°C
Αθήνα
Αραιές νεφώσεις
22°C
22.4° 18.2°
1 BF
68%
Θεσσαλονίκη
Αίθριος καιρός
18°C
19.5° 14.6°
2 BF
73%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
20°C
20.5° 19.0°
1 BF
77%
Ιωάννινα
Αίθριος καιρός
12°C
11.9° 11.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
13°C
15.7° 12.9°
0 BF
82%
Βέροια
Αίθριος καιρός
18°C
17.6° 15.0°
1 BF
81%
Κοζάνη
Αίθριος καιρός
11°C
14.0° 11.4°
1 BF
94%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
17°C
17.1° 17.1°
1 BF
90%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
23°C
26.6° 21.8°
2 BF
65%
Μυτιλήνη
Αυξημένες νεφώσεις
19°C
19.4° 18.5°
1 BF
70%
Ερμούπολη
Αυξημένες νεφώσεις
22°C
22.4° 17.7°
2 BF
60%
Σκόπελος
Αίθριος καιρός
17°C
17.3° 17.3°
2 BF
75%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
21°C
21.4° 21.4°
2 BF
44%
Λάρισα
Αίθριος καιρός
13°C
14.6° 12.9°
0 BF
82%
Λαμία
Αίθριος καιρός
20°C
21.2° 13.5°
0 BF
71%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
23°C
22.8° 22.7°
2 BF
78%
Χαλκίδα
Αίθριος καιρός
17°C
22.1° 15.8°
0 BF
76%
Καβάλα
Αίθριος καιρός
19°C
19.4° 19.4°
1 BF
65%
Κατερίνη
Αίθριος καιρός
17°C
18.3° 14.7°
1 BF
85%
Καστοριά
Αίθριος καιρός
13°C
13.0° 13.0°
0 BF
94%
ΜΕΝΟΥ
Τετάρτη, 22 Μαΐου, 2024
komma-sperxeios
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Από την υπερχείλιση του Σπερχειού ποταμού στην περιοχή Κόμμα της Λαμίας τον Σεπτέμβριο του 2023 | EUROKINISSI/ΝΑΣΟΣ ΣΙΜΟΠΟΥΛΟΣ
Το χωριό της Φθιώτιδας προσφεύγει στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία για τον αυτοκινητόδρομο Ε65

Το Κόμμα θέλει να βάλει τελεία... στις κακοτεχνίες

Ζητά να αλλάξει ο σχεδιασμός του δρόμου και να μην εμποδίζει την ελεύθερη διόδευση των νερών του Σπερχειού. ● Η προσφυγή γίνεται κατά των μελετών, της εταιρείας και του υπουργείου.

«Είδαν και απόειδαν» οι πλημμυροπαθείς από το χωριό Κόμμα Φθιώτιδας με την αδράνεια της ελληνικής κυβέρνησης και αποφάσισαν να προσφύγουν στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, καταγγέλλοντας εκεί τις κακοτεχνίες στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ε65, οι οποίες ήδη απείλησαν προ διετίας με αφανισμό του τόπου τους στα νερά του ποταμού Σπερχειού.

Η προσφυγή και οι καταγγελίες στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία κατατέθηκαν στις 21 Δεκεμβρίου 2023 με 88 υπογραφές κατοίκων από το χωριό Κόμμα. Προφανώς η προσφυγή έγινε υπό το φως των ευρημάτων άλλης έρευνας της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας που συνδέθηκε με το «έγκλημα των Τεμπών». Η έρευνα εκείνη αφορούσε κυρίως τη διαχείριση έργων που συγχρηματοδότησε η Ευρωπαϊκή Ενωση, όπως τα συστήματα τηλεδιοίκησης-σηματοδότησης που δεν λειτουργούσαν για να αποτρέψουν τη σιδηροδρομική τραγωδία. Η σχετική δικογραφία έχει κατατεθεί στη Βουλή για να ληφθεί υπόψη από την Εξεταστική Επιτροπή για τα Τέμπη. Ομως, ήδη, βρίσκεται σε εξέλιξη προσπάθεια των κυβερνητικών βουλευτών να αποδομήσουν την έρευνα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας ώστε να κυριαρχήσει η θεωρία του «ανθρώπινου λάθους».

Δικαιοσύνη

Υπενθυμίζεται ότι η «Εφ.Συν.» έχει καταγράψει αναλυτικά τον αγώνα κατοίκων από το Κόμμα Φθιώτιδας να σώσουν το χωριό τους και τις αιτήσεις τους προς την ελληνική Δικαιοσύνη που έγιναν αρχικώς δεκτές ώστε να αλλάξει ο σχεδιασμός του αυτοκινητόδρομου (παραχωρημένου στην εταιρεία ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ) και να μην εμποδίζει την ελεύθερη διόδευση των νερών του Σπερχειού. Μεταξύ άλλων, καταγγέλλουν στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία:

● Τις μελέτες του Ε65 διότι «δεν προέβλεψαν τη διάνοιξη επαρκών διοδεύσεων υδάτων παρά την επικινδυνότητα της περιοχής για πλημμύρες, ενώ ήταν γνώστες των σχεδίων κινδύνου πλημμύρας όπως και της ύπαρξης των άλλων συγκοινωνιακών αξόνων που διασχίζουν την περιοχή, και διότι επέλεξαν να υψώσουν αναχώματα (ουσιαστικά φράγματα) αντί τη χρήση γεφυρών για ελεύθερη διόδευση των υδάτων».

● Τον Ανεξάρτητο Μηχανικό του έργου που έχει την ευθύνη έγκρισης των μελετών, την επίβλεψη της κατασκευής σε όλα της τα στάδια, την έκδοση βεβαίωσης περάτωσης και τον έλεγχο σωστής λειτουργίας, διότι «παράβλεψε τον κίνδυνο και προχώρησε στην εκτέλεση του έργου ακόμη και μετά τα εμφανή αποτελέσματα μετά την πλημμύρα της 12ης Δεκέμβρη του 2021».

● Την κατασκευάστρια εταιρεία που προχωρεί σε επικίνδυνες κατασκευές και προσπαθεί να «διορθώσει» τα ελαττώματα του έργου και να «συμμορφωθεί» με τις δικαστικές αποφάσεις, επιλέγοντας «εύκολες λύσεις». Συγκεκριμένα άνοιξαν τρεις οπές στα αναχώματα αντί να χτίσουν τον δρόμο πάνω σε γέφυρες.

● Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών (ο νυν υπουργός Χρ. Σταϊκούρας εκλέγεται στη Φθιώτιδα) και την Ειδική Υπηρεσία Κατασκευής Συγκοινωνιακών Εργων με Συμβάσεις Παραχώρησης (ΕΥΔΕ/ΚΣΕΣΠ) που «δεν αντιμετώπισε με την απαιτούμενη σοβαρότητα και βαρύτητα το τεράστιο δημιουργηθέν πρόβλημα».

Οι προσφεύγοντες ζητούν, επίσης, την παρέμβαση του Ευρωπαίου Εισαγγελέα ώστε να μην εκδοθεί βεβαίωση περάτωσης εργασιών και να μην παραληφθεί και παραδοθεί στην κυκλοφορία ο ανισόπεδος κόμβος Λαμίας έως ότου γίνει η ανακατασκευή του ώστε να επιτρέπει την ελεύθερη και απρόσκοπτη ροή των επιφανειακών υδάτων και την αντιπλημμυρική προστασία της ευρύτερης περιοχής. Ζητούν επίσης να γίνει διάνοιξη της γερμανικής τάφρου στο σημείο γεφύρωσης με τον κεντρικό άξονα του αυτοκινητόδρομου Ε65 ώστε αυτή να λειτουργεί ξανά ως ανακουφιστική όταν συμβαίνει υπερχείλιση υδάτων από τον Σπερχειό ποταμό και να ενεργοποιηθούν οι κατάλληλες διαδικασίες παρέμβασης σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές κατευθυντήριες οδηγίες καθώς και όπως προβλέπει η Ευρωπαϊκή Χάρτα Περιβαλλοντικών Εργων.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Το Κόμμα θέλει να βάλει τελεία... στις κακοτεχνίες

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας