Αθήνα, 28°C
Αθήνα
Αίθριος καιρός
28°C
29.0° 26.2°
4 BF
31%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
27°C
28.6° 26.5°
2 BF
48%
Πάτρα
Σποραδικές νεφώσεις
29°C
30.0° 28.8°
2 BF
49%
Ιωάννινα
Σποραδικές νεφώσεις
27°C
26.9° 26.9°
3 BF
47%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
26°C
25.9° 25.9°
3 BF
53%
Βέροια
Σποραδικές νεφώσεις
29°C
29.3° 29.3°
1 BF
43%
Κοζάνη
Σποραδικές νεφώσεις
25°C
25.4° 25.4°
2 BF
29%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
28°C
27.7° 27.7°
1 BF
44%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
24°C
24.1° 23.8°
5 BF
53%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
26°C
26.1° 24.9°
3 BF
43%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
25°C
25.4° 25.4°
5 BF
38%
Σκόπελος
Αίθριος καιρός
24°C
23.7° 23.7°
2 BF
60%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
28°C
27.9° 27.9°
1 BF
69%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
27°C
27.4° 27.4°
3 BF
40%
Λαμία
Αίθριος καιρός
28°C
28.3° 26.3°
3 BF
32%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
28°C
27.7° 26.8°
5 BF
61%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
27°C
27.2° 26.8°
3 BF
24%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
27°C
26.6° 25.3°
3 BF
54%
Κατερίνη
Αίθριος καιρός
26°C
26.4° 26.4°
3 BF
50%
Καστοριά
Ελαφρές νεφώσεις
24°C
23.6° 23.6°
1 BF
44%
ΜΕΝΟΥ
Κυριακή, 22 Ιουνίου, 2025
xristos stylianidis
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
Μποφόρ αντιδράσεων για τη ναυτική εκπαίδευση

Ο Στυλιανίδης καθησυχάζει

«Η μελέτη του Ιδρύματος Ευγενίδη για τη ναυτική εκπαίδευση δεν αποτελεί “ευαγγέλιο”, δεν είναι δεσμευτική, αλλά μια αρχική βάση συζήτησης», τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας, ενώ διαβεβαίωσε πως θα υπάρξει διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. ● Ποια τα σημεία της μελέτης που αποτελούν «αιτία πολέμου» για σπουδαστές και εκπαιδευτικούς.

Στο νέο θεσμικό πλαίσιο για τη Ναυτική Εκπαίδευση που προωθείται από την κυβέρνηση, όπως επίσης και στη μελέτη που εκπόνησε το Ιδρυμα Ευγενίδη, στο οποίο ανατέθηκε το 2020 από το υπουργείο Ναυτιλίας, αλλά και στις σφοδρές αντιδράσεις που έχουν προκληθεί, αναφέρθηκε χθες ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης σε συνάντηση που είχε με τους δημοσιογράφους στο υπουργείο.

Ο υπουργός μετέφερε τη δική του άποψη, προσπαθώντας προφανώς να κατευνάσει τα πνεύματα, τα οποία ομολογουμένως τόσο σε σπουδαστές, σε εκπαιδευτικό προσωπικό όσο και σε ναυτεργατικά σωματεία είναι ιδιαίτερα οξυμένα, διευκρινίζοντας ότι σε πρώτο στάδιο έστειλαν το πλαίσιο που ετοίμασε το Ευγενίδειο Ιδρυμα στους ενδιαφερόμενους φορείς, όχι ως «ευαγγέλιο», όχι ως δημόσια διαβούλευση που γίνεται με βάση την κείμενη νομοθεσία, αλλά ως αρχική βάση συζήτησης, καθώς ήταν το μοναδικό κείμενο που υπήρχε ως πλαίσιο, επαναλαμβάνοντας αρκετές φορές ότι η μελέτη αυτή δεν είναι δεσμευτική.

«Ο χρόνος τρέχει και στόχος μας είναι τον επόμενο Σεπτέμβριο που ξεκινούν οι Σχολές να ξεκινήσουν σε μια τέτοια νέα βάση» σημείωσε. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στο χρονοδιάγραμμα που θα ακολουθηθεί και το οποίο είναι: μέχρι τέλος Ιανουαρίου και ίσως πιο νωρίς, τελειώνει η συγκεκριμένη διαδικασία που είναι τώρα σε εξέλιξη, όπου όλοι οι εμπλεκόμενοι καταθέτουν τις προτάσεις τους, τις οποίες λαμβάνει το υπουργείο, τις μελετά, ξεκινά ο διάλογος πάλι με όλους τους εμπλεκόμενους προκειμένου να φτάσουν σ’ ένα τελικό κείμενο, το οποίο ως πλαίσιο θα περάσει από το υπουργικό συμβούλιο, θα βγει σε δημόσια διαβούλευση και μετά θα πάει στη Βουλή.

Τόνισε ότι το θέμα για τα επίπεδα 5 και 6 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, που προκαλεί και τις περισσότερες αντιδράσεις, είναι ένα δίλημμα που θέλει συζήτηση, απέφυγε ωστόσο να πάρει θέση από τώρα γιατί, όπως είπε, θέλει να το μελετήσει και ν’ ακούσει όλες τις απόψεις. «Είναι το ακαδημαϊκό κομμάτι αλλά και το κομμάτι της εργασίας και γι’ αυτό πρέπει να ακούσουμε τις απόψεις όλων, της ΠΝΟ και όλων’ πρόσθεσε.

Να επισημάνουμε ότι το σημείο της εργασίας του Ιδρύματος Ευγενίδη που αποτελεί «αιτία πολέμου» για σπουδαστές και εκπαιδευτικούς (το εξηγεί αναλυτικά με επιστολή του στην «Εφ.Συν.» καθηγητής) είναι αυτό που προτείνει οι απόφοιτοι των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού-ΑΕΝ (που γίνονται αξιωματικοί Γ’ τάξης στα πλοία) να έχουν επίπεδο επαγγελματικών προσόντων 5, δηλαδή μεταλυκειακή εκπαίδευση/ΙΕΚ και, «ως διά μαγείας, μέσω θαλάσσιας υπηρεσίας και μετεκπαίδευσης, οι αξιωματικοί Α’ τάξης θα έχουν επίπεδο επαγγελματικών προσόντων 6, δηλαδή ΑΕΙ. Ομως, δεν προβλέπεται ούτε από την ελληνική ούτε από την ευρωπαϊκή νομοθεσία αποσύνδεση του επιπέδου επαγγελματικών προσόντων από τον βασικό κύκλο σπουδών. Δεν γίνεται να τελειώνεις ΙΕΚ και μετά από χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας να γίνεσαι ισότιμος με απόφοιτο ΑΕΙ», εξηγεί ο καθηγητής.

Τέλος, ο κ. Στυλιανίδης, εξηγώντας γιατί προχωρούν σε αυτές τις αλλαγές στη δημόσια ναυτική εκπαίδευση, υποστήριξε ότι αυτή πρέπει να αναβαθμιστεί, να γίνει πιο ελκυστική και οι νέοι σπουδαστές να προετοιμαστούν γι’ αυτά που έρχονται σε λίγα χρόνια, αφού θα μιλούμε για πλοία με τεχνητή νοημοσύνη και γι’ αυτά που δεν θα χρειάζονται πλοηγό.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Ο Στυλιανίδης καθησυχάζει

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας