Αθήνα, 15°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
15°C
16.2° 13.8°
2 BF
85%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
13°C
13.8° 12.2°
1 BF
80%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
16.0° 11.0°
3 BF
75%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
9°C
8.9° 8.9°
0 BF
93%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
7°C
6.9° 6.9°
0 BF
87%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
13°C
13.2° 11.0°
0 BF
84%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
7°C
9.0° 7.4°
1 BF
87%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
14°C
14.1° 14.1°
1 BF
85%
Ηράκλειο
Σποραδικές νεφώσεις
13°C
12.8° 12.1°
2 BF
86%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
12°C
11.8° 11.8°
1 BF
70%
Ερμούπολη
Αραιές νεφώσεις
16°C
16.4° 16.4°
3 BF
88%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
13°C
12.9° 12.9°
3 BF
82%
Κεφαλονιά
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
15.3° 15.3°
4 BF
71%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
12°C
13.5° 11.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
15.1° 13.9°
1 BF
85%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.0° 13.8°
2 BF
80%
Χαλκίδα
Αραιές νεφώσεις
14°C
16.0° 12.8°
0 BF
89%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
13°C
12.7° 12.7°
1 BF
73%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
14°C
13.6° 9.7°
1 BF
100%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
9°C
9.1° 9.1°
1 BF
96%
ΜΕΝΟΥ
Τετάρτη, 28 Φεβρουαρίου, 2024
metro
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Το δημοσίευμα της «Εφ.Συν.»
Η επιστολή της Εταιρείας «Σταθερές Συγκοινωνίες» μετά το πρωτοσέλιδο της «Εφ.Συν.» για το μετρό

Με μισές απαντήσεις η απάντηση της ΣΤΑΣΥ

Εφτά σημεία της επιστολής για τις βλάβες, τις βραδυπορίες, τον συνωστισμό, το τροχαίο υλικό, την έλλειψη προσωπικού που αποδομούνται, ενώ δεν δίνει στοιχεία για την αντικατάσταση των σάπιων στρωτήρων στο τμήμα Φάληρο-Πειραιάς της γραμμής 1 και τον προγραμματισμό της για την ανάταξη του συνολικού δικτύου που παλαιώνει επικίνδυνα.

Με υποσχέσεις για ενίσχυση του προσωπικού, αλλαγές στον φωτισμό, ψηλότερες περιφράξεις και... βαψίματα θα καταπολεμηθούν οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια του Μετρό της Αθήνας και οι οριακές καταστάσεις που καθημερινά εμφανίζονται στις τρεις γραμμές του, τις οποίες η «Εφ.Συν.» κατέγραψε αναλυτικά στο πρωτοσέλιδο δημοσίευμα του περασμένου Σαββάτου.

Τα παραπάνω προκύπτουν από την απάντηση που λάβαμε εκ μέρους της διοίκησης της εταιρείας Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ) η οποία είναι αρμόδια για τη λειτουργία του Μετρό. Υπενθυμίζεται ότι παράλληλα με την καταγραφή των προβλημάτων (βλάβες, βραδυπορίες, συνωστισμός) στο λειτουργούν δίκτυο, το προχθεσινό δημοσίευμα της «Εφ.Συν.» ασχολήθηκε και με τα νέα εμπόδια που έχουν προκύψει στον σταθμό Γουδή της γραμμής 4 (Αλσος Βεΐκου-Γουδή), όπου αποφασίστηκε παράταση 458 ημερών ενώ ο εργολάβος του κύριου έργου έχει εισπράξει προκαταβολή και πριμ έγκαιρης παράδοσης 185 εκατομμυρίων και έχει πιστοποιήσει εργασίες μόλις 40 εκατομμυρίων σε 29 μήνες. Για την πλευρά αυτού του δημοσιεύματος, δεν λάβαμε κάποια απάντηση από την αρμόδια «Ελληνικό Μετρό».

Η ΣΤΑΣΥ στην επιστολή της επικαλείται την «πολύχρονη περίοδο στασιμότητας και αποεπένδυσης τα τελευταία χρόνια» και, μεταξύ άλλων, αναφέρει:

● «Σχεδόν το 50% του στόλου των συρμών ήταν πριν 5 χρόνια ακινητοποιημένο και παροπλισμένο στα αμαξοστάσια. Σταδιακά μέσα σ’ αυτά τα χρόνια, με στοχευμένες ενέργειες και συστηματική προσπάθεια, 20 ακινητοποιημένοι συρμοί στις Γραμμές 2-3 και τρεις συρμοί στη Γραμμή 1 ανατάχθηκαν και επανακυκλοφορούν». Θα ήταν χρήσιμο εδώ να μας ανέφερε συγκεκριμένα στοιχεία ώστε να δικαιολογούνται οι αραιώσεις των δρομολογίων.

● «Για την περαιτέρω αναβάθμιση του τροχαίου υλικού της πλέον επιβαρυμένης λόγω παλαιότητας αλλά και βανδαλισμών Γραμμής 1 του Μετρό, είναι σε εξέλιξη αυτήν την περίοδο το έργο της αναβάθμισης 14 συρμών». Στο έργο αυτό αναφερθήκαμε ήδη, με την επισήμανση ότι ο πρώτος ανακατασκευασμένος συρμός 40 ετών δεν αναμένεται πριν από το 2025.

● «Οι βλάβες σε ένα δίκτυο, που λειτουργεί 19 ώρες αδιάκοπα και καθημερινά, με συρμούς που έχουν διανύσει εκατοντάδες χιλιάδες οχηματοχιλιόμετρα, είναι τεχνικά αναμενόμενες. Ποικίλλουν, από τις πιο απλές, που είναι το σύνηθες και επισκευάζονται άμεσα, μέχρι τις πιο σύνθετες, που απαιτούν περισσότερο χρόνο. Οι τακτικές συντηρήσεις, αλλά και η αποκατάσταση των βλαβών γίνονται στις τεχνικοεπισκευαστικές βάσεις και τα αμαξοστάσια της ΣΤΑ.ΣΥ. από το έμπειρο και με τεχνογνωσία τεχνικό προσωπικό της εταιρείας». Ολα τα παραπάνω προϋποθέτουν να υπάρχει όντως αυτό το προσωπικό.

● «Τυχόν καθυστερήσεις δρομολογίων παρατηρούνται είτε από απρόοπτα γεγονότα που επηρεάζουν την κίνηση των συρμών και οφείλονται στον ανθρώπινο παράγοντα (παρεμπόδιση κλεισίματος θύρας συρμού, αδιαθεσία επιβάτη κ.λπ.), είτε από έκτακτα τεχνικά προβλήματα, οπότε και το κενό καλύπτεται από τους εφεδρικούς».

● «Με δεδομένη τη συνεχιζόμενη αύξηση της επιβατικής κίνησης στο Μετρό το 2023, που αγγίζει το 20% συγκριτικά με τον προηγούμενο χρόνο, καταγράφεται μεγάλος αριθμός επιβατών σε κεντρικούς σταθμούς στο τμήμα “Αιγάλεω - Εθνική Αμυνα”. Σε μια προσπάθεια να βελτιώσει περαιτέρω τις συνθήκες μετακίνησης των επιβατών και να μειώσει τις χρονοαποστάσεις των δρομολογίων κάτω από τα 4’, η ΣΤΑ.ΣΥ. έθεσε σε εφαρμογή πιλοτικά για 2 ημέρες (29-30/11) πρόγραμμα ενισχυτικών δρομολογίων, για να πετύχει στον κεντρικό κορμό της Γραμμής, που διαπερνά την Αθήνα, μέση ωριαία χρονοαπόσταση στα 3’ και 50. Η πύκνωση των δρομολογίων με ενισχυτικούς συρμούς τις ώρες αιχμής έγινε ακολουθώντας όλα τα προβλεπόμενα πρωτόκολλα ασφάλειας. Τα αποτελέσματα της δοκιμαστικής εφαρμογής θα αξιολογηθούν και θα αξιοποιηθούν, με γνώμονα πάντα την προσπάθεια της ΣΤΑ.ΣΥ. για διαρκή βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό».

● «Σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού, ξεκίνησε το 2021 η σταδιακή ενίσχυση του προσωπικού με την πρόσληψη, για πρώτη φορά μετά το 2009, 161 υπαλλήλων αορίστου χρόνου μέσω ΑΣΕΠ (68 ηλεκτροδηγοί, 93 τεχνίτες). Το 2023, 83 εργαζόμενοι (22 σταθμάρχες, 37 οδηγοί, 21 τεχνίτες, 3 εκδότες/ελεγκτές) προσελήφθησαν μέσω ΑΣΕΠ και αυτή την περίοδο ολοκληρώνεται η εκπαίδευσή τους, ενώ εκκρεμεί μέχρι το τέλος του χρόνου η αναπλήρωση θέσεων 11 σταθμαρχών και 18 οδηγών από τις προκηρύξεις του 2023. Στις αρχές του 2024 επίκειται η προκήρυξη μέσω ΑΣΕΠ για την πρόσληψη 38 οδηγών, 23 σταθμαρχών, 60 τεχνιτών και 6 μηχανικών. Παράλληλα, μέσω της συνεργασίας ΣΤΑ.ΣΥ. και ΔΥΠΑ προσελήφθησαν τον τελευταίο χρόνο 224 υπάλληλοι (ελεγκτές και εκδότες κομίστρου, τεχνίτες, διοικητικοί υπάλληλοι)». Ενδιαφέρον ότι παραιτήθηκαν 29 από τους προσληφθέντες του 2021 (αναπληρώσεις), άρα η πραγματική ενίσχυση προσωπικού από το 2021 είναι 132 άτομα. Χρήσιμο θα ήταν να μας έλεγε η ΣΤΑΣΥ πόσοι συνταξιοδοτήθηκαν στο μεταξύ.

● «Τους τελευταίους μήνες είναι σε εξέλιξη ευρείας κλίμακας παρεμβάσεις στους σταθμούς της Γραμμής 1 του Μετρό, που αγγίζουν τα 2 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για την αντικατάσταση σε όλο το δίκτυο των παλαιών φωτιστικών και λαμπτήρων φθορίου με φωτιστικά και λαμπτήρες τεχνολογίας Led, την αντικατάσταση 5.600 μέτρων της περίφραξης από συρματόπλεγμα με νέα κιγκλιδώματα, την αντιολισθητική προστασία των εκτεθειμένων επιφανειών, τον χρωματισμό του συνόλου των εγκαταστάσεων και των 3 γραμμών του Μετρό».

Η απάντηση της ΣΤΑΣΥ δεν μας δίνει στοιχεία για την αντικατάσταση των σάπιων στρωτήρων στο τμήμα Φάληρο-Πειραιάς της γραμμής 1 και τον προγραμματισμό της για την ανάταξη του συνολικού δικτύου που παλαιώνει επικίνδυνα. Λόγω ελλιπούς συντήρησης, όπως αναφέραμε, υπάρχουν 50 σημεία στα οποία οι συρμοί περνούν με βραδυπορία που προκαλεί περαιτέρω καθυστερήσεις.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Με μισές απαντήσεις η απάντηση της ΣΤΑΣΥ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας