Αθήνα, 17°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
18.5° 15.4°
3 BF
77%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
18.6° 15.4°
2 BF
64%
Πάτρα
Αραιές νεφώσεις
17°C
19.3° 16.0°
5 BF
76%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
3 BF
48%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
12°C
13.5° 11.9°
2 BF
76%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
12°C
13.0° 11.0°
1 BF
96%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
9°C
9.4° 7.9°
0 BF
100%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.7° 15.7°
3 BF
64%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
18.8° 16.6°
2 BF
58%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
17°C
17.3° 16.9°
1 BF
63%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
17°C
17.8° 17.4°
6 BF
72%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
14.6° 14.6°
4 BF
83%
Κεφαλονιά
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
19.9° 18.1°
5 BF
45%
Λάρισα
Ασθενείς βροχοπτώσεις
16°C
16.9° 15.9°
3 BF
82%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
17.2° 16.2°
3 BF
76%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
18.8° 17.8°
4 BF
76%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
18.2° 15.6°
3 BF
69%
Καβάλα
Αίθριος καιρός
14°C
14.4° 13.3°
2 BF
78%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
14°C
17.7° 12.2°
1 BF
100%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
9.9° 9.9°
2 BF
90%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 29 Φεβρουαρίου, 2024
navagio-lesvos
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
EUROKINISSI/ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ
Φορτηγό πλοίο λιβανέζικων συμφερόντων βυθίστηκε μέσα στη θαλασσοταραχή

Σε «θολά νερά» ναυάγιο στη Λέσβο

Ηταν φορτωμένο με 6.000 τόνους αλάτι, είχε αποπλεύσει από την Αίγυπτο με προορισμό την Κωνσταντινούπολη. ● Από το 14μελές πλήρωμά του διασώθηκε -ύστερα από 4 ώρες που βρισκόταν στη θάλασσα πάνω σ’ ένα βαρέλι- ένας Αιγύπτιος ναυτικός, εντοπίστηκε ένας νεκρός και αγνοούνται οι υπόλοιποι 12. ● Αγνωστο παραμένει εάν η αιτία αυτής της τραγωδίας ήταν μόνο η σφοδρή κακοκαιρία (8 Μποφόρ αέρα, 4 μέτρα ύψος το κύμα), καθώς το πλοίο ήταν παλιό, 39 χρόνων. ● Σε εξέλιξη μεγάλη επιχείρηση του Λιμενικού για τον εντοπισμό των αγνοούμενων.

Αντιμέτωπο με μια σφοδρή κακοκαιρία βρέθηκε χθες νωρίς το πρωί νοτιοδυτικά της Λέσβου το μικρό φορτηγό πλοίο (μήκος 106 μέτρα) «Raptor» με σημαία Κομόρες, λιβανέζικων συμφερόντων, μεταφορικής ικανότητας 6.338 τόνων, που ταξίδευε από το λιμάνι Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου με προορισμό την Κωνσταντινούπολη. Το πλοίο είχε 14μελές πλήρωμα (11 Αιγύπτιοι, ένας Ινδός και δύο Σύροι) και μετέφερε 6.000 τόνους αλάτι. Στις 7 το πρωί και ενώ στην περιοχή έπνεαν πολύ ισχυροί βορειοδυτικοί άνεμοι εντάσεως 8 Μποφόρ, ο πλοίαρχος δήλωσε μηχανική βλάβη, ενώ έπλεε 4,5 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Λέσβου. Περίπου μιάμιση ώρα αργότερα στις 8.20 έστειλε «mayday» (διεθνές σήμα κινδύνου), λέγοντας ότι έχει πάρει κλίση, ωστόσο λίγο αργότερα το πλοίο χάθηκε από τα ραντάρ ακόμα και παραπλέοντος πλοίου.

Κανείς όμως δεν μπορεί να γνωρίζει με σιγουριά εάν οι πράγματι πολύ δυσμενείς καιρικές συνθήκες την ώρα εκείνη ήταν υπεύθυνες για το ναυάγιο, καθώς το πλοίο ήταν 39 ετών, ναυπηγήθηκε το 1984 και επίσης άγνωστο παραμένει πόσο σοβαρή ήταν αυτή η μηχανική βλάβη που πρόλαβε και δήλωσε ο πλοίαρχος, αν και κάποιες πληροφορίες λένε ότι «έχασε τη μηχανή του». Απαντήσεις σε όλα αυτά πιθανότατα να δώσει ο Αιγύπτιος ναυτικός (βοηθός μηχανικού) που κατάφερε να σωθεί, καθώς πήδηξε από το πλοίο στη θάλασσα λίγο πριν αυτό βυθιστεί και γαντζώθηκε πάνω σ’ ένα βαρέλι και έτσι μπόρεσε να νικήσει τα κύματα των 4 μέτρων που επικρατούσαν στην περιοχή την ώρα του ναυαγίου, μένοντας στη θάλασσα περίπου 4 ώρες μέχρι να τον βρει και να τον διασώσει το ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού.

Χθες το βράδυ ωστόσο τα δεδομένα άλλαξαν, καθώς σύμφωνα με τον εκπρόσωπο Τύπου του Λιμενικού Σώματος, Νίκο Αλεξίου, ο διασωθείς ναυτικός δήλωσε στους λιμενικούς στη Λέσβο που του πήραν τις πρώτες καταθέσεις από το νοσοκομείο ότι «το πλοίο έμπαζε νερά από το βράδυ του Σαββάτου και προσπαθούσαν να τα βγάλουν γιατί αυτές ήταν οι οδηγίες που τους δόθηκαν. Το πλοίο κάποια στιγμή πήρε κλίση και πριν βυθιστεί πήδηξε στη θάλασσα και μαζί του είδε να πηδάνε άλλα 5 άτομα, χωρίς να είναι σίγουρος ωστόσο για τον αριθμό και τα οποία έκτοτε δεν ξαναείδε».

EUROKINISSI/ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ

Αν λοιπόν ισχύουν τα όσα πολύ σοβαρά κατέθεσε ο διασωθείς ναυτικός, σημαίνει ότι το πλοίο παρουσίαζε πρόβλημα πολλές ώρες νωρίτερα από την ώρα που δήλωσε ο πλοίαρχος τη μηχανική βλάβη, γεγονός που προκαλεί ερωτήματα στις λιμενικές αρχές. Πάντως οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι δεν μπόρεσε να αντιμετωπιστεί η μηχανική βλάβη, με αποτέλεσμα λόγω του έντονου κυματισμού να μπουν νερά στα αμπάρια του πλοίου, στη συνέχεια να πάρει κλίση λόγω του πολύ βαρύ φορτίου και να βυθιστεί.

Συναγερμός

Αμέσως μετά το «mayday» σήμανε συναγερμός για τις λιμενικές αρχές, δεσμεύτηκαν 5 παραπλέοντα φορτηγά πλοία, απέπλευσαν 3 πλωτά του Λιμενικού, απογειώθηκαν ένα ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού και ένα της Πολεμικής Αεροπορίας, ενώ λίγο αργότερα στο σημείο έφτασε και φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού. Εν μέσω πολύ δύσκολων συνθηκών στις 16.57 παραπλέον φορτηγό πλοίο εντόπισε το πτώμα ενός ναυτικού να επιπλέει στη θάλασσα, που περισυνελέγη και μεταφέρθηκε στο λιμάνι της Μυτιλήνης, την αναγνώριση του οποίου αναμένεται να κάνει ο Αιγύπτιος διασωθείς.

Οι έρευνες συνεχίστηκαν και τη νύχτα, παρά τις άσχημες καιρικές συνθήκες καθώς έβρεχε και φυσούσαν πολύ δυνατοί άνεμοι, ωστόσο τα μόνα που είχαν εντοπιστεί ήταν μια πνευστή σχεδία και σωσίβια και κανένα ίχνος από το φορτηγό πλοίο.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Σε «θολά νερά» ναυάγιο στη Λέσβο

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας