Πέφτουν βροχή… οι προσφυγές στο ΣτΕ και οι κλήσεις της Τροχαίας για το Flyover! Η Θεσσαλονίκη βιώνει ήδη τις επιπτώσεις του μεγαλόπνοου έργου, την ώρα που ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών καταφεύγει εκ νέου στη Δικαιοσύνη, επικαλούμενος μια σειρά από λόγους για τους οποίους πρέπει να ακυρωθεί, τουλάχιστον με τον σημερινό σχεδιασμό του.
Η καινούργια προσφυγή υπογράφεται από 25 κατοίκους της περιοχής και είναι η τρίτη στη σειρά που κατατίθεται για να εξεταστεί από το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο. Εχουν προηγηθεί η προσφυγή του Συνδέσμου Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών για την υλοτόμηση 20 χιλ. τ.μ. και του Συλλόγου Δρομέων Θεσσαλονίκης, που έχουν προσδιοριστεί να συζητηθούν τον Δεκέμβριο, ωστόσο παραμένει άγνωστο αν θα συνεκδικαστούν όλες μαζί ή καθεμία ξεχωριστά.
«Η προσφυγή για την υλοτόμηση ήταν ένα επείγον θέμα που έπρεπε να αντιμετωπιστεί άμεσα. Τώρα, προσφεύγουμε στην ουσία για τη χάραξη, αφού φτιάχνουν έναν δρόμο ταχείας κυκλοφορίας δέκα λωρίδων δίπλα στα σπίτια μας. Κατ’ ελάχιστο θα έπρεπε να απέχει 300 μέτρα από την κατοικημένη περιοχή. Μας λένε ότι έκαναν μετρήσεις για την όχληση το 2020, εν μέσω Covid, όταν δεν υπήρχε καμία κίνηση στους δρόμους. Πουθενά στον κόσμο δεν γίνονται αυτά…» δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο πρόεδρος του Συνδέσμου, Ηλίας Γκίνδης, δικηγόρος και ο ίδιος.
Τα επιχειρήματα των κατοίκων αναπτύσσονται σε μια προσφυγή 54 σελίδων, που στέκεται ιδιαίτερα σε θέματα υποβάθμισης του περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής. Μεταξύ άλλων επισημαίνεται ότι η εναέρια περιφερειακή (Flyover) θα αγγίζει τα σπίτια τους, σχεδιασμός για τον οποίο ενημερώθηκαν από υπαλλήλους της κατασκευαστικής που έχει αναλάβει το έργο και όχι από κάποιον επίσημο κρατικό φορέα!
Εκτενής αναφορά γίνεται και στην υποβάθμιση της ατμόσφαιρας από τον φόρτο των διερχόμενων αυτοκινήτων που υπολογίζονται σε 220.000 την ημέρα, δηλαδή 7.500 οχήματα την ώρα! Στο σημείο αυτό επισημαίνεται και η καταδίκη της χώρας μας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για την ατμοσφαιρική ρύπανση της Θεσσαλονίκης, ενώ αναλύεται και ο θόρυβος που θα πλήξει την περιοχή, ο οποίος θα υπερβαίνει κατά πολύ τα ανώτατα όρια στα σπίτια που βρίσκονται από 5 έως 10 μέτρα κοντά. Στις επιπτώσεις από τη μαζική διέλευση των αυτοκινήτων προστίθεται και η αύξηση των δονήσεων.
Διατυπώνεται επίσης το ερώτημα γιατί εγκαταλείφθηκε η βορειότερη χάραξη του νέου δρόμου και θίγεται η ανάγκη κατασκευής διότι δεν υπολογίστηκε η μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου από τη λειτουργία του μετρό (όταν θα λειτουργήσει)... Τέλος, ξεχωριστή αναφορά γίνεται στην απουσία πρόβλεψης για πρόσβαση στο περιαστικό δάσος του Σέιχ Σου από τα πυροσβεστικά οχήματα σε περίπτωση πυρκαγιάς!
Σαφάρι για κλήσεις
Την ώρα που η κυβέρνηση προχωρά το έργο, χωρίς επιφυλάξεις για τις πιθανές δικαστικές αποφάσεις υπέρ των κατοίκων, σε εξέλιξη βρίσκεται τις τελευταίες εβδομάδες ένα απίστευτο σαφάρι της Τροχαίας Θεσσαλονίκης για παράνομες σταθμεύσεις - προεόρτια ασφαλώς των συνεπειών του Flyover. Από 2 Οκτωβρίου έως 5 Νοεμβρίου έχουν βεβαιωθεί, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία από τη Διεύθυνση Τροχαίας, 12.310 κλήσεις παράνομης στάθμευσης, στο πλαίσιο «ειδικού σχεδίου εντατικής τροχονομικής αστυνόμευσης». Για τον ίδιο σκοπό η Τροχαία Θεσσαλονίκης έχει ζητήσει 100 «εθελοντές» αστυνομικούς από άλλες υπηρεσίες για να ενισχύσει τις δυνάμεις, αν και έχει καταφέρει να συγκεντρώσει περίπου 60 μέχρι στιγμής…
Η νέα πολιτική «μηδενικής ανοχής» της Τροχαίας στην πόλη συμπεριλαμβάνει, εκτός από πρόστιμα, αφαίρεση πινακίδων κυκλοφορίας, ακόμη και απομάκρυνση οχημάτων με γερανούς, προκαλώντας τη δυσφορία των οδηγών που στη «συμπρωτεύουσα» δεν έχουν και πολλές δυνατότητες εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης από το Ι.Χ. Δυστυχώς, το μετρό ακόμη έρχεται, το ταξί είναι πανάκριβο και ο ΟΑΣΘ δεν είναι σε θέση να προσφέρει αυτό που θα θεωρούσαμε αξιοπρεπή αστική συγκοινωνία.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας