Αθήνα, 13°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
13°C
13.7° 11.0°
3 BF
76%
Θεσσαλονίκη
Αραιές νεφώσεις
11°C
11.6° 9.8°
2 BF
80%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
13°C
15.0° 12.1°
3 BF
81%
Ιωάννινα
Βροχοπτώσεις μέτριας έντασης
9°C
8.9° 8.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αραιές νεφώσεις
10°C
9.9° 8.0°
3 BF
71%
Βέροια
Ασθενείς βροχοπτώσεις
8°C
9.0° 7.1°
2 BF
85%
Κοζάνη
Ασθενείς βροχοπτώσεις
5°C
5.4° 4.5°
1 BF
87%
Αγρίνιο
Βροχοπτώσεις μέτριας έντασης
13°C
12.9° 12.9°
2 BF
96%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
10°C
11.4° 9.8°
3 BF
83%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
8°C
7.9° 5.7°
1 BF
65%
Ερμούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
11°C
11.4° 10.8°
1 BF
61%
Σκόπελος
Σποραδικές νεφώσεις
10°C
10.1° 10.1°
4 BF
69%
Κεφαλονιά
Αραιές νεφώσεις
18°C
17.9° 14.8°
4 BF
77%
Λάρισα
Ασθενείς βροχοπτώσεις
10°C
9.9° 8.5°
0 BF
93%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
12°C
12.3° 9.5°
1 BF
82%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
13°C
12.7° 9.8°
1 BF
69%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
12°C
13.8° 11.2°
3 BF
79%
Καβάλα
Αραιές νεφώσεις
8°C
8.3° 7.3°
0 BF
85%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
9°C
10.7° 8.9°
2 BF
87%
Καστοριά
Βροχοπτώσεις μέτριας έντασης
6°C
5.7° 5.7°
1 BF
95%
ΜΕΝΟΥ
Σάββατο, 14 Δεκεμβρίου, 2024
EUROKINISSI / ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΖΩΝΤΑΝΟΣ

28η Σεπτεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας

Παγκόσμια Ημέρα της Ναυτιλίας (Word Maritime Day) σήμερα 28η Σεπτεμβρίου, όπως έχει καθιερωθεί από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) με θέμα «MARPOL στα 50 – Η δέσμευσή μας συνεχίζεται», που αναδεικνύει τη Διεθνή Σύμβαση για την πρόληψη της ρύπανσης από πλοία (MARPOL).

Με μήνυμά του ο γενικός γραμματέας του ΙΜΟ Κιτάκ Λιμ (Kitack Lim) αναφέρει: “Πολλά έχουν αλλάξει στη ναυτιλία τα 50 χρόνια από τότε που εγκρίθηκε η Σύμβαση MARPOL στις 2 Νοεμβρίου 1973 και η δέσμευση του ΙΜΟ για προστασία και διατήρηση του θαλάσσιου περιβάλλοντος παρέμεινε ακλόνητη. Το Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Θέμα για το 2023 θα μας επιτρέψει να γιορτάσουμε αυτή την κληρονομιά, υπογραμμίζοντας ταυτόχρονα την αφοσίωσή μας στο να χτίσουμε πάνω στα υπάρχοντα θεμέλια καθώς προχωράμε προς ένα λαμπρότερο μέλλον μαζί”.

Το δικό του μήνυμα έστειλε ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, στο οποίο ανάμεσα στ’ άλλα αναφέρει:


«Στις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι θάλασσές μας, και το περιβάλλον συγκαταλέγονται η κλιματική αλλαγή-κρίση, η διατήρηση της βιοποικιλότητας, η πρόληψη της θαλάσσιας ρύπανσης, τα συσκευασμένα επικίνδυνα εμπορεύματα, καθώς και η αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα πλοία. Η φετινή θεματική ενότητα της Παγκόσμιας Ημέρας Ναυτιλίας, αναδεικνύει  τον θετικό αντίκτυπο που είχε η ΜΑRPOL τα τελευταία 50 χρόνια στην προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος, στη λειτουργία και τη σχεδίαση των πλοίων καθώς και τη συνεχή εξέλιξή της για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Η ναυτιλία του μέλλοντος καλείται να ανταποκριθεί συνεχώς στις ανάγκες της κοινωνίας, της βιομηχανίας και του παγκόσμιου εμπορίου, λειτουργώντας εντός πλαισίου το οποίο θα ενθαρρύνει την προώθηση πράσινων τεχνολογιών. Παράλληλα όμως, η λειτουργία αυτού του πλαισίου θα δημιουργεί συνεχείς προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, και η ΔΣ MARPOL θα συνεχίσει να αποτελεί τον καταλυτικό παράγοντα για τη δημιουργία μίας νέας γενιάς αποδοτικότερων και ασφαλών πλοίων.

Ορόσημο στην επιτυχή μετάβαση από την απανθρακοποίηση σε μία πιο πράσινη ναυτιλία αποτελεί η ψηφιοποίηση και χρήση καινοτομιών, στο πλαίσιο ανταλλαγής γνώσεων, βέλτιστων πρακτικών και θέσπιση νέων κανονισμών. Με τον τρόπο αυτό αναμένεται από το Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό να αναδειχθούν νέες τεχνολογίες για τη μείωση των εκπομπών θείου και άνθρακα στο ναυτιλιακό τομέα, καθώς και νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για τα πλοία που χρησιμοποιούν καινοτόμες τεχνολογίες και εναλλακτικά καύσιμα, προς περαιτέρω ενίσχυση των πρωτοβουλιών της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας προς αυτή την κατεύθυνση. Ωστόσο, οι τεχνολογίες που θα κατατείνουν στην προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης της ναυτιλίας και η υιοθέτηση καινοτόμων κανόνων στις θαλάσσιες δραστηριότητες θα πρέπει να υλοποιηθούν με τέτοιο τρόπο προκειμένου να αναδείξουν περαιτέρω το ρόλο του ανθρώπινου παράγοντα στο επίκεντρο αυτής της τεχνολογικής και πράσινης μετάβασης.

Η Ελλάδα έχει ουσιαστική και ενεργή συμμετοχή στις συζητήσεις που γίνονται στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό για τα ζητήματα της πράσινης ναυτιλίας, καθώς καθίσταται ολοένα και πιο σαφές ότι αυτή είναι η μόνη βιώσιμη λύση στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια τόσο ο κλάδος όσο και ο πλανήτης μας».


Ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) Εμ.Τσικαλάκης σε δήλωσή του επισημαίνει:


"Κοιτάζοντας προς το μέλλον του πλανήτη μας, οι ναυτικοί μας θα διαδραματίσουν και πάλι ένα σημαίνοντα και καίριο ρόλο στη σωτηρία και την ανάκαμψη του θαλάσσιου περιβάλλοντος από τη ρύπανση για την οποία η ίδιοι δεν ευθύνονται.
Με τις γνώσεις, την εμπειρία, την ευαισθησία που τους διέπει και την αγάπη τους για τη θάλασσα, με την οποία είναι σε άμεση και καθημερινή επαφή, είναι βέβαιο ότι θα συνεισφέρουν τα μέγιστα (όπως κάνουν πάντα), σε αυτή την εξαιρετικά κρίσιμη χρονικά στιγμή για τον πλανήτη μας (κλιματική αλλαγή, υπερθέρμανση του πλανήτη, πυρκαγιές δασών, θαλάσσια ρύπανση, πυρηνικά απόβλητα κλπ.) και θα διαδραματίσουν σοβαρό υποστηρικτικό ρόλο σε οποιαδήποτε πρωτοβουλία ή προσπάθεια υπάρχει, ανοίγοντας ένα νέο αισιόδοξο κεφάλαιο στη σωτηρία του γαλάζιου μας πλανήτη και την οικοδόμηση ενός πιο βιώσιμου μέλλοντος για τους ανθρώπους".

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Διονύσης Θεοδωράτος τόνισε οτι "οι θαλάσσιες μεταφορές συνεχίζουν να είναι ο ασφαλέστερος, φιλικότερος προς το περιβάλλον και πιο ενεργειακά αποδοτικός τρόπος μεταφοράς του παγκόσμιου εμπορίου και μεταφοράς εκατομμυρίων επιβατών. Ο ΣΕΕΝ αντιλαμβάνεται τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και τα ζητήματα της πράσινης μετάβασης, της γαλάζιας οικονομίας και κυκλικότητας και στο πλαίσιο αυτό στηρίζει και συμμετέχει σε μια σταθερή στρατηγική:
- Πράσινης ναυτιλίας που υποστηρίζει την παγκόσμια βιώσιμη ανάπτυξη, ασφαλή, ενεργειακά αποδοτική και προσιτή, η οποία σέβεται το περιβάλλον.
- Χρήσης των νέων τεχνολογιών ενέργειας πράσινες και καινοτόμες, τεχνικών φιλικότερες προς το περιβάλλον για μια πιο πράσινη στο σύνολό της ναυτιλία αλλά και δράσεωνψηφιοποίησηςσυμπεριλαμβανομένου του αυτοματισμού.
- Πρόσβασης σε χρηματοδοτικά εργαλεία των πράσινων ναυτιλιακών επενδύσεων.
- Ανάπτυξης οικονομικών υποδομών ασφαλούς εφοδιασμού των πλοίων στους λιμένες με εναλλακτικά καύσιμα/ηλεκτρική ενέργεια".

O πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Βασίλης Κορκίδης αναφέρει:


«Στον Πειραιά, που σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης Xinhua-Baltic International Shipping Centre Development Index (ISCDI) βρίσκεται στην όγδοη θέση, μεταξύ των δέκα κορυφαίων πόλεων λιμένων, χτυπάει η καρδιά της ισχυρότερης ναυτιλίας. Της ναυτιλίας των Ελλήνων που, ως παγκόσμιος ηγέτης του κλάδου, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή πρωτοβουλιών, ώστε να υιοθετηθούν βιώσιμες πολιτικές προς όφελος της αειφόρου ανάπτυξης, της προστασίας του πλανήτη και της εύρυθμης λειτουργίας του παγκόσμιου οικοσυστήματος. Η ναυτιλία μας, παράλληλα, είναι αξιόπιστος εγγυητής για το παγκόσμιο εμπόριο, το 90% του οποίου διακινείται δια θαλάσσης. Έχουμε κάθε λόγο ως χώρα με μακραίωνη ναυτική παράδοση να διαφυλάξουμε ως κόρη οφθαλμού τη ναυτιλία μας και το έμψυχο δυναμικό της, καλλιεργώντας παράλληλα τη ναυτική συνείδηση, ώστε να μην χαθεί η τεχνογνωσία, αλλά και να καταστήσουμε γνωστή στο ευρύ κοινό τη συμβολή της στο οικονομικό γίγνεσθαι της χώρας και της δύναμης που εκπέμπει. Μπορεί η Ελλάδα να είναι μια μικρή χώρα με μεγάλη ναυτιλία, αλλά η μεγάλη ναυτιλία είναι αυτή που προστατεύει αυτή τη μικρή χώρα».

O Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά υπογραμμίζει: "Η Ελληνική Ναυτιλία κατέχει κορυφαία θέση παγκοσμίως, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα κεφάλαια της εθνικής μας οικονομίας και έχει αποδειχθεί ανθεκτικός πυλώνας στήριξης σε δύσκολους καιρούς. Συμβάλλει πολυεπίπεδα στην εύρυθμη λειτουργία της ευρωπαϊκής, αλλά και της παγκόσμιας κοινότητας και θα είναι πάντα απαραίτητη για τη μεταφορά αγαθών της μεγάλης πλειοψηφίας του παγκόσμιου εμπορίου. Εξίσου σημαντικός, είναι και ο ρόλος των ναυτικών για την ασφαλή και αποτελεσματική λειτουργία των πλοίων .
Στον θαλάσσιο τουρισμό, η σύμπραξη της Ναυτιλίας με τον Τουρισμό αποφέρει μεγάλα οφέλη στην εθνική οικονομία, στην απασχόληση και στα δημοσιονομικά έσοδα. Για τον Πειραιά, που αποτελεί το κέντρο της παγκόσμιας ναυτιλίας και που ως πόλη λιμάνι υποδέχεται τους περισσότερους επιβάτες κρουαζιέρας και βρίσκεται την κορυφή της Ευρώπης στον ελλιμενισμό κρουαζιερόπλοιων, στόχος είναι τη δυναμική πορεία βιώσιμης ανάπτυξης του και η ανάδειξή του σε παγκόσμιο ναυτιλιακό κέντρο. Σταθερές επιδιώξεις για το μέλλον της Ναυτιλίας αποτελούν η ενίσχυση της ναυτικής συνείδησης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση για την προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα, ο εκσυγχρονισμός της ναυτικής εκπαίδευσης, η προσαρμογή στα σύγχρονα εργαλεία ψηφιακής διαχείρισης, η πράσινη μετάβαση και η εφαρμογή πολιτικών και πρακτικών, ώστε η ναυτιλία μας να μπορεί να συνεχίσει να εξελίσσεται και να μεγαλουργεί προς όφελος του κοινωνικού συνόλου, αλλά και του κράτους γενικότερα".

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
28η Σεπτεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας