• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 26.5°C / 29.3°C
    2 BF
    45%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 24.1°C / 28.7°C
    3 BF
    50%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    27°C 27.1°C / 28.0°C
    1 BF
    57%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    28°C 26.9°C / 27.7°C
    2 BF
    23%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.9°C / 27.4°C
    4 BF
    36%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    27°C 23.0°C / 27.0°C
    2 BF
    50%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 19.4°C / 23.4°C
    0 BF
    64%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    27°C 27.4°C / 27.4°C
    1 BF
    40%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    24°C 23.8°C / 24.9°C
    2 BF
    77%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.0°C / 24.9°C
    2 BF
    65%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.8°C / 24.4°C
    3 BF
    64%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 21.7°C / 21.8°C
    2 BF
    68%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    2 BF
    65%
  • Λάρισα
    Αυξημένες νεφώσεις
    27°C 25.1°C / 26.7°C
    2 BF
    39%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    27°C 25.6°C / 27.5°C
    2 BF
    52%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    25°C 24.8°C / 25.4°C
    3 BF
    74%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    27°C 26.7°C / 29.3°C
    3 BF
    34%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.8°C / 24.3°C
    3 BF
    68%
  • Κατερίνη
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    24°C 24.2°C / 27.8°C
    3 BF
    69%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    22°C 22.2°C / 22.2°C
    2 BF
    60%

Απρίλιος 2023: Το «Μετρό» και τα «Αρχαία»!

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μετρό Θεσσαλονίκης και αρχαιότητες: Το Μεγάλο Πουθενά*

  • A-
  • A+
Ο Απρίλιος του 2023 έφτασε, όμως η εξαγγελία του πρωθυπουργού από το 2019 πως σήμερα θα είχαμε και Μετρό και Αρχαία στη Θεσσαλονίκη δεν στέκει ούτε ως κακό πρωταπριλιάτικο αστείο ● Πλέον, το ένα κυβερνητικό ψέμα διαδέχεται το άλλο, το ένα φιάσκο (του μετρό) διαδέχεται το άλλο (των αρχαιοτήτων) και κάποιοι πανηγυρίζουν για τη δήθεν επανατοποθέτηση των ευρημάτων του σταθμού Βενιζέλου ● Πόσο ψέμα αντέχει η Θεσσαλονίκη;

Δεν έχει ξαναγίνει να πανηγυρίζονται με ουρανομήκεις κραυγές: ένα πολιτιστικό έγκλημα, η ταλαιπωρία μιας ολόκληρης πόλης για τέσσερα χρόνια ήδη -και βλέπουμε-, τα αδιανόητα ψέματα ενός πρωθυπουργού και της κυβερνητικής του κουστωδίας με τα οποία φλόμωσαν τη Θεσσαλονίκη και η οικονομική αιμορραγία που προκάλεσαν με τις εξωφρενικές αποζημιώσεις που ακόμη το Δημόσιο καταβάλλει λόγω των καθυστερήσεων που προκάλεσαν με τις αποφάσεις τους και μόνο. Και με ασύγγνωστη περιφρόνηση κανένας να μην απαντά στο απλό ερώτημα: Πότε θα κυκλοφορήσει το Μετρό στη Θεσσαλονίκη;

Ολα τα προαναφερόμενα, μαζί και ταυτοχρόνως σφιχταγκαλιασμένα, επιδίδονται σε καρναβαλικό χορό εδώ και μία εβδομάδα στη Θεσσαλονίκη καθώς κάποιοι επιμένουν ότι αποτελεί «είδηση» ότι άρχισε δήθεν η επανατοποθέτηση του αρχαιολογικού πτώματος, του αρχαίου τοπίου που αποκαλύφθηκε στον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης και το οποίο κομματιάστηκε, αποσπάστηκε και «επανατοποθετείται» ως… έκθεμα! Η πρόκληση γίνεται ακόμη μεγαλύτερη καθώς συνοδεύεται από λοιδορίες στο κίνημα των πολιτών που αγωνίστηκε να σώσει την πολιτιστική κληρονομιά της πόλης και από εικόνες με οικοδομικές σακούλες μπάζων που εμφανίζονται να περιέχουν κομμάτια του αρχαίου τοπίου.

Δεν ξέρει κανείς από πού να πρωταρχίσει βλέποντας το ψέμα και τον κυνισμό να απολαμβάνουν τόση επικοινωνιακή τρυφερότητα, τόσο χαιρέκακο και κίβδηλο ενθουσιασμό από τους κυβερνητικούς ιεροκήρυκες. Ευλαβικές πομπές δελτιοφόρων πιστών πορεύονται καθ’ εκάστη σαν να κρατούν τη Σύνοψη μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα. Ιδού, λοιπόν, μας αναγγέλλουν, με ύφος βασανιστή που πανηγυρίζει γιατί το θύμα του ανασαίνει ακόμη, ότι «θα έχουμε και αρχαία και Μετρό». Με έξι καρυδωμένες λέξεις ηχούν μυριάδες ψέματα και αποσιωπήσεις.

Λοβοτομή

Πρόκειται για διαρκή, επαγγελματικού τύπου απόπειρα λοβοτομής σε μια ολόκληρη πόλη για να ξεχαστεί το ξεδιάντροπο ψέμα που μας είχε πετάξει Σεπτέμβριο του 2019 στα μούτρα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ότι τον Απρίλιο του 2023 θα είχαμε και Μετρό και αρχαία. Αλίμονο, το τι έχει η πόλη σήμερα, ανήμερα Πρωταπριλιάς, φαίνεται διά γυμνού οφθαλμού (βλ. φωτογραφίες που δημοσίευσε η parallaximag.gr). Ως πλεονασμός φαίνονται οι φωτογραφίες που αποκαλύπτουν αυτό το γιγαντιαίο πανάκριβο Τίποτα που μας οδήγησε στο εφιαλτικό Μεγάλο Πουθενά: πουθενά Μετρό, πουθενά αρχαία.

Πού πήγαν οι υποσχέσεις ότι το ξεπάτωμα των αρχαίων, το έγκλημα στη Βενιζέλου δηλαδή, ήταν για το καλό της πόλης γιατί, δήθεν, τα αρχαία θα μας καθυστερούσαν, άσε που θα ανέβαζαν το κόστος; Πού πήγαν τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια; Τα κυβερνολελέκια τσαλαβουτούν στον βάλτο τους, από κοντά οι μη εξαιρετέοι ισορροπιστές, τα επιδέξια υποστυλώματα που έλεγαν πριν από τέσσερα χρόνια να κάνουμε υπομονή και αφού το τσιτάχ της πολιτικής αποφάσισε, να δούμε, στο τέλος, και θα κριθεί τότε. Τι γρήγορα που πέρασε το «τότε» κι εκείνες οι υποσχέσεις που καταπίνονταν σαν κουρκουμπίνια -ή σαν μπουκίτσες από τσουρέκια από αυτά που προτιμά ο Κυβερνήτης;- τώρα, οϊμέ, κάθονται στο στομάχι σαν τσιμεντόμπαλες.

Ας μας πουν, επιτέλους, όσοι μπορούν να ρωτούν ακόμη (για να έχουμε μια πλασίμπο ιδέα δημοκρατίας, έστω), πώς γίνεται τόσα κατάφωτα ρουθουνίσματα με τα οποία δηλωνόταν η οργή τους, δήθεν, ότι αν έμεναν τα αρχαία στον τόπο τους αυτό θα σήμαινε ότι έπρεπε να «ξοδευτούν» 20 ή 30 ή και 35 εκατομμύρια (ανάλογα με τον βαθμό που ανέβαζε ο άμβωνας την ένταση) παραπάνω από τη δική τους μονάκριβη λύση, πώς γίνεται, τώρα, που έχουμε ακουμπήσει στην παλάμη των εργολάβων ήδη 80 και πλέον εκατομμύρια μόνο για αποζημιώσεις, πώς και υπάρχει τέτοια ησυχία; Μα τι έπαθαν οι Ταγοί με τις νεραϊδόγλωσσες; Εχασαν το ημίψηλό τους και αποκαλύπτονται τα αυτιά του λαγού;

Ας μας πουν, σήμερα έστω που πανηγυρίζουν, πόσο κόστισαν οι μελέτες απόσπασης και επανατοποθέτησης; Πόσο κόστισε το έργο της απόσπασης και πόσο το κόστος της επανατοποθέτησης; Πόσο θα κοστίσει ο ίδιος ο σταθμός Βενιζέλου σήμερα που έφτασαν στο περιλάλητο σχέδιό τους; Ποιες και πόσες είναι οι αυξήσεις των υλικών λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και πώς καταμετρώνται στο έργο του σταθμού; Ας κάνουν επιτέλους έναν πρόχειρο υπολογισμό, ας πουν έστω ένα πρόχειρο ψέμα ως απάντηση.

Λίγη αλήθεια

Κυρίως ας πουν επιτέλους πότε νομίζουν ότι θα κυκλοφορήσει το Μετρό. Η πόλη ζητά μια απάντηση, μια ημερομηνία και όχι εξυπνάδες καφενείου «το έργο θα τελειώσει στις 31 Δεκεμβρίου 2023», τύπου δηλαδή «τηλεδιοίκησης Λάρισας». Κατανοητό ότι ο κ. Γεραπετρίτης… δεν προλαβαίνει, αλλά ένας υφυπουργός, έστω, δεν μπορεί να αναστείλει την εξαφάνισή του; Για τον Καραμανλή, τα είπε και τα ξαναείπε τούτη η εφημερίδα όταν ήταν όρθιος και μας έλουζε με τα αλαμπουρνέζικα αρχαιολογικά του, με το αλήστου μνήμης «πήγα στη Βενιζέλου (σημ: μία και μόνη φορά) και δεν είδα καμιά υπόγεια Πομπηία». Οπότε καλό είναι να μην πανηγυρίζουν δήθεν για επανατοποθέτηση αρχαιοτήτων που θα μοιάζει με το έργο που επιτελούν οι cleaners, οι «καθαριστές» στους τόπους εγκλημάτων. Αλλά, όπως έχουν ήδη διαμηνύσει οι πολίτες, δεν πρόκειται να γίνει ανεκτή και η επανατοποθέτηση αχρειοτήτων…

*The Big Nowhere, Ελρόι Τζέιμς, εκδόσεις Κλειδάριθμος, μτφ.: Ανδρέας Αποστολίδης, 2016

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στο τέλος του 2024 η λυπητερή
Ανησυχίες για το ύψος των αποζημιώσεων που θα δοθούν στον ανάδοχο για την περίοδο 2020-2022 ● Οι πανηγυρισμοί της Μενδώνη και της Αττικό Μετρό και τα χρονοδιαγράμματα που όλο αλλάζουν
Στο τέλος του 2024 η λυπητερή
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο Μητσοτάκης κάνει βόλτα... και πλάκα στους Θεσσαλονικείς
Το «ανέκδοτο του μετρό» πήρε παράταση τουλάχιστον 3 χρόνια και οι φορολογούμενοι έναν λογαριασμό τουλάχιστον 90 εκατομμυρίων, για αποζημιώσεις.
Ο Μητσοτάκης κάνει βόλτα... και πλάκα στους Θεσσαλονικείς
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πόσο μας κόστισε το... μάρμαρο
Ποιες αποζημιώσεις στον εργολάβο του μετρό Θεσσαλονίκης αφορούν «ευθύνη» των ευρημάτων ● Το έργο ήταν σταματημένο το 2014-2016 και η υπόθεση της Βενιζέλου στα δικαστήρια ● Αν δε βρισκόταν λύση τότε (αυτή που...
Πόσο μας κόστισε το... μάρμαρο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΣΕΑ: Με ευθύνη της κυβέρνησης η καθυστέρηση των έργων του μετρό στη Θεσσαλονίκη
Ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων επισημαίνει ότι διά στόματος Μητσοτάκη διολίσθησαν στο 2024 τα εγκαίνια και τονίζουν ότι «η συστηματική καθυστέρηση ενός τεχνικού έργου και η καταστροφή των αρχαιοτήτων καθιστά...
ΣΕΑ: Με ευθύνη της κυβέρνησης η καθυστέρηση των έργων του μετρό στη Θεσσαλονίκη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μετρό Θεσσαλονίκης: νέος «εκτροχιασμός» στο χρονοδιάγραμμα
Στον αέρα βρίσκονται 212 (!) μελέτες, σύμφωνα με τη 13η επιστολή-προειδοποίηση του αναδόχου («Ακτωρ») προς την Αττικό Μετρό, που αποκαλύπτει η «Εφ.Συν.» • Μέχρι και στα τεσσεράμισι χρόνια φτάνουν οι...
Μετρό Θεσσαλονίκης: νέος «εκτροχιασμός» στο χρονοδιάγραμμα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ιδιωτικοποίηση του Μετρό με παράδειγμα τον ΟΑΣΘ
Ταυτόχρονα οι εργαζόμενοι στο μετρό κατεβαίνουν για δεύτερη συνεχόμενη εβδομάδα σε κινητοποιήσεις, ζητώντας αυξήσεις μισθών, βελτίωση των συνθηκών εργασίας και μέτρα προστασίας.
Ιδιωτικοποίηση του Μετρό με παράδειγμα τον ΟΑΣΘ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας