Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Το γιοφύρι της... Πάτρας

Η παραχώρηση του θαλάσσιου μετώπου της πόλης στον δήμο πήρε νέα παράταση καθώς ο Θ. Δρίτσας έδωσε χθες στη δημοσιότητα το σχέδιο, για διαβούλευση αμέσως μετά τις εκλογές

EUROKINISSI/ ΧΑΣΙΑΛΗΣ ΒΑΪΟΣ

Το γιοφύρι της... Πάτρας

  • A-
  • A+

Νέα παράταση παίρνει για ακόμα μια φορά το μείζον ζήτημα για τους πολίτες της Πάτρας σχετικά με την οριστική παραχώρηση του θαλάσσιου μετώπου της πόλης στον δήμο.

Το θέμα παραπέμπεται για μετά τις εκλογές, αφού χθες ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσας, έδωσε στη δημοσιότητα το Σχέδιο Προγραμματικής Συνεργασίας του Οργανισμού Λιμένος Πατρών (ΟΛΠΑ) και του Δήμου Πατρέων.

Το σχέδιο εστάλη στον δήμαρχο Πατρέων και στους εμπλεκόμενους φορείς προκειμένου να το μελετήσουν και να υπάρξει διαβούλευση αμέσως μετά τις εκλογές και πριν υπογραφεί από τη νέα κυβέρνηση που θα προκύψει.

Ωστόσο, αρνητικές ήταν οι πρώτες αντιδράσεις από τον Δήμο Πατρέων, τις οποίες εξέφρασε μιλώντας στην «Εφ.Συν.» ο δήμαρχος της πόλης, Κώστας Πελετίδης.

Εμφανίστηκε αντίθετος με το σχέδιο, διότι όπως είπε δεν εξυπηρετεί σε καμιά περίπτωση το αίτημα για τη συνολική παράδοση του παραλιακού μετώπου.

Υποστήριξε ότι αυτό που ανακοινώθηκε από το υπουργείο, είναι η παραμονή του μετώπου στον ΟΛΠΑ, μια εταιρεία που έτσι κι αλλιώς διαχειρίζεται χρόνια την περιοχή. Ο δήμαρχος εκτίμησε ότι αυτή η εξέλιξη δείχνει πως το μέτωπο προορίζεται για επιχειρηματική δράση και εμπορική εκμετάλλευση και συνεχίζει το καθεστώς διαχωρισμού της πόλης από την παραλία της.

«Είναι μια περιοχή κρίσιμη για τη ζωή των λαϊκών στρωμάτων της Πάτρας, που αποτελεί “φιλέτο” χρόνια τώρα για επιχειρηματικές δράσεις», εξήγησε και πρόσθεσε πως «πρόκειται για ζήτημα διεξόδου ζωής των πολιτών, ζήτημα αναψυχής για τους 300.000 κατοίκους της Πάτρας και το προτεινόμενο σχέδιο δεν εξυπηρετεί όλα αυτά».

Στη σύμβαση, η οποία έχει τριετή διάρκεια, καθορίζεται το πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ ΟΛΠΑ και Δήμου Πατρέων για την επίλυση του ζητήματος της λιμενικής ζώνης, γεγονός που βρίσκει αντίθετους τους Πατρινούς, οι οποίοι δεν επιθυμούσαν περαιτέρω εκμετάλλευση της διεκδικούμενης περιοχής από τον ΟΛΠΑ.

Σύμφωνα με τη σύμβαση, οι χώροι που ορίζονται και περιγράφονται στο άρθρο 3 (π.χ. γήπεδα), είναι κοινόχρηστοι και δεν αναιρείται ο κοινόχρηστος χαρακτήρας τους, ωστόσο η διαχείρισή τους θα παραμείνει στον ΟΛΠΑ.

Η πρόσβαση

Να σημειωθεί, πάντως, ότι η διεκδίκηση του θαλάσσιου μετώπου, το οποίο εκτείνεται μεταξύ των εκβολών των ποταμών Διακονιάρη και Μειλίχου, είναι ένα θέμα που υφίσταται εδώ και πολλά χρόνια. Η χρήση του παλιού λιμανιού απέκλειε την πρόσβαση των πολιτών στη θάλασσά τους. Με την κατασκευή του νέου λιμανιού υποτίθεται πως το πρόβλημα θα λυνόταν.

Το 2012, ο τότε αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Ευάγγ. Βενιζέλος, υπέγραψε τη Σύμβαση Προσωρινής Παραχώρησης του μετώπου στον δήμο, ωστόσο καμία κυβέρνηση δεν υπέγραψε οριστική παραχώρηση της περιοχής στη δημοτική αρχή, παρά τις κατά καιρούς υποσχέσεις που δόθηκαν.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Για 99 χρόνια στα χέρια του Δήμου Πατρέων το παραλιακό μέτωπο της πόλης
Ενα διαχρονικό αίτημα των κατοίκων και των φορέων της Πάτρας ικανοποιήθηκε, καθώς ψηφίστηκε στη Βουλή η τροπολογία με την οποία αποδίδονται για 99 χρόνια στον Δήμο Πατρέων η χρήση, η διαχείριση και η...
Για 99 χρόνια στα χέρια του Δήμου Πατρέων το παραλιακό μέτωπο της πόλης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Κληρώνει» για το θαλάσσιο μέτωπο
Ανοιχτό παραμένει το ζήτημα της οριστικής παραχώρησης του θαλάσσιου μετώπου της Πάτρας στον δήμο της πόλης, καθώς αυτή την εβδομάδα θα αποφασίσει η δημοτική αρχή αν το προτεινόμενο από την κυβέρνηση σχέδιο της...
«Κληρώνει» για το θαλάσσιο μέτωπο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Φέρνουν αποτέλεσμα οι διεκδικήσεις του πατραϊκού λαού»
Σε θετική κατεύθυνση βρίσκεται το σχέδιο της κυβέρνησης για την παραχώρηση ενός τμήματος του θαλάσσιου μετώπου στο δήμο Πατρέων, εκτίμησε ο δήμαρχος της πόλης Κων.Πελετίδης, λέγοντας ότι αυτό είναι αποτέλεσμα...
«Φέρνουν αποτέλεσμα οι διεκδικήσεις του πατραϊκού λαού»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ναυτική πρωτεύουσα χωρίς... εφοπλιστές
Ναυτική πρωτεύουσα όλης της Ευρώπης θα γίνει ο Πειραιάς στο τέλος Μαΐου, μετά την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να τον επιλέξει ως την τιμώμενη πόλη για τον εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας Θάλασσας 2015...
Ναυτική πρωτεύουσα χωρίς... εφοπλιστές
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νέο, πιο αυστηρό πλαίσιο για τις επιχειρήσεις θαλάσσιων σπορ
Αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο από το υπουργείο Ναυτιλίας με στόχο τη μείωση των θανάτων στη θάλασσα. Καθορίστηκαν νέες, ενισχυμένες προϋποθέσεις αδειοδότησης, εκπαίδευσης, απαραίτητου εξοπλισμού και εφοδίων στις...
Νέο, πιο αυστηρό πλαίσιο για τις επιχειρήσεις θαλάσσιων σπορ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ολοι χώρεσαν στον Μπακογιάννη
Αιρετούς της τρέχουσας αυτοδιοικητικής θητείας -και παλαιότερων-, καλλιτέχνες, πρόσωπα του lifestyle, έναν ποδοσφαιριστή και έναν εκπρόσωπο πρώην... ποδοσφαιρικής παράταξης περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το...
Ολοι χώρεσαν στον Μπακογιάννη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας