• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 21.0°C / 25.1°C
    3 BF
    57%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 19.7°C / 23.0°C
    1 BF
    71%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 23.8°C / 25.4°C
    2 BF
    57%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 20.5°C / 20.9°C
    2 BF
    54%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    23°C 22.4°C / 22.9°C
    4 BF
    56%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    22°C 19.0°C / 22.0°C
    0 BF
    68%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 16.4°C / 18.4°C
    3 BF
    88%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    24°C 24.1°C / 24.1°C
    0 BF
    48%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    22°C 21.6°C / 21.9°C
    5 BF
    68%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.3°C / 22.9°C
    3 BF
    56%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 19.8°C / 21.4°C
    4 BF
    68%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 17.7°C / 17.7°C
    2 BF
    88%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    2 BF
    73%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 22.9°C / 23.9°C
    2 BF
    56%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 20.5°C / 23.3°C
    2 BF
    60%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 21.8°C / 22.7°C
    5 BF
    84%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    22°C 21.2°C / 24.2°C
    3 BF
    56%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 20.3°C / 20.3°C
    1 BF
    73%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 19.7°C / 22.8°C
    2 BF
    87%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 21.1°C / 21.1°C
    1 BF
    75%

Αρχή Διαφάνειας: Όλοι γνώριζαν από το 2021 την κατάσταση στους σιδηροδρόμους

  • A-
  • A+
Στον ειδικό εφέτη ανακριτή απολογείται ο συμβασιούχος σταθμάρχης • Αίτημα προς το υπουργείο Άμυνας να μεταφερθούν οι συρμοί των τρένων που συγκρούστηκαν σε στρατόπεδο για καλύτερη φύλαξη

Νέα στοιχεία για το δυστύχημα των Τεμπών φέρνει στο φως το πόρισμα της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας για τους σιδηροδρόμους που χρονολογείται από τον Σεπτέμβριο του 2021 για τις ευθύνες ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ για την κακή κατάσταση της λειτουργίας τους και ότι ουσιαστικά δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση. Σε εξέλιξη είναι η έρευνα του ειδικού εφέτη ανακριτή, που απέστειλε αίτημα αρωγής στο υπουργείο Άμυνας για τη φύλαξη των συρμών που συγκρούστηκαν στις 28/2/2023.

Νέα στοιχεία από την Αρχή Διαφάνειας

Από το πόρισμα της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (παρουσιάζεται αναλυτικά από τον ενημερωτικό ιστότοπο ieidisies.gr) ήρθαν στο φως νέα στοιχεία, τα οποία θα προστεθούν στη δικογραφία και αποδεικνύουν ότι από τον Σεπτέμβριο του 2021 όλοι γνώριζαν τα προβλήματα, τις αβελτηρίες και τις ελλείψεις στους σιδηροδρόμους. Επίσης, στο πόρισμα, που υπογράφεται από δύο ελεγκτές, γίνεται διεξοδική αναφορά στην πορεία της επίμαχης σύμβασης 717 για το σύστημα τηλεδιοίκησης.

Όσον αφορά τη σύμβαση 717, αυτή υπεγράφη στις 26/9/2014 και όριζε:

  • ολοκλήρωση μέσα 2 χρόνια -24 μήνες-, μέχρι τις 26 Σεπτεμβρίου 2016.
  • 7 τμηματικές προθεσμίες, ως σταθμοί ενδιάμεσου ελέγχου της προόδου του έργου. Εδώ υπάρχουν και 8 παρατάσεις για την τελική ημερομηνία παράδοσης και για τμηματικές προθεσμίες.

Οι επιθεωρητές συμπεραίνουν ότι:

  • Ο προϊστάμενος διεύθυνσης έργων και οι επιβλέποντες μηχανικοί, δεν μερίμνησαν για την εμπρόθεσμη επανυποβολή από τον ανάδοχο των επί μέρους μελετών και για την εμπρόθεσμη έγκρισή τους.
  • Παρέλειψαν να τηρήσουν την υποχρεωτική προθεσμία εγκρίσεως των μελετών αυτών
  • Δεν μερίμνησαν για την τήρηση των εφαρμογής του Συστήματος Σηματοδότησης με ηλεκτρονόμους.
  • Δεν προέβησαν σε περαιτέρω ενέργειες κατά του Αναδόχου για καθυστέρηση υλοποίησης του αρχικού χρονοδιαγράμματος.

Ειδικά για την τηλεδιοίκηση της διαδρομής Αθήνα – Λάρισα – Θεσσαλονίκη, καταλήγουν στο συμπέρασμα πως σφάλματα στη δημοπράτηση οδήγησαν στην υποχρέωση αντικατάστασης παρωχημένου και μη ασφαλούς εξοπλισμού τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης, προκειμένου να αποκατασταθεί η διασύνδεση και η συμβατότητα του νέου ηλεκτρονικού εξοπλισμού με τον υφιστάμενο.

Ειδικότερα αναφέρεται:

«Δεν επήλθε τροποποίηση του αρχικού συμβατικού αντικειμένου του έργου λαμβάνοντας υπόψη ότι η παράλειψη ελέγχου και η μη έγκαιρη διακρίβωση εξοπλισμού εκτός παραγωγής δημιούργησε προμετρητικά σφάλματα στο στάδιο της σύνταξης των τευχών δημοπράτησης και οδήγησε αναπόφευκτα στην υποχρέωση αντικατάσταση παρωχημένου και μη ασφαλούς σύμφωνα με τις συμβατικές δεσμεύσεις εξοπλισμού τηλεδιοίκησης όπως και σηματοδότησης, προκειμένου να αποκατασταθεί η διασύνδεση του νέου ηλεκτρονικού εξοπλισμού με τον υφιστάμενο και η συμβατότητα των υφιστάμενων αναλογικών πρωτοκόλλων μετάδοσης με σύγχρονα ψηφιακά κατά το στάδιο υλοποίησης του έργου».

ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ

Επίσης, όσον αφορά το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ, σημειώνουν ότι θα έπρεπε να επιδείξει «την απαιτούμενη επιμέλεια την εμπρόθεσμη υλοποίηση των διαδικασιών του έργου αφενός για να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση και αφετέρου για να αποφευχθεί η πρόκληση περαιτέρω καθυστερήσεων στην ολοκλήρωσή τους».

Αναφερόμενος στην ΟΣΕ Α.Ε., σημειώνει ότι θα έπρεπε:

  • να μεριμνά για την έγκαιρη έκδοση των αδειών εργασίας προκειμένου να διασφαλίζεται η απρόσκοπτη υλοποίηση των εκτελούμενων έργων σιδηροδρομικού δικτύου αρμόδιότητας του,
  • να μεριμνά για την επαρκή στελέχωση σε προσωπικό των σταθμών της (όπως σταθμάρχες, κλειδούχοι, τεχνίτες γραμμής), προκειμένου να λειτουργεί για την ασφάλεια και την αξιοπιστία των παρεχόμενων υπηρεσιών της.

Οι έρευνες του ανακριτή και το αίτημα στο υπουργείο Άμυνας

Παράλληλα, αίτημα προς το υπουργείο Άμυνας αναμένεται να καταθέσει ο ειδικός εφέτης ανακριτής που ερευνά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, για μεταφορά των συρμών που συγκρούστηκαν σε χώρο με καλύτερη φύλαξη. Η πληροφορία έγινε γνωστή το πρωί της Δευτέρας, ενώ αναμένεται να απολογηθεί ο συμβασιούχος σταθμάρχης που είχε την απογευματινή βάρδια στο σταθμό της Λάρισας, την ημέρα του δυστυχήματος. 

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ΕΡΤ, ο ειδικός εφέτης ανακριτής θα ζητήσει από το υπουργείο Άμυνας τα βαγόνια των δύο τρένων που συγκρούστηκαν το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου στα Τέμπη να μεταφερθούν σε κάποιο στρατόπεδο, ώστε να έχουν την καλύτερη δυνατή φύλαξη. Όπως αναφέρεται, η έρευνα των ειδικών εμπειρογνωμόνων είναι σε πλήρη εξέλιξη και θα συνεχιστεί για μεγάλο διάστημα, καθώς πρέπει να διευκρινιστεί τι ήταν αυτό που προκάλεσε τη φωτιά την ώρα της σύγκρουσης. Επίσης, συνεχίζεται η έρευνα για γενετικό υλικό, καθώς εξακολουθούν να αγνοούνται ακόμη δύο άνθρωποι, επιβάτες του τρένου με κατεύθυνση της Θεσσαλονίκη.

Η απολογία του συμβασιούχου σταθμάρχη

Από σήμερα, ξεκινούν οι απολογίες των δύο σταθμαρχών, που κατηγορούνται μαζί με τον επιθεωρητή για την τραγωδία των Τεμπών.

Στον Ειδικό Εφέτη Ανακριτή απολογείται σήμερα 27 Μαρτίου ο συμβασιούχος σταθμάρχης που είχε την απογευματινή βάρδια στο σταθμό της Λάρισας και σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται να υποστηρίξει ότι η βάρδια του έληγε στις 10 το βράδυ και ότι ο ίδιος έφυγε στις 10:15, καθώς δεν δικαιούται υπερωρίες.

Αύριο Τρίτη 28 Μαρτίου θα απολογηθεί ο παλαιότερος σταθμάρχης, η βάρδια του οποίου έληγε στις 11 το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου αλλά φέρεται να αποχώρησε νωρίτερα. Εκτιμάται ότι θα υποστηρίξει ότι η βάρδια του έληγε μεν στις 11 το βράδυ αλλά και ακόμη κι αν βρισκόταν εκεί μέχρι και τις 11, δεν θα μπορούσε να κάνει κάτι, γιατί η αμαξοστοιχία 62 έφτασε στο σταθμό της Λάρισας στις 11.02 το βράδυ.

Την Πέμπτη, 30 Μαρτίου, με υπόμνημα 80 σελίδων θα απολογηθεί ο επιθεωρητής σιδηροδρόμων.

Οι τρεις αυτοί άνθρωποι κατηγορούνται για διατάραξη των συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος, για ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες από αμέλεια κατά συρροή.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εχουν ταυτοποιηθεί 56 θύματα, δεν έχει εντοπιστεί ακόμα 23χρονη φοιτήτρια
Στους 56 ανέρχονται πλέον οι νεκροί που έχουν ταυτοποιηθεί από το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Χθες ταυτοποιήθηκε και η σορός ενός Σύρου επιβάτη που, ελλείψει βιολογικού υλικού από συγγενείς,...
Εχουν ταυτοποιηθεί 56 θύματα, δεν έχει εντοπιστεί ακόμα 23χρονη φοιτήτρια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στους 57 νεκρούς φαίνεται να κλείνει ο μακάβριος κατάλογος των Τεμπών
Ενα απέραντο κύμα πένθους έχει απλωθεί πάνω από όλη τη χώρα, με συντετριμμένες οικογένειες να κηδεύουν τους ανθρώπους τους κι εκατοντάδες προσωπικές τραγωδίες να εκτυλίσσονται παράλληλα.
Στους 57 νεκρούς φαίνεται να κλείνει ο μακάβριος κατάλογος των Τεμπών
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πρόστιμο της ΡΑΣ σε ΟΣΕ και Hellenic Train
Ελλειψη συντονισμού και ελλιπή τήρηση κανονισμών καταλογίζει η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων στις δύο εταιρείες για ατύχημα που είχε προκληθεί τον Ιανουάριο του 2022 στην κακοκαιρία «Ελπίς».
Πρόστιμο της ΡΑΣ σε ΟΣΕ και Hellenic Train
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νέο εξοργιστικό φιάσκο: Μονή γραμμή στην «επανεκκίνηση» του ΟΣΕ 
Τμήμα 130 χλμ. του σιδηροδρομικού δικτύου από Λάρισα έως Πλατύ λειτουργεί σήμερα με μονή γραμμή λόγω απουσίας κλειδούχου. «Αν δεν ντρέπεται κι η ντροπή, ποιος ντρέπεται; Μονή γραμμή γιατί έγινε ένα...
Νέο εξοργιστικό φιάσκο: Μονή γραμμή στην «επανεκκίνηση» του ΟΣΕ 
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
Στον Εφέτη ανακριτή ο πρώην διευθύνων σύμβουλος και στελέχη του ΟΣΕ
Ενώπιον του εφέτη ανακριτή παρουσιάστηκαν σήμερα ο πρώην διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπυρίδωνας Πατέρας, και τα στελέχη του Οργανισμού, Αθανάσιος...
Στον Εφέτη ανακριτή ο πρώην διευθύνων σύμβουλος και στελέχη του ΟΣΕ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ποια λάθη και παραβάσεις στη λειτουργία των τρένων εντόπισε η Ρυθμιστική Αρχή
Την ώρα που η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιχειρεί να κλείσει το θέμα, η ΡΑΣ στην απόφασή της εντοπίζει συγκεκριμένες ελλείψεις που δείχνουν ότι λειτουργούσε ένα περίπλοκο σύστημα «στα χαρτιά».
Ποια λάθη και παραβάσεις στη λειτουργία των τρένων εντόπισε η Ρυθμιστική Αρχή

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας