ΜΕΝΟΥ
Τετάρτη, 17 Απριλίου, 2024
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/EUROKINISSI

Και ο πρώην σταθμάρχης Βόλου διαψεύδει τον Γεραπετρίτη

Μετά τον πρόεδρο των εργαζομένων του ΟΣΕ, και ο πρώην σταθμάρχης Βόλου, Γιώργος Αποστολέρης, διέψευσε τους ισχυρισμούς περί πλήρους λειτουργίας της τηλεδιοίκησης στο σταθμό της Λάρισας που πρόβαλε ο υπουργός Γιώργος Γεραπετρίτης στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.

Μιλώντας στο Mega ο πρώην σταθμάρχης Βόλου είπε ότι κανείς δε θα μπορούσε να χαράξει αυτόματη πορεία για το τρένο στην γραμμή ανόδου, αφού τα συστήματα δε λειτουργούν. 

«Το σύστημα αυτοματοποιημένης πορείας, δεν το χρησιμοποιούσαν στην γραμμή ανόδου γιατί είναι βραχυκυκλωμένο για πολύ καιρό. Δε γινόταν συντήρηση των φωτοσημάτων στην γραμμή ανόδου. Ήταν δύο κόκκινα φώτα που δεν είχε εντοπιστεί η κακοτεχνία. Δε θα μπορούσε κανείς να το βάλει, μόνο χειροκίνητα να γυρίσει τα κλειδιά» είπε ο κ. Αποστολέρης. «Δεν μπορώ να πω ψέματα, αυτό που μπορώ να πω είναι σίγουρο ότι η χάραξη στην γραμμή ανόδου είχε προβλήματα πάρα πολύ καιρό, ήταν βραχυκυκλωμένο μήνες το σύστημα» πρόσθεσε.

Πριν απ' αυτόν, ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων του ΟΣΕ  Ν.Τσικαλάκης μιλώντας στην τηλεόραση του Action24 είχε διευκρινίσει πως «δεν είναι τηλεδιοίκηση αυτό που λειτουργεί στη Λάρισα». «Προφανώς επειδή ο υπουργός είναι καινούργιος στο Υπουργείο αυτοί που έπρεπε να τον ενημερώσουν, δεν το έχουν κάνει σωστά. Αν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα θα ήταν από το Παλιοφάρσαλο έως το Πλατύ που σημαίνει ότι θα είχαν εικόνα του συμβάντος, πριν συμβεί εννοείται. Θα έβλεπαν ότι το τρένο είναι σε άλλη γραμμή. Τέτοια τεχνολογία δεν υπάρχει. Υπήρχε και καταστράφηκε. Αυτό που λειτουργεί στην Λάρισα και θα είχε εικόνα ο σταθμάρχης είναι ο τοπικός χειρισμός του σταθμού. Από τα 390 χλμ. οπτικό πεδίο έχει τα 7 χλμ. του σταθμού του. Ένα δύο χλμ. πριν, και τόσο και μετά.… δεν είναι τηλεδιοίκηση».

Των σημερινών δηλώσεων πρώην και νυν εργαζόμενων που καταρρίπτουν το κυβερνητικό αφήγημα που εξυφαίνει ο κ. Γεραπετρίτης προηγήθηκε η αιχμηρή δήλωση του Ν. Παππά για όσα είπε στη Βουλή, την Τετάρτη, ο υπερυπουργός με το χαρτοφυλάκιο των Μεταφορών και Υποδομών. 

Ν. Παππάς: «Όσα ψέματα και να αραδιάζουν δεν πείθουν»

«Ο κ. Γεραπετρίτης είπε ψέματα εχθές, ότι η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα ήταν πλήρως λειτουργική», υπογραμμίζει σε μαγνητοσκοπημένη δήλωσή του ο τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Νίκος Παππάς. «Τον διαψεύδουν εσωτερικά έγγραφα του ΟΣΕ που μιλούν: Για κόκκινα φανάρια, για χειρισμό κουμπιών με το χέρι αλλά και για τη χρήση μανιβέλας», σημειώνει και καταλήγει: «Όσα ψέματα και να αραδιάζουν δεν πείθουν. Ούτε για το αφήγημα του ”ανθρώπινου λάθους” ούτε για το ”δεν ήξερα” του Μητσοτάκη»,

Απάντηση του υπουργείου Μεταφορών

«Οι πολίτες απαιτούν αλήθειες και σαφείς απαντήσεις για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. Η προσπάθεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης να το εργαλειοποιήσει πολιτικά με τις δηλώσεις του αρμόδιου τομεάρχη αντιβαίνει στην πολύ σαφή ελληνική γλώσσα και στην πραγματικότητα» τονίζει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, απαντώντας στη δήλωση του Ν. Παππά.

Και συνεχίζει η ανακοίνωση: «Αντιβαίνει στην ελληνική γλώσσα διότι σύμφωνα με το κατατεθέν υπ' αριθμ. 9055036/23.12.2022 έγγραφο του ΟΣΕ που αφορά ειδικά το κρίσιμο τμήμα εξόδου από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη “οι σταθμάρχες Λάρισας υποχρεωτικά θα σχηματίζουν τη διαδρομή με χρήση κομβίων αφετηρίας-στόχου”. Δηλαδή θα πρέπει να γίνεται αυτόματη χάραξη της διαδρομής στον τοπικό πίνακα τηλεδιοίκησης, χωρίς τη χρήση φωτοσημάτων (όπως αναφέρεται στο έγγραφο) και όχι με χειροκίνητη χάραξη. Η χειροκίνητη παρέμβαση με κλειδί (μανιβέλα) γίνεται μόνο όταν δεν λειτουργεί το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης.

Αντιβαίνει, επιπλέον, στην πραγματικότητα διότι το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργεί πλήρως, όπως προκύπτει από το κατατεθέν στη Βουλή από 01.11.2022 πρωτόκολλο διοικητικής παραλαβής της ΕΡΓΟΣΕ. Και για να μην μένει καμία απορία, ενημερώνουμε ότι την κρίσιμη μέρα του δυστυχήματος τα δρομολόγια από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη συντελέστηκαν με αυτόματη χάραξη. Το τελευταίο δρομολόγιο που έγινε με τον τρόπο αυτό ήταν περί ώρα 22.20, λίγο πριν το δυστύχημα, και ακολούθησε μετά το δυστύχημα δοκιμαστική χάραξη περί ώρα 01.00 που επιβεβαίωσε την ορθή λειτουργία του πίνακα. Προς τούτο, βρίσκεται στη διάθεση των ανακριτικών αρχών σχετική ανάλυση κινήσεων, όπως αυτές έχουν καταγραφεί από το αυτόματο σύστημα που διαθέτει ο τοπικός πίνακας. Όσον αφορά τη χρήση μανιβέλας σε μεμονωμένες αλλαγές, αυτή γίνεται αποκλειστικά και μόνο όταν ο πίνακας σηματοδότησης έχει απωλέσει τον έλεγχο χειρισμού αλλαγής, κάτι το οποίο δεν συνέβη την επίμαχη νύχτα, όπως φαίνεται και από τις καταγραφές».

Τέλος, το υπουργείο τονίζει: «Με θέματα τα οποία είναι εύλογα μεγάλης κοινωνικής ευαισθησίας οφείλουμε όλοι να είμαστε φειδωλοί και προσεκτικοί, χωρίς κραυγές και ανοίκειους χαρακτηρισμούς. Δυστυχώς, η προχειρότητα και ανευθυνότητα του ΣΥΡΙΖΑ περισσεύει. Το υπουργείο θα συνεχίσει την υπεύθυνη και τεκμηριωμένη ενημέρωση του κοινού».

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Και ο πρώην σταθμάρχης Βόλου διαψεύδει τον Γεραπετρίτη

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας