Κλείνει άμεσα η υψηλή γέφυρα των Σερβίων με αποψινή απόφαση του Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας Γιώργου Κασαπίδη, ύστερα και από τον συναγερμό που σήμανε στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας για την κατάσταση ασφάλειας της γέφυρας.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ υπήρξαν νεότερες επιστημονικές πληροφορίες περί διεύρυνσής ρωγμών, κάτι δεν αποτελεί καλό σημάδι σύμφωνα με τον περιφερειάρχη που αποχώρησε εκτάκτως από την συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Μακεδονίας.
Νωρίς το απόγευμα πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη με την συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων, υπηρεσιακών παραγόντων και των Δημάρχων, Κοζάνης, Σερβίων και Βελβεντού. Στη σύσκεψη αυτή είχε καταρχήν αποφασιστεί οι αρμόδιοι να μην προχωρήσουν σε απαγόρευση κυκλοφορίας όλων των οχημάτων εν αναμονή των πορισμάτων των ειδικών.
Όπως δήλωσε στη Voria.gr ο περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας «το μηχάνημα που έχουμε εγκαταστήσει δείχνει διεύρυνση της ρωγμής, γεγονός που την καθιστά επικίνδυνη». Σε ερώτηση για το πόσο θα διαρκέσει αυτή η απαγόρευση της κυκλοφορίας, ο κ. Κασαπίδης απάντησε «όσο χρειαστεί μέχρι να ολοκληρωθούν οι επισκευαστικές εργασίες, σίγουρα πάντως θα απαιτηθεί ένας μήνας».
Ήδη εδώ και πέντε ημέρες είχε απαγορευτεί η κυκλοφορία φορτηγών αυτοκινήτων άνω των 3,5 τόνων, καθώς διαπιστώθηκε σοβαρό πρόβλημα στους δύο από τους τέσσερις τένοντες της γέφυρας στο ένα ρεύμα κυκλοφορίας.
Για το θέμα υπήρξε και εισαγγελική παρέμβαση από την εισαγγελέα Κοζάνης που παρήγγειλε τη διενέργεια κατεπείγουσας προκαταρκτικής εξέτασης για τα προβλήματα στατικότητας στη γέφυρα.
Πρόκειται για μία από τις μακρύτερες γέφυρες στην Ελλάδα, μήκους 1.372 μέτρων και αποτελεί τμήμα της Εθνικής Οδού Κοζάνης – Λάρισας και βρίσκεται 15 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της Κοζάνης και 7 χιλιόμετρα βορειοδυτικά των Σερβίων. Είναι η μία από τις δύο γέφυρες της τεχνητής λίμνης του Πολυφύτου, στον ποταμό Αλιάκμονα και αποτελεί κεντρικό σημείο της Εθνικής Οδού που συνδέει τη Δυτική Μακεδονία με τη Θεσσαλία αλλά και την Νότια Ελλάδα. Άρχισε να κατασκευάζεται το 1972, από την κοινοπραξία Ξ.Ε.Κ.Τ.Ε. Α.Ε. – ΣΚΑΠΑΝΕΥΣ Α.Ε. σε συνεργασία με τον Ιταλό μηχανικό – καθηγητή Ρικάρντο Μοράντι, και δόθηκε σε χρήση το 1975. Να σημειωθεί ότι το 2018 στη Γένοβα, μετά από καταρρακτώδη βροχή κατέρρευσε γέφυρα που είχε σχεδιαστεί από τον Ρ. Μοράντι, οδηγώντας 43 ανθρώπους στον θάνατο.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας