Αθήνα, 21°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
21°C
22.0° 19.5°
4 BF
47%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
18.6° 14.2°
4 BF
51%
Πάτρα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
19.0° 17.7°
4 BF
66%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
13°C
12.9° 12.9°
2 BF
58%
Αλεξανδρούπολη
Αραιές νεφώσεις
16°C
17.4° 15.9°
3 BF
67%
Βέροια
Αίθριος καιρός
17°C
17.0° 14.0°
1 BF
61%
Κοζάνη
Ελαφρές νεφώσεις
13°C
13.4° 13.4°
3 BF
38%
Αγρίνιο
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
15.7° 15.7°
3 BF
59%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
20.8° 19.8°
3 BF
65%
Μυτιλήνη
Σποραδικές νεφώσεις
22°C
21.9° 20.7°
3 BF
64%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
21°C
21.8° 21.1°
4 BF
46%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
23°C
22.7° 20.1°
2 BF
49%
Κεφαλονιά
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
3 BF
63%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
22°C
21.9° 19.5°
3 BF
35%
Λαμία
Ελαφρές νεφώσεις
21°C
21.6° 20.2°
4 BF
45%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
20.4° 19.8°
4 BF
74%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
22°C
23.0° 20.3°
4 BF
27%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
18.3° 18.3°
3 BF
62%
Κατερίνη
Αίθριος καιρός
15°C
17.8° 14.7°
3 BF
62%
Καστοριά
Σποραδικές νεφώσεις
13°C
12.6° 12.6°
3 BF
52%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 18 Απριλίου, 2024
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ

Εγκληματικά εκπρόθεσμη η Ελλάδα

Από το 2020 θα έπρεπε να έχει εφαρμοστεί στο σημείο της τραγωδίας το Ευρωπαϊκό Σύστημα Διαχείρισης της Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας (ERTMS). Σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό κανονισμό της Κομισιόν [Εκτελεστικός κανονισμός (Ε.Ε.) 2017/6], το σύστημα αυτό -στο οποίο συμπεριλαμβάνεται και το πολυσυζητημένο Ευρωπαϊκό Σύστημα Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας (ETCS)- θα έπρεπε να έχει αναπτυχθεί στη σιδηροδρομική γραμμή Δομοκός-Θεσσαλονίκη εδώ και τρία χρόνια!

Αυτό προκύπτει από τον χάρτη που συνοδεύει τον σχετικό εκτελεστικό κανονισμό της Ε.Ε., ο οποίος ορίζει με λεπτομέρεια τον χρονικό ορίζοντα εφαρμογής του συστήματος για όλα τα τμήματα των σιδηροδρομικών γραμμών της Ευρώπης που θεωρούνται στρατηγικής σημασίας. Ως λογικό και αναμενόμενο η σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη είναι κομμάτι αυτής της κρίσιμης γραμμής και το συγκεκριμένο κομμάτι μεταξύ Θεσσαλονίκης και Δομοκού είχε χρονοδιάγραμμα ώς το 2020.

Χρηματοδοτήσεις

«Οι διαχειριστές σιδηροδρομικής υποδομής εξοπλίζουν τους διαδρόμους του κεντρικού δικτύου με ERTMS και θέτουν σε λειτουργία το ERTMS το αργότερο μέχρι τις ημερομηνίες που αναφέρονται στο παράρτημα I του παρόντος κανονισμού, συμπεριλαμβανομένων των σιδηροδρομικών σταθμών και των κόμβων» αναφέρεται στον κανονισμό. «Προκειμένου να παρακολουθείται η πρόοδος ανάπτυξης του ERTMS στους διαδρόμους του κεντρικού δικτύου, τα κράτη-μέλη θα πρέπει να κοινοποιούν στην Κομισιόν την έγκαιρη υλοποίηση των τμημάτων τους μέσω του συστήματος TENtec και του ευρωπαϊκού μητρώου υποδομής. Μετάθεση των σχετικών ημερομηνιών μπορεί να χορηγηθεί κατόπιν αιτήσεως του κράτους-μέλους και μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις» σημειώνεται.

Χθες το μεσημέρι επίμονες ήταν οι ερωτήσεις των ανταποκριτών στο μπρίφινγκ της Κομισιόν. Χαρακτηριστική ήταν η ερώτηση των New York Times, που ρώτησε πώς είναι δυνατόν η Ελλάδα να έχει μεταφέρει στην εθνική νομοθεσία την οδηγία για τη σιδηροδρομική ασφάλεια και παράλληλα ο αρμόδιος υπουργός να παραδέχεται ότι το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο δεν είναι κατάλληλο για τον 21ο αιώνα.

«Η Επιτροπή έχει υποστηρίξει εντατικά την Ελλάδα μέσω κοινοτικών κονδυλίων για τη βελτίωση των σιδηροδρομικών υποδομών και μέσω των κονδυλίων Connecting Europe έχουν υποστηριχθεί 16 σιδηροδρομικά έργα από το 2014, με συνολική χρηματοδότηση σχεδόν 700 εκατ. ευρώ. Σχεδόν το 90% των κονδυλίων του Connecting Europe για την Ελλάδα κατευθύνθηκαν σε σιδηροδρομικά έργα» απάντησε ο αρμόδιος εκπρόσωπος της Επιτροπής, Ανταλμπερτ Γιανς.

«Τα περισσότερα χρηματοδοτηθέντα έργα πήγαν στην αναβάθμιση και στην κατασκευή σιδηροδρομικών γραμμών. Το σύστημα σιδηροδρομικής διαλειτουργικότητας (ETCS) δεν αποτελεί συγκεκριμένα μέρος της οδηγίας του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου, είναι περισσότερο ο τεχνικός πυλώνας. Η Κομισιόν παρακολουθεί στενά την ανάπτυξή του ανά την Ευρώπη, με κεντρικό τον ρόλο του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων» διαβεβαίωσε απαντώντας σε ερώτηση της «Εφ.Συν.».

«Η ολοκλήρωση του ευρωπαϊκού συστήματος διαχείρισης σιδηροδρομικής κυκλοφορίας (ERTMS) επίσης συμπεριλαμβάνεται στο Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με ορόσημο να τίθεται στο τέλος του 2023. Πρόσθετοι πόροι 130 εκατομμυρίων θα διατεθούν για τρία έργα σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για την αναβάθμιση της υπάρχουσας σιδηροδρομικής υποδομής» υπογράμμισε η αρμόδια εκπρόσωπος της Κομισιόν για θέματα του Ταμείου Ανάκαμψης, Βέερλε Νιουτς.

Σχετικά με την παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο στις 15 Φεβρουαρίου και αν το δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί αν η Ελλάδα είχε συμμορφωθεί, ο Ανταλμπερτ Γιανς σημείωσε ότι η Κομισιόν δεν μπορεί να πει υπό ποιες συνθήκες θα μπορούσε να είχε αποτραπεί το δυστύχημα, αφού αυτό αποτελεί αντικείμενο των ερευνών που είναι εθνική αρμοδιότητα.

«Η μόνη ευρωπαϊκή πτυχή του θέματος δεν αφορά την Επιτροπή αλλά τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων που μπορεί, κατόπιν αιτήματος, να υποστηρίξει εθνικές Αρχές. Με βάση τις πληροφορίες που έχω δεν έχει υπάρξει συγκεκριμένο αίτημα από τις ελληνικές Αρχές στον οργανισμό για βοήθεια. Σε κάθε περίπτωση ανήκει στις εθνικές Αρχές, ο δε ρόλος του οργανισμού είναι βοηθητικός και εναπόκειται στις Αρχές να κρίνουν εάν μπορεί να βοηθήσει» εξήγησε. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων θα μπορούσε να στείλει ειδικούς αλλά και εμπειρογνώμονες για τη διερεύνηση του δυστυχήματος. «Σε αυτή την περίπτωση τα αποτελέσματα μάλλον δεν θα είναι και πολύ ευχάριστα για την ελληνική κυβέρνηση και άρα ίσως γι’ αυτό δεν έχει ζητηθεί ακόμα βοήθεια» ήταν η χαρακτηριστική απάντηση διπλωματικής πηγής στην «Εφ.Συν.».

Παραπομπή

Σχετικά με την απόφαση της Επιτροπής για παραπομπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, ο ίδιος διευκρίνισε ότι αφορά τη σύναψη και τη δημοσιοποίηση της σύμβασης μεταξύ της αρμόδιας εθνικής Αρχής και του χειριστή του σιδηροδρομικού δικτύου. Οπως σημείωσε, αποτελεί υποχρέωση Κοινοτικού Δικαίου η ολοκλήρωση και δημοσιοποίηση μιας τέτοιας συμφωνίας για λόγους διαφάνειας όσον αφορά τα έργα και τη χρήση κοινοτικών κονδυλίων και δεν σχετίζεται συγκεκριμένα με τη σιδηροδρομική ασφάλεια.

Ο εκπρόσωπος της Κομισιόν δεν θέλησε να σχολιάσει τη δήλωση του Ελληνα πρωθυπουργού, αν η Επιτροπή δηλαδή συμμερίζεται την άποψη ότι πρόκειται πιθανότατα για τραγικό ανθρώπινο λάθος. «Σε καμία περίπτωση δεν είναι σε θέση ούτε είναι ο ρόλος της Επιτροπής είτε να εκφράζει άποψη για το τι προκάλεσε την τραγωδία, είτε να σχολιάζει δηλώσεις που γίνονται επί των αιτίων. Δεν έχουμε καμία αντίδραση σε αυτό, αλλά είμαστε εδώ να βοηθήσουμε τις ελληνικές Αρχές αν το ζητήσουν» σχολίασε ο επικεφαλής εκπρόσωπος Ερίκ Μαμέρ.

Ευρωπαϊκό σύστημα τηλε-ειδοποίησης σιδηροδρόμων

Χάρτης και προθεσμίες υλοποίησης στη ΝΑ Ευρώπη

Στον Εκτελεστικό Κανονισμό (Ε.Ε.) 2017/6 της Επιτροπής για το ευρωπαϊκό σύστημα διαχείρισης της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, το περίφημο ETCS που στην Ελλάδα εκκρεμεί εδώ και πολλά χρόνια, περιλαμβάνονται χάρτες με της επιμέρους ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές διαδρομές και προθεσμίες υποχρεωτικής υλοποίησης της κρίσιμης για τη σιδηροδρομική ασφάλεια τηλεδιοίκησης. Οπως φαίνεται στον σχετικό χάρτη, στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Δομοκός, στο οποίο περιλαμβάνεται και ο τόπος της τελευταίας τραγωδίας, το σύστημα έπρεπε να έχει ενεργοποιηθεί από το 2020

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Εγκληματικά εκπρόθεσμη η Ελλάδα

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας