Θα αποκτήσουν οι Αθηναίοι σε ένα χρόνο από σήμερα «μία από τις ομορφότερες διαδρομές της Ευρώπης», όπως υπόσχεται ο δήμαρχος της πόλης, Κ. Μπακογιάννης; Ή μήπως θα βρεθούν απέναντι σε ακόμη ένα διαρκές και «στοιχειωμένο» εργοτάξιο, όπως αυτό της οδού Πανεπιστημίου; Ο λόγος για τη λεωφόρο Βασιλίσσης Ολγας, για την οποία ο Δήμος Αθηναίων έδωσε χθες εκκίνηση στα έργα ανάπλασής της, υπογράφοντας -μέσω του φορέα «Ανάπλαση Αθήνας Α.Ε.»- τη σχετική σύμβαση με την ανάδοχο κατασκευαστική εταιρεία «LM Construction ΑΚΤΕ».
Το έργο αφορά την πεζοδρόμηση της λεωφόρου και την ανάπλαση μιας επιφάνειας συνολικής έκτασης 28,3 στρεμμάτων, που καταλαμβάνει έως και την περιοχή γύρω από την Πύλη του Αδριανού, την είσοδο του αρχαιολογικού χώρου του Ολυμπιείου και το σημείο που βρίσκεται ο ανδριάντας του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Συνοπτικά, δημιουργείται ένας ανοιχτός χώρος που θα ενοποιεί το Ολυμπιείο με το Ζάππειο και τον Εθνικό Κήπο. Λωρίδες μαρμάρου ή επιμελημένου σκυροδέματος θα διαμορφώνουν τον πεζόδρομο, ενώ επιφάνειες από βότσαλα θα οριοθετούν την περιοχή ασφαλούς κίνησης των πεζών, με το πράσινο της περιοχής να αναμένεται να ενισχυθεί με 158 νέα δέντρα και πάνω από 8.000 θάμνους. Σύμφωνα με τη δημοτική αρχή, θα χρησιμοποιηθούν φυτά της αττικής χλωρίδας ώστε να είναι συμβατά με την υφιστάμενη βλάστηση.
Η δημοτική αρχή είχε παρουσιάσει τη συγκεκριμένη ανάπλαση ως τον «πράσινο πνεύμονα του Μεγάλου Περιπάτου», πριν αρχίσει να κάνει ορισμένες τροποποιήσεις στην αρχική εκδοχή, αλλά και να... αποσυνδέει το συγκεκριμένο έργο από τον τίτλο του ευρύτερου -και αμφιλεγόμενου- πρότζεκτ και να το προβάλλει επικοινωνιακά ως ένα αυτοτελές έργο – επιβεβαιώνοντας ότι ο «Μεγάλος Περίπατος» της έχει προκαλέσει πολιτικό κόστος. Δεν επέρχεται γενική απαγόρευση στα αυτοκίνητα: θα παραμείνουν επί της Βασ. Ολγας οι γραμμές ανόδου και καθόδου του τραμ, με τη λωρίδα καθόδου να χρησιμοποιείται επίσης από όσα επιβατηγά Ι.Χ. κινούνται από και προς τον Ομιλο Αντισφαίρισης, ενώ προβλέπεται μια λωρίδα εισόδου αυτοκινήτων προς τον χώρο στάθμευσης στην «Αίγλη» του Ζαππείου, με την έξοδό τους να γίνεται από το δρομάκι που βρίσκεται νοτιοανατολικά του γυμναστηρίου του Φωκιανού. Θα παραμείνει και μια λωρίδα ανόδου τρόλεϊ από το Παγκράτι προς το Σύνταγμα. Οπως είναι γνωστό, έχει εγκαταλειφθεί -ως «μη αναγκαία»- η ιδέα κατασκευής ξεχωριστού ποδηλατοδρόμου.
Η ανάπλαση της Βασ. Ολγας θα ολοκληρωθεί, σύμφωνα με τη δημοτική αρχή, σε 12 μήνες από σήμερα. Ωστόσο, αν κάτι αποτελεί δεδομένο σε όλα τα έργα του «Μεγάλου Περιπάτου» είναι η μη τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση της οδού Πανεπιστημίου, όπου ο αρχικός στόχος προέβλεπε την ολοκλήρωση της διαπλάτυνσης των πεζοδρομίων ώς την Ομόνοια μέχρι τον περασμένο Ιανουάριο, όμως η κεντρική αθηναϊκή λεωφόρος παραμένει ένα ανοιχτό σκάμμα περίπου στο μισό τμήμα της και είναι άγνωστο εάν το έργο ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι.
Η έναρξη των έργων ανάπλασης της Βασ. Ολγας είχε αρχικά ανακοινωθεί «εντός του 2021», ενώ στη συνέχεια στελέχη της δημοτικής αρχής δήλωναν στην «Εφ.Συν.» ότι το έργο θα ξεκινήσει εντός του 2023, αλλά υπολόγιζαν σε δύο έτη τη διάρκεια των εργασιών. Στην πράξη θα αποδειχθεί ποιο από τα δύο χρονοδιαγράμματα θα είναι επαρκές για τη συγκεκριμένη ανάπλαση που έχει συμβατικό προϋπολογισμό περί τα 5,7 εκατ. ευρώ (πόροι του Τομεακού Προγράμματος Ανάπτυξης του υπουργείου Υποδομών), κόστος δηλαδή μεγαλύτερο από αυτό των παρεμβάσεων σε Πανεπιστημίου και Σύνταγμα (συνολικού προϋπολογισμού 4,3 εκατ. ευρώ).
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας