Πορεία μέσα από το κέντρο της Αθήνας πραγματοποίησαν χθες περίπου 1.000 ταξί ανταποκρινόμενα στο κάλεσμα του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Αττικής (ΣΑΤΑ) ως διαμαρτυρία για «ακρίβεια, υπερφορολόγηση και αθέμιτο ανταγωνισμό».
Η πορεία ξεκίνησε από τη λεωφόρο Αθηνών και κατέληξε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όπου οι αυτοκινητιστές είδαν τον γενικό γραμματέα Ι. Ξιφαρά και πήραν υποσχέσεις για συνάντηση με τον υπουργό Κ. Καραμανλή την ερχόμενη εβδομάδα.
Ο ΣΑΤΑ μιλά για το «κοκτέιλ της φτωχοποίησης» που χτύπησε τα ταξί, όπως κάθε εργαζόμενο, για αιτήματα που έμειναν «στο συρτάρι», ενώ επικρίνει και την Ομοσπονδία του κλάδου η οποία «έχει τις ίδιες θέσεις με την κυβέρνηση, τη διαπλοκή και όσους επιβουλεύονται τη δουλειά μας». Στα αιτήματά τους περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων:
● Αναπροσαρμογή προκαθορισμένης τιμής για τη διαδρομή Αεροδρόμιο Αθηνών-κέντρο πόλης από 40 ευρώ σε 45 ευρώ (μονή ταρίφα) και από 55 ευρώ σε 60 ευρώ (διπλή).
● Επαναφορά της διάταξης για το δώρο Χριστουγέννων των ταξί (1 ευρώ).
● Ελεύθερη διέλευση στις λεωφορειολωρίδες για τα έμφορτα ταξί.
● Αρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από το 2026. Η πρόταση του ΣΑΤΑ είναι να μετατεθεί αυτή η υποχρέωση για το 2035.
● Δημιουργία δημόσιας εφαρμογής κράτησης ταξί χωρίς χρεώσεις για τους χρήστες και τους οδηγούς (στα πρότυπα της Γαλλίας Le taxi και της Καταλονίας).
● Για επταθέσια-εννιαθέσια ταξί ζητούν: ελεύθερη αντικατάσταση συμβατικού ταξί σε 7θέσιο-9θέσιο χωρίς περιορισμούς και χωρίς ποσόστωση για όλους τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές ταξί της Αττικής. Σε ό,τι αφορά το τιμολόγιο αυτών των οχημάτων προτείνουν να ισχύει:
● Πτώση σημαίας: 5,00 ευρώ
● Ελάχιστη μίσθωση: 10,00 ευρώ
● Επιπλέον χρέωση 5,00 ευρώ ανά επιβάτη (από το πέμπτο άτομο και μετά)
● Αμεση εφαρμογή της απόφασης του υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου) για την είσπραξη του κομίστρου μόνο από τον οδηγό και όχι μέσω πλατφόρμας.
● Μείωση του ΦΠΑ στα καύσιμα από 24% σε 13% για όσο διαρκεί η ενεργειακή κρίση.
● Μείωση του ΦΠΑ στις επιβατικές μεταφορές στο 10%.
● Δίκαιη φορολογική μεταχείριση (αφορολόγητο όριο στα 12.000 ευρώ) για τους αυτοαπασχολούμενους του κλάδου.
● Μείωση φόρου πετρελαίου ή επιδότηση καυσίμου για τον επαγγελματία αυτοκινητιστή ταξί σε μόνιμη βάση.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας