Συνεχίζεται η αγωνία για την τύχη του κυβερνήτη (Ευστάθιου Τσιτλακίδη) του μοιραίου αεροσκάφους της 338 Μοίρας της 117 Πτέρυγας Μάχης που κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή 25 ναυτικά μίλια νότια του αεροδρομίου Ανδραβίδας, οδηγώντας στον θάνατο τον 29χρονο συγκυβερνήτη υποσμηναγός (Ι) Μάριο - Μιχαήλ Τουρούτσικα.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, τα σωστικά συνεργεία έχουν επεκτείνει τις έρευνες στην περιοχή της Ανδραβίδας σκανάροντας όλη τη θαλάσσια περιοχή που άφησε το τελευταίο στίγμα του το F-4 από τη στιγμή της πρόσκρουσης.
Πλέον, εκτός από τα πτητικά μέσα και τα πλωτά του Λιμενικού μετέχει η 206 Πτέρυγα Αεροπορικής Υποστήριξης και ένα μικρό ρομπότ που ψάχνει σε βάθος μέχρι και 100 μέτρων.
Θυμίζουμε πως χθες, τα δυο F-4 Phantom απογειώθηκαν στις 10:15 το πρωί για την εκπαίδευση των ιπταμένων πραγματοποιώντας πτήσεις σε χαμηλό ύψος. Άγνωστο γιατί, το ένα πολεμικό αεροσκάφος κατέπεσε στις 10:30 από χαμηλό ύψος στα νερά του Κατάκολου.
► Τα F-4 Phantom ανήκουν στην 2η γενιά αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας και επιχειρούν από την 117 πτέρυγα μάχης. Παρά το γεγονός πως η κατασκευή τους χρονολογείται τη δεκαετία του 1970 παραμένουν σε επιχειρησιακή κατάσταση μετέχουν σε όλες τις ασκήσεις, εθνικές και συμμαχικές έχοντας αναβαθμιστεί τεχνολογικά.
Μια πολύ δύσκολη πτήση
Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο πιλότος και εμπειρογνώμων αεροπορικών ατυχημάτων, Παντελής Φραγκούλης αφού εξέφρασε τα συλλυπητήριά του διευκρίνισε ότι τα F-4 Phantom «μπορεί να είναι παλαιού τύπου, έχουν όμως εκσυγχρονιστεί όλα αυτά τα χρόνια, έχουν μπει πολύ σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα. Πρέπει να ξέρετε ότι τα αεροσκάφη αυτά και όλα τα αεροσκάφη, ό,τι πετάει στον αέρα, υπόκεινται σε μεγάλες επιθεωρήσεις. Και όταν λέμε επιθεώρηση ενός αεροσκάφους, εννοούμε ότι αλλάζονται πολλά μα πάρα πολλά βασικά εξαρτήματά του. Από εκεί και πέρα γίνεται ένα καινούργιο αεροσκάφος».
Ο ίδιος τόνισε ότι η χαμηλή πτήση που πραγματοποιούσε το αεροσκάφος δεν είναι ρουτίνας, διότι «οι χαμηλές πτήσεις ακολουθούν το ανάγλυφο του εδάφους. Δηλαδή το αεροπλάνο, πετάει πάνω από το έδαφος, να φανταστούμε στα 300 πόδια, στα 100 μέτρα σχεδόν ή και χαμηλότερα. Ακολουθεί το ανάγλυφο του εδάφους ώστε να μην γίνεται αντιληπτό από τα ραντάρ. Το ίδιο ακολουθείται και στη θάλασσα. Η πτήση όμως αυτή πάνω από το έδαφος δεν είναι μια απλή πτήση ρουτίνας. Γίνεται με πολύ μεγάλη ταχύτητα, με κλειστές στροφές προκειμένου να αποφεύγει διάφορα εμπόδια. Είναι μια πολύ δύσκολη πτήση. Είναι μια πολύ δύσκολη άσκηση, την οποία την κάνουν σχεδόν συχνά όλοι οι χειριστές αυτών των αεροσκαφών».
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας