Την ώρα που έχει ξεκινήσει η συζήτηση περί των ευθυνών για το μπάχαλο στην Αθηνών – Κορίνθου και τη μεγάλη ταλαιπωρία των οδηγών, οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι η επιστροφή στην κανονική λειτουργία της εθνικής οδού θα καθυστερήσει αρκετά.
Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Ολυμπίας Οδού, Παναγιώτη Παπανικόλα, η μεσαία λωρίδα θα δοθεί στην κυκλοφορία την Κυριακή, ενώ η τρίτη λωρίδα ενδεχομένως να ανοίξει πριν από τις γιορτές.
«Κλειστές είναι οι δύο λωρίδες αυτή τη στιγμή και είναι ανοιχτή η μία. Αποκαθιστούμε τους φράχτες ανάσχεσης και τα στηθαία ασφαλείας και την Κυριακή, αν όλα πάνε καλά, θα δοθεί η μεσαία λωρίδα, ώστε να είναι σε λειτουργία δυο λωρίδες που επαρκούν, και με στόχο πριν τις γιορτές να δοθεί πλήρως στην κυκλοφορία και η αριστερή, εξωτερική λωρίδα. Εκτός κι αν έχουμε “εκπλήξεις” όπως οι βροχοπτώσεις και οι σεισμοί που είχαμε», είπε στην ΕΡΤ ο κ. Παπανικόλας.
«Ο βράχος έπεσε 100 μέτρα εκτός των ορίων του έργου παραχώρησης»
Ο κ. Παπανικόλας, πάντως, πέταξε... παραπέρα το μπαλάκι δηλώνοντας, εμμέσως πλην σαφώς, ότι η Ολυμπία Οδός δεν έχει αρμοδιότητα για το έργο και ρίχνοντας τις ευθύνες στο υπουργείο Υποδομών και τον επικεφαλής του, ο οποίος παραμένει άφαντος και δεν έχει τοποθετηθεί για το περιστατικό.
«Είναι ψηλά στο βουνό. Έχουν γίνει εργασίες και έχουν μπει φράχτες από παλιά και εμείς το παρακολουθούμε, το επιθεωρούμε» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Παπανικόλας για να προσθέσει «πρέπει να γίνουν πρόσθετοι φράχτες».
Μάλιστα, σε ερώτηση «αν είχε σκοτωθεί κάποιος σε ποιον θα έκανε αγωγή;» ο πρόεδρος της εταιρείας διαχείρισης τόνισε «δεν το γνωρίζω. Είναι έξω από το έργο παραχώρησης. Δεν έχουμε δικαίωμα να επεμβαίνουμε σε μέρη που είνα έξω από το έργο μας. Χρειαζόμαστε κάποια εντολή για να το κάνουμε. Το παρακολουθούμε και το καταγράφουμε».
Σε άλλη ερώτηση «εάν χαλάσει ποιος θα το φτιάξει», ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού απάντησε: «Θέλουμε εντολή από το δημόσιο. Έχουμε τη συντήρηση εντός των ορίων παραχώρησης του έργο. Το σημείο που έπεσε ο βράχος είναι εκτός των ορίων της παραχώρησης κατά 100 μέτρα. Το υπουργείο έχει την αρμοδιότητα».
Εξαιτίας του συμβάντος, πάντως, χιλιάδες οδηγοί ταλαιπωρήθηκαν καθ' οδόν για την Αθήνα, καθώς έγινε παράκαμψη προς την παλαιά εθνική. Αργά το απόγευμα άνοιξε η δεξιά λωρίδα στη νέα εθνική, αλλά ίσως χρειαστούν μέρες πριν παραδοθεί όλο το οδόστρωμα.
«Σοβαρός o κίνδυνος κατολίσθησης»
Τη διαφωνία του με τις τελευταίες εξελίξεις εξέφρασε ο πρόεδρος του ΟΑΣΠ, καθηγητής Δυναμικής Τεκτονικής Εφαρμοσμένης Γεωλογίας και Διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών, Ευθύμιος Λέκκας, προειδοποιώντας για τον υψηλό κίνδυνο κατολισθήσεων σε μήκος ενός χιλιομέτρου.
Μιλώντας στο Mega εκτίμησε ότι είναι καλύτερο να παραμείνει ανοιχτή μία λωρίδα κυκλοφορίας έως ότου γίνουν οι απαραίτητες εργασίες, για να συμπληρώσει ότι έγινε μεγάλη κατολίσθηση μεγάλου όγκου. Όπως είπε, ο βράχος αποσπάστηκε από το κορυφαίο τμήμα του πρανούς και δεν μπορούσε να συγκρατηθεί από τις δυο βραχοπαγίδες τις και διέλυσε. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την Ολυμπία Οδό ο βράχος που έπεσε από ύψος 100 μέτρων ήταν γύρω στους 10 τόνους.
Ο καθηγητής Γεωλογίας χαρακτήρισε εξαιρετικά επικίνδυνη την περιοχή και ανέφερε ότι εξετάζονται διάφορα μέτρα αλλά επειδή είναι πολύ αρνητικές οι συνθήκες δεν ξέρει κατά πόσο θα αποδώσουν αν και χαρακτήρισε πολύ μικρή την πιθανότητα να συμβεί μια νέα αποκόλληση βράχων.
Νίκος Παππάς: «Να αναζητηθούν ευθύνες»
Στο ζήτημα αναφέρθηκε, χθες, και ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., τόσο για την πτώση βράχου στην Αθηνών - Κορίνθου όσο και για τη διακοπή της κυκλοφορίας.
Όπως επισήμανε, «θα πρέπει να αναζητηθούν και να αποδοθούν οι όποιες ευθύνες, ειδικά όταν από την πτώση του βράχου κινδύνευσαν διερχόμενοι οδηγοί». Και τόνισε ότι «το συμβάν και η εξέλιξή του θα πρέπει να μας οδηγήσει στην ανάγκη επαναπροσδιορισμού των όρων και των προϋποθέσεων παραχώρησης των οδικών αξόνων».
«Να αναζητηθούν ευθύνες, να ξαναδούμε τις υποχρεώσεις των παραχωρησιούχων»
Και πρόσθεσε ότι είναι, πλέον, απαραίτητο:
Να ληφθούν από τους παραχωρησιούχους επιπλέον μέτρα πρόληψης των καταστροφών που προκαλούνται από ακραία καιρικά φαινόμενα και να θωρακιστούν επικίνδυνα σημεία πέριξ των οδικών αξόνων.
Να θεσπιστεί η υποχρέωση άμεσης απόκρισης των παραχωρησιούχων στις νέες προκλήσεις των καιρών, με το δημόσιο να διατηρεί όχι τον ρόλο του παρατηρητή αλλά του ενεργού θεματοφύλακα της ασφάλειας των χρηστών και του δικαιώματος των ελεύθερων συγκοινωνιών.
«Ελπίζουμε η κυκλοφορία να αποκατασταθεί σύντομα στο σύνολό της», κατάληξε.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας