Τα «λεφτόδεντρα» ανθίζουν στον ΟΑΣΘ αλλά… έχουν πάθει ηλιοτροπισμό και δίνουν καρπούς σε λίγους, την ώρα που τα προβλήματα –συγκοινωνιακά και διοικητικά– απειλούν ολόκληρο το οικοδόμημα. Ενώ από τον Αύγουστο ένα μέλος του συμβουλίου έχει παραιτηθεί και δεν έχει αντικατασταθεί ακόμη, τα ΚΤΕΛ στέλνουν τελεσίγραφα για διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων αν δεν υπάρξει αναπροσαρμογή της σύμβασης λόγω της αύξησης των τιμών των καυσίμων, χώρια το καθημερινό μαρτύριο των πολιτών στις στάσεις· και εν μέσω αυτών, σε βασανιστήριο εξελίσσεται η αποδοχή του περίφημου έργου «Ψηφιακός Μετασχηματισμός» (Ψ.Μ.) ύψους 40 εκατομμυρίων ευρώ. Την ίδια στιγμή ο νέος πρόεδρος του Οργανισμού προσλαμβάνει συμβούλους και αναθέτει απευθείας σύμβαση σε μονοπρόσωπη εταιρεία έναντι 10.000 ευρώ τον μήνα! Για… να λύσει τον γόρδιο δεσμό του Ψηφιακού Μετασχηματισμού! Ευτυχώς, η σύμβαση είναι μόνο τρίμηνη…
Για να γίνουν κατανοητά όσα ακολουθούν σημειώνουμε στα γρήγορα ότι το έργο «Ψηφιακός Μετασχηματισμός, Τηλεματική και Ενιαίο Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου ΟΑΣΘ», ύψους 31 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ(!), έχει κατακυρωθεί σε κοινοπραξία (ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ 70% - INDIGITAL 15% - AMCO 15%) και είναι από τους διαγωνισμούς που η Ν.Δ. στην αντιπολίτευση κατήγγειλε αλλά όταν έγινε κυβέρνηση τους εκτέλεσε κανονικότατα και το έργο έπρεπε να παραληφθεί τον περασμένο Μάρτιο. Μόνο που για να παραληφθεί το έργο πρέπει κάποιος να το παραλάβει και η κυβέρνηση κατάργησε την ΑΣΥΘ (θα διαδεχόταν τον ΟΑΣΘ και θα ρύθμιζε και το Μετρό), οπότε τώρα με τον ΟΑΣΘ να παραμένει υπό εκκαθάριση δεν βρίσκεται οργανισμός που να διαθέτει λεωφορεία για να παραλάβει τον Ψ.Μ., χώρια που ο Οργανισμός έχει δικό του σύστημα τηλεματικής και έκδοσης εισιτηρίου.
Η καρατόμηση
Η πίεση του υπουργείου στον πρώην πρόεδρο Γιώργο Σκόδρα να δεχτεί να παραλάβει τον Ψ.Μ. ήταν ατελέσφορη και οδήγησε τελικά στην καρατόμησή του. Αστικός θρύλος θέλει εκείνο το διάστημα να ακούγεται συχνά στους διαδρόμους του Οργανισμού από άγνωστο άτομο ο ψίθυρος «εγώ δεν πάω φυλακή». Μιλάμε για απίστευτο επιτελικό μπάχαλο, που συνεχίζεται με επιτυχία...
Στις 4 Αυγούστου καρατομήθηκε ο κ. Σκόδρας, στις 31 του μήνα τον διαδέχτηκε ο παλιός του φίλος Κώστας Ταγγίρης. Ενδιαμέσως, και μετά την καρατόμηση Σκόδρα, παραιτήθηκε το μέλος του Δ.Σ. Ιωσήφ Κιοσέογλου, καθηγητής της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΑΠΘ, και ακόμη δεν έχει αντικατασταθεί, άγνωστο για ποιο λόγο. Ο ίδιος δήλωσε λιτά στην «Εφ.Συν.» ότι παραιτήθηκε για «προσωπικούς λόγους», χωρίς άλλες διευκρινίσεις. Η παραίτηση Κιοσέογλου –ο οποίος δεν μεταστράφηκε παρά τις πιέσεις– δημιουργεί σειρά προβλημάτων καθώς, σε ό,τι αφορά την αποδοχή από μέρους του ΟΑΣΘ τού Ψ.Μ., έχουν σχηματιστεί στο Δ.Σ. δύο τάσεις οι οποίες ισοψηφούν. Θρυλείται ότι το θέμα ήταν αιτία της καρατόμησης του κ. Σκόδρα, ο οποίος έχει ήδη επηρεάσει αρνητικά 4 μέλη του συμβουλίου, η αντικατάσταση των οποίων δεν είναι εύκολη υπόθεση αφού εγκυμονεί ο φόβος για «τσουνάμι» καταγγελιών.
Σαν να μην είναι αρκετά αυτά, τα ΚΤΕΛ που εκτελούν αστικά δρομολόγια έδωσαν τελεσίγραφο μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου προκειμένου να λάβουν 4,3 εκατομμύρια, αλλιώς σταματούν τα δρομολόγια (grtimes.gr) επειδή πάνω από έναν μήνα είναι απλήρωτοι οι 330 οδηγοί των οχημάτων. Με καύσιμα στα ύψη, τα Χριστούγεννα να έρχονται, η κόντρα φτάνει στα άκρα καθώς πληροφορίες θέλουν να υπάρχει και μία διαφορά σχετικά με τα χιλιόμετρα που τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ διανύουν.
Μέσα σε αυτό το κλίμα η «λύση» που βρήκε ο νέος πρόεδρος του ΟΑΣΘ είναι να προσλάβει νέα σύμβουλο έναντι 2.000 ευρώ τον μήνα! Η σχέση της με το αντικείμενο βρίσκεται υπό αμφισβήτηση. Αλλά σίγουρα αυτό που έχει βγάλει από τα ρούχα τους σχετικούς και άσχετους είναι η σύμβαση (ΣΥΜΒ/ΠΡ/58/2022), ύψους 29.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ, που υπογράφηκε τέλος Σεπτεμβρίου και λήγει στο τέλος του χρόνου.
Η ανάθεση
Πρόκειται για απευθείας ανάθεση σε μονοπρόσωπη εταιρεία συμβούλων με αντικείμενο συμβουλευτικές υπηρεσίες για… να υλοποιηθεί ο Ψ.Μ. Η εργασία του συμβούλου περιγράφεται ως συμμετοχή σε «επιτόπιες συναντήσεις»(!) ή «τηλεδιασκέψεις συνεργασίας με τον ΟΑΣΘ»(!) και «σε τυχόν συναντήσεις με λοιπούς εμπλεκομένους φορείς»! Λογικά έχει υποβάλει μια έκθεση πεπραγμένων στις 15/10/22 και θα υποβάλει μία τελική έκθεση αναφοράς στις 31/12/22. Τι έχει προτείνει μέχρι τώρα, άγνωστο. Αν ο σύμβουλος έλειπε από τον ΟΑΣΘ και το υπουργείο για να λυθεί το πρόβλημα, είναι υπό συζήτηση, αλλά η κατεύθυνση που έχουν τα «λεφτόδεντρα» είναι σαφής. Ή, όπως σχολιάζουν στο κτίριο διοίκησης, «οδηγοί μας λείπανε, αρμυρούς συμβούλους προσλαμβάνουμε»…
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας