• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 25.7°C / 30.2°C
    2 BF
    48%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 28.1°C / 31.9°C
    2 BF
    44%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    28°C 25.0°C / 28.2°C
    2 BF
    32%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.9°C / 26.9°C
    2 BF
    34%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    0 BF
    69%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.6°C / 32.0°C
    2 BF
    54%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    28°C 28.4°C / 28.4°C
    1 BF
    30%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    29°C 29.1°C / 29.1°C
    0 BF
    38%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    25°C 23.6°C / 25.8°C
    1 BF
    61%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    30°C 24.6°C / 29.9°C
    0 BF
    39%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.9°C / 27.8°C
    0 BF
    61%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.7°C / 26.7°C
    2 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.9°C / 26.9°C
    2 BF
    47%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    31°C 29.0°C / 31.1°C
    3 BF
    34%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    31°C 26.2°C / 31.6°C
    1 BF
    40%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.8°C / 26.8°C
    2 BF
    50%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 26.5°C / 30.4°C
    2 BF
    38%
  • Καβάλα
    Θύελλα
    25°C 25.3°C / 25.3°C
    2 BF
    61%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 25.1°C / 29.7°C
    2 BF
    77%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    24°C 24.0°C / 24.0°C
    2 BF
    56%

Μέσα στον Δεκέμβριο αναμένεται να υποβληθούν οι τελικές προσφορές για τις δύο εταιρείες του ΟΣΕ, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ελλειμματική ROSCO, που διαχειρίζεται τις επισκευαστικές βάσεις του σιδηροδρομικού δικτύου

ΕUROKINISSI/ ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΩΜΕΡΗΣ

Μπαίνουν μπροστά ιδιωτικοποιήσεις που είχαν παγώσει

  • A-
  • A+

«Ξεπαγώνουν», με ευθύνη του ΤΑΙΠΕΔ, εννέα μεγάλα προγράμματα ιδιωτικοποιήσεων που είχαν δρομολογηθεί από τον περασμένο χρόνο. Αφορούν το Ελληνικό, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τη ROSCO, τα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης, τα ακίνητα στο Αφάντου Ρόδου και στο Ποσείδι Χαλκιδικής και το 30% των μετοχών του Δημοσίου στο «Ελ. Βενιζέλος».

Η αρχή, σύμφωνα με πληροφορίες, θα γίνει με το λιμάνι του Πειραιά, αλλά οι τελικές προσφορές δεν θα υποβληθούν τον Οκτώβριο, καθώς θα προηγηθεί η δημιουργία της ανεξάρτητης αρχής λιμένων. Το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 74% των μετοχών του ΟΛΠ, αλλά η νέα διοίκηση έχει ενημερώσει γραπτώς ότι θα υπάρξουν διαφοροποιήσεις στο πρόγραμμα της προηγούμενης κυβέρνησης για διάθεση του 64%.

Η αρχή θα γίνει με το 51% των μετοχών, με προοπτική να ακολουθήσει το υπόλοιπο 16% σε μια πενταετία. Προβλέπεται κατ’ αποκοπή τίμημα, ετήσιο μίσθωμα και συγκεκριμένο πρόγραμμα επενδύσεων, με κοστολόγηση και χρονοδιάγραμμα. Ανάλογος είναι ο προγραμματισμός για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, οι διαδικασίες όμως προβλέπεται να ενεργοποιηθούν στο τέλος του χρόνου.

Το δεύτερο βήμα θα αφορά τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, όπου, παρά τη θέληση του αρμόδιου υπουργού Γ. Σταθάκη, δεν φαίνεται πού υπάρχουν περιθώρια για την αλλαγή των όρων του διαγωνισμού, ο οποίος ουσιαστικά έχει ολοκληρωθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση.

Το κατ’ αποκοπή τίμημα των 1,2 δισ. ευρώ, που προσέφεραν η γερμανική Fraport και η Sledel του Ομίλου Κοπελούζου, θεωρείται ικανοποιητικό, ενώ η προσφορά περιλαμβάνει ετήσιο μίσθωμα 22,5 εκατ. ευρώ σε βάθος 40ετίας και επενδύσεις ύψους 330 εκατ. ευρώ. Οι στόχοι της κυβέρνησης έχουν περιοριστεί στη διαμόρφωση των τελών σε λογικά επίπεδα και στη διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων.

«Σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες» είναι η υπόθεση για την πώληση του 30% των μετοχών του «Ελ. Βενιζέλος», από το πακέτο του 55% που διαθέτει το Δημόσιο.

Με βάση την αρχική σύμβαση του αεροδρομίου, το managment ασκείται από τον ιδιώτη με το μεγαλύτερο μερίδιο, που είναι σήμερα το καναδικό επενδυτικό ταμείο PSP, που αγόρασε το 40% της γερμανικής Hochtief. Η «λεπτομέρεια» αυτή αποκλείει την είσοδο νέου μεγάλου επενδυτή και εκ των πραγμάτων δίνει προβάδισμα στους Καναδούς.

Μέσα στον Δεκέμβριο αναμένεται να υποβληθούν οι τελικές προσφορές για τις δύο εταιρείες του ΟΣΕ, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ελλειμματική ROSCO, που διαχειρίζεται τις επισκευαστικές βάσεις του σιδηροδρομικού δικτύου.

Η πρώτη φάση των διαγωνισμών είχε γίνει τον περασμένο Σεπτέμβριο και για την πρώτη εταιρεία είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι, η γαλλική κρατική εταιρεία SNCF και οι ιδιώτες που διαχειρίζονται το δίκτυο της Ρουμανίας. Για τη δεύτερη έπαιζαν πάλι οι Ρώσοι, η γαλλική Alstom και η Siemens, που ξαναμπήκε στο «παιχνίδι» μετά την περίφημη συμφωνία με το Δημόσιο.

Ευκολότερα είναι τα πράγματα με το ακίνητο στην Αφάντου. Ο διαγωνισμός είχε ολοκληρωθεί πριν από ένα χρόνο και στο τμήμα του Γκολφ την καλύτερη προσφορά είχε δώσει η εταιρεία Μ.A.Angeliadis (26,9 εκατ. ευρώ), ενώ για τη «Φωνή της Αμερικής» είχε πλειοδοτήσει ο όμιλος «Aegean Sun», με προσφορά 15,02 εκατ. ευρώ. Απομένει να διευθετηθούν κάποιες εκκρεμότητες για να ακολουθήσει η υπογραφή των συμβάσεων.

Από τη Βουλή, αλλά και από το ΣτΕ, θα κριθεί η υπόθεση του Ελληνικού. Η συμφωνία ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και τον όμιλο με επικεφαλής τη Lamda Development του ομίλου Λάτση έχει υπογραφεί πριν από ένα χρόνο.

Ωστόσο οι μελέτες πολεοδόμησης ξεκίνησαν το τελευταίο διάστημα και η ολοκλήρωσή τους θα απαιτήσει μια διετία, οπότε, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα, θα καταβληθεί η πρώτη δόση των 300 εκατ. από το συνολικό τίμημα των 900 εκατ. που θα αποπληρωθεί σε βάθος 15ετίας.

 

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εξοικονόμηση 49 εκατ. ευρώ την ημέρα στις μεταφορές
Σαράντα ένα νέα έργα στις υποδομές και 25 παρεμβάσεις, με προϋπολογισμό 10 δισ. ευρώ, περιλαμβάνει το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για τις Μεταφορές με ορίζοντα το 2037, που εγκρίθηκε χθες από την αρμόδια επιτροπή.
Εξοικονόμηση 49 εκατ. ευρώ την ημέρα στις μεταφορές
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κατάληψη ενάντια στο ξεπούλημα
Με συμβολική κατάληψη στα γραφεία της διοίκησης του αεροδρομίου της Κέρκυρας απαντούν οι εργαζόμενοι της ΥΠΑ στη σχεδιαζόμενη για αύριο «αυτοψία» του τεχνικού κλιμακίου της Fraport στις εγκαταστάσεις του...
Κατάληψη ενάντια στο ξεπούλημα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ξεπερνούν τα 2 δισ. ευρώτα φετινά έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ
Για πρώτη φορά από την ίδρυσή του, το ΤΑΙΠΕΔ θα καλύψει τον ετήσιο στόχο των εσόδων από ιδιωτικοποιήσεις. Το φετινό όριο έχει τεθεί στα 2 δισ. ευρώ, που είναι πιθανόν και να ξεπεραστεί σε περίπτωση που...
Ξεπερνούν τα 2 δισ. ευρώτα φετινά έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι Ιταλοί... ξανάρχονται για τα τρένα
Στην αγορά της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού και ενοποίησή της με την ήδη ιδιωτικοποιημένη ΤΡΑΙΝΟΣΕ ώστε να γλιτώνει γύρω στα 8 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο προσβλέπει η Ferrovie Dello...
Οι Ιταλοί... ξανάρχονται για τα τρένα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εσοδα 3,44 δισ. απέδωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Σε 3,44 δισ. ευρώ ανέρχονται τα συνολικά έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ από την υλοποίηση προγραμμάτων αποκρατικοποιήσεων, από τα οποία τη μερίδα του λέοντος (1,23 δισ.) έχει η 40ετής παραχώρηση των 14 περιφερειακών...
Εσοδα 3,44 δισ. απέδωσε το ΤΑΙΠΕΔ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Υπουργικό «καμπανάκι» προς αερολιμενάρχες να υπογράψουν την παραχώρηση
Με κατάθεση μήνυσης κατά παντός υπευθύνου απαντά η Ομοσπονδία Συλλόγων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ) στην απόφαση της κυβέρνησης να παραδώσει τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια στη Fraport, διαδικασία που, σύμφωνα...
Υπουργικό «καμπανάκι» προς αερολιμενάρχες να υπογράψουν την παραχώρηση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας