• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 9.6°C / 12.4°C
    4 BF
    52%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 10.1°C / 11.9°C
    5 BF
    40%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.0°C / 13.8°C
    2 BF
    59%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    11°C 10.9°C / 10.9°C
    3 BF
    32%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 10.7°C
    3 BF
    53%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    11°C 9.6°C / 10.9°C
    2 BF
    37%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    6°C 6.4°C / 7.3°C
    2 BF
    31%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 12.4°C / 12.4°C
    2 BF
    56%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 14.9°C / 16.5°C
    4 BF
    58%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    8°C 7.9°C / 8.5°C
    2 BF
    71%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 10.5°C / 12.4°C
    4 BF
    54%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 8.5°C / 10.7°C
    3 BF
    58%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 14.9°C
    4 BF
    55%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 11.2°C / 11.9°C
    2 BF
    35%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 10.1°C / 11.5°C
    2 BF
    68%
  • Ρόδος
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 14.8°C / 14.8°C
    4 BF
    55%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 9.8°C / 12.1°C
    3 BF
    51%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 11.3°C / 12.1°C
    4 BF
    38%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    10°C 10.3°C / 11.7°C
    3 BF
    49%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    7°C 6.6°C / 6.6°C
    2 BF
    54%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Παρατράγουδα από τα βιαστικά εγκαίνια του Μετρό Πειραιά

  • A-
  • A+
Η «Εφ.Συν.» αποκαλύπτει ένα στοιχείο που υπογραμμίζει τη βιασύνη της κυβέρνησης να γίνουν τα «πανηγυρικά εγκαίνια» χωρίς να υπάρχει η τυπική κάλυψη απέναντι σε τεχνικές αστοχίες.

Χωρίς να έχει παραλάβει και εγκρίνει πλήθος τεχνικών μελετών για περίπλοκα έργα, εγκαινίασε η κυβέρνηση την επέκταση της γραμμής 3 προς Πειραιά. Τα «βιαστικά» εγκαίνια στις 10 Οκτωβρίου 2022 προκαλούν ήδη παρατράγουδα όπως αυτό που συνέβη το προχθεσινό βράδυ με τους επιβάτες που ανεβοκατέβαιναν τις σκάλες αλλάζοντας αποβάθρες στον σταθμό «Μανιάτικα».

Το σκηνικό της σύγχυσης που δημιουργήθηκε το βράδυ της 17ης Νοέμβρη περιέγραψε σε αναρτήσεις του χθες ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για Ολους» και καθηγητής του ΕΜΠ Νίκος Μπελαβίλας. Η «Εφ.Συν.», όμως, έρχεται σήμερα να αποκαλύψει ένα στοιχείο που αναδεικνύει τη βιασύνη της κυβέρνησης να γίνουν τα «πανηγυρικά εγκαίνια» χωρίς να υπάρχει η τυπική κάλυψη απέναντι σε τεχνικές αστοχίες.

Αναλυτικότερα:

 Ενα από τα πιο περίπλοκα τμήματα της επέκτασης του Μετρό με τους τρεις νέους σταθμούς, όπως η ίδια η κυβέρνηση ανέφερε, ήταν η κατασκευή του νέου σταθμού «Πειραιάς», ανάμεσα στον υπάρχοντα σταθμό του Ηλεκτρικού και το λιμάνι. Κεντρικό στοιχείο της δυσκολίας ήταν ότι χρειάστηκε να γίνει βαθιά εκσκαφή δίπλα στη θάλασσα (οι αποβάθρες είναι 20 μέτρα κάτω από την επιφάνειά της) σε συνδυασμό με ειδικά έργα αντιστήριξης.

 Ομως, ένα πλήθος μελετών για το συγκεκριμένο έργο υποβλήθηκαν και εγκρίθηκαν από την Αττικό Μετρό έναν μήνα μετά την έναρξη λειτουργίας. Συνολικά 12 μελέτες και 74 σχέδια για τον σταθμό Πειραιά υποβλήθηκαν με τεράστια καθυστέρηση. Στους φακέλους περιλαμβάνονται οι τεχνικές εκθέσεις για τα έργα εκσκαφής και αντιστήριξης, οι προσωρινές αντιστηρίξεις, η δημιουργία αντηρίδων για το κεντρικό τμήμα, οι μελέτες εφαρμογής, οι έλεγχοι στο υπέδαφος, οι σκυροδετήσεις, ο σχεδιασμός των φρεάτων, των προσβάσεων και πλήθους άλλων λεπτομερειών που είναι κρίσιμες για την ορθή λειτουργία ενός τόσο πολύπλοκου έργου.

 Η καθυστέρηση στην υποβολή όλων των παραπάνω αναθεωρημένων μελετών και των σχεδίων στην Αττικό Μετρό ξεπέρασε τα 5 χρόνια! Οι αρχικές επιστολές από την Αττικό Μετρό είχαν σταλεί τον Φεβρουάριο του 2017 και τον Ιανουάριο του 2018. Ομως η κοινοπραξία JP-ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM υπέβαλε τις μελέτες προς έγκριση στις 10 Νοεμβρίου, αφού είχε ξεκινήσει η λειτουργία, με χιλιάδες επιβάτες να διακινούνται καθημερινά.

Οταν έγιναν τα εγκαίνια των έργων επέκτασης, η «Εφ.Συν.» είχε σε αναλυτικό ρεπορτάζ περιγράψει τις εμφανείς ελλείψεις, αναφερόμενη μεταξύ άλλων στην έλλειψη προσωπικού και συρμών. Επίσης, πολλούς μήνες νωρίτερα, στις 18/6/2022, είχαμε δημοσιεύσει ρεπορτάζ για την καθυστέρηση στη διενέργεια των απαραίτητων δοκιμών και τις εκτιμήσεις ότι τα εγκαίνια θα γίνονταν το νωρίτερο τον Νοέμβριο του 2022 ή και τον Φεβρουάριο του 2023 προκειμένου να ολοκληρωθούν οι έλεγχοι ασφαλείας. Ομως, η κυβέρνηση άσκησε προφανή πίεση να επισπευσθούν οι «κορδέλες», καθώς χρειαζόταν επειγόντως θετικές ειδήσεις απέναντι στο κύμα της ακρίβειας και τις αποκαλύψεις περί υποκλοπών.

Αυτό που συνέβη το βράδυ της περασμένης Πέμπτης στον σταθμό Μανιάτικα είναι χαρακτηριστικό της κατάστασης. Ο Νίκος Μπελαβίλας ανέφερε ότι οι επιβάτες κλήθηκαν από τα μεγάφωνα να κατέβουν από τον συρμό και να ανέβουν τις σκάλες για να βρεθούν στην απέναντι αποβάθρα. Λίγο μετά, νέα ανακοίνωση τους κάλεσε να επιστρέψουν και αυτό συνέβη δύο φορές ακόμη, ενώ σε κάποια φάση άρχισε να χτυπά ο συναγερμός και να αναβοσβήνει ο κόκκινος προβολέας δίπλα στις κυλιόμενες.

Επειτα από 45 λεπτά εμφανίστηκε «κάθιδρος και έντρομος» ο σταθμάρχης που εξήγησε ότι είναι μόνος του σε όλο το συγκρότημα του σταθμού. Ο κ. Μπελαβίλας μιλά στην ανακοίνωσή του για «γύμνια του συστήματος που εγκαινιάστηκε από την κυβέρνηση χωρίς να είναι σε θέση να λειτουργήσει χωρίς συρμούς, χωρίς προσωπικό, χωρίς την τήρηση του βασικού πρωτοκόλλου ασφαλείας» και καλεί τους δημάρχους Πειραιά και Νίκαιας-Ρέντη και τους βουλευτές Α΄ και Β΄ Πειραιά να ζητήσουν άμεση ενημέρωση για το «αδιανόητο επιχειρησιακό κενό λειτουργίας».

Αργά το απόγευμα χθες, η αρμόδια για τη λειτουργία ΣΤΑΣΥ εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία μιλά για «τεχνικό πρόβλημα σηματοδότησης», υποστηρίζοντας ότι αποκαταστάθηκε με τη συνήθη διαδικασία κίνησης σε «μονή τροχιά» και τα «ισχύοντα πρωτόκολλα ασφαλείας». Μιλά επίσης για άμεση κινητοποίηση και απορρίπτει «με κατηγορηματικό τρόπο» τις αιτιάσεις περί «επιχειρησιακών κενών λειτουργίας και ελλιπούς στελέχωσης των σταθμών με προσωπικό».

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εγκαίνια με ορατά προβλήματα στο μετρό του Πειραιά
Σε πανηγυρικό προεκλογικό κλίμα ο πρωθυπουργός παρέδωσε στο κοινό τους τρεις σταθμούς, που καθυστέρησαν 20 χρόνια, παρουσία κυβερνητικού επιτελείου αλλά και του Αντώνη Σαμαρά.
Εγκαίνια με ορατά προβλήματα στο μετρό του Πειραιά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι δοκιμές της επέκτασης του μετρό προς Πειραιά κοστίζουν... δρομολόγια
Πέντε έως έξι δρομολόγια του μετρό από και προς το αεροδρόμιο θα χάνονται κάθε ημέρα από σήμερα που ξεκινά η δοκιμαστική λειτουργία της επέκτασης της γραμμής 3 προς Πειραιά.
Οι δοκιμές της επέκτασης του μετρό προς Πειραιά κοστίζουν... δρομολόγια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Διαμαρτυρίες για τον θόρυβο που φτάνει από τις υπόγειες σήραγγες μέσα στα σπίτια
Για έντονο και ενοχλητικό θόρυβο από το υπόγειο μετρό στη νεότευκτη επέκταση προς Πειραιά διαμαρτύρονται εδώ και μήνες δεκάδες κάτοικοι από περιοχές που βρίσκονται ανάμεσα στους σταθμούς «Νίκαια» και...
Διαμαρτυρίες για τον θόρυβο που φτάνει από τις υπόγειες σήραγγες μέσα στα σπίτια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Διακοπές και καθυστερήσεις σε δρομολόγια του μετρό
Το «ελληνικό παράδοξο» να επηρεάζονται σε περιόδους κακοκαιρίας ακόμη και τα μέσα σταθερής τροχιάς επιβεβαιώθηκε για ακόμη μια φορά χθες με το μετρό της Αθήνας.
Διακοπές και καθυστερήσεις σε δρομολόγια του μετρό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πώς θα κινηθούν τα μέσα μεταφοράς στην 24ωρη απεργία της Τετάρτης
Σε απεργιακό καθεστώς θα λειτουργήσουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αττικής την Τετάρτη 9 Νοεμβρίου. Ποια μέσα θα λειτουργούν και ποιες ώρες προς διευκόλυνση των πολιτών.
Πώς θα κινηθούν τα μέσα μεταφοράς στην 24ωρη απεργία της Τετάρτης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δρομολόγια του μετρό με μείον εννέα συρμούς
Σε οριακή κατάσταση η γραμμή 1 του μετρό, καθώς τα δρομολόγια έφτασαν να εκτελούνται με μεγάλη καθυστέρηση λόγω της απώλειας πλήθους συρμών από τεχνικές βλάβες και βανδαλισμούς «φιλάθλων».
Δρομολόγια του μετρό με μείον εννέα συρμούς

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας