• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    6°C 2.5°C / 7.9°C
    4 BF
    63%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 3.0°C / 7.8°C
    3 BF
    30%
  • Πάτρα
    Σποραδικές νεφώσεις
    7°C 6.0°C / 9.0°C
    4 BF
    59%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 4.9°C / 5.5°C
    3 BF
    30%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 3.9°C / 4.6°C
    4 BF
    41%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    5°C 2.3°C / 4.8°C
    2 BF
    39%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    0°C 0.4°C / 1.2°C
    3 BF
    32%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    3°C 2.9°C / 2.9°C
    3 BF
    37%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 6.1°C / 9.3°C
    4 BF
    59%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 3.5°C / 5.9°C
    4 BF
    56%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    4°C 3.4°C / 6.8°C
    4 BF
    73%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    6°C 5.7°C / 5.7°C
    4 BF
    52%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    9°C 8.9°C / 8.9°C
    3 BF
    46%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    4°C 2.9°C / 3.9°C
    1 BF
    41%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    4°C 1.5°C / 4.9°C
    2 BF
    64%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 9.8°C / 9.8°C
    3 BF
    37%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    4°C 2.7°C / 7.1°C
    4 BF
    81%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 4.3°C / 4.4°C
    4 BF
    44%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    3°C 3.1°C / 5.7°C
    2 BF
    50%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    2°C 1.6°C / 1.6°C
    3 BF
    41%
ΜΟΤΙΟΝ ΤΕΑΜ/ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Απασφάλισαν» για το μετρό οι φορείς της Θεσσαλονίκης

  • A-
  • A+
«Δικαιούμαστε μετά τις αλλεπάλληλες διαψεύσεις στην ημερομηνία λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης να είμαστε επιφυλακτικοί και για την εξαγγελία της σημερινής κυβέρνησης και του αρμόδιου υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, πως το έργο θα ολοκληρωθεί και θα τεθεί σε λειτουργία ώς τον Δεκέμβριο του 2023», αναφέρει το Επαγγελματικό Επιμελητήριο.

Τους ζώσανε τα φίδια της αμφιβολίας και… μαζεύουν σιγά σιγά τα χειροκροτήματα του 2019. Για τους φορείς της Θεσσαλονίκης ο λόγος, τους οποίους αφύπνισε μια και καλή η τελευταία αναφορά του πρωθυπουργού ότι το μετρό θα είναι έτοιμο «το αργότερο στις αρχές του 2024…».

Σήμανε εγερτήριο καθώς όλοι πήραν το μήνυμα. Με πρώτο το Επαγγελματικό Επιμελητήριο, που αμφισβητεί δημοσίως τις διαβεβαιώσεις περί ολοκλήρωσης τέλη του 2023. Την ώρα που ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής λοιδορούσε όσους έλεγαν για ολοκλήρωση του μετρό το… 2020, φαίνεται ότι υπάρχει «κουφόβραση» και στην υπόθεση του διεθνούς διαγωνισμού για τη λειτουργία και συντήρηση του δικτύου του μετρό Θεσσαλονίκης.

Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο «απασφάλισε» προχθές, εκφράζοντας ευθέως τους φόβους του για το έργο. Την ώρα, αναφέρει, που στον Πειραιά «δικαίως αισθάνονται ικανοποίηση», δεν αισθάνονται το ίδιο οι Θεσσαλονικείς που «περιμένουν ακόμη το μετρό, ένα έργο που ξεκίνησε το 2006 και ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί, με τους επαγγελματίες της πόλης να είναι οι μεγάλοι χαμένοι, ενώ θα έπρεπε να είναι μαζί με τους πολίτες οι μεγάλοι ωφελημένοι».

Είναι η πρώτη φορά, τα τελευταία τρία χρόνια, που φορέας της πόλης δεν μασά τα λόγια του, υπογραμμίζοντας: «Μπορεί η ευθύνη για τις μεγάλες καθυστερήσεις να μοιράζεται. Ωστόσο, δικαιούμαστε μετά τις αλλεπάλληλες διαψεύσεις στην ημερομηνία λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης να είμαστε επιφυλακτικοί και για την εξαγγελία της σημερινής κυβέρνησης και του αρμόδιου υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, πως το έργο θα ολοκληρωθεί και θα τεθεί σε λειτουργία ώς τον Δεκέμβριο του 2023». Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Μιχάλης Ζορπίδης, προσθέτει ότι «εγκαινιάζονται νέοι σταθμοί του μετρό, αλλά όχι στη Θεσσαλονίκη. Ελπίζω να φτάσει σύντομα και η σειρά τον Θεσσαλονικέων να πανηγυρίσουν για την έναρξη λειτουργίας του μετρό. Ωστόσο, μέχρι εκείνη τη στιγμή μετράμε πληγές».

Ενώ το Επιμελητήριο διατύπωνε ανησυχίες, ο κ. Καραμανλής έδινε συνέντευξη στα «Παραπολιτικά» απ' όπου ξεχώριζε η αποστροφή «το επιχείρημα ότι το μετρό στη Θεσσαλονίκη θα ήταν έτοιμο το 2020 είναι απλά κωμικό». Δεν γνωρίζουμε πόσο κωμικό θεωρεί ο κ. Καραμανλής το γεγονός ότι η αναφορά στο 2020 ήταν συμβατική υποχρέωση του αναδόχου και μάλιστα υπήρχαν και σχετικές δημόσιες διαβεβαιώσεις γι' αυτό! Σήμερα, μπορούμε αρχικά να προσφέρουμε στο πιάτο του υπουργού την οφθαλμοφανή ασυνέπεια ενός συμμάχου του στο «έγκλημα» της Βενιζέλου.

Δεν είναι άλλος από τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνο Ζέρβα, ο οποίος, πλειοδοτώντας στην απόσπαση των αρχαιοτήτων, λίγα εικοσιτετράωρα πριν από τον δεύτερο γύρο των δημοτικών εκλογών τις οποίες κέρδισε, δήλωνε με γραπτή απάντηση στην «Εφ.Συν.» (1.6.2019, Οι μνηστήρες της... Νύμφης του Θερμαϊκού μιλούν στην «Εφ.Συν.»): «(η απόσπαση)… θα δώσει τη δυνατότητα όλο το έργο, μαζί με τους δύο εξαιρετικά κρίσιμους για την εύρυθμη λειτουργία του κέντρου της πόλης σταθμούς, να παραδοθεί προς χρήση στους κατοίκους και τους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης το 2020».

Η ΙΝΤΡΑΚΑΤ

Την ίδια στιγμή, ένταση φαίνεται ότι σοβεί στις σχέσεις της «Αττικό Μετρό» («Α.Μ.») και της εταιρείας ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Μόλις πριν από τρεις μέρες αναφερθήκαμε στην προδικαστική προσφυγή της τελευταίας για τον διεθνή διαγωνισμό για τη λειτουργία και συντήρηση του δικτύου του μετρό Θεσσαλονίκης με ΣΔΙΤ («Εφ.Συν.», 11.10.2022, «Από μπελά σε μπελά στο μετρό Θεσσαλονίκης»). Από όσα γνωρίζουμε, η «Α.Μ.» κλήθηκε στις 19 Οκτωβρίου να πει την άποψή της στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) στην οποία η ΙΝΤΡΑΚΑΤ προσέφυγε.

Τρεις μέρες μετά την ενημέρωση της «Α.Μ.» από την ΕΑΔΗΣΥ για την προσφυγή, στις 6 Οκτωβρίου, η ΙΝΤΡΑΚΑΤ με επιστολή της προς την «Α.Μ.» ζητά να επισκεφθεί τις εγκαταστάσεις του δικτύου του μετρό Θεσσαλονίκης. Το αίτημα φέρει την υπογραφή του διευθύνοντος συμβούλου της ΙΝΤΡΑΚΑΤ Αλέξανδρου Εξάρχου, ο οποίος επικαλείται σχετική παράγραφο του διεθνούς διαγωνισμού. Η ΙΝΤΡΑΚΑΤ διά του αιτήματος επιθυμεί να λάβει γνώση σε πληροφοριακά στοιχεία σχετικά με το σύστημα του μετρό Θεσσαλονίκης και μάλιστα τα στελέχη της εταιρείας που εξουσιοδοτούνται για το θέμα υπογράφουν και εκτενή δήλωση εμπιστευτικότητας (τα έγγραφα στη διάθεση της «Εφ.Συν.»).

Την επόμενη μέρα η «Α.Μ.» απαντά λακωνικά στην ΙΝΤΡΑΚΑΤ: «Σε απάντηση της από 6.10.22 επιστολής σας, σας γνωρίζουμε ότι το αίτημά σας δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό, καθόσον είναι εκπρόθεσμο σύμφωνα με το άρθρο 2.1.5.1 της διακήρυξης». Αν και τι σημαίνουν όλα αυτά τα «κρυπτικά» και «τηλεγραφικά» μάλλον θα το μάθουμε πολύ σύντομα.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Παιχνίδια με το χρόνο παράδοσης του μετρό Θεσσαλονίκης
Ο υπουργός Μεταφορών «διόρθωσε» τον πρωθυπουργό, επαναφέροντας στο τέλος του 2023 την παράδοσή του σε κυκλοφορία και όχι στις αρχές του 2024 όπως δήλωσε ο Κ. Μητσοτάκης.
Παιχνίδια με το χρόνο παράδοσης του μετρό Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Από 2025... και βλέπουμε το μετρό Θεσσαλονίκης
Καταργώντας το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών την ΑΣΥΘ, αποφάσισε να προχωρήσει σε ΣΔΙΤ Λειτουργίας και Συντήρησης του έργου, ύψους 292 εκατομμυρίων ευρώ!
Από 2025... και βλέπουμε το μετρό Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η φθήνια τρώει τον παρά στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Μόνο για τις καθυστερήσεις στο έργο από το 2019 μέχρι το καλοκαίρι του 2022 η Αττικό Μετρό κατέβαλε στην ανάδοχο κοινοπραξία ως αποζημιώσεις 65 εκατομμύρια που έλεγαν ότι θα κόστιζε η κατασκευή του σταθμού...
Η φθήνια τρώει τον παρά στο Μετρό Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ζητούν προκαταβολικά πριμ!
Μπορεί το Μετρό Θεσσαλονίκης να καρκινοβατεί, ωστόσο η κατασκευάστρια εταιρεία με δύο λαλίστατα έγγραφά της επικαλείται νόμο του Ιουνίου 2022 και εγείρει αξιώσεις για πριμ αποτελεσματικότητας.
Ζητούν προκαταβολικά πριμ!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ιδιωτικοποίηση του Μετρό με παράδειγμα τον ΟΑΣΘ
Ταυτόχρονα οι εργαζόμενοι στο μετρό κατεβαίνουν για δεύτερη συνεχόμενη εβδομάδα σε κινητοποιήσεις, ζητώντας αυξήσεις μισθών, βελτίωση των συνθηκών εργασίας και μέτρα προστασίας.
Ιδιωτικοποίηση του Μετρό με παράδειγμα τον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το φιάσκο του μετρό δεν χωράει διθυράμβους
Το Μονομελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης απέρριψε τη νέα αίτηση των 316 πολιτών για έκδοση προσωρινής διαταγής διακοπής των εργασιών απόσπασης του μνημείου.
Το φιάσκο του μετρό δεν χωράει διθυράμβους

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας