Μπορεί το θερμόμετρο στις ελληνοτουρκικές σχέσεις να κοκκινίζει, μπορεί οι ρητορικοί και διπλωματικοί διαξιφισμοί σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο να κορυφώνονται, ωστόσο, κόντρα σε όλα αυτά, σήμερα το απόγευμα το πλοίο «Smyrna di Levante» αναχωρεί από τη Θεσσαλονίκη για τη Σμύρνη. Είναι το πρώτο δρομολόγιο μιας ακτοπλοϊκής γραμμής που αποτέλεσε θέμα συζήτησης για περισσότερα από είκοσι χρόνια αλλά πάντα κάτι σταματούσε τις προσπάθειες.
Η πλέον ελπιδοφόρα προσπάθεια είχε γίνει το 2016. Οπως προκύπτει από το δελτίο Τύπου του ΟΛΘ της 19.4.2016, η σύνδεση Θεσσαλονίκης-Σμύρνης είχε προετοιμαστεί από τον Μάρτιο 2016 με την επίσκεψη του Αλέξη Τσίπρα στη Σμύρνη και την υπογραφή σχετικού μνημονίου συνεργασίας μεταξύ των Οργανισμών Λιμένων των δύο πόλεων. Ομως, επειδή αφενός οι Οργανισμοί δεν δρομολογούν πλοία (από το δελτίο Τύπου προκύπτει ότι οι δύο ναυτιλιακές εταιρείες που είχαν δείξει τότε ενδιαφέρον δεν προχώρησαν τελικά για τους δικούς τους λόγους) και αφετέρου οι γραφειοκρατικές διαδικασίες (δημιουργία τελωνειακών χώρων για την υποδοχή επιβατών και προϊόντων εκτός Ε.Ε./Σένγκεν - μέχρι και η Κτηνιατρική Υπηρεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης ενεπλάκη) καθυστέρησαν την ενεργοποίηση της σύνδεσης των δύο λιμανιών.
Από την πλευρά της εταιρείας δεν έχουν γίνει μέχρι στιγμής δηλώσεις και μόνο για χθες είχε ανακοινωθεί πως εκπρόσωποι των φορέων και των αρχών της πόλης επρόκειτο να ξεναγηθούν στο σκάφος. Μόνο η αντιδήμαρχος Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης, Μαρία Καραγιάννη, σε ανάρτησή της σημείωνε πως «η ακτοπλοϊκή σύνδεση είναι βέβαιο ότι θα δημιουργήσει τουριστικά ρεύματα αλλά είναι ιστορικό γεγονός ότι πλοίο με ελληνική σημαία θα μπει την Τρίτη 11 Οκτωβρίου στο λιμάνι της Σμύρνης».
Το πλοίο μπορεί να ναυπηγήθηκε το 1977, ωστόσο η πλοιοκτήτρια εταιρεία «Levante Ferries» προχώρησε σε πλήρη ανακαίνιση (τεχνολογική και μηχανολογική αναβάθμιση έγινε στη Δραπετσώνα), σε μια επένδυση που μαζί με την αγορά του λέγεται ότι έφτασε τα 15 εκατομμύρια δολάρια.
Το σκάφος έχει μήκος 158,42 μέτρα, πλάτος 21,60 μέτρα και η ταχύτητά του μπορεί να φτάσει τους 20 κόμβους. Μπορεί να μεταφέρει 948 επιβάτες και διαθέτει: 41 τετράκλινες καμπίνες με ιδιωτικό μπάνιο, έξι δίκλινες με ιδιωτικό μπάνιο, 18 δίκλινες με κοινόχρηστο μπάνιο, δύο τετράκλινες καμπίνες για ΑμεΑ και έξι σουίτες δύο επιβατών. Το μεγάλο του προτέρημα πάντως είναι η δυνατότητα μεταφοράς 55 φορτηγών και έως 300 Ι.Χ. Σημειώνουμε ότι παλαιότερες μελέτες είχαν δείξει ότι χιλιάδες φορτηγά από την Τουρκία θα επέλεγαν το δρομολόγιο καθώς θα γλίτωναν μέχρι και δύο μέρες ταξίδι αν ήθελαν φτάσουν στην κεντρική Ευρώπη.
Το σκάφος θα χρειάζεται 14 ώρες για να διανύσει τα μίλια που χωρίζουν τις δύο πόλεις και το κόστος για επιβάτες είναι: θέση στο κατάστρωμα ή στο σαλόνι 81 ευρώ, θέση αεροπορικού τύπου 95 ευρώ, παιδιά (2-10 ετών) μισό εισιτήριο, τα κάτω των 2 ετών θα καταβάλλουν μόνο τους φόρους. Για τα Ι.Χ. έως 4,25 μέτρα το ταξίδι κοστίζει 150 ευρώ και για τα Ι.Χ. άνω των 4,25 μέτρων 160 ευρώ. Ταξίδια με επιστροφή θα έχουν για τους επιβάτες 10% έκπτωση στο εισιτήριο και στην καμπίνα και 15% στην τιμή του οχήματος.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας